Genel Tanıtım
Felsefe Tarihi, İslam Felsefesi, Din Felsefesi, Mantık, Dinler Tarihi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi, Din Eğitimi bilim dallarından oluşur. Bütün bilim dallarında doktora düzeyinde eğitim verilmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Doktora Programı için 240 ECTS kredilik 3. aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Felsefe ve Din Bilimleri alanında doktora derecesine sahip olunur.
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1- Yüksek Lisans diploması,
2- Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puana sahip olma, (5 yıl geçerlilik süresi aranmakta olup Sözel Ağırlıklı ve en az 55 puan olmalıdır.) Yabancı uyruklu öğrenciler için ALES belgesi ve Uluslararası alanda geçerli belgeler (GRE, GMAT vb.) geçerli olup, puan şartı aranmamaktadır.
3- Yeterli yabancı dil becerisine sahip olma (YDS ve YÖKDİL için -İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça- en az 55, TOEFL IBT için en az 55, TOEFL CBT için en az 134, TOEFL PBT için en az 453 ve eşdeğer diğer sınavlar olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrencilerin İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça dillerinden yabancı dil sınav sonucu en az 55 olmalı ve Türkçe Yeterlik Belgesi getirmesi gerekmektedir (Türkiye’de eğitim görenler hariç)
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Doktora için mevcut olan derslerden en az 24 kredi ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 alan ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Felsefe ve Din Bilimleri alanında Doktora diploması verilir.
Felsefe ve Din Bilimleri Doktora programının amacı ilgili bilim dallarında üst düzeyde bilgi üretebilen, ulusal ve uluslar arası düzeyde araştırma ve inceleme yapabilen, elde ettiği analiz ve sentez yeteneğiyle alanına özgün katkılar sağlayabilen, ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik paydaşlarıyla paylaşabilen üst düzey araştırmacılar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
2.
Alanındaki gelişmeleri takip etmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır.
|
3.
Alanına yenilik getirecek özgün konu ve kavramlara hakim olur.
|
4.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
|
5.
Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir.
|
6.
Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
|
7.
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
|
8.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini en üst seviyede kullanır.
|
9.
Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
|
10.
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
|
11.
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
|
12.
Alanıyla ilgili bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir.
- Alanıyla ilgili bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini en üst seviyede kullanır.
- Alanına yenilik getirecek özgün konu ve kavramlara hakim olur.
- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir.
- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
- Alanındaki gelişmeleri takip etmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır.
- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına yenilik getirecek özgün konu ve kavramlara hakim olur. |
1,2,3,4 |
|
Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir. |
1,2,3,4 |
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini en üst seviyede kullanır. |
1,2,3,4 |
|
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur. |
1,2,3,4 |
|
Alanıyla ilgili bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir. |
1,2,3,4 |
1 |
Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 2-Alanına dair temelkuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 3-Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahiptir. 4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 5-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına yenilik getirecek özgün konu ve kavramlara hakim olur. |
|
1,7 |
Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
1,2 |
7 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
1,2 |
|
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur. |
1,2 |
|
Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde sahiptir. 2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5-Sosyal Araştırma Planlama bilgisine ve uygulamalarına hakimdir. 6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve mantıksal us yürütme süreçlerine vakıftır. 7-Alanındaki ve alana bağlı alt dallardaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme becerisine sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanla ilgili konularda yeni ve bilimsel araştırmalar yapar ve sorunlar için çözüm önerileri geliştirir. 3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 5-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir. |
1,2,3 |
1 |
Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır. |
|
5 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
|
4 |
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur. |
1,2,3 |
7,5 |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir. |
|
6,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla gerçek 2-Alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. 3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel ya da ekip çalışması ile hazırlayıp ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4-Alana özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 5-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 6-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. 7-Alanla ilgili uzmanlığı, ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir. |
|
5,2 |
Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir. |
|
5 |
Alanındaki gelişmeleri takip etmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır. |
1,2,3 |
|
Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır. |
1,2,3 |
6 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini en üst seviyede kullanır. |
|
7 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
|
5 |
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur. |
|
2 |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir. |
1,2,3 |
3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. 3-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 4-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 5-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir. |
|
5 |
Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
|
5 |
Alanındaki gelişmeleri takip etmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır. |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir. |
|
1 |
Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. 4-Alanla ilgili bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir. 5-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 6-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Doktora programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, İlahiyat Fakülteleri başta olmak üzere Fen-Edebiyat, Eğitim, Sosyal ve Beşerî bilimler gibi diğer fakültelerde de Araştırma Görevlisi, Öğretim Görevlisi ve Öğretim Üyesi olarak çalışma imkânına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar müracaat ve mülakat işlemlerinde başarılı olmaları koşuluyla Felsefe ve Din Bilimleri Doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Doktora için en az 75 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB ve CB harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, yeterlik sınavını başarı ile geçmek, mesleki eğitim derslerini başarı ile geçmek, hakemli bir dergide makale yayınlamak ve tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Kasım Küçükalp
Email: kasimkucukalp@uludag.edu.tr
Tel: 0224 243 10 66-60323
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Ü.Betül Kanburoğlu Ergün
email: ubetulk@uludag.edu.tr
0224 2431066-60215
BUÜ İlahiyat Fakültesi
Adres: BUÜ İlahiyat Fakültesi Fethiye Mahallesi Kırlangıç SokakNo: 2B 16140 Nilüfer Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda 14 Profesör, 5 Doçent, 3 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 17 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.
Anabilim Dalı’na ait olmak üzere 1 toplantı salonu, 2 seminer salonu bulunmaktadır.
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
FDB6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
24 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FDB6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
10 |
YET6177 |
YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
16 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FDB6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FDB6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FDB6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FDB6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FDB6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
Bilimsel Hazırlık Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
İLA2013 BH |
DİN EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLA2014 BH |
DİN SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
İLA2015 BH |
DİN PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
İLA4010 BH |
DİNLER TARİHİ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
İLA4012 BH |
DİN FELSEFESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
İLA4049 BH |
İSLAM FELSEFE TARİHİ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
Toplam |
|
23 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6101 |
İSLAM DÜŞÜNCE OKULLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6103 |
KİŞİLİK TEORİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6109 |
İSLAM FELSEFESİNDE BİLGİ ÖĞRETİLERİ VE MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6111 |
İSLAM FELSEFESİNİN TEMEL PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6113 |
SUDURCU FELSEFE METİNLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6115 |
HIRİSTİYANLIK TARİHİ VE TEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6117 |
YAHUDİLİK TARİHİ VE TEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6119 |
ANALİTİK DİN FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6121 |
KİPLER MANTIĞI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6123 |
DİNİ EPİSTEMOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6125 |
GÜNÜMÜZDE DİN EĞİTİMİ SORUNLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6127 |
TÜRKİYEDE DİN EĞİTİMİ SİSTEMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6129 |
ÇAĞDAŞ İSLAM EĞİTİMİ DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6131 |
SOSYAL TABAKALAŞMA VE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6133 |
DİNİ HAREKETLER SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6135 |
POSTMODERN DÜŞÜNCE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6139 |
ELEŞTİREL TEORİ GELENEĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6143 |
TASAVVUF PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6145 |
YAHUDİ-HIRİSTİYAN İLİŞKİLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6147 |
DİN SOSYOLOJİSİNDE AKIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6149 |
MÜSLÜMAN YAHUDİ İLİŞKİLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6151 |
İSLAM FELSEFE METİNLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6153 |
DİN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA NİTEL ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
FDB6155 |
TANIM VE ANLAM KURAMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
7 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB6102 |
İSLAM KÜLTÜRÜNDE DİN BİLİMİ ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6106 |
KİŞİLİK VE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6108 |
İBN RÜŞD VE İBN RÜŞDCÜLÜK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6110 |
İSLAMDA YENİ PLATONCU FELSEFE GELENEĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6112 |
FENOMENOLOJİ VE ÇAĞDAŞ FELSEFE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6114 |
KİLİSE TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6116 |
İSLAM FELSEFESİNDE NÜBÜVVET VE TEORİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6118 |
İNDİRGEMECİ DİN FELSEFELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6120 |
POSTYAPISALCI DÜŞÜNCE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6122 |
TANRI TASAVVURLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6124 |
CUMHURİYET DÖNEMİ DİN EĞİTİMİ VE DİNİ HAYAT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6126 |
MUKAYESELİ DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6128 |
DİN EĞİTİMİ TEORİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6130 |
DİNLER VE SOSYO-KÜLTÜREL DEĞİŞMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6132 |
İSLAMIN SOSYOLOJİK YORUMU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6134 |
İBN-İ SİNA MANTIĞI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6138 |
KLASİK İSLAM EĞİTİMİ DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6140 |
DEĞERLER PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6142 |
PROTESTANLIK VE EVANJELİK HIRİSTİYANLIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6144 |
DİNE ANTROPOLOJİK YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6146 |
MÜSLÜMAN HIRİSTİYAN İLİŞKİLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6148 |
İSLAM FELSEFESİNDE VARLIK TEORİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6150 |
İSLAM KAYNAKLARINDA HİNT DİNLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB6152 |
MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |