BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Antibiyotikler ve sentetik antimikrobiyal ajanları sınıflandırabilme, antimikrobiyallerin etki mekanizmaları ve antibiyotiklere karşı gelişen direnç mekanizmalarını kavrayabilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Bağışıklık sisteminin elemanları, işleyiş mekanizmaları ve bunların enfeksiyon hastalıklarıyla ilişkisini irdeleyebilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Bilimsel bir çalışmayı planlayabilme, yürütebilme ve sonuçlarını raporlayabilme |
|
2 |
Bireysel ve takım halinde çalışma becerisine sahip olabilme, bilgilerini sözlü veya yazılı olarak etkin bir şekilde aktarabilme |
|
2 |
Mikrobik hastalıklarda konak-parazit ilişkisini kavrayabilme (patogenez) |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Mikrobiyoloji laboratuvarında araştırmaya ve hastalık tanısına yönelik tekniklerin temel ilkelerini kavrayabilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Mikroorganizmaların genetik özelliklerini açıklayabilme ve bu özelliklerin hastalık patogenezindeki rollerini değerlendirebilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Mikroorganizmaların morfolojik, üreme metabolik ve antijenik özelliklerini kavrayabilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Moleküler mikrobiyolojide kullanılan tekniklerin ilkelerini kavrayabilme ve bunları araştırmada uygulayabilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Sterilizasyon, dezenfeksiyon yöntemleri ve bunların kontrol yöntemlerini uygulayabilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
Toplum kaynaklı enfeksiyonların özellikleri, etkenleri, korunma ve tedavi yöntemlerini kavrayabilme |
1,2,3,4 |
1, 2, 4, 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3-Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 5-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. 6-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. |
|