Genel Tanıtım
İşletme Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulan Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde tezli ve tezsiz yüksek lisans programları ile doktora programlarını yürütmektedir. Anabilim dalındaki akademik faaliyetler Ticaret Hukuku ve Kooperatifçilik Bilim Dalları Pasif olmak üzere aşağıdaki 4 bilim dalı tarafından İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans ve Doktora Programları yürütülmektedir:
Yönetim Organizasyon Bilim Dalı
Muhasebe Finansman Bilim Dalı
Üretim Pazarlama Bilim Dalı
Sayısal Yöntemler Bilim Dalı
Bu anabilim dalı, yüksek öğretimde yüksek Lisans derecesi için 90-120 arası AKTS gerektimektedir. Yüksek Lisans programı ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında İşletme alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1.Lisans diploması,
2.Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puana sahip olma (3 yıl geçerlilik süresi aranmakta olup Eşit Ağırlıklı ve en az 55 puan olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ALES belgesi ve Uluslararası alanda geçerli belgeler [GRE, GMAT vb.] geçerli olup, puan şartı aranmamaktadır).
3.Yeterli yabancı dil becerisine sahip olma (UÜDS, YDS için en az 50, TOEFL IBT için en az 50, TOEFL CBT için en az 130, TOEFL PBT için en az 450 ve eşdeğer diğer sınavlar olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrencilerden (Türkiye´de eğitim görenler hariç) Türkçe bildiklerine dair TÖMER belgesi).
- ALES %50 + LİSANS.BAŞ.ORT.%20 + YAZILI/ MÜLAKAT %30 = Adayların değerlendirme sonrası aldıkları ağırlıklı toplam puana göre sıralanır ve en yüksek puanlı adaydan başlanarak kontenjana göre öğrenci alınır (Genel başarı notunun en az 65 olması gerekmektedir).
Yabancı Uyruklular için LİSANS NOTU %50 + YABANCI DİL PUANI %50 = Adayların değerlendirme sonrası aldıkları ağırlıklı toplam puana göre sıralanır ve en yüksek puanlı adaydan başlanarak kontenjana göre öğrenci alınır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tezli Yüksek Lisans ders planındaki derslerden en az 21 en fazla 28 kredi ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 alan ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmis bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere işletme alanında Yüksek Lisans diplomasi verilir.
Programın temel amacı, günümüzün ve geleceğin çalışma hayatındaki gereksinimleri karşılayabilecek düzeyde bilgi ve becerilere sahip, özgüvenli, uzman bireyler yetiştirmektir. Program, öğrencilerinin araştırma ve yayınlar yoluyla bilimsel bilgi üretmelerini, bu bilgileri sentezlemelerini, yorumlamalarını ve bu bilgilerle topluma hizmet etmelerini amaçlamaktadır. İşletme tezli yüksek lisans programı, "Muhasebe ve Finansman", "Üretim Yönetimi ve Pazarlama", "Yönetim ve Organizasyon","Sayısal Yöntemler", "Ticaret Hukuku" ve "Kooperatifçilik" bilim dalları kapsamında açılan derslerden oluşmaktadır. Tezli yüksek lisans programı 1 yılı ders aşaması ve 1 yılı tez aşaması olmak üzere toplam 2 yıldır. Her öğrenciye bir danışman atanmaktadır ve öğrenciler ders tercihlerini danışman öğretim üyelerinin yardımıyla yapmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
|
2.
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
|
3.
İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
|
4.
İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
|
5.
İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
6.
İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
|
7.
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
|
8.
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
9.
İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
|
10.
İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
|
11.
İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme
|
12.
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
- İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
- İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
- İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
- İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
- İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
- İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
- İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
- İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
- İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
- İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
- İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
- İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
- İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
- İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
- İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
Öğrenme Yetkinliği |
- İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
- İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
- İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
- İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
1,2,3 |
2,3 |
İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme |
0 |
0 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme. |
1,2 |
2 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 2-Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. 3-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme. |
1,2 |
1,2 |
İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme |
0 |
0 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
1,3 |
1,4 |
İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
4 |
3 |
İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
2 |
3 |
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme |
2,3 |
3 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
1 |
1,2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. 3-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme. |
1,2 |
1,2,3 |
İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
2,3 |
1,2,3 |
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme |
0 |
0 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. 3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme. |
3 |
3 |
İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme. |
1 |
1,2 |
İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
4 |
4 |
İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme |
0 |
0 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşletme alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
1 |
1 |
İşletme alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1 |
1 |
İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili edindiği bilgileri yapılacak çalışmalarda kullanabilme ve katkı sağlayabilme |
0 |
0 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde işletme, muhasebe, pazarlama, finans, üretim yönetimi bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Program mezunları, yüksek öğretim kurumlarında akademisyenlik, kamu ve özel sektör kuruluşlarında müfettişlik, hesap uzmanlığı, kontrolörlük, bankacılık, denetmenlik, mali müşavirlik, finansal danışmanlık, pazarlama sorumlusu/müdürü, müşteri ilişkileri departmanı sorumlusu, satış temsilcisi, üretim planlamacısı, insan kaynakları uzmanlığı, yöneticilik, yönetim danışmanlığı vb. görevlerde çalışabilme imkanına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES ve Yabancı Dil Sınavlarından Yeterli Puana Sahip olmak koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
BUÜ senato kararı ile alınan Önlisans ve Lisans Ogretim Yönetmeliğinin 32.maddesi gereği uygulanır.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünden(120 AKTS karşılığı) geçmek ve tezi başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Department of Business Administration
Uludağ University Faculty of Economic and Administrative Sciences
Görükle Campus, Nilüfer, Bursa, Turkey
Telephone : +90 224 294 10 47
E- mail: umitgucenme@uludag.edu.tr
Program Director: Prof.Dr. Ümit GÜCENME GENÇOĞLU
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Anabilim Dalımızda 7 Profesör, 12 Doçent, 7 Yardımcı Doçent, 1 Öğretim Görevlisi ve 17 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Öğrencilerin kullanımına açık bir kütüphane, bir okuma salonu ve bir bilgisayar laboratuarı bulunmaktadır. Öğrenciler, Erasmus ve Farabi programları çerçevesinde en fazla iki dönem anlaşmalı üniversitelere gidebilmektedirler.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL5101 |
YÖNETİM TEORİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL5103 |
SAYISAL ANALİZ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL5103 |
İŞLETMELERDE OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL5169 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ISL5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL5102 |
FİNANSAL PİYASALAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ISL5104 |
PAZARLAMA TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ISL5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
ISL5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
16 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ISL5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ISL5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL5105 |
YÖNETİM İÇİN RAPORLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5107 |
ULUSLARARASI FİNANS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5109 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5109 |
PAZARLAMADA İNOVASYON YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5111 |
ÜRETİM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5113 |
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5115 |
İTİBAR YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5117 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5119 |
ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5121 |
İÇ KONTROL SİSTEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5123 |
SATIŞ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ISL5125 |
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL5106 |
İLERİ OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5108 |
REKLAMCILIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5110 |
ÜRETİM STRATEJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5112 |
TÜRKİYE MUHASEBE STANDARTLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5114 |
STRATEJİK MALİYET YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5116 |
KALİTE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5118 |
İŞ SÜREKLİLİĞİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5120 |
SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5122 |
STRATEJİK YÖNETİME GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5124 |
MARKA STRATEJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5124 |
MARKA YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISL5126 |
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |