YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 3-Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. 5-Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. 6-Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme |
|
1,3,4 |
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama |
1,2,3 |
1,3,4 |
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme |
1,2,3 |
1,3 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye ka 2-Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. 3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4-Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama |
1,2,3 |
1,2,3 |
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme |
|
2 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahip olabilme |
1 |
1,2,3 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme |
1 |
1,2,3 |
Hasta ile hekim arasındaki ilişkide ortaya çıkabilecek etik sorunları tanımlayabilme, irdeleyebilme ve çözümleyebilme |
1 |
1,2,3 |
Sağlığın iyileştirilmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunabilme |
1 |
1,2,3 |
Sağlık alanında meslek ahlakı kurallarını bilme ve toplum için önemini kavrama |
1 |
1,2,3 |
Tıp hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri inceleyerek karşılaştırmalı sonuçlar elde edebilme |
1 |
1,2,3 |
Tıp Tarihi temel bilgilerine sahip olarak kitaplık, sağlık müzesi vb kurulmasında ve sağlıkla ilgili gelişmelerin kronolojisinde kolektif çalışma yapabilme |
|
2,3 |
Tıp tarihinde çağlar boyunca görülen gelişmeleri karşılaştırabilme |
1 |
1,2,3 |
Tıp tarihine kaynak oluşturan eski Türkçe basma ve yazma eserleri okuyabilme, TC Başbakanlık Arşivlerinde yer alan eski Türkçe belgelerden yararlanabilme |
|
2 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izleyerek alanıyla ilgili gelişmelere katkıda bulunabilme |
1 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2-Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3-Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
|