Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Tarımsal Yapılar ve Sulama
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Uludağ Üniversitesi (UÜ) Ziraat Fakültesi´nde 1984 yılında ilk olarak Kültürteknik adıyla kurulan Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, 1985´de lisansüstü eğitimine başlamıştır. Bölüm adı 1991 yılında Türk Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan bir değişiklikle Tarımsal Yapılar ve Sulama biçimine dönüştürülmüştür.
Ziraat Mühendisliğinin önemli bir kolu olan Tarımsal Yapılar ve Sulama, toprak ve su kaynaklarından optimum bir biçimde yararlanılması, korunarak geliştirilmesi; tarımsal üretimin çeşitli aşamalarında uygun çevre ortamının yaratılmasında gerekli olan tüm yapı ve tesislerin planlanması, projelenmesi ve yapımı, tarım işletmelerinin yapısal ve fiziksel yönden geliştirilmesini sağlayan ve etkileri uzun dönemli olan önlemlerin alınması ile uğraşan bir bilim dalıdır.
Söz konusu tanıma giren uzmanlık dalları; Su Kaynakları (Sulama ve Drenaj), Tarımsal Yapılar - Çevre Kontrolü olmak üzere belli başlı iki kümede toplanabilir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında ikinci aşama derece sistemine tabidir. Yüksek lisans programı 21 kredi saatten (90 AKTS) az ve 28 kredi saaten (120 AKTS) fazla olmamak koşulu ile en az yedi adet ders, ders ve tez aşamasında birer seminer ve tez çalışmasından oluşur. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Bir öğrencinin Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında tezli yüksek lisans programına başvurabilmesi için; a. Lisans diploması ile sayısal puan türünde Senatonun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır. b. İngilizce, Almanca, Fransızca gibi yabancı dillerin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından Senatonun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Senato karar verir. c. Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için 21 kredi saatten (90 AKTS) az ve 28 kredi saatten (120 AKTS) fazla olmamak koşulu ile en az yedi adet dersi, ders ve tez aşamasında birer adet semineri ve tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
7
Program Profili
Tarımsal Yapılar ve Sulama Anabilim Dalı programı; çalışma alanı ile ilgili şu an çevremizde var olan ya da ileride olabilecek olası problemlere bağımsız olarak çözüm yolu arayabilecek, konusunda uzmanlaşmış, dinamik, kültürlü, aktif, araştırmacı ve bilgileri bir topluluk önünde sunabilme becerisine sahip gerek yurt içinde gerekse yurtdışında hizmette bulunacak, yüksek mühendisler ve nitelikli araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamakta ve bu amaç doğrultusunda çalışmalar yapmaktadır.
Yüksek lisans programının eğitim süresi, iki yarıyıl ders aşaması dahil olmak üzere toplam altı yarıyıldır. Program, Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine (özellikle seçmeli dersler için Madde 21´e uymak zorunda) uymaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak
2. Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3. Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5. Mesleki faaliyet ve projelerde karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7. En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
8. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9. Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak
10. Alanında özümsedikleri bilgiyi farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek, tasarımlar yapabilmek ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
11. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek
12. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiren bir bakış açısıyla incelemek, çevresel boyutlarını da göz önünde tutarak bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek
  • Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek, tasarımlar yapabilmek ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
  • Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
  • Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek
  • Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak
  • Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
  • Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek
  • Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak
  • Mesleki faaliyet ve projelerde karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
  • Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek
  • Mesleki faaliyet ve projelerde karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
  • Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
  • Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiren bir bakış açısıyla incelemek, çevresel boyutlarını da göz önünde tutarak bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek
  • Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiren bir bakış açısıyla incelemek, çevresel boyutlarını da göz önünde tutarak bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek 1,2,3 1,2,3,4
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek 1,2,3 1,2,3,4
Alanında özümsedikleri bilgiyi farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek, tasarımlar yapabilmek ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 1,2,3 1,2,3,4
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 1,2,3 1,2,3,4
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek 1,2,3 1,2,3
Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek 1,2,3 1,2,3,4
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 1,2,3 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.

1-Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi ve teoriler üretir.
2-Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek 1,2 1,2
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek 1,2 1,2
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 1,2 1,2
Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek 1,2 1,2
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 1,2 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.

1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2-Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek 1,2,3 1,2,3,4
Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiren bir bakış açısıyla incelemek, çevresel boyutlarını da göz önünde tutarak bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek 1,2,3,4
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek 1,2,3 1,2,3,4
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek 1,2,3,4
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 1,2,3 1,2,3,4
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 1,2,3 1,2,3,4
Mesleki faaliyet ve projelerde karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.

1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir.
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
3-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak;bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek 1,2,3 1,2,3
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 1,2,3
Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek 1,2,3
Mesleki faaliyet ve projelerde karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

1-Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiren bir bakış açısıyla incelemek, çevresel boyutlarını da göz önünde tutarak bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek 1,2,3,4
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek 1,2,3,4
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek 1,2,3,4 1,2,3
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak 1,2,3,4 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.

1-Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiren bir bakış açısıyla incelemek, çevresel boyutlarını da göz önünde tutarak bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek 1 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

1-Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır.
2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
3-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Tarımsal Yapılar ve Sulama Anabilim Dalı programından mezun olan öğrencilerin çalışma alanları oldukça geniştir. Mezunlar üniversitelerde araştırma yapabilir ve öğretim elemanı olarak ders verebilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarından mezun olan öğrenciler; Kamu kuruluşları (İl Özel İdareleri, DSİ, Gıda-Tarım ve Hayvancılık ile Çevre ve Şehircilik Bakanlıkları, Belediyeler vb., Arazi Toplulaştırması Müteahhitlik Firmaları), Tarımsal Danışmanlık Kuruluşları,Tarıma Dayalı Kooperatifler, Kamu ve Özel Bankalar, Sulama-Drenaj Müteahhitlik Firmaları, Mühendislik ve Danışmanlık Büroları, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri, Tarımsal Yapılarla İlgili Müteahhitlik Firmaları, Tarıma Dayalı Uluslararası Şirketler, Büyük Tarımsal İşletmelerde istihdam edileceklerdir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler. Ayrıca sanatta yeterlik programına da başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için dönem sonunda en az 1 sınava tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yüksek lisans programlarında dönem sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Yüksek lisans programında bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
12
Mezuniyet Koşulları
Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için 21 kredi saatten (90 AKTS) az ve 28 kredi saatten(120 AKTS) fazla olmamak koşulu ile en az yedi adet dersi, ders ve tez aşamasında birer adet semineri ve tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Biyosistem Mühendisliği Bölümü 16059 BURSA
Tel: 0-224-2941616
Fax: 0-224-4428775
E-posta: aodemir@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Tarımsal Yapılar ve Sulama Anabilim dalında, 8 Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 4 Araştırma Görevlisi tam zamanlı olarak istihdam edilmektedir. Tarımsal Yapılar ve Sulama Anabilim dalına ait 8 adet laboratuar, 1 adet proje dershanesi ve 1 adet atölye bulunmaktadır. Ayrıca ihtiyaç duyulduğunda fakültemize ait olan 18 adet derslik, 2 adet bilgisayar laboratuarı ve 1 adet çizim salonuda kullanılmaktadır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr