Genel Tanıtım
Felsefe Tarihi, İslam Felsefesi, Din Felsefesi, Mantık, Dinler Tarihi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi, Din Eğitimi bilim dallarından oluşur. Bütün bilim dallarında yüksek lisans düzeyinde eğitim verilmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı için 120 ECTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Felsefe ve Din Bilimleri alanında yüksek lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1- Lisans diploması,
2-Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puana sahip olma, (5 yıl geçerlilik süresi aranmakta olup Sözel Ağırlıklı ve en az 55 puan olmalıdır.) Yabancı uyruklu öğrenciler için ALES belgesi ve Uluslararası alanda geçerli belgeler(GRE, GMAT vb.) geçerli olup, puan şartı aranmamaktadır.
3- Yeterli yabancı dil becerisine sahip olma (YDS, YÖKDİL için en az 40, TOEFL IBT için en az 55, TOEFL CBT için en az 134, TOEFL PBT için en az 453 ve eşdeğer diğer sınavlar olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrencilerden (Türkiye’de eğitim görenler hariç) Türkçe bildiklerine dair Tömer belgesi.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yüksek Lisans için mevcut olan derslerden en az 24 kredi ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Felsefe ve Din Bilimleri alanında Yüksek Lisans diploması verilir.
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans programının amacı ilgili bilim dallarında bilgi üretmeyi, bu bilgileri ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşmayı başaracak yetenekli ve eleştirel düşünme becerisine sahip uzman araştırmacılar yetiştirmektir. Yüksek Lisans düzeyinde başarılı olan öğrencileri Doktora aşamasına hazırlamaktır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
|
2.
Felsefe ve Din Bilimleri alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
|
3.
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
|
4.
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
|
5.
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
|
6.
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
|
7.
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
8.
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
|
9.
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
|
10.
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
|
11.
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
- Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
- Felsefe ve Din Bilimleri alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, İlahiyat Fakülteleri başta olmak üzere Fen-Edebiyat, Eğitim, Sosyal ve Beşerî bilimler gibi diğer fakültelerde de Araştırma Görevlisi ve Öğretim Görevlisi olarak çalışma imkanına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar müracaat ve mülakat işlemlerinde başarılı olmaları koşuluyla Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek ve tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Kasım Küçükalp
Email: kasimkucukalp@uludag.edu.tr
Tel: 0224 243 10 66-60323
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Ü.Betül Kanburoğlu Ergün
email: ubetulk@uludag.edu.tr
0224 2431066-60215
BUÜ İlahiyat Fakültesi
Adres: BUÜ İlahiyat Fakültesi Fethiye Mahallesi Kırlangıç SokakNo: 2B 16140 Nilüfer Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı’nda 14 Profesör, 5 Doçent, 3 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 17 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.
Anabilim Dalı’na ait olmak üzere 1 toplantı salonu, 2 seminer salonu bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB5101 |
DİN BİLİMLERİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
FDB5171 |
SEMİNER (DERSTE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
FDB5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
FDB5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB5102 |
DİN VE İNSAN BİLİMLERİNDE METODOLOJİK PROBLEMLER |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
FDB5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
FDB5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
19 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB5173 |
SEMİNER (TEZDE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
FDB5177 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
FDB5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FDB5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FDB5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
60 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB5178 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
FDB5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FDB5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
56 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB5101 |
DİN BİLİMLERİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5105 |
DİN PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEM VE KAYNAKLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5107 |
İSLÂM FELSEFESİNİN KAYNAKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5107 |
İSLAM FELSEFESİNİN KAYNAKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5109 |
İSLÂM FELSEFESİNDE MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5109 |
İSLAM FELSEFESİNDE MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5113 |
BATIDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5113 |
BATIDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5115 |
KİNDİ FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5117 |
YAHUDİLİKTE KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5117 |
YAHUDİLİKTE KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5119 |
EPİSTEMİK MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5119 |
EPİSTEMİK MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5121 |
ANALİTİK DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5121 |
ANALİTİK DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5123 |
GENEL HERMENÖTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5123 |
GENEL HERMÖNETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5125 |
TANRI, AHLÂK VE ÖLÜMSÜZLÜK DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5125 |
TANRI, AHLAK VE ÖLÜMSÜZLÜK DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5127 |
BİLGİ ÖĞRETİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5127 |
BİLGİ ÖĞRETİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5129 |
OSMANLI DÖNEMİ İSLÂM EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5129 |
OSMANLI DÖNEMİ İSLAM EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5131 |
İSLÂM KURUMLARI SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5131 |
İSLAM KURUMLARI SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5133 |
KLASİK SOSYOLOJİDE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5133 |
KLASİK SOSYOLOJİDE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5135 |
İLK DÖNEM İSLÂM EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5135 |
İLK DÖNEM İSLAM EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5137 |
DİN EĞİTİMİNDE YÖNTEM VE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5137 |
DİN EĞİTİMİNDE YÖNTEM VE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5139 |
KUR’AN’DA EĞİTİM METODLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5139 |
KUR’AN’DA EĞİTİM METODLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5141 |
İSLÂM PSİKOLOJİSİNDE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5141 |
İSLAM PSİKOLOJİSİNDE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5143 |
SEMBOLİK MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5143 |
SEMBOLİK MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5145 |
MODERN BATI DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5145 |
MODERN BATI DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5147 |
DİN SOSYOLOJİSİNDE HERMENÖTİK YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5147 |
DİN SOSYOLOJİSİNDE HERMENÖTİK YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5149 |
AYDINLANMA DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5151 |
POZİTİF PSİKOLOJİ VE MANEVİYAT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5151 |
POZİTİF PSİKOLOJİ VE MANEVİYAT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5153 |
DİN BİLİMLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5153 |
DİN BİLİMLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5155 |
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE YÖNTEM VE İSTATİSTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5157 |
DİN SOSYOLOJİSİNİN ANA MESELELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5157 |
DİN SOSYOLOJİSİNİN ANA MESELELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5159 |
DİN BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5161 |
CUMHURİYET DÖNEMİ DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5161 |
CUMHURİYET DÖNEMİ DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
FDB5163 |
İSLAM FELSEFESİNİN ARİSTOCU VE YENİ-PLATONCU KAYNAKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FDB5124 |
TEOLOJİK HERMENÖTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5126 |
GÜNDELİK DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5128 |
MODERN BATI DÜŞÜNCESİNİN SORUNLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5130 |
KLASİK MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5132 |
AYDINLANMA FELSEFESİNDE AHLÂK ÖĞRETİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5134 |
OSMANLI DÖNEMİ EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5136 |
HADİSTE EĞİTİM METOTLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5138 |
YAYGIN DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5140 |
DİN TOPLUM İLİŞKİSİ: MODERN TÜRKİYE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5144 |
GÜNÜMÜZ SOSYOLOJİSİNDE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5146 |
İSAGOCİLERİN ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5148 |
MANTIK TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5150 |
İLK DÖNEM İSLÂM EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5152 |
19. YÜZYIL DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5154 |
RUH SAĞLIĞI VE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5156 |
DİNLERDE ORTODOKSLUK VE HERESİYOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5158 |
OSMANLI DÖNEMİ DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5160 |
KUTSALIN YORUMU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
4 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FDB5102 |
DİN VE İNSAN BİLİMLERİNDE METODOLOJİK PROBLEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5106 |
ÇAĞDAŞ İSLÂM FELSEFESİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5106 |
ÇAĞDAŞ İSLAM FELSEFESİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5108 |
ÇOCUKLUK VE ERGENLİKTE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5110 |
PSİKANALİZ VE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5110 |
PSİKANALİZ VE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5112 |
İBN SİNA’NIN EPİSTEMOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5112 |
İBN SİNA’NIN EPİSTEMOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5114 |
HIRİSTİYANLIKTA KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5114 |
HIRİSTİYANLIKTA KUTSAL KİTAP İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5116 |
İHVAN-I SAFA FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5116 |
İHVAN-I SAFA FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5118 |
İSLÂM DÜNYASINDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5118 |
İSLAM DÜNYASINDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5122 |
FARABİ METAFİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5122 |
FARABİ METAFİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5124 |
TEOLOJİK HERMENÖTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5126 |
GÜNDELİK DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5128 |
MODERN BATI DÜŞÜNCESİNİN SORUNLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5130 |
KLASİK MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5132 |
AYDINLANMA FELSEFESİNDE AHLÂK ÖĞRETİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5134 |
OSMANLI DÖNEMİ EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5136 |
HADİSTE EĞİTİM METOTLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5138 |
YAYGIN DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5140 |
DİN TOPLUM İLİŞKİSİ: MODERN TÜRKİYE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5143 |
ÇOCUKLUK VE ERGENLİKTE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5144 |
GÜNÜMÜZ SOSYOLOJİSİNDE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5146 |
İSAGOCİLERİN ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5148 |
MANTIK TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5150 |
İLK DÖNEM İSLÂM EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5150 |
İLK DÖNEM İSLAM EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FDB5152 |
19. YÜZYIL DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5154 |
RUH SAĞLIĞI VE DİN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5156 |
DİNLERDE ORTODOKSLUK VE HERESİYOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5158 |
OSMANLI DÖNEMİ DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5160 |
DİNLERDE KUTSAL FENOMENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FDB5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |