YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve etik konularda çözüm üretme ve destekleme |
|
1,6 |
Alanı ile ilgili teknolojik, sosyal kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi sürecine katkı sağlamak |
6 |
6 |
Alanıyla ilgili düzenlenen ulusal veya uluslararası düzeyde kongre, sempozyum, seminer gibi yeni bilgi üretilen çalışmalarda bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını etkili biçimde kullanabilme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1,2,3 |
6 |
Beden Eğitimi ve Spor alan uzmanlığına dayalı çeşitli disiplinler arası ilişki kurma, fikirleri analiz ve değerlendirerek farklı sonuçlara ulaşma |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alan yeterliliklerine dayalı olarak ileri düzey bilgiyi geliştirme, derinleştirme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilişkili gruplarla ulusal yada uluslararası tüm çalışmalarda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme, tartışabilme |
1,2,3 |
6 |
Beden Eğitimi ve Spor alanında edindiği pedagojik formasyon bilgisini öğretim uygulamalarına yansıtarak kolaylaştırıcı ve yönlendirici olma |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanında edindiği yeni bilgi, bilimsel yöntem, yada bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulama ile özgün bir çalışma yaratarak bilime katkı sağlama |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanındaki ulusal yada uluslararası hakemli dergilerde bilimsel makale yayınlayarak sınırlarını geliştirme, bu yayını alanı dışındaki gruplarada , yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, konumunda stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kurum yada kişilerle etkileşimde bulunma değerlendirebilme |
1,2,3 |
3,5,6 |
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili alanlarda yeni bilimsel yöntemler geliştirerek alan özgü kuramsal ve deneysel uygulamalarla yeni fikirlerin gelişimi analizini sentezini kazanabilme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor uygulamalarında, öğrencilerin etkili öğrenmelerini sağlamak için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bilgi ve beceri kazandırma |
1,2,3 |
|
Bilimsel makale okuma, değerlendirme yaparak alana özgü yeni bilgilere sistematik biçimde ulaşma ve araştırma yapma |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili teknolojik, sosyal kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi sürecine katkı sağlamak |
3 |
1,3 |
Alanıyla ilgili düzenlenen ulusal veya uluslararası düzeyde kongre, sempozyum, seminer gibi yeni bilgi üretilen çalışmalarda bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını etkili biçimde kullanabilme |
|
3, 5, 6 |
Beden Eğitimi ve Spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alan uzmanlığına dayalı çeşitli disiplinler arası ilişki kurma, fikirleri analiz ve değerlendirerek farklı sonuçlara ulaşma |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alan yeterliliklerine dayalı olarak ileri düzey bilgiyi geliştirme, derinleştirme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanında edindiği pedagojik formasyon bilgisini öğretim uygulamalarına yansıtarak kolaylaştırıcı ve yönlendirici olma |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanında edindiği yeni bilgi, bilimsel yöntem, yada bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulama ile özgün bir çalışma yaratarak bilime katkı sağlama |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanındaki ulusal yada uluslararası hakemli dergilerde bilimsel makale yayınlayarak sınırlarını geliştirme, bu yayını alanı dışındaki gruplarada , yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor uygulamalarında, öğrencilerin etkili öğrenmelerini sağlamak için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bilgi ve beceri kazandırma |
1,2,3 |
|
Bilimsel makale okuma, değerlendirme yaparak alana özgü yeni bilgilere sistematik biçimde ulaşma ve araştırma yapma |
1,2,3 |
1,3,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili düzenlenen ulusal veya uluslararası düzeyde kongre, sempozyum, seminer gibi yeni bilgi üretilen çalışmalarda bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını etkili biçimde kullanabilme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1,2,3 |
5 |
Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilişkili gruplarla ulusal yada uluslararası tüm çalışmalarda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme, tartışabilme |
1,2,3 |
5 |
Beden Eğitimi ve Spor alanında edindiği yeni bilgi, bilimsel yöntem, yada bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulama ile özgün bir çalışma yaratarak bilime katkı sağlama |
1,2,3 |
4,6 |
Beden Eğitimi ve Spor alanındaki ulusal yada uluslararası hakemli dergilerde bilimsel makale yayınlayarak sınırlarını geliştirme, bu yayını alanı dışındaki gruplarada , yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
1,2,3 |
1,3,5 |
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, konumunda stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kurum yada kişilerle etkileşimde bulunma değerlendirebilme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili alanlarda yeni bilimsel yöntemler geliştirerek alan özgü kuramsal ve deneysel uygulamalarla yeni fikirlerin gelişimi analizini sentezini kazanabilme |
1,2,3 |
|
Beden Eğitimi ve Spor uygulamalarında, öğrencilerin etkili öğrenmelerini sağlamak için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bilgi ve beceri kazandırma |
1,2,3 |
|
Bilimsel makale okuma, değerlendirme yaparak alana özgü yeni bilgilere sistematik biçimde ulaşma ve araştırma yapma |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve etik konularda çözüm üretme ve destekleme |
3,5 |
|
Alanıyla ilgili düzenlenen ulusal veya uluslararası düzeyde kongre, sempozyum, seminer gibi yeni bilgi üretilen çalışmalarda bilgi alma ve bilgi aktarma kaynaklarını etkili biçimde kullanabilme |
1 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alan uzmanlığına dayalı çeşitli disiplinler arası ilişki kurma, fikirleri analiz ve değerlendirerek farklı sonuçlara ulaşma |
1 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alan yeterliliklerine dayalı olarak ileri düzey bilgiyi geliştirme, derinleştirme |
1 |
4 |
Beden Eğitimi ve Spor alanında edindiği pedagojik formasyon bilgisini öğretim uygulamalarına yansıtarak kolaylaştırıcı ve yönlendirici olma |
1 |
1,4 |
Beden Eğitimi ve Spor alanında edindiği yeni bilgi, bilimsel yöntem, yada bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulama ile özgün bir çalışma yaratarak bilime katkı sağlama |
1 |
|
Beden Eğitimi ve Spor alanındaki ulusal yada uluslararası hakemli dergilerde bilimsel makale yayınlayarak sınırlarını geliştirme, bu yayını alanı dışındaki gruplarada , yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
1 |
|
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili alanlarda problem saptama/çözebilme, konumunda stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kurum yada kişilerle etkileşimde bulunma değerlendirebilme |
1 |
|
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili alanlarda yeni bilimsel yöntemler geliştirerek alan özgü kuramsal ve deneysel uygulamalarla yeni fikirlerin gelişimi analizini sentezini kazanabilme |
1 |
|
Beden Eğitimi ve Spor uygulamalarında, öğrencilerin etkili öğrenmelerini sağlamak için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bilgi ve beceri kazandırma |
1 |
|
Bilimsel makale okuma, değerlendirme yaparak alana özgü yeni bilgilere sistematik biçimde ulaşma ve araştırma yapma |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
|