Genel Tanıtım
Fen Bilimleri Enstitüsü, 1982 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak kurulmuştur. Enstitü Bursa Uludağ Üniversitesinde Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi ve Ziraat Fakültesinde yüksek lisans ve doktora öğretimini Yükseköğretim Kanununun amaç ve ilkeleri çerçevesinde yürütmektedir. Bünyesinde bugün için 20 anabilim dalında lisansüstü çalışmalar sürdürülmektedir. Biyoloji Anabilim dalı 1985-1986 yılı güz döneminde doktora eğitimine başlamıştır. Bugüne kadar doktora derecesine sahip 54 öğrenci mezun olmuştur. Mevcut durumda 17 öğrenci doktora programında eğitim görmektedir.
Biyoloji programı yüksek öğretimde 180-240 AKTS kredilik altıncı aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Biyoloji dalında Doktora derecesine sahip olunur.
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Biyoloji Programı Doktora Kabul ve Kayıt koşulları;
Yüksek lisans diplomasına sahip olunması gerekir. Yüksek lisans diploması ile doktora programına başvuru, doktora programının özel uygunluk koşuluna bağlıdır. Doktora programına başvuranlardan; fen bilimleri için sayısal puan türünde Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır. İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Rusça ve Arapça dillerinin birinden; yabancı uyruklu öğrenciler için İngilizce, Almanca, Fransızca dillerinin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan Bursa U.Ü. Senatosunun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Bursa U.Ü. Senatosu karar verir.
Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Doktora programı ders aşaması, seminer, yeterlilik sınavı, tez önerisi, tez sunumu ve tez savunmasından oluşmaktadır. Adaylar en çok 4 dönem içerisinde ders aşamasını başarı ile tamamlamalıdır. Yeterlilik sınavından önce 1 seminer sunumu yapılmalıdır. Kredili derslerini tamamlayan adaylar en geç 5. yarıyılda yeterlilik sınavına girerek başarılı olmalıdır. Yeterlilik sınavından sonra adaylar tez konusu belirlemeli ve tez çalışmasını başarı ile tamamlamalıdır. Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenen mezuniyet şartlarını sağlayan adaylara Biyoloji dalında doktora diploması verilir.
Doktora programının amacı, biyoloji ve biyoloji ile ilgili alanlarda, ulusal ve uluslar arası düzeyde araştırma yapabilen, gerek teorik gerekse uygulama alanında karşılaşılan problemlere yönelik çözüm üretebilen ve evrensel bilimin geliştirilmesine katkıda bulunan uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek
|
2.
Biyoloji alanının ilişkili oldugu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek.
|
3.
Yeni problemleri ve onların cözümleri icin strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuc ve bulguların degerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin secilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olmak.
|
4.
Calışma süresince elde ettigi verileri calışma konusu ile ilgili yöntemlerle örnegin, istatistik yöntemlerle yorumlama becerisi kazanabilmek.
|
5.
Laboratuvar ölcümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri acısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olmak.
|
6.
Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
|
7.
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
|
8.
Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek
|
9.
Bireysel ve kollektif olarak, ögrendigi bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yetenegine sahip olmak, ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha calışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanabilmek.
|
10.
Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
|
11.
Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
- Calışma süresince elde ettigi verileri calışma konusu ile ilgili yöntemlerle örnegin, istatistik yöntemlerle yorumlama becerisi kazanabilmek.
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
- Laboratuvar ölcümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri acısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olmak.
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Yeni problemleri ve onların cözümleri icin strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuc ve bulguların degerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin secilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olmak.
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek.
- Bireysel ve kollektif olarak, ögrendigi bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yetenegine sahip olmak, ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha calışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanabilmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
- Biyoloji alanının ilişkili oldugu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek.
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek.
- Bireysel ve kollektif olarak, ögrendigi bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yetenegine sahip olmak, ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha calışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanabilmek.
- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek
- Laboratuvar ölcümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri acısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olmak.
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek
- Bireysel ve kollektif olarak, ögrendigi bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yetenegine sahip olmak, ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha calışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanabilmek.
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek.
- Biyoloji alanının ilişkili oldugu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Bireysel ve kollektif olarak, ögrendigi bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yetenegine sahip olmak, ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha calışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanabilmek.
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek.
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Laboratuvar ölcümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri acısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olmak.
- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek
- Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek
- Calışmalarının sürec ve sonuclarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve acık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
- Edindigi birikimi, özgün bakış acısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin cıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar saglayacak tanımlara ulaşabilmek
- Biyoloji alanının ilişkili oldugu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek.
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek.
- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Calışma süresince elde ettigi verileri calışma konusu ile ilgili yöntemlerle örnegin, istatistik yöntemlerle yorumlama becerisi kazanabilmek.
- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmek
- Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek.
- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
- Bilimsel cözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikcilik konularının farkında olmak. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda bulunabilmek.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar kamuda; araştırma ve eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı ya da uzman olarak, Araştırma Enstitüleri, Doğa Tarihi Müzeleri, Botanik Bahçeleri, Arboretum, Milli Parklar, Su Ürünleri Üretim ve İşletme Tesisleri, Uzay Araştırma Laboratuarları, Deniz Bilimleri Araştırma Enstitüleri, Devlet Su İşleri, Türk Standartları Enstitüsü, Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Hayvanat Bahçeleri, Arıtma Tesisleri, Gümrük Kontrol Merkezleri, Deney Hayvanları Araştırma Laboratuvarlarında çalışabilirler. Milli Eğitim Bakanlığı´nın öngöreceği koşulları yerine getirdikleri takdirde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı okullarda ve özel kuruluşlarda öğretmen olarak çalışmaktadırlar. Mezunlar; özel sektörde ilaç, medikal ve biyoteknoloji firmaları, çevre etki değerlendirme (ÇED) kurumları, tıbbi laboratuarlar ve gıda kontrol laboratuarlarında çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Lisansüstü programlarda alınan derslerden sınava girebilmek için; kuramsal derslerde % 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarılı olmak için doktora ve sanatta yeterlik programlarında ise 100 üzerinden en az 75 puan almak gerekir. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir:
Harf Notu Katsayısı Puan
AA 4.00 90-100
BA 3.50 85-89
BB 3.00 80-84
CB 2.50 75-79
CC 2.00 70-74
DC 1.50 65-69
DD 1.00 60-64
FD 0.50 50-59
FF 0 0-49
100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde doktora programında AA, BA, BB ve CB notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Doktora programını başarı ile tamamlamak için, adayın ‘Yeterlilik Koşulları ve Kuralları’ bölümünde açıklanan koşulları yerine getirilmesi, 27.06.2019 tarih ve 2019-10 sayılı Bursa Uludağ Üniversitesi Senato toplantısında alınan 1 nolu karar gereği yayın şartını sağlaması ve alanıyla ilgili bir konuda hazırladığı tezini seçilmiş jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı
Prof. Dr. Adem BIÇAKÇI
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
Tel: 0224 2941789
E-posta: abicakci@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Doç. Dr. Gamze YILDIZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
Tel: 0224 2941847
E-posta: gamze@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzde 2020-2021 akademik yılı itibari güz ve bahar yarıyıllarında doktora düzeyinde toplam 88 ders yürütülmektedir. Bu derslerin 24 tanesi zorunlu 62 tanesi ise seçmeli derstir.
Bölümde 15 Profesör, 6 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 4 Araştırma Görevlisi ve 2 Uzman Biyolog bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6101 |
BİTKİ FİLOGENİSİ (BOTANİK BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
BIO6201 |
MOLEKÜLER EVRİM (GENEL BİYOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6307 |
SUCUL BİTKİLER (HİDROBİYOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6403 |
GEN EKSPRESYONUNUN DÜZENLENMESİ (MOLEKÜLER BİYOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6515 |
HAYVANLARDA HORMONAL MEKANİZMALAR (ZOOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6601 |
BOZULMUŞ KARASAL ALAN EKOLOJİSİ (EKOLOJİ BİLİM DALI) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Bilim Dalı Zorunlu Dersi Havuzu için Tıklayınız
|
|
|
|
|
8 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
-20 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
BIO6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
FEN6002 |
TEKNOLOJİ TRANSFERİ, AR-GE VE İNOVASYON |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
15 |
YET6177 |
DOKTORA YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
10 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIO6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
|
|
|
|
|
|
|
BIO6107 |
TÜRKİYE’NİN BİTKİ GENETİK ÇEŞİTLİLİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6109 |
BİYOİNDİKATÖR OLARAK LİKENLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6111 |
KARŞILAŞTIRMALI BİTKİ ANATOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6203 |
HÜCRE SİKLUSU VE REGÜLASYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6207 |
MANTAR EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6209 |
MOLEKÜLER EKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6211 |
TOKSİKOLOJİDE YÖNTEMLER VE ÇAĞDAŞ KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6213 |
ÇEVRESEL VE MESLEKİ TOKSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6215 |
NANOTOKSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6301 |
ALGLERDE ÜREME VE YAPISAL KARAKTERİSTİKLER I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6305 |
EKOLOJİDE ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6309 |
MAKROALGLERDE STRES FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6401 |
HORMON BİYOKİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6405 |
EUKARYOTİK MOLEKÜLER GENETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6411 |
HÜCRESEL BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6413 |
KANSER BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6415 |
BİTKİ GENETİK MÜHENDİSLİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6417 |
VİTAMİN BİYOKİMYASI VE KOENZİMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6419 |
BİTKİLERDE BİYOTİK STRES TOLERANSININ MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6501 |
KONAK-PARAZİT İLİŞKİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6503 |
NEMATOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6505 |
SOLUNUM FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6507 |
AMFİBİ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6509 |
BALIK FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6513 |
MEMELİ HAYVANLARIN BİYOLOJİSİ VE EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6603 |
YÜKSEK BİTKİLERDE MİNERAL METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6605 |
EKOSİSTEM EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIO6104 |
TÜRKİYE FLORASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6106 |
LİKEN EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6108 |
LİKEN FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6110 |
LİKENLERDEKİ SEKONDER METABOLİTLERİN KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6118 |
PALEOPALİNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
6 |
BIO6122 |
BİYOLOJİDE TARAMALI ELEKTRON MİKROSKOBU TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
BIO6124 |
ODUN ANATOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6200 |
GENETİK TOKSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6202 |
GELİŞİM GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6204 |
POPULASYON GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6206 |
TATLISU MİKROBİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6208 |
KORUMA GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6210 |
MUTAGENEZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6300 |
ALGLERDE ÜREME VE YAPISAL KARAKTERİSTİKLER II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6304 |
SULAKALAN EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6306 |
ALG FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6400 |
LİPİD BİYOKİMYASI VE MEMBRANLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6402 |
HÜCRESEL SİNYAL İLETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6404 |
ENZİMATİK REGÜLASYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6408 |
MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6410 |
EPİGENETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6412 |
BİTKİLERDE ABİYOTİK STRES TOLERANSININ MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6414 |
BİTKİLERDE GENOM ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6416 |
ENZİMOLOJİNİN ESASLARI VE ENDÜSTRİYEL ENZİMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6418 |
BİYOLOJİK MAKROMOLEKÜLLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6500 |
TÜRKİYE ZOOCOĞRAFYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6502 |
SUCUL HAYVANLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6504 |
PARAZİT EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6506 |
PARAZİTER OLMAYAN BALIK HASTALIKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6510 |
OMURGASIZ DENİZ HAYVANLARI PARAZİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6514 |
HAYVANLARDA KORUMA BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6516 |
SİNİR SİSTEMİNİN ORGANİZASYONU VE EVRİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6604 |
YÜKSEK DAĞ KATMANI VEJETASYONU (ALPİN VEJETASYONU) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6606 |
EKOLOJİK PLANLAMA VE COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIO6608 |
KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE EKOLOJİK SONUÇLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |