Genel Tanıtım
B.U.Ü. Devlet Konservatuvarı 1998 yılında kurulmuş, 1999 ve 2001 yıllarında bünyesinde açılan (ilköğretim ve lise düzeyindeki) Müzik Bölümü hazırlık birimlerinde başlayan eğitim, 2003 yılında lisans programlarıyla devam etmiştir. 2001 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı Yaylı Çalgılar Sanat dalı, 2003 yılında Piyano ve Kompozisyon sanat dalları yüksek lisans programları, 2005 yılında ise Yaylı Çalgılar Sanat Dalı (doktora düzeyinde) Sanatta Yeterlik programı açılarak uygulamaya konmuştur.
Yükseköğretimde Müzik Anasanat Dalı Yaylı Çalgılar Sanat Dalı yüksek lisans programı 120 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp program yeterlilikleri sağlandığında Müzik (Yaylı Çalgılar) Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Programa Devlet Konservatuvarı ile Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi ilgili lisans programı mezunları (mezuniyet puanının en az 70 olması koşulu ile) başvurabilir. Adayların giriş sınavında gösterdiği performans ve sanatsal birikime ait puanın en az 70 olması gerekir. (ALES şartı bulunmamaktadır.)
Ayrıca yeterli yabancı dil puanına (BUÜDS veya YDS/YÖKDİL sınavlarından en az 50 puan ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası dil sınavlarından eşdeğer puana) sahip olması gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerden (Türkiye’de eğitim görenler hariç) Türkçe bildiklerine dair TÖMER belgesi istenir
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Müzik Anasanat Dalı (Yaylı Çalgılar) Yüksek Lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gerekli 27 kredilik (53 AKTS) zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü, bir semineri 100 üzerinden en az 70 alarak vermek gerekmektedir. Programı bitirme aşamasında, seçilmiş bir jüri önünde hazırladığı performans programını başarıyla sunan ve çalışma metnini savunan öğrencilere Müzik Anasanat Dalı (Yaylı Çalgılar) yüksek lisans diploması verilir.
Müzik Anasanat Dalı (Yaylı Çalgılar) yüksek lisans programının amacı; yaylı çalgısına (keman, viyola, viyolonsel, kontrabas) ilişkin lisans eğitimi ile kazandığı bilgi ve becerileri uzmanlık düzeyinde kullanabilen, ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören yaratıcı, icracı niteliklere sahip, gelişmeye açık çağdaş sanatçılar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin uzmanlık programının gerektirdiği yeterli bilgi birikimini kazanmak
|
2.
Müzik alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavramak
|
3.
Müzik alanında sahip olduğu birikimi, eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşımla geliştirmek
|
4.
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi ve beceriler doğrultusunda ortaya koyduğu çalışmaları kuram ve uygulama ilişkisi kurarak aktarmak
|
5.
Yaylı çalgısına ilişkin sahip olduğu teknikleri bireysel olarak geliştirme ve yorumlama becerisini kazanmak.
|
6.
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik, estetik ve felsefi bir anlayış geliştirmek
|
7.
Yaylı çalgısı ile ilgili edindiği kazanımları ulusal ve uluslararası ortamlarda sergilemek.
|
8.
Yaylı çalgısına ilişkin performansa dayalı özgün çalışmalar hazırlayıp sunmak.
|
9.
Alanında gerçekleştirilen etkinlikleri takip ederek sorgulayıcı bir yorumlama ve yönetme becerisi geliştirmek
|
10.
Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları açıklamak ve bu konulardaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkili bir şekilde ifade etmek
|
11.
Müzik alanında ulusal ve uluslararası proje ekipleri içinde çalışmak
|
12.
Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurmak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Müzik alanında sahip olduğu birikimi, eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşımla geliştirmek
- Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi ve beceriler doğrultusunda ortaya koyduğu çalışmaları kuram ve uygulama ilişkisi kurarak aktarmak
- Yaylı çalgısına ilişkin sahip olduğu teknikleri bireysel olarak geliştirme ve yorumlama becerisini kazanmak.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Müzik alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavramak
- Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin uzmanlık programının gerektirdiği yeterli bilgi birikimini kazanmak
- Müzik alanında sahip olduğu birikimi, eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşımla geliştirmek
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları açıklamak ve bu konulardaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkili bir şekilde ifade etmek
- Yaylı çalgısı ile ilgili edindiği kazanımları ulusal ve uluslararası ortamlarda sergilemek.
- Yaylı çalgısına ilişkin performansa dayalı özgün çalışmalar hazırlayıp sunmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Yaylı çalgısı ile ilgili edindiği kazanımları ulusal ve uluslararası ortamlarda sergilemek.
- Yaylı çalgısına ilişkin sahip olduğu teknikleri bireysel olarak geliştirme ve yorumlama becerisini kazanmak.
- Alanında gerçekleştirilen etkinlikleri takip ederek sorgulayıcı bir yorumlama ve yönetme becerisi geliştirmek
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Müzik alanında ulusal ve uluslararası proje ekipleri içinde çalışmak
- Alanında gerçekleştirilen etkinlikleri takip ederek sorgulayıcı bir yorumlama ve yönetme becerisi geliştirmek
- Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları açıklamak ve bu konulardaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkili bir şekilde ifade etmek
- Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurmak
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik, estetik ve felsefi bir anlayış geliştirmek
- Alanında gerçekleştirilen etkinlikleri takip ederek sorgulayıcı bir yorumlama ve yönetme becerisi geliştirmek
- Müzik alanında sahip olduğu birikimi, eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşımla geliştirmek
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi ve beceriler doğrultusunda ortaya koyduğu çalışmaları kuram ve uygulama ilişkisi kurarak aktarmak |
1,2 |
1,3,4,5 |
Müzik alanında sahip olduğu birikimi, eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşımla geliştirmek |
2 |
1,2,4 |
Yaylı çalgısına ilişkin sahip olduğu teknikleri bireysel olarak geliştirme ve yorumlama becerisini kazanmak. |
2,3 |
1,3,4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. 3-Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir. 4-Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. 5-Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Müzik alanında sahip olduğu birikimi, eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşımla geliştirmek |
1 |
2,3 |
Müzik alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavramak |
2 |
1,3,4 |
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin uzmanlık programının gerektirdiği yeterli bilgi birikimini kazanmak |
1 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. 2-Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. 3-Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir. 4-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları açıklamak ve bu konulardaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkili bir şekilde ifade etmek |
2 |
2,3 |
Yaylı çalgısı ile ilgili edindiği kazanımları ulusal ve uluslararası ortamlarda sergilemek. |
1 |
1,2 |
Yaylı çalgısına ilişkin performansa dayalı özgün çalışmalar hazırlayıp sunmak. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar. 2-Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. 3-Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında gerçekleştirilen etkinlikleri takip ederek sorgulayıcı bir yorumlama ve yönetme becerisi geliştirmek |
3 |
2 |
Yaylı çalgısı ile ilgili edindiği kazanımları ulusal ve uluslararası ortamlarda sergilemek. |
1,2 |
1,2 |
Yaylı çalgısına ilişkin sahip olduğu teknikleri bireysel olarak geliştirme ve yorumlama becerisini kazanmak. |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur. 2-Proje süreçlerini planlar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında gerçekleştirilen etkinlikleri takip ederek sorgulayıcı bir yorumlama ve yönetme becerisi geliştirmek |
1,2 |
1 |
Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurmak |
1,3 |
4,6 |
Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları açıklamak ve bu konulardaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkili bir şekilde ifade etmek |
1 |
1,2,3 |
Müzik alanında ulusal ve uluslararası proje ekipleri içinde çalışmak |
1,2 |
1,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. 2-Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. 3-Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır. 4-Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir. 5-Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder. 6-En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). 7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında gerçekleştirilen etkinlikleri takip ederek sorgulayıcı bir yorumlama ve yönetme becerisi geliştirmek |
1 |
1,2 |
Müzik alanında sahip olduğu birikimi, eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşımla geliştirmek |
1 |
1,2 |
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik, estetik ve felsefi bir anlayış geliştirmek |
1 |
1,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar. 2-Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar. 3-Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler. 4-Öğrenmeyi yönlendirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezun olduğu dala (yaylı çalgısına) ilişkin performans düzeyine göre yurt içinde ve yurt dışında solist olarak ya da senfoni, opera vb. kurumlarda orkestra üyesi olarak çalışabilir, müzik ve sahne sanatları alanlarına ilişkin eğitim veren çeşitli yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve yaylı çalgısında yeterli performans becerilerine sahip olmaları koşuluyla Sanatta Yeterlik/ Doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin çalgısına ilişkin performanslarını göstermek durumunda oldukları zorunlu derslerin yarıyıl sonu sınavları en az üç kişilik komisyonlarca yapılır. Bir dersten en az 70 puan alma zorunluluğu vardır ve AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü geçmek, bir seminer vermek, performans programı ve metin çalışmasından oluşan bitirme çalışmasını/tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir (120 AKTS).
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Görükle Yerleşkesi Nilüfer-BURSA
Tel: 0 224 294 27 00 - 0530 827 82 07
e-posta: konsogis@uludag.edu.tr -
gcalgan@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Müzik Anasanat Dalı Yaylı Çalgılar Sanat Dalı programı içinde mümkün oldukça alanında isim yapmış, kariyerli sanatçılarla eğitim-öğretim yapılmaya çalışılmakta, şehrimize (özellikle TC Kültür Bakanlığı Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nda konser vermek için) gelen ulusal ve uluslararası düzeydeki yaylı çalgı sanatçılarıyla iletişim kurularak bu sanatçıların deneyim ve birikimlerinden, gerektiğinde arşivlerinden yararlanma olanağı yaratılmaktadır. Ayrıca araştırma yapma ve seslendirilecek eserlerin notalarını temin etmede Konservatuvarın donanımlı sayılabilecek kütüphanesinden yararlanılabilmektedir.
Öğrencilerin bireysel olarak resitaller veya Konservatuvar Akademik Orkestrası ile konserler yapmaları ya da Konservatuvarın düzenlediği ulusal veya uluslararası etkinliklere katılmaları, Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nda sözleşmeli sanatçı olarak büyük bir devlet orkestrası ile çalışma olanağına sahip olmaları önemli fırsatlardır.
Konservatuvarın binası da bu programın gerektirdiği eğitimin kalitesini daha üst seviyelere taşıyacak olanaklara sahiptir. Gerek bu bina için gerekse iç donanımı için üniversitemizin sağlamış olduğu finansal olanaklar, bu programın önemli avantajlarıdır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAY5101 |
ÇALGI TEKNİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
YAY5103 |
REPERTUVAR I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
6 |
YAY5105 |
KORREPETİSYON # |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
2 |
YAY5169 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
YAY5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAY5102 |
ÇALGI TEKNİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5104 |
REPERTUVAR II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
6 |
YAY5106 |
KORREPETİSYON-RESİTAL # |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
2 |
YAY5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
YAY5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAY5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
YAY5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAY5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
YAY5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAY5107 |
ODA MÜZİĞİ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
YAY5109 |
YAYLI ÇALGILAR TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5111 |
MÜZİK ALANINDA ARAŞTIRMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5113 |
ÇALGI ÖĞRETİMİ: PEDAGOJİK ESERLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5115 |
XIX.YÜZYIL VE ÖNCESİ ORKESTRA REPERTUVARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5117 |
TONAL BAĞLAMDA TÜRLER VE BİÇİMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAY5108 |
ODA MÜZİĞİ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
YAY5110 |
YAYLI ÇALGILAR TARİHİ VE EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5112 |
MÜZİK ALANINDA ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5114 |
ÇALGI ÖĞRETİMİ: PEDAGOJİK EKOLLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5116 |
XIX.YÜZYIL VE SONRASINDA ORKESTRA REPERTUVARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
YAY5118 |
POST TONAL BAĞLAMDA TÜRLER VE BİÇİMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |