Türkçe English Curriculum Key Learning Outcomes
Physical Education and Sports
General Description
1
Brief History
Department of Physical Education and Sport Teaching under the body of Faculty of Education continues its education programs to train physical education teachers and coaches within the educational institutions and reforms of Atatürk´s principles and purposes of the Turkish National Education. Our department began operating with 40 students in 1982. Having made great progress within the thirty years of period, our department continues its education with 251 students of bachelor’s degree, 3 students of master degree, 6 faculty members and 12 instructors in Görükle Campus buildings and facilities.
2
Qualification Awarded
This department offers 240 ECTS credits courses. Graduates who successfully completed the program with established qualifications shall have a bachelor degree in Physical Education and Sport Teaching.
3
Level of Qualification
First Cycle
4
Specific Admission Requirements
Ability Test: In order to take the ability test, the students are required to have taken YGS. Those candidates graduating from a sport division or department of highscools, vocational schools or School of Fine Arts and national team players can only apply on the condition that they get 140.000 or more YGS points from at least one field of 2010-YGS exam. Other candidates who are not graduated from the divisions or departments mentioned above have to get 180.000 and more YGS points from at least one field of 2010-YGS exam. Also in Ability Test; the points after the 30 metre speed, vertical jumping, hand grasping, resistance tests will be evaluated according to the ÖSYM Undergraduate Programs and Quota Guide.
5
Specific arrangements for the recognition of prior learning
The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.
6
Qualification Requirements and Regulations
To obtain bachelor´s degree in Physical Education and Sport Teaching program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0
7
Profile of The Programme
Physical Education and Sport Teaching Department runs an education program with the aim of raising physical education teachers. The program includes compulsory and optional courses based on liberal education knowledge and skills and special field knowledge and skills.
8
Key Learning Outcomes & Classified & Comparative
SKILLS Cognitive - Practical
KNOWLEDGE Theoretical - Conceptual
COMPETENCES Field Specific Competence
COMPETENCES Competence to Work Independently and Take Responsibility
COMPETENCES Communication and Social Competence
COMPETENCES Learning Competence
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme 1,2
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1,2 1
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 1,2 1,2,3,4
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1,2
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1,2 4,5
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 4
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1,2 3
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1,2
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1,2
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1,2 3
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1,2 6
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1,2 4,5,6
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme 1 5
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme 1 1
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1 1,4
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 1 4,5
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1 1
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1 4
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 1
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1 4
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 1
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1 1
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1 1
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1 5
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1 4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme 6
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1,2 3,6
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 1,2
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1,2
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1,2
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1,2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 1
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1,2
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1,2
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 6
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1,2 2
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1,2 6
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1,2
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1,2
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme 2
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1,2,3
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 1,2,3
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1,2,3
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1,2,3
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1,2,3
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1,2,3
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1,2,3
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1,2,3 3
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1,2,3
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme 1,2,3,4,5
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1,2,3,4,5
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1,2,3,4,5 3
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 1,2,3,4,5
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1,2,3,4,5
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1,2,3,4,5 3,4
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 1,2,3,4,5 5
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1,2,3,4,5 5
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1,2,3,4,5
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1,2,3
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1,2,3 2,3,4
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 2
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1,2,3 1
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 1,2,3
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1,2,3 4
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
9
Occupational Profiles of Graduates With Examples
10
Access to Further Studies
11
Examination Regulations, Assessment and Grading
12
Graduation Requirements
13
Mode of Study
Full-Time
14
Address and Contact Details
Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Görükle/Bursa
Program Başkanı: Prof. Dr. Nimet Haşıl KORKMAZ
Email:nhasil@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Dr. Züleyha AVŞAR
Email:zuleyha@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2940696
15
Facilities
1 Prof., 5 Asst. Assoc. There are a total of six faculty members,
Sports Halls:
International handball, basketball and volleyball games take place 1 piece 2pieces of 2000-seat hall, basketball and volleyball training hall, wrestling hall of 1, 1 folk dance hall
-Football Field: 1 grass floor, and locker rooms including a tribune toplam2 two football fields,
-Tartan Track: 1 piece
-Outdoor basketball pitches: 3 pieces of concrete floor,
-Outdoor tennis courts: 4 pieces of soil, 2 to 6 pieces of concrete floors
-Indoor Tennis Courts: 2 pieces of concrete floor,
-Indoor Swimming Pool: Olympic sized swimming pool that is currently under construction.
-Gymnastics Hall: 1
-Courses: 10 units classroom (1 Total video lounge, 2 the number of halls used as a computer-based training),
-Exercise Room: 1
-Teaching Staff Rooms: 15 units,
-Meeting Rooms: 1 Piece
-Secretarial room: 1
-Photocopying Room: 1
1. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE101 FOUNDATION OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS Compulsory 2 0 0 5
AE103 HUMAN ANATOMY AND KINESIOLOGY Compulsory 3 0 0 5
AE105 MOVEMENT EDUCATION Compulsory 2 2 0 3
AE107 TEAM SPORTS 1 Compulsory 1 2 0 3
GK107 INFORMATION TECHNOLOGIES Compulsory 3 0 0 5
GK109 CAREER PLANNING Compulsory 1 0 0 1
MB101 INTRODUCTION TO EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
GK101 ATATURK'S PRINCIPALS AND HISTORY OF REVOLUTIONS I Compulsory 2 0 0 2
GK105 TURKISH LANGUAGE I Compulsory 2 0 0 2
YAD101 FOREIGN LANGUAGE I Compulsory 2 0 0 2
Total 31
2. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE102 HEALTH EDUCATION AND FIRST AID Compulsory 2 0 0 5
AE104 GYMNASTICS Compulsory 1 2 0 5
AE106 ATLETICS Compulsory 1 2 0 5
AE108 TEAM SPORTS II Compulsory 1 2 0 3
MB102 PSYCHOLOGY OF EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
MB104 MORAL AND ETHICS IN EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
GK102 ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF REVOLUTIONS II Compulsory 2 0 0 2
GK106 TURKISH LANGUAGE II Compulsory 2 0 0 2
YAD102 FOREIGN LANGUAGE II Compulsory 2 0 0 2
Total 30
3. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE-201 FOLK DANCES Compulsory 1 2 0 3
AE-203 LEARNING AND TEACHING APPROACHES IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORT Compulsory 2 0 0 3
AE-205 MOTOR LEARNING Compulsory 3 0 0 3
AE-207 TEAM SPORTS III Compulsory 1 2 0 4
MB-201 TEACHING TECHNOLOGIES Compulsory 2 0 0 3
MB-203 PRINCIPLES AND METHODS OF INSTRUCTION Compulsory 2 0 0 3
Click to choose optional courses. 11
Total 30
4. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE202 OUTDOOR SPORTS I Compulsory 1 2 0 3
AE-204 PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING PROGRAMS Compulsory 2 0 0 3
AE-206 EXERCISE PHYSIOLOGY Compulsory 3 0 0 5
AE208 TEAM SPORTS IV Compulsory 1 2 0 3
AE210 PHYSICAL FITNESS Compulsory 2 0 0 2
MB-204 RESEARCH METHODS IN EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
Total 19
5. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE-303 TRAINING EDUCATION IN SPORTS Compulsory 2 0 0 3
AE305 EXERCISES AND NUTRITION Compulsory 2 0 0 2
AE307 RHYTHM EDUCATION AND DANCE Compulsory 1 2 0 4
AE-309 SWIMMING Compulsory 1 2 0 3
MB-301 CLASSROOM MANAGEMENT Compulsory 2 0 0 3
MB303 PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING I Compulsory 2 2 0 4
Total 19
6. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE-304 SKILL LEARNING IN SPORT Compulsory 3 0 0 3
AE305 RESEARCH PROJECT Compulsory 1 2 0 3
AE306 OUTDOOR SPORTS II Compulsory 1 2 0 3
AE-310 RACKET SPORTS Compulsory 1 2 0 4
MB-302 MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
MB304 PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING II Compulsory 2 2 0 3
Total 19
7. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE-407 EDUCATIONAL GAMES Compulsory 1 2 0 3
GK-203 COMMUNITY SERVICE APPLICATIONS Compulsory 1 2 0 3
MB-304 TURKISH EDUCATIONAL SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT Compulsory 2 0 0 3
MB-401 TEACHING PRACTICE I Compulsory 2 6 0 10
MB-403 SPECIAL EDUCATION AND INCLUSION Compulsory 2 0 0 3
Click to choose optional courses. 8
Total 30
8. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE-404 ORGANIZATION AND MANAGEMENT OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT Compulsory 2 0 0 3
AE-406 EXERCISE PROGRAMMING FOR HEALTHY LIVING Compulsory 2 0 0 3
AE-408 ADAPTIVE PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS Compulsory 1 2 0 3
MB-402 TEACHING PRACTICE II Compulsory 2 6 0 10
MB-404 GUIDANCE IN SCHOOLS Compulsory 2 0 0 3
Click to choose optional courses. 8
Total 30
3. Semester Optional Courses
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
MB002 CHILD PSYCHOLOGY Optional 2 0 0 4
MB007 DRAMA IN EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB008 EXTRACURRICULAR ACTIVTIES IN EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB009 PROGRAM DEVELOPMENT IN EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB009 HISTORY OF TURKISH EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB010 PROJECT PREPARATION IN EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB010 PHYLOSOPHY OF EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB013 INCLUSIVE EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB014 CHARACTER AND VALUE EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB017 MUSEUM EDUCATION Optional 2 0 0 4
MB022 ADULT EDUCATION AND LIFELONG LEARNING Optional 2 0 0 4
MB023 EDUCATIONAL SOCIOLOGY Optional 2 0 0 4
MB024 THE USE OF TECHNOLOGY IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS AND DIGITAL LEARNING Optional 2 0 0 4
GK002 NUTRITION AND HEALTH Optional 2 0 0 3
GK008 HUMAN RELATIONS AND COMMUNICATION Optional 2 0 0 3
GK009 CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT Optional 2 0 0 3
GK012 PROFESSIONAL ENGLISH Optional 2 0 0 3
GK014 TURKISH FOLK DANCES Optional 2 0 0 3
GK019 CHILDREN AND SPORTS Optional 2 0 0 3
GK020 TALENT SELECTION Optional 2 0 0 3
GK021 SPORTS AND LEADERSHIP Optional 2 0 0 3
GK022 ANTHROPOMETRY Optional 2 0 0 3
GK023 SPORT AND PERFORMANCE PSYCHOLOGY Optional 2 0 0 3
GK024 SPORTS FITNESS AND HEALTH Optional 2 0 0 3
GK025 OLYMPICS AND PHILOSOPHY OF OLYMPISM Optional 2 0 0 3
GK026 SPORTIVE MASSAGE TRAINING Optional 2 0 0 3
GK027 ATHLETICS WITH GAMES AT SCHOOL Optional 2 0 0 3
GK028 HEALTHY AND ACTIVE LIFE IN SCHOOLS Optional 2 0 0 3
GK029 CEREMONIES AND CELEBRATION Optional 2 0 0 3
GK030 CHILD ABUSE AND SPORTS Optional 2 0 0 3
GK031 SPORTS IN THE ELDERLY Optional 2 0 0 3
AE001 PHYSICAL EDUCATION TEACHING MODELS Optional 2 0 0 4
AE002 DRAMA IN PHYSICAL EDUCATION TEACHING Optional 2 0 0 4
AE003 SOCIOLOGY OF PHYSICAL EDUCATION Optional 2 0 0 4
AE004 ACTION RESEARCH IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORT TEACHING Optional 2 0 0 4
AE005 PHYSICAL EDUCATION AND SPORT HISTORY Optional 2 0 0 4
AE006 BIOMECHANICAL Optional 2 0 0 4
AE007 EXERCISE PSYCHOLOGY Optional 2 0 0 4
AE008 TRADITIONAL TURKISH SPORTS Optional 2 0 0 4
AE009 DEFENSE SPORTS Optional 2 0 0 4
AE010 FREE TIME TRAINING/RECREATION TRAINING Optional 2 0 0 4
AE012 BASIC MUSIC EDUCATION Optional 2 0 0 4
AE013 MANAGEMENT APPLICATIONS FROM TEAM SPORTS Optional 2 0 0 4
AE013 ATHLETIC PERFORMANCE AND CONDITIONER TRAINING Optional 2 0 0 4
AE014 MANAGEMENT APPLICATIONS IN RACKED SPORTS Optional 2 0 0 4
AE014 FLOOR CURLING Optional 2 0 0 4
AE015 MANAGEMENT APPLICATIONS IN INDIVIDUAL SPORTS Optional 2 0 0 4
AE016 CHESS Optional 2 0 0 4
AE017 WRESTLING Optional 2 0 0 4
AE018 PILATES Optional 2 0 0 4
AE019 REFORMER Optional 2 0 0 4
7. Semester Optional Courses
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE021 ATHLETICS SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE023 ARTISTIC GYMNASTICS SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE025 BADMINTON SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE027 BASKETBALL SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE029 FOOTBALL EXPERTISE I Optional 2 2 0 4
AE031 WRESTLING SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE033 FOLK SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE035 HANDBALL SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE037 TABLE TENNIS SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE039 PILATES- REFORMER PILATES EXPERTISE I Optional 2 2 0 4
AE041 TENNIS EXPERTISE I Optional 2 2 0 4
AE043 VOLLEYBALL SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
AE045 SWIMMING SPECIALTY I Optional 2 2 0 4
8. Semester Optional Courses
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
AE022 ATHLETICS SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE024 ARTISTIC GYMNASTICS SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE026 BADMINTON SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE028 BASKETBALL SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE030 FOOTBALL EXPERTISE II Optional 2 2 0 4
AE032 WRESTLING SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE034 FOLK SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE036 HANDBALL SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE038 TABLE TENNIS SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE040 PILATES- REFORMER PILATES EXPERTISE II Optional 2 2 0 4
AE042 TENNIS EXPERTISE II Optional 2 2 0 4
AE044 VOLLEYBALL SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
AE046 SWIMMING SPECIALTY II Optional 2 2 0 4
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr