YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. |
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1 |
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2 |
|
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1 |
|
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. |
1,2 |
|
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1 |
|
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
1 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
1,2 |
|
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
1 |
|
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
1 |
|
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
1 |
1 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. |
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
1,2,3 |
1 |
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2 |
|
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1 |
|
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. |
1,2 |
|
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
1 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
1,2 |
|
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
|
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
1,2 |
|
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1,3 |
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2 |
|
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1.2 |
|
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. |
1,2 |
|
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1.2 |
|
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
1,3 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
1,2 |
|
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
|
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
1,2 |
|
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1,3 |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3-Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1 |
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2 |
|
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
|
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. |
1,2 |
|
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
1 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
1,2 |
|
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
|
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
1,2 |
|
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. 2-Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. |
|