Genel Tanıtım
Fizik Bölümü 1982 yılında kuruldu ve 1983 yılından itibaren öğrenci kabul etmeye başladı. Fizik bölümünde: Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere beş araştırma alanı vardır. Fizik bölümü her akademik yılda yaklaşık olarak 70 öğrenci kabul etmektedir ve lisans programı dünyadaki birçok tanınmış üniversitelerinkine benzerdir. Fizik bölümünde ayrıca yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. Fizik bölümü, öğrencilerinin iyi bir araştırmacı olabilmeleri için temel fizik kadar iyi bir uygulamalı fizik eğitimi de vermektedir. Bölüm mezunlarımız sadece fizik alanında değil aynı zamanda birçok alanda örneğin malzeme bilimi, mühendislik, elektronik, bilgisayar gibi alanlarda iş bulabilmektedirler.
Fizik Bölümü personeli Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği araştırma alanlarında yetkindirler. Fizik bölümünde Nükleer, Katıhal ve Atom ve Molekül Fiziği laboratuvarları mevcuttur. Fizik bölümü uluslararası işbirliğinde ve araştırma konularında kilit görevi görecek mezunlar yetiştirir. Fizik bölümü öğretim personeli ve öğrencilerini Erasmus programı ile yurt dışına çıkmada teşvik etmektedir. Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü diğer ülkelerden gelen araştırmacı ve öğrencileri beklemektedir.
Fizik Programı yüksek öğretimde 90-120 AKTS kredilik sistemine tabidir. Tezsiz Yüksek Lisans Programı için 120 AKTS kredi alınması gerekir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Fizik dalında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Fizik Programı Tezli Yüksek Lisans Kabul ve Kayıt Koşulları;
Lisans diploması ile fen bilimleri için sayısal, puan türünde Uludağ Üniversitesi Senatosunun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır.
İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Rusça ve Arapça gibi yabancı dillerin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından U.Ü. Senatosunun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine U.Ü. Senatosu karar verir.
Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yüksek lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplam 21-24 kredi (60 AKTS) almak koşuluyla en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Fizik dalında Yüksek Lisans diploması verilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir.
Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde 9 Profesör, 9 Doçent, 4 Dr.Öğr.Üyesi, 4 Araştırma Görevlisi ve 1 Fizikçi görev yapmaktadır. Fizik Bölümünde Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere 5 bilim dalı bulunmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Fizik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
|
2.
Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
3.
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
|
4.
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
|
5.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir
|
6.
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
|
7.
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
|
8.
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır
|
9.
Ulusal ve uluslar arası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar
|
10.
Fizik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
|
11.
Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
12.
Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Fizik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
- Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
- Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
- Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler
- Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır
- Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler
- Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
- Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
- Fizik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
- Ulusal ve uluslar arası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
- Fizik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
- Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
- Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir
- Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
- Fizik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
- Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Fizik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
- Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir
- Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
- Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler
- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
- Ulusal ve uluslar arası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır
- Ulusal ve uluslar arası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir |
1,2,3,4 |
|
Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
1,2,3,4 |
|
Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
1,2,3,4 |
|
Fizik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur |
1,2,3,4 |
|
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır |
1,2,3,4 |
|
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir |
1,2 |
|
Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
1,2 |
|
Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
1,2 |
|
Fizik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur |
1,2 |
1 |
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır |
1,2 |
|
Ulusal ve uluslar arası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar |
1,2 |
|
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
1,2,3 |
|
Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir |
1,2,3 |
|
Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
1,2,3 |
2 |
Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
|
3 |
Fizik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur |
1,2,3 |
1 |
Fizik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur |
|
3 |
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır |
1,2,3 |
|
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
1,2,3 |
|
Fizik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren yada bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur |
1,2,3 |
|
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır |
1,2,3 |
|
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
1,2,3 |
3 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir |
1,2,3 |
|
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye ka 2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3-Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
1,2,3 |
3 |
Fizik alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgür bir yapıt üreterek yada yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir |
|
2,3,5 |
Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
1,2,3 |
|
Fizik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
1,2,3 |
|
Fizik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur |
1,2,3 |
|
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır |
1,2,3 |
4 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
1,2,3 |
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir |
1,2,3 |
1,4 |
Ulusal ve uluslar arası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar |
1,2,3 |
5 |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar |
1,2,3 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. 5-Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
1 |
|
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır |
1 |
|
Ulusal ve uluslar arası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar |
1 |
|
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Endüstriyel kuruluşlarda araştırma ve geliştirme laboratuarlarına araştırıcı ve kalite kontrol uzmanı. Doktora programına katılan başarılı öğrenciler için akademik iş imkanları, araştırma kuruluşlarında uzman araştırmacı ve sağlık fizikçisi.
Eğitim alanında öğretmenlik.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bu bölüm, ilgili derslerin ders tanıtım ve uygulama formlarında açıklanmaktadır.
Yüksek lisans programını başarıyla tamamlamak için Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde açıklanan koşulları yerine getirilmesi ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Mezuniyet için ulusal / uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış veya yayına kabul edilmiş en az bir makale gerekir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Nilgün DEMİR
E-posta: dnilgun@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941702
Bologna Koordinatörü: Prof. Dr. Nil KÜÇÜK
E-posta: nilkoc@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941705
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Fatma KOÇAK
E-posta: fkocak@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941710
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi
Fizik Bölümü
16059 Bursa
TÜRKİYE
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde 9 Profesör, 9 Doçent, 4 Dr.Öğr.Üyesi, 4 Araştırma Görevlisi ve 1 Fizikçi görev yapmaktadır. Fizik Bölümünde Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere 5 bilim dalı bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6103 |
ELEKTRON SPİN REZONANS I (ATOM VE MOLEKÜL FİZ.A.B.D. İÇİN) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
FZK6207 |
NANOFOTONİK (GENEL FİZİK A.B.D. İÇİN) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Bilim Dalı Zorunlu Dersi Havuzu için Tıklayınız
|
|
|
|
|
7,5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
4,5 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
15 |
YET6177 |
DOKTORA YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
10 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
Bilimsel Hazırlık Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
Toplam |
|
0 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK6101 |
NÜKLEER MANYETİK REZONANS I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6105 |
FİZİKSEL OPTİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6107 |
TERMOLÜMİNESANS VE VERİ ANALİZİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6109 |
YÜKSEK ENERJİ GAZLI DETEKTÖR FİZİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6111 |
YÜKSEK ENERJİ FİZİĞİNDE HESAPLAMA TEKNİKLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6115 |
ELEKTROKİMYASAL EMPEDANS SPEKTROSKOPİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6117 |
ELEKTROMANYETİK SİMÜLASYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6203 |
MADDENİN DİELEKTRİK ÖZELLİKLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6205 |
SÜPERSİMETRİ III |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6305 |
X-IŞINLARI VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
FZK6311 |
HETEROEKLEMLER VE METAL-YARIİLETKEN EKLEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6315 |
MANYETİK ÇEKİRDEKLER VE ÖZELLİKLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6317 |
DİYOT LAZERLER I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6319 |
FOTONİK VE LAZERLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6327 |
MANYETİK NANOPARÇACIKLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6329 |
KATILARIN KUANTUM TEORİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6401 |
FİZİKTE MATEMATİK YÖNTEMLER II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6503 |
İLERİ RADYASYON FİZİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6507 |
RADYASYON VE RADYASYON DOZİMETRESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6601 |
ELEKTROZAYIF ETKİLEŞMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6603 |
PARÇACIK FİZİĞİNDE LİE CEBRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6605 |
KUANTUM ELEKTRO DİNAMİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6607 |
HADRON FİZİĞİ VE KUARK MODELİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6609 |
KUANTUM ALANLAR TEORİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6613 |
İLERİ KATILAŞMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6615 |
YÜKSEK ENERJİ DETEKTÖRLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6617 |
NÜKLEER OLAYLAR İÇİN SAYISAL UYGULAMALAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PHYS6119 |
HIGH ENERGY GAS CHAMBER PHYSICS II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
FZK6303 |
KATI MADDELERİN ÖZELLİKLERİ I (KATIHAL FİZİĞİ A.B.D. İÇİN) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6501 |
İLERİ NÜKLEER FİZİK II (NÜKLEER FİZİK A.B.D.İÇİN) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
|
|
|
|
|
|
|
FZK6611 |
KUANTUMLU ALANLAR TEORİSİ I (YÜK.EN.FİZ.A.B.D İÇİN) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6102 |
NÜKLEER MANYETİK REZONANS II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6104 |
ELEKTROSPİN REZONANS II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6106 |
FİZİKSEL OPTİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6108 |
TERMOLÜMİNESANS VE VERİ ANALİZİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6110 |
GENEL RELATİVİTE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6112 |
STANDART MODEL VE ÖTESİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6114 |
ELEKTROKİMYASAL EMPEDANS SPEKTROSKOPİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6202 |
ELEKTRON MİKROSKOPLARI VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
FZK6204 |
SÜPERSİMETRİ IV |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6304 |
KATI MADDELERİN ÖZELLİKLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6312 |
NANOFİZİK VE NANOBİLİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6314 |
YARIİLETKENLERİN OPTİK ÖZELLİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6316 |
MANYETİK ÇEKİRDEKLER VE ÖZELLİKLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6318 |
DİYOT LAZERLER II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6326 |
LAZER SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6328 |
İNFRARED VE RAMAN SPEKTROSKOPİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6402 |
İLERİ KUANTUM MEKANİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6502 |
NÜKLEER SHELL MODELİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6602 |
TEMEL PARÇACIKLAR FİZİĞİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6604 |
AYAR TEORİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6606 |
KUANTUM KROMO DİNAMİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6614 |
ORGANİK ELEKTRONİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6616 |
YÜKSEK ENERJİ FİZİĞİNDE BENZETİŞİM TEKNİKLERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6618 |
YENİ NESİL PARÇACIK DETEKTÖRLERİNİN KARAKTERİZASYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6620 |
PARÇACIK DETEKTÖRLERİ İÇİN KARAKTERİZASYON HESAPLAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK6622 |
NÜKLEER OLAYLAR İÇİN SAYISAL UYGULAMALAR II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
PHYS6624 |
CHARACTERIZATION OF NEW GENERATION PARTICLE DETECTORS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
Genel Seçmeli Dersler |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |