YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki çoğaltımının kapsam ve önemi ile çoğaltma yöntemleri ve yapılarının neler olduğu ve bütün süs bitkilerinin üretilmesinde çimlendirme harcı ve daha ileriki aşamalarda saksı harcı hazırlanması ile Fidanlık kurmak ve fidanlık tekniklerini uygulama bece-risi kazanma konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2,4 |
Doğal soğanlı bitkiler,Tıbbi ve Aromatik Bitkiler, Organik tarım, Mantar yetiştiriciliği ve topraksız tarım kavramları, kapsamı, nasıl uygulanacağı ve proje hazırlama yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,4 |
Mesleği ile ilgili sağlık ve iş güvenliği tedbirlerini gözetir ve ilk yardım uygulamaları ve önemini hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
4 |
Mevsimlik çiçek yetiştiriciliğinin temel prensiplerinin neler olduğunu ve süs bitkileri içindeki yerini ve önemini öğretmeyi, tek yıllık, iki yıllık ve çok yıllık olarak yetiştirilen mevsimlik çiçeklerin takım, familya, botanik ad, morfolojik özellikler, ekolojik istekler, üretim teknikleri ve bakım önerileri konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,4 |
Süs bitkileri ve diğer grup bitkilere verilecek gübrelerin özellikleri, veriliş zamanı ve uygulama şekillerini, bitki besin maddelerinin bitkilerdeki işlevi-ni, noksanlık ve fazlalığında bitkiler-de görülen simptomlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2,3,4 |
Süs bitkileri yetiştiriciliğinin yapılmasında önemli bir yeri olan seranın kurulması, işletilmesi, proje-lendirilmesi, sera klimasını oluşturan çevre koşulları ve bu koşulların bitkilere etkileri ile sulama ve fertigasyon konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2,3,4 |
Temel kavramlar (Tür, habitat, habitüs, vejetasyon, çevre, ekoloji vb) ve bitkilerde isimlendirme, sınıf-landırmayı, bitkilerin yaşam olayla-rındaki asal madde değişimlerini, bu değişimler sonucu ortaya çıkan şekil ve yapı değişimleri (büyüme ve gelişme) ile ilgili sorunları, yetiş-tiricilikte karşılaşılan sorunların bitki fizyolojisi ile olan ilişkisinin değer-lendirilmesi, bitki organlarının neler olduğunu ve görevlerini, değişik kök ve gövde metamorfozlarını, değişik bilim dallarının birbiriyle olan iliş-kisini dikkate alarak yetiştiricilik tekniklerini ona göre düzenleyebilme becerisine sahip olabilme.
|
1,2 |
1,4 |
Bazı önemli kesme çiçek türlerini tanır, seralardaki yetişme isteklerini ve bakım tedbirleri (sulama, gübre-leme, destekleme, tomurcuk alma, uç alma, aydınlatma ve karartma gibi) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,4 |
Bazı önemli sebze türlerinin seralardaki yetişme isteklerini, üretim teknikleri ve bakım tedbirleri( sulama, gübreleme, askıya alma, budama, dışsal uygulamalar gibi) konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,4 |
Çevre sorunlarını bilen, doğal ve kültürel kaynakları koruyan, doğal denge ve ekoloji konusunda bilgili ve çevre bilincine sahip olabilme. |
1,2 |
1,4 |
Gerek yaprak güzelliği gerekse çiçek güzelliği için yetiştirilen iç mekan süs bitkilerinin genel istekleri (Sıcaklık, Oransal nem, Su ve Işık), bakım önlemleri(sulama, havalandırma, budama, destek sağlama ve gübre-leme) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,4 |
Mesleği ile ilgili gelişmeleri izleme, kendini kişisel olarak sürekli geliş-tirme, yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanabilme.
|
1,2 |
1,4 |
Park ve bahçelerimizde çok kulla-nılan önemli geniş yapraklı ve ibreli süs ağaç ve çalıları ile Yerörtücü bitkilerin tanınması, gerek Türkçe gerekse bilimsel adları, ekolojik istekleri, üretilme yöntemleri ve ba-kım işlemleri ile bu bitkilerin peyzaj çalışmalarında nasıl kullanılacağı konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,4 |
Süs bitkilerinin hasad sonu uygulamaları konusunda bilgi sahibi olabilme.Tarımsal faaliyetin ekonomik yönünü ele alarak, tarımın mikro ve makro düzeydeki problemlerine ilişkin konular üzerinde bilgi sahibi olabilme. İyi derecede bilgisayar kullanma ve bilgisayar destekli çizim yapabilme becerisi kazanabilme. |
1,2 |
1,4 |
Tarla, bahçe ve sera koşullarında kullanılan tarım makinelerinin yapacağı görevleri, çalışma ilkelerini ve seralarda mekanizas-yonun planlanması ve uygulanması konu-sunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,4 |
Tek ve çok yıllık süs bitkilerinde görülen abiotik ve biotik hastalık etmenlerinin oluşturdukları zararla beraber tanır ve bunlarla mücadele yöntemlerini bilirler. Ayrıca Dış ve iç mekanda bulunan çeşitli gruplardaki süs bitkilerine zarar veren, zararlıların yaşam şekillleri, zarar şekilleri ve bunlara karşı yapılacak mücadele yöntem ve araçları, hastalıklara ve zaralılara dayanıklı bitki geliştirme konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Temel kavramlar (Tür, habitat, habitüs, vejetasyon, çevre, ekoloji vb) ve bitkilerde isimlendirme, sınıf-landırmayı, bitkilerin yaşam olayla-rındaki asal madde değişimlerini, bu değişimler sonucu ortaya çıkan şekil ve yapı değişimleri (büyüme ve gelişme) ile ilgili sorunları, yetiş-tiricilikte karşılaşılan sorunların bitki fizyolojisi ile olan ilişkisinin değer-lendirilmesi, bitki organlarının neler olduğunu ve görevlerini, değişik kök ve gövde metamorfozlarını, değişik bilim dallarının birbiriyle olan iliş-kisini dikkate alarak yetiştiricilik tekniklerini ona göre düzenleyebilme becerisine sahip olabilme.
|
1,2 |
1,2 |
Bazı önemli kesme çiçek türlerini tanır, seralardaki yetişme isteklerini ve bakım tedbirleri (sulama, gübre-leme, destekleme, tomurcuk alma, uç alma, aydınlatma ve karartma gibi) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,2 |
Bazı önemli sebze türlerinin seralardaki yetişme isteklerini, üretim teknikleri ve bakım tedbirleri( sulama, gübreleme, askıya alma, budama, dışsal uygulamalar gibi) konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,2 |
Çevre sorunlarını bilen, doğal ve kültürel kaynakları koruyan, doğal denge ve ekoloji konusunda bilgili ve çevre bilincine sahip olabilme. |
1,2 |
1 |
Gerek yaprak güzelliği gerekse çiçek güzelliği için yetiştirilen iç mekan süs bitkilerinin genel istekleri (Sıcaklık, Oransal nem, Su ve Işık), bakım önlemleri(sulama, havalandırma, budama, destek sağlama ve gübre-leme) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,2 |
Mesleği ile ilgili gelişmeleri izleme, kendini kişisel olarak sürekli geliş-tirme, yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanabilme.
|
1,2 |
1 |
Park ve bahçelerimizde çok kulla-nılan önemli geniş yapraklı ve ibreli süs ağaç ve çalıları ile Yerörtücü bitkilerin tanınması, gerek Türkçe gerekse bilimsel adları, ekolojik istekleri, üretilme yöntemleri ve ba-kım işlemleri ile bu bitkilerin peyzaj çalışmalarında nasıl kullanılacağı konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,2 |
Süs bitkilerinin hasad sonu uygulamaları konusunda bilgi sahibi olabilme.Tarımsal faaliyetin ekonomik yönünü ele alarak, tarımın mikro ve makro düzeydeki problemlerine ilişkin konular üzerinde bilgi sahibi olabilme. İyi derecede bilgisayar kullanma ve bilgisayar destekli çizim yapabilme becerisi kazanabilme. |
1,2 |
1,2 |
Tarla, bahçe ve sera koşullarında kullanılan tarım makinelerinin yapacağı görevleri, çalışma ilkelerini ve seralarda mekanizas-yonun planlanması ve uygulanması konu-sunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,2 |
Tek ve çok yıllık süs bitkilerinde görülen abiotik ve biotik hastalık etmenlerinin oluşturdukları zararla beraber tanır ve bunlarla mücadele yöntemlerini bilirler. Ayrıca Dış ve iç mekanda bulunan çeşitli gruplardaki süs bitkilerine zarar veren, zararlıların yaşam şekillleri, zarar şekilleri ve bunlara karşı yapılacak mücadele yöntem ve araçları, hastalıklara ve zaralılara dayanıklı bitki geliştirme konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,2 |
Bitki çoğaltımının kapsam ve önemi ile çoğaltma yöntemleri ve yapılarının neler olduğu ve bütün süs bitkilerinin üretilmesinde çimlendirme harcı ve daha ileriki aşamalarda saksı harcı hazırlanması ile Fidanlık kurmak ve fidanlık tekniklerini uygulama bece-risi kazanma konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2 |
Doğal soğanlı bitkiler,Tıbbi ve Aromatik Bitkiler, Organik tarım, Mantar yetiştiriciliği ve topraksız tarım kavramları, kapsamı, nasıl uygulanacağı ve proje hazırlama yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2 |
Mesleği ile ilgili sağlık ve iş güvenliği tedbirlerini gözetir ve ilk yardım uygulamaları ve önemini hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1 |
Mevsimlik çiçek yetiştiriciliğinin temel prensiplerinin neler olduğunu ve süs bitkileri içindeki yerini ve önemini öğretmeyi, tek yıllık, iki yıllık ve çok yıllık olarak yetiştirilen mevsimlik çiçeklerin takım, familya, botanik ad, morfolojik özellikler, ekolojik istekler, üretim teknikleri ve bakım önerileri konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2 |
Süs bitkileri ve diğer grup bitkilere verilecek gübrelerin özellikleri, veriliş zamanı ve uygulama şekillerini, bitki besin maddelerinin bitkilerdeki işlevi-ni, noksanlık ve fazlalığında bitkiler-de görülen simptomlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2 |
Süs bitkileri yetiştiriciliğinin yapılmasında önemli bir yeri olan seranın kurulması, işletilmesi, proje-lendirilmesi, sera klimasını oluşturan çevre koşulları ve bu koşulların bitkilere etkileri ile sulama ve fertigasyon konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Süs bitkileri yetiştiriciliğinin yapılmasında önemli bir yeri olan seranın kurulması, işletilmesi, proje-lendirilmesi, sera klimasını oluşturan çevre koşulları ve bu koşulların bitkilere etkileri ile sulama ve fertigasyon konularında bilgi sahibi olabilme.
|
2 |
1,2,4 |
Temel kavramlar (Tür, habitat, habitüs, vejetasyon, çevre, ekoloji vb) ve bitkilerde isimlendirme, sınıf-landırmayı, bitkilerin yaşam olayla-rındaki asal madde değişimlerini, bu değişimler sonucu ortaya çıkan şekil ve yapı değişimleri (büyüme ve gelişme) ile ilgili sorunları, yetiş-tiricilikte karşılaşılan sorunların bitki fizyolojisi ile olan ilişkisinin değer-lendirilmesi, bitki organlarının neler olduğunu ve görevlerini, değişik kök ve gövde metamorfozlarını, değişik bilim dallarının birbiriyle olan iliş-kisini dikkate alarak yetiştiricilik tekniklerini ona göre düzenleyebilme becerisine sahip olabilme.
|
1,2 |
1,2,4 |
Bazı önemli kesme çiçek türlerini tanır, seralardaki yetişme isteklerini ve bakım tedbirleri (sulama, gübre-leme, destekleme, tomurcuk alma, uç alma, aydınlatma ve karartma gibi) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2,3,4 |
1,2,4 |
Bazı önemli sebze türlerinin seralardaki yetişme isteklerini, üretim teknikleri ve bakım tedbirleri( sulama, gübreleme, askıya alma, budama, dışsal uygulamalar gibi) konularında bilgi sahibi olabilme. |
2 |
1,2,4 |
Çevre sorunlarını bilen, doğal ve kültürel kaynakları koruyan, doğal denge ve ekoloji konusunda bilgili ve çevre bilincine sahip olabilme. |
1,2,3,4 |
1,2,4 |
Gerek yaprak güzelliği gerekse çiçek güzelliği için yetiştirilen iç mekan süs bitkilerinin genel istekleri (Sıcaklık, Oransal nem, Su ve Işık), bakım önlemleri(sulama, havalandırma, budama, destek sağlama ve gübre-leme) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2 |
1,2,4 |
Mesleği ile ilgili gelişmeleri izleme, kendini kişisel olarak sürekli geliş-tirme, yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanabilme.
|
1,2,3,4 |
1,2,4 |
Park ve bahçelerimizde çok kulla-nılan önemli geniş yapraklı ve ibreli süs ağaç ve çalıları ile Yerörtücü bitkilerin tanınması, gerek Türkçe gerekse bilimsel adları, ekolojik istekleri, üretilme yöntemleri ve ba-kım işlemleri ile bu bitkilerin peyzaj çalışmalarında nasıl kullanılacağı konularında bilgi sahibi olabilme. |
2,3,4 |
1,2,4 |
Süs bitkilerinin hasad sonu uygulamaları konusunda bilgi sahibi olabilme.Tarımsal faaliyetin ekonomik yönünü ele alarak, tarımın mikro ve makro düzeydeki problemlerine ilişkin konular üzerinde bilgi sahibi olabilme. İyi derecede bilgisayar kullanma ve bilgisayar destekli çizim yapabilme becerisi kazanabilme. |
2 |
1,2,4 |
Tarla, bahçe ve sera koşullarında kullanılan tarım makinelerinin yapacağı görevleri, çalışma ilkelerini ve seralarda mekanizas-yonun planlanması ve uygulanması konu-sunda bilgi sahibi olabilme. |
2 |
1,2,4 |
Tek ve çok yıllık süs bitkilerinde görülen abiotik ve biotik hastalık etmenlerinin oluşturdukları zararla beraber tanır ve bunlarla mücadele yöntemlerini bilirler. Ayrıca Dış ve iç mekanda bulunan çeşitli gruplardaki süs bitkilerine zarar veren, zararlıların yaşam şekillleri, zarar şekilleri ve bunlara karşı yapılacak mücadele yöntem ve araçları, hastalıklara ve zaralılara dayanıklı bitki geliştirme konularında bilgi sahibi olabilme. |
2 |
1,2,4 |
Bitki çoğaltımının kapsam ve önemi ile çoğaltma yöntemleri ve yapılarının neler olduğu ve bütün süs bitkilerinin üretilmesinde çimlendirme harcı ve daha ileriki aşamalarda saksı harcı hazırlanması ile Fidanlık kurmak ve fidanlık tekniklerini uygulama bece-risi kazanma konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2,3,4 |
1,2,4 |
Doğal soğanlı bitkiler,Tıbbi ve Aromatik Bitkiler, Organik tarım, Mantar yetiştiriciliği ve topraksız tarım kavramları, kapsamı, nasıl uygulanacağı ve proje hazırlama yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilme.
|
2 |
1,2,4 |
Mesleği ile ilgili sağlık ve iş güvenliği tedbirlerini gözetir ve ilk yardım uygulamaları ve önemini hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
2 |
1,4 |
Mevsimlik çiçek yetiştiriciliğinin temel prensiplerinin neler olduğunu ve süs bitkileri içindeki yerini ve önemini öğretmeyi, tek yıllık, iki yıllık ve çok yıllık olarak yetiştirilen mevsimlik çiçeklerin takım, familya, botanik ad, morfolojik özellikler, ekolojik istekler, üretim teknikleri ve bakım önerileri konularında bilgi sahibi olabilme.
|
2 |
1,2,4 |
Süs bitkileri ve diğer grup bitkilere verilecek gübrelerin özellikleri, veriliş zamanı ve uygulama şekillerini, bitki besin maddelerinin bitkilerdeki işlevi-ni, noksanlık ve fazlalığında bitkiler-de görülen simptomlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
2 |
1,2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki çoğaltımının kapsam ve önemi ile çoğaltma yöntemleri ve yapılarının neler olduğu ve bütün süs bitkilerinin üretilmesinde çimlendirme harcı ve daha ileriki aşamalarda saksı harcı hazırlanması ile Fidanlık kurmak ve fidanlık tekniklerini uygulama bece-risi kazanma konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2,3 |
1,2 |
Doğal soğanlı bitkiler,Tıbbi ve Aromatik Bitkiler, Organik tarım, Mantar yetiştiriciliği ve topraksız tarım kavramları, kapsamı, nasıl uygulanacağı ve proje hazırlama yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilme.
|
2 |
1,2 |
Mesleği ile ilgili sağlık ve iş güvenliği tedbirlerini gözetir ve ilk yardım uygulamaları ve önemini hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
1,3 |
1,2 |
Mevsimlik çiçek yetiştiriciliğinin temel prensiplerinin neler olduğunu ve süs bitkileri içindeki yerini ve önemini öğretmeyi, tek yıllık, iki yıllık ve çok yıllık olarak yetiştirilen mevsimlik çiçeklerin takım, familya, botanik ad, morfolojik özellikler, ekolojik istekler, üretim teknikleri ve bakım önerileri konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2,3 |
1,2 |
Süs bitkileri ve diğer grup bitkilere verilecek gübrelerin özellikleri, veriliş zamanı ve uygulama şekillerini, bitki besin maddelerinin bitkilerdeki işlevi-ni, noksanlık ve fazlalığında bitkiler-de görülen simptomlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2,3 |
1,2 |
Süs bitkileri yetiştiriciliğinin yapılmasında önemli bir yeri olan seranın kurulması, işletilmesi, proje-lendirilmesi, sera klimasını oluşturan çevre koşulları ve bu koşulların bitkilere etkileri ile sulama ve fertigasyon konularında bilgi sahibi olabilme.
|
1,2,3 |
1,2 |
Temel kavramlar (Tür, habitat, habitüs, vejetasyon, çevre, ekoloji vb) ve bitkilerde isimlendirme, sınıf-landırmayı, bitkilerin yaşam olayla-rındaki asal madde değişimlerini, bu değişimler sonucu ortaya çıkan şekil ve yapı değişimleri (büyüme ve gelişme) ile ilgili sorunları, yetiş-tiricilikte karşılaşılan sorunların bitki fizyolojisi ile olan ilişkisinin değer-lendirilmesi, bitki organlarının neler olduğunu ve görevlerini, değişik kök ve gövde metamorfozlarını, değişik bilim dallarının birbiriyle olan iliş-kisini dikkate alarak yetiştiricilik tekniklerini ona göre düzenleyebilme becerisine sahip olabilme.
|
1,2,3 |
1,2 |
Bazı önemli kesme çiçek türlerini tanır, seralardaki yetişme isteklerini ve bakım tedbirleri (sulama, gübre-leme, destekleme, tomurcuk alma, uç alma, aydınlatma ve karartma gibi) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2,3 |
1,2 |
Bazı önemli sebze türlerinin seralardaki yetişme isteklerini, üretim teknikleri ve bakım tedbirleri( sulama, gübreleme, askıya alma, budama, dışsal uygulamalar gibi) konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,3 |
1,2 |
Çevre sorunlarını bilen, doğal ve kültürel kaynakları koruyan, doğal denge ve ekoloji konusunda bilgili ve çevre bilincine sahip olabilme. |
1,2,3 |
1,2 |
Gerek yaprak güzelliği gerekse çiçek güzelliği için yetiştirilen iç mekan süs bitkilerinin genel istekleri (Sıcaklık, Oransal nem, Su ve Işık), bakım önlemleri(sulama, havalandırma, budama, destek sağlama ve gübre-leme) konusunda bilgi sahibi olabilme. |
1,2,3 |
1,2 |
Mesleği ile ilgili gelişmeleri izleme, kendini kişisel olarak sürekli geliş-tirme, yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanabilme.
|
1,2,3 |
1,2 |
Park ve bahçelerimizde çok kulla-nılan önemli geniş yapraklı ve ibreli süs ağaç ve çalıları ile Yerörtücü bitkilerin tanınması, gerek Türkçe gerekse bilimsel adları, ekolojik istekleri, üretilme yöntemleri ve ba-kım işlemleri ile bu bitkilerin peyzaj çalışmalarında nasıl kullanılacağı konularında bilgi sahibi olabilme. |
1,2,3 |
1,2 |
Süs bitkilerinin hasad sonu uygulamaları konusunda bilgi sahibi olabilme.Tarımsal faaliyetin ekonomik yönünü ele alarak, tarımın mikro ve makro düzeydeki problemlerine ilişkin konular üzerinde bilgi sahibi olabilme. İyi derecede bilgisayar kullanma ve bilgisayar destekli çizim yapabilme becerisi kazanabilme. |
1,2,3 |
1,2 |
Tarla, bahçe ve sera koşullarında kullanılan tarım makinelerinin yapacağı görevleri, çalışma ilkelerini ve seralarda mekanizas-yonun planlanması ve uygulanması konu-sunda bilgi sahibi olabilme. |
2 |
1,2 |
Tek ve çok yıllık süs bitkilerinde görülen abiotik ve biotik hastalık etmenlerinin oluşturdukları zararla beraber tanır ve bunlarla mücadele yöntemlerini bilirler. Ayrıca Dış ve iç mekanda bulunan çeşitli gruplardaki süs bitkilerine zarar veren, zararlıların yaşam şekillleri, zarar şekilleri ve bunlara karşı yapılacak mücadele yöntem ve araçları, hastalıklara ve zaralılara dayanıklı bitki geliştirme konularında bilgi sahibi olabilme. |
2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
|