Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Fransızca Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği programı, Fransızca öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1981 yılında Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılmıştır. 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde yer almıştır. 1998 yılına kadar lisans programını sürdüren Anabilim Dalında 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından itibaren YÖK tarafından hazırlanan program uygulanmaktadır. 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Hazırlık sınıfı uygulanmaya başlanmıştır. Anabilim Dalımızda 1992-1998 yılları arasında 3 kez Yüksek Lisans programı açılmıştır. 1996 yılından beri Görükle Yerleşkesinde varlığını sürdüren programımızda 2000 yılından itibaren Yüksek Lisans programı yeniden geliştirilerek güncellenmiştir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yükseköğretimde Fransızca Dili ve Eğitimi alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Fransızca Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. Ayrıca fakültemiz diğer birim öğrencileri gerekli koşulları sağladıkları taktirde Anabilim dalımızda yan dal (50 AKTS) ve çift anadal (88 AKTS) programlarından yararlanabilirler.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’ ince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde programa kayıt olması için belirlenen yabancı dil giriş puanına sahip olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Fransızca Öğretmenliği programında zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Programı uygulanır. Yeterlik sınıfında başarısız olan öğrenciler hazırlık sınıfını tekrar ederler. Bu durumda da başarısız olanlar, açılması halinde Yaz Dönemi haklarını da kullandıktan sonra başarısız olmaları halinde kayıtları silinir. Fransızca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. 1- Derse kayıt yaptırmak 2- Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak 3- Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarısız sayılmayı gerektirmeyen bir harf notu almak
7
Program Profili
Çağdaş bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş, Fransızca ve dil öğretim yöntemleri konusunda donanımlı, öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren ve yenilikleri izleyen, mesleki yeterlik ve duyarlığa sahip, alanında temel ve uygulamalı araştırmalar yapabilen, analitik ve eleştirel düşünceye sahip, iletişim becerileri gelişmiş, yaratıcı, topluma hizmet yükümlülüğün farkında olan, demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun davranan nitelikli Fransızca öğretmenleri yetiştirmektir.
Program, seçkin akademik kadrosu ve fiziksel alt yapısıyla öğretmen yetiştirmenin yanı sıra Fransız dilinin öğretimiyle ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yapma,
Geleceğin öğretmenlerine ve hali hazır lise ve özel okullarda çalışan öğretmenlere uluslar arası bilgilerini ve yöntemlerini geliştirmek açısından uluslar arası Formasyon seminerleri düzenleme ,
Toplumun gereksinim duyduğu yabancı dil ile ilgili konularda, çeşitli kuruluşlara dil öğretimi programları hazırlayıp sunma,
Ulusal ve uluslar arası düzeyde dil öğretimi, edebiyat, çeviri alanlarında Sempozyum ve kongre düzenleme gibi etkinlikleri yürütmektedir.
Program 2005 yılından itibaren Erasmus kapsamında Avrupa’nın birçok üniversitesi ile Fransız Dili Eğitimi bölüm bazında anlaşmalar yaparak öğretim üyesi ve öğrenci değişim hareketliliğini sürdürmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
2. Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
3. Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
4. Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
5. Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
6. Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
7. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
8. Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
9. Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
10. LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
11. Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
12. Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
  • Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
  • Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
  • Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
  • Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
  • Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
  • Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
  • Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
  • Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
  • Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
  • Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
  • LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
Öğrenme Yetkinliği
  • Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
  • LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Anabilim dalımızdan mezun olan öğrenciler başta MEB özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında Fransızca öğretmeni olarak, ayrıca dil öğrenme merkezlerinde, ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer kurum ve kuruluşlarda iş olanakları bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil Yeterliliğini sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Erdoğan KARTAL
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa-Türkiye
E-posta: ekartal@uludag.edu.tr / Tel: 00 90 224 294 22 45

Lisans Programı Bologna Koordinatörü: Doç.Dr Fatma Kazanoğlu
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa / Türkiye
E-posta: fkazanoglu@uludag.edu.tr
Tel: 00 90 224 294 22 44
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı´nda halihazırda 1 Profesör, 2 Doçent ve 1 Doktor Öğretim Üyesi görev yapmaktadır.
Projeksiyon ve akıllı tahta donanımlı çoklu ortam destekli dil sınıfları, çeşitli teknolojik cihaz ve yazılımları kapsayan dil laboratuvar olanaklarının yanı sıra Anabilim Dalının kendine ait zengin bir kütüphanesi bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1003 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
FRN1001 FRANSIZCA DİLBİLGİSİ I Zorunlu 3 0 0 5
FRN1009 FRANSIZCA OKUMA I Zorunlu 3 0 0 4
FRN1011 FRANSIZCA YAZMA I Zorunlu 3 0 0 5
FRN1013 FRANSIZCA SÖZLÜ İLETİŞİM I Zorunlu 3 0 0 4
FRN1015 FRANSIZCA SES BİLGİSİ VE YAZIM KURALLARI Zorunlu 3 0 0 4
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUR101 TÜRK DİLİ I: YAZILI ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
FRN1002 FRANSIZCA DİLBİLGİSİ II Zorunlu 3 0 0 5
FRN1010 FRANSIZCA OKUMA II Zorunlu 3 0 0 4
FRN1012 FRANSIZCA YAZMA II Zorunlu 3 0 0 5
FRN1014 FRANSIZCA SÖZLÜ İLETİŞİM II Zorunlu 3 0 0 5
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUR102 TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 3
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB2003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 4
FRN2003 FRANSIZ EDEBİYATI I Zorunlu 3 0 0 4
FRN2009 FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I Zorunlu 2 0 0 4
FRN2011 FRANSIZCA DİLBİLGİSİ III Zorunlu 3 0 0 5
FRN2013 FRANSIZCA SÖZCÜK BİLGİSİ Zorunlu 3 0 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN2004 FRANSIZ EDEBİYATI II Zorunlu 3 0 0 4
FRN2006 FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR II Zorunlu 2 0 0 4
FRN2010 DİL EDİNİMİ Zorunlu 3 0 0 4
FRN2012 AKADEMİK OKUMA VE YAZMA Zorunlu 3 0 0 5
FRN2016 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM Zorunlu 2 2 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3005 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
FRN3001 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Zorunlu 2 2 0 4
FRN3003 DİLBİLİME GİRİŞ I Zorunlu 3 0 0 4
FRN3011 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
FRN3015 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Zorunlu 2 2 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3006 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 0 0 4
FRN3002 DİLBİLİME GİRİŞ II Zorunlu 3 0 0 4
FRN3006 FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL GELİŞTİRME Zorunlu 2 2 0 4
FRN3008 ROMAN ÇÖZÜMLEMESİ Zorunlu 3 0 0 3
FRN3016 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Zorunlu 2 2 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4005 REHBERLİK Zorunlu 3 0 0 4
FRN4003 ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
FRN4009 ÖZEL ALAN FRANSIZCASI Zorunlu 3 0 0 6
FRN4015 OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 10
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4006 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
FRN4016 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Zorunlu 2 6 0 8
ÖEB4002 ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 0 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BEB4008 TENİS YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
FRN1016 ANTROPOLOJİYE GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 3
FRN1020 DİNLEME VE SESLETİM Seçmeli 2 0 0 3
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL2051 BİLGİSAYAR I Seçmeli 2 2 0 4
BIL2051 BİLGİSAYAR I Seçmeli 2 2 0 4
FRN2019 İLERİ OKUMA Seçmeli 2 0 0 4
FRN2015 KÜLTÜR TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN2021 ÇEVİRİYE GİRİŞ I Seçmeli 3 0 0 4
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL2052 BİLGİSAYAR II Seçmeli 2 2 0 4
FRN2022 ÇEVİRİYE GİRİŞ II Seçmeli 3 0 0 4
FRN2014 DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELER Seçmeli 2 0 0 4
FRN2020 FRANSIZCA DİLBİLGİSİ IV Seçmeli 2 0 0 4
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM3007 İKİNCİ YABANCI DİL I (ALMANCA) Seçmeli 2 0 0 3
ING3011 İKİNCİ YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Seçmeli 2 0 0 3
FRN3005 FRANSIZCA TÜRKÇE ÇEVİRİ Seçmeli 3 0 0 4
FRN3019 ÇEVİRİ UYGULAMALARI I Seçmeli 3 0 0 4
FRN3007 KISA ÖYKÜ Seçmeli 3 0 0 4
FRN3021 DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I Seçmeli 3 0 0 4
FRN3023 EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ I Seçmeli 3 0 0 4
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM3006 İKİNCİ YABANCI DİL II (ALMANCA) Seçmeli 2 0 0 3
ING3014 İKİNCİ YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Seçmeli 2 0 0 3
FRN3004 BİLİMSEL ARAŞTIRMA BECERİLERİ Seçmeli 2 0 0 4
FRN3022 DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II Seçmeli 2 0 0 4
FRN3024 EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ II Seçmeli 2 0 0 4
FRN3010 TÜRKÇE-FRANSIZCA ÇEVİRİ Seçmeli 3 0 0 4
FRN3020 ÇEVİRİ UYGULAMALARI II Seçmeli 3 0 0 4
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ALM4013 İKİNCİ YABANCI DİL III (ALMANCA) Seçmeli 2 0 0 5
ING4011 İKİNCİ YABANCI DİL III (İNGİLİZCE) Seçmeli 2 0 0 5
FRN4103 TİYATRO Seçmeli 2 0 0 5
FRN4105 ÖZEL ALAN ÇEVİRİSİ Seçmeli 2 0 0 5
FRN4107 BİLGİSAYAR DESTEKLİ DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 5
FRN4109 BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ Seçmeli 2 0 0 5
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FRN4112 ŞİİR Seçmeli 3 0 0 5
FRN4114 ÖZEL ALAN FRANSIZCA UYGULAMASI Seçmeli 3 0 0 5
FRN4204 FRANSIZCA SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 0 0 5
FRN4206 DİL ÖĞRETİMİ STRATEJİLERİ Seçmeli 3 0 0 5
FRN4304 DİL VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 4
FRN4306 İNTERNET VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr