Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Tıp-Deontoloji
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Uludağ Üniversitesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı, 1970 yılında “Bursa Tıp Fakültesi”nin kurulmasından sonra diğer kürsüler arasında yerini aldı. Bursa Tıp Fakültesi’nin dersleri 1970-1971 eğitim-öğretim yılında İstanbul Tıp Fakültesi’nde başladı ve ilk öğrenciler derslere girdiler. Daha sonra 1974-1975 yılında Bursa’da Duaçınarı’nda eğitime devam eden Tıp Fakültesi, gelişmesini sürdürdü. Anabilim Dalı’nda henüz öğretim elemanı bulunmuyordu. Tıp Tarihi Anabilim Dalı’na 1980’de Doç. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir’in atanması ile kürsü açılmış oldu. 1980’den önce dersler Halk Sağlığı öğretim üyeleri tarafından veriliyordu. 1980’den bu yana Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Deontoloji Anabilim Dalı’nda dört yüksek lisans çalışması yürütülmüştür. 1984-1987 yılları arasında Anabilim Dalı´nda bir araştırma görevlisi eğitim almıştır. Yüksek Öğretim Kurumu´na sunularak 2001’de onay alınan doktora programında iki doktora öğrencisi eğitimlerini tamamladılar. Üç doktora öğrencisinin eğitim programı halen devam etmektedir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm yüksek öğretimde Deontoloji alanında 180-240 AKTS kredilik üçüncü aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Deontoloji Alanında Doktora derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Uludağ Üniversitesi Senatosu’nun 1 Nisan 2010 tarih ve 2010-04 oturum sayısı 5 nolu kararında ve Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen şartlara uymak kaydı ile Tıp Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi mezunları Deontoloji alanında doktora eğitimine başvurabilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Anabilim dalı Doktora programında alması gereken ortak ve alan zorunlu dersleri başta olmak üzere toplam 24 krediden az, 30 krediden fazla olmamak kaydıyla en az sekiz adet dersten 100 üzerinden ez az 75 puan alması ve 180-240 AKTS ile tamamlaması; ders ve tez aşamasında birer adet seminer vermesi, yeterlik sınavından yazılı ve sözlü sınavlardan toplam en az 100 üzerinden 75 alması; tez önerisi, tez çalışması ile en az 6 en fazla 12 yarıyıl içinde tezini başarı ile savunmalıdır.
7
Program Profili
Doktora programına alınan öğrencilerin çağlar boyunca görülen tıbbi uygulamaları ve gelişmeleri karşılaştırma ve bunları yorumlayabilme yeteneğinin kazandırılması, bilimsel araştırma yapabilmesi ve bu süreçte uyulması gereken etik kuralların ve yasal düzenlemelerin bilinmesi, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri ışığında sağlık hukuku ile ilgili konuları kavrayabilmesi, tıp etiği ilkelerini ve bu ilkelere bağlı olarak hasta ile hekim arasında ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için öneri geliştirebilmesi, mesleki sorumluluğun bilincinde olarak sağlık çalışanlarını kötü uygulamalardan, ihmalden ve tanıtım ihlallerinden koruyabilmesi amaçlanır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme
2. Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme
3. Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme
4. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme
5. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme
6. Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme
7. Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama
8. Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme
9. Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme
10. Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme
  • Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme
  • Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme
  • Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme
  • Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme
  • Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme
  • Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme
  • Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme
  • Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme
  • Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme
  • Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme
  • Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme
  • Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme
  • Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme
  • Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme
  • Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme
  • Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme
  • Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama
  • Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme
  • Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme
  • Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama
  • Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme
  • Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme
  • Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme
  • Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme
  • Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme
  • Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama
  • Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme
  • Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme
  • Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme
Öğrenme Yetkinliği
  • Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme
  • Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme
  • Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme
  • Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama
  • Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme 1,2,3,4 1,2,3,4
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme 1,2,3,4 1,2,3,4,5
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme 1,2,3,4 1,2,4
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme 1,2,3,4 1,2,3,4
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama 1,2,3,4 1,2,4
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme 1,2,3,4 1,2,3,4,5
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme 1,2,4,5
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme 1,2,3,4 1,2,3,4,5,6
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme 1,2,3,4 1,2,5,6
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme 1,2,3,4 1,2,3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3-Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
5-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
6-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme 1,2 1,2,4
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme 1,2 1,2,4
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme 1,2 1,2,4
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme 1,2 1,2,4
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama 1,2 1,2,4
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme 1,2 1,2,5
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme 1,2 1,2
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme 1,2 1,2
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme 1,2 3
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme 1,2 1,2,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
4-Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
5-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme 1,2,3 1,2,3,4,6
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme 1,2,3 1,2,3,4,6
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme 1,2,3 1,2,3,4,6
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme 1,2,3 1,2,3,4,6
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama 1,2,3 1,2,3,4,6
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme 1,2,3 1,2,3,4,6
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme 1,2,3 1,2,3,4,6
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme 1,2,3 1,2,3,4,6
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme 1,2,3 1,2,3,4
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme 1,2,3 1,2,3,4,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

1-Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
3-Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
4-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
5-Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
6-Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme 1,2,3 1,3,4
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme 1,3,4
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme 1,2,3 1,3,4
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme 1,2,3 1,3,4
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama 1,2,3 1,3,4
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme 1,2,3 1,3,4
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme 1,2,3 1,3,4
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme 1,2,3 1,3,4
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme 1,2,3 1,3
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme 1,2,3 1,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye ka
2-Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4-Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme 1,2,3 1,2,3
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme 1,2,3 1,2,3
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme 1,2,3 1,2,3
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme 1,2,3 1,2,3
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama 1,2,3 1,2,3
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme 1,2,3 1,2,3
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme 1,2,3 1,2,3
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme 1,2,3 1,2,3
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme 2
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme 1 1,2,3
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme 1 1,2,3
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme 1 1,2,3
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme 1 1,2,3
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama 1 1,2,3
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme 1 1,2,3
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme 2,3
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme 1 1,2,3
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme 2
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme 1 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
2-Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
3-Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Tıp fakültelerindeki Tıp Tarihi ve Etik Anabilim dallarında öğretim üyeliği Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Şubesi İl Sağlık Müdürlüklerinde bağlı Hasta Hakları İl Koordinatörlükleri Hasta Hakları Birimleri Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Hastane Etik Kurulu Hayvan Deneyleri Etik Kurulu İl Sağlık Müdürlüklerine bağlı Sağlık Müzeleri
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Anabilim dalı Doktora programına ait dönemlik derslerin dönem sonunda sınavları yapılır. Bu sınavlar yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Doktora öğrencisi bu sınavlardan 100 üzerinden en az 75 puan almalıdır. Bunun yanı sıra uygulamalı derslerde öğrenciden etik olgu toplaması ve bu olguyu metodolojiye uygun bir şekilde irdeleyerek anlatması beklenir.
12
Mezuniyet Koşulları
Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirlenen şartları yerine getirerek tez savunmasını başarıyla tamamlayan öğrenci Doktora diploması alır.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Doktora Programı Başkanı – Bologna Koordinatörü:
Doç. Dr. Elif ATICI
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı
Bursa
Tel: 0-224-2953961
GSM: 0-530-9385095
e-mail: elifatici@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
-Kütüphane (U.Ü. Merkez ve Tıp Fakültesi Kütüphaneleri, İnebey Yazma Eserler Kütüphanesi, Bursa İl Halk Kütüphanesi)
-Tıp Fakültesi Hastanesi
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr