YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
|
1,2 |
1,2,3,4 |
|
1,2 |
2,4 |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. |
1,2 |
1,3 |
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi, çayır ve mera ıslahı ve amenajmanı konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. |
1,2 |
2,3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak tarım, orman ve su ürünleri alanlarında plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir ve izler. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata hâkimdir ve uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Bireysel ve takım olarak disiplinli çalışabilme becerisi ile sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
1,2 |
1,3 |
Çevre ve biyolojik çeşitliliği koruma, tarımda sürdürülebilirliği ön planda tutma ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. |
1,2 |
1,2,4 |
|
1,2 |
1,3 |
|
1,2 |
1,2,4 |
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
1,2 |
1,3 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. |
1,2 |
1,3 |
Tarla bitkileri alanında sorunları saptama ve bu sorunların çözümü noktasında deneme planlama ve yürütme, veri toplama, verileri biyometrik olarak değerlendirme ve bulguları yorumlama becerisi kazanır. |
1,2 |
1 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
|
1,2,3 |
3 |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
Çevre ve biyolojik çeşitliliği koruma, tarımda sürdürülebilirliği ön planda tutma ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. |
1,2,3 |
2 |
|
1,2,3 |
1,2,4 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
Bireysel ve takım olarak disiplinli çalışabilme becerisi ile sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. 2-Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4-Disiplinler arası çalışma yapar. |
|
1,2,3 |
2,4 |
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi, çayır ve mera ıslahı ve amenajmanı konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. |
1,2,3 |
2 |
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
Tarla bitkileri alanında sorunları saptama ve bu sorunların çözümü noktasında deneme planlama ve yürütme, veri toplama, verileri biyometrik olarak değerlendirme ve bulguları yorumlama becerisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7 |
Tarla bitkileri alanında sorunları saptama ve bu sorunların çözümü noktasında deneme planlama ve yürütme, veri toplama, verileri biyometrik olarak değerlendirme ve bulguları yorumlama becerisi kazanır. |
1,2,3,4,5 |
1,3,4 |
|
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,7 |
|
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. 3-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. 4-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekler, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşır. 5-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. |
1,2,3,4,5 |
2,3,4,5,7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7 |
|
1,2,3,4,5 |
|
Çevre ve biyolojik çeşitliliği koruma, tarımda sürdürülebilirliği ön planda tutma ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. |
1,2,3,4,5 |
1,2,5 |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. |
1,2,3,4,5 |
3,4,7 |
Bireysel ve takım olarak disiplinli çalışabilme becerisi ile sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7 |
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi, çayır ve mera ıslahı ve amenajmanı konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. |
1,2,3,4,5 |
1,7 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Tarla bitkileri alanında sorunları saptama ve bu sorunların çözümü noktasında deneme planlama ve yürütme, veri toplama, verileri biyometrik olarak değerlendirme ve bulguları yorumlama becerisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. |
1,2,3 |
2,3 |
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
1,2,3 |
4 |
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi, çayır ve mera ıslahı ve amenajmanı konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. |
1,2,3 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Sorgular ve araştırır. 3-Bilgiye ulaşır, analitik düşünür ve tasarım yapar. 4-Edinilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
|
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Çevre ve biyolojik çeşitliliği koruma, tarımda sürdürülebilirliği ön planda tutma ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. |
1,2,3 |
2,4 |
|
1,2,3 |
4 |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. |
1,2,3 |
2,3 |
Bireysel ve takım olarak disiplinli çalışabilme becerisi ile sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
1,2,3 |
2,3,4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|