Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Fransızca Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği programı, Fransızca öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1981 yılında Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılmıştır. 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde yer almıştır. 1998 yılına kadar lisans programını sürdüren Anabilim Dalında 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından itibaren YÖK tarafından hazırlanan program uygulanmaktadır. 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Hazırlık sınıfı uygulanmaya başlanmıştır. Anabilim Dalımızda 1992-1998 yılları arasında 3 kez Yüksek Lisans programı açılmıştır. 1996 yılından beri Görükle Yerleşkesinde varlığını sürdüren programımızda 2000 yılından itibaren Yüksek Lisans programı yeniden geliştirilerek güncellenmiştir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yükseköğretimde Fransızca Dili ve Eğitimi alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Fransızca Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. Ayrıca fakültemiz diğer birim öğrencileri gerekli koşulları sağladıkları taktirde Anabilim dalımızda yan dal (50 AKTS) ve çift anadal (88 AKTS) programlarından yararlanabilirler.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’ ince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde programa kayıt olması için belirlenen yabancı dil giriş puanına sahip olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Fransızca Öğretmenliği programında zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Programı uygulanır. Yeterlik sınıfında başarısız olan öğrenciler hazırlık sınıfını tekrar ederler. Bu durumda da başarısız olanlar, açılması halinde Yaz Dönemi haklarını da kullandıktan sonra başarısız olmaları halinde kayıtları silinir. Fransızca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. 1- Derse kayıt yaptırmak 2- Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak 3- Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarısız sayılmayı gerektirmeyen bir harf notu almak
7
Program Profili
Çağdaş bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş, Fransızca ve dil öğretim yöntemleri konusunda donanımlı, öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren ve yenilikleri izleyen, mesleki yeterlik ve duyarlığa sahip, alanında temel ve uygulamalı araştırmalar yapabilen, analitik ve eleştirel düşünceye sahip, iletişim becerileri gelişmiş, yaratıcı, topluma hizmet yükümlülüğün farkında olan, demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun davranan nitelikli Fransızca öğretmenleri yetiştirmektir.
Program, seçkin akademik kadrosu ve fiziksel alt yapısıyla öğretmen yetiştirmenin yanı sıra Fransız dilinin öğretimiyle ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yapma,
Geleceğin öğretmenlerine ve hali hazır lise ve özel okullarda çalışan öğretmenlere uluslar arası bilgilerini ve yöntemlerini geliştirmek açısından uluslar arası Formasyon seminerleri düzenleme ,
Toplumun gereksinim duyduğu yabancı dil ile ilgili konularda, çeşitli kuruluşlara dil öğretimi programları hazırlayıp sunma,
Ulusal ve uluslar arası düzeyde dil öğretimi, edebiyat, çeviri alanlarında Sempozyum ve kongre düzenleme gibi etkinlikleri yürütmektedir.
Program 2005 yılından itibaren Erasmus kapsamında Avrupa’nın birçok üniversitesi ile Fransız Dili Eğitimi bölüm bazında anlaşmalar yaparak öğretim üyesi ve öğrenci değişim hareketliliğini sürdürmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
2. Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
3. Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
4. Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
5. Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
6. Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
7. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
8. Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
9. Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
10. LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
11. Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
12. Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
  • Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
  • Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
  • Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
  • Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
  • Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
  • Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
  • Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
  • LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
  • Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
  • Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
Öğrenme Yetkinliği
  • LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
  • Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Anabilim dalımızdan mezun olan öğrenciler başta MEB özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında Fransızca öğretmeni olarak, ayrıca dil öğrenme merkezlerinde, ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer kurum ve kuruluşlarda iş olanakları bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil Yeterliliğini sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Erdoğan KARTAL
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa-Türkiye
E-posta: ekartal@uludag.edu.tr / Tel: 00 90 224 294 22 45

Lisans Programı Bologna Koordinatörü: Doç.Dr Fatma Kazanoğlu
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa / Türkiye
E-posta: fkazanoglu@uludag.edu.tr
Tel: 00 90 224 294 22 44
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı´nda halihazırda 1 Profesör, 2 Doçent ve 1 Doktor Öğretim Üyesi görev yapmaktadır.
Projeksiyon ve akıllı tahta donanımlı çoklu ortam destekli dil sınıfları, çeşitli teknolojik cihaz ve yazılımları kapsayan dil laboratuvar olanaklarının yanı sıra Anabilim Dalının kendine ait zengin bir kütüphanesi bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN1101 FRANSIZCANIN YAPISI I Zorunlu 2 0 0 3
FRN1103 OKUMA BECERİLERİ I Zorunlu 2 0 0 3
FRN1105 YAZMA BECERİLERİ I Zorunlu 2 0 0 3
FRN1107 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I Zorunlu 2 0 0 4
FRN1109 KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 0 0 1
MBZ0001 EĞİTİME GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
GKZ1001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 3
GKZ1003 TÜRK DİLİ I Zorunlu 3 0 0 5
GKZ1005 YABANCI DİL I Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 31
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN1004 OKUMA BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 2
FRN1202 FRANSIZCANIN YAPISI II Zorunlu 2 0 0 2
FRN1206 YAZMA BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 2
FRN1208 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 2
GZK0008 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
MBZ0002 EĞİTİM FELSEFESİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
GZK1002 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 3
GZK1004 TÜRK DİLİ II Zorunlu 3 0 0 5
GZK1006 YABANCI DİL II Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN2301 FRANSIZCA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Zorunlu 2 0 0 3
FRN2303 FRANSIZ EDEBİYATI I Zorunlu 2 0 0 2
FRN2305 DİLBİLİMİ I Zorunlu 2 0 0 2
FRN2307 FRANSIZCANIN YAPISI III Zorunlu 2 0 0 3
FRN2309 FRANSIZCA SOZCÜK BİLGİSİ I Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0008 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN2402 FRANSIZCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 0 3
FRN2404 FRANSIZ EDEBİYATI II Zorunlu 2 0 0 2
FRN2406 DİLBİLİM II Zorunlu 2 0 0 2
FRN2408 FRANSIZCA SOZCÜK BİLGİSİ II Zorunlu 2 0 0 3
GKZ0002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
MBZ0005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0006 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN3501 FRANSIZCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I Zorunlu 3 0 0 5
FRN3503 FRANSIZCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ Zorunlu 2 0 0 4
FRN3505 DİL EDİNİMİ Zorunlu 2 0 0 2
FRN3507 İKİNCİ YABANCI DİL I Zorunlu 2 0 0 2
MBZ0011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0012 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN3602 FRANSIZCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II Zorunlu 3 0 0 5
FRN3604 FRANSIZ KÜLTÜRÜ Zorunlu 2 0 0 3
FRN3606 TÜRKÇE-FRANSIZCA ÇEVİRİ Zorunlu 2 0 0 3
FRN3608 İKİNCİ YABANCI DİL II Zorunlu 2 0 0 2
MBZ0009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN4701 İKİNCİ YABANCI DİL III Zorunlu 2 0 0 2
FRN4703 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 4
MBFRN01 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Zorunlu 2 6 0 13
MBZ0014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 22
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN4802 MESLEKİ FRANSIZCA Zorunlu 2 0 0 4
MBFRN02 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Zorunlu 2 6 0 15
MBZ0013 OKULLARDA REHBERLİK Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 22
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GKS0002 BESLENME VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 0 3
GKS0003 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
GKS0009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 3
GKS0011 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0013 SANAT VE ESTETİK Seçmeli 2 0 0 3
GKS0014 TÜRK HALK OYUNLARI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0017 TÜRK MUSİKİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0018 TÜRK SANATI TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
MBS0002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0007 EĞİTİMDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
MBS0009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 4
MBS0010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA Seçmeli 2 0 0 4
MBS0011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli 2 0 0 4
MBS0014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0016 MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli 2 0 0 4
MBS0017 MÜZE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 0 4
MBS0021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 4
FRN0001 ÇAĞDAŞ FRANSIZ EDEBİYATI Seçmeli 2 0 0 4
FRN0002 EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN0003 FRANSIZCA DERS KİTABI İNCELEMESİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN0004 FRANSIZCA İLERİ YAZMA TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN0005 FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 4
FRN0006 FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
FRN0007 FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli 2 0 0 4
FRN0008 FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞENLENDİRME Seçmeli 2 0 0 4
FRN0009 FRANSIZCA SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN0010 İLERİ KONUŞMA BECERİLERİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN0011 İLERİ YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM Seçmeli 2 0 0 4
FRN0012 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN0013 SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr