YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Zootekni alanında sektöre yönelik yeni ve modern teknolojileri sistematik ve eleştirel yaklaşımla ustalaşmış düzeyde kullanır ve geliştirir. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6,7 |
Zootekni alanında ya da gerektiğinde ilişkili olduğu diğer alanlarla ilgili yeni fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirmesini yapar. |
|
1,2,4,5 |
Zootekni alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir sorun için bilimsel yöntem tasarlar ve geliştirir. |
1,2,3 |
1,3,4 |
Zootekni alanıyla ilgili sorunlara çözüm oluşturma amacıyla, gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. |
1,2,3 |
1,2,5,6 |
Zootekni ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirir, strateji geliştirir ve kullanır. |
1,2,3 |
2,3,5,6,7 |
Çiftlik hayvanlarında farklı verim özellikleri üzerinde etkili genetik ve çevre faktörlerini bilir ve olumsuz yönde etkileyen faktörlerin çözümüne bilimsel yöntemlerle katkı sağlar. |
1,2,3 |
1,4,5,6 |
Çiftlik hayvanlarındaki verim özelliklerini etkileyen genlerin tespitini ve kalıtımını bilir ve hayvan ıslah alanında kullanır. |
1,2,3 |
3,4,5 |
Farklı hayvan türleri ile ilgili hayvan refahı, biyo-güvenlik ve sürü sağlığı ve yönetimini bilir ve uygular. |
|
2,4,5 |
Farklı hayvan türlerinin verim özellikleri, ıslahı ve yetiştiricilik alanındaki güncel gelişmeleri bilir ve uygular. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6 |
Hayvan ıslahı alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir soruna çözüm getirir. |
1,2,3 |
1,2,4,5 |
Klasik yetiştirme yöntemleri yanında alternatif yöntemleri bilir ve uygular. |
1,2,3 |
5,6 |
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde zootekni alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlar. |
1,2,3 |
1,2,3,6,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 3-Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. 5-Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. 6-Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çiftlik hayvanlarında farklı verim özellikleri üzerinde etkili genetik ve çevre faktörlerini bilir ve olumsuz yönde etkileyen faktörlerin çözümüne bilimsel yöntemlerle katkı sağlar. |
1,2,3 |
1,3,4 |
Çiftlik hayvanlarındaki verim özelliklerini etkileyen genlerin tespitini ve kalıtımını bilir ve hayvan ıslah alanında kullanır. |
1,2,3 |
1,2,4,5 |
Farklı hayvan türleri ile ilgili hayvan refahı, biyo-güvenlik ve sürü sağlığı ve yönetimini bilir ve uygular. |
1,2,3 |
1,2,3,5 |
Farklı hayvan türlerinin verim özellikleri, ıslahı ve yetiştiricilik alanındaki güncel gelişmeleri bilir ve uygular. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Hayvan ıslahı alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir soruna çözüm getirir. |
1,2,3 |
1,2,3,5 |
Klasik yetiştirme yöntemleri yanında alternatif yöntemleri bilir ve uygular. |
1,2,3 |
3,4,5 |
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde zootekni alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlar. |
1,2,3 |
1,2,4 |
Zootekni alanında sektöre yönelik yeni ve modern teknolojileri sistematik ve eleştirel yaklaşımla ustalaşmış düzeyde kullanır ve geliştirir. |
1,2,3 |
2,4,5 |
Zootekni alanında ya da gerektiğinde ilişkili olduğu diğer alanlarla ilgili yeni fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirmesini yapar. |
|
2,3,5 |
Zootekni alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir sorun için bilimsel yöntem tasarlar ve geliştirir. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Zootekni alanıyla ilgili sorunlara çözüm oluşturma amacıyla, gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Zootekni ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirir, strateji geliştirir ve kullanır. |
1,2,3 |
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye ka 2-Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. 3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4-Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Zootekni alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir sorun için bilimsel yöntem tasarlar ve geliştirir. |
1,2,3 |
1,3,4 |
Zootekni alanıyla ilgili sorunlara çözüm oluşturma amacıyla, gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. |
|
1,2,3,4 |
Zootekni ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirir, strateji geliştirir ve kullanır. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Çiftlik hayvanlarında farklı verim özellikleri üzerinde etkili genetik ve çevre faktörlerini bilir ve olumsuz yönde etkileyen faktörlerin çözümüne bilimsel yöntemlerle katkı sağlar. |
1,2,3 |
1,3,4 |
Çiftlik hayvanlarındaki verim özelliklerini etkileyen genlerin tespitini ve kalıtımını bilir ve hayvan ıslah alanında kullanır. |
1,2,3 |
1,2,5 |
Farklı hayvan türleri ile ilgili hayvan refahı, biyo-güvenlik ve sürü sağlığı ve yönetimini bilir ve uygular. |
1,2,3 |
1,2,4 |
Farklı hayvan türlerinin verim özellikleri, ıslahı ve yetiştiricilik alanındaki güncel gelişmeleri bilir ve uygular. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Hayvan ıslahı alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir soruna çözüm getirir. |
1,2,3 |
3,4 |
Klasik yetiştirme yöntemleri yanında alternatif yöntemleri bilir ve uygular. |
1,2,3 |
2,4,5 |
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde zootekni alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlar. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Zootekni alanında sektöre yönelik yeni ve modern teknolojileri sistematik ve eleştirel yaklaşımla ustalaşmış düzeyde kullanır ve geliştirir. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Zootekni alanında ya da gerektiğinde ilişkili olduğu diğer alanlarla ilgili yeni fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirmesini yapar. |
1,2,3 |
1,2,3,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çiftlik hayvanlarında farklı verim özellikleri üzerinde etkili genetik ve çevre faktörlerini bilir ve olumsuz yönde etkileyen faktörlerin çözümüne bilimsel yöntemlerle katkı sağlar. |
1 |
1 |
Çiftlik hayvanlarındaki verim özelliklerini etkileyen genlerin tespitini ve kalıtımını bilir ve hayvan ıslah alanında kullanır. |
|
1 |
Farklı hayvan türleri ile ilgili hayvan refahı, biyo-güvenlik ve sürü sağlığı ve yönetimini bilir ve uygular. |
1 |
1 |
Farklı hayvan türlerinin verim özellikleri, ıslahı ve yetiştiricilik alanındaki güncel gelişmeleri bilir ve uygular. |
1 |
1 |
Hayvan ıslahı alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir soruna çözüm getirir. |
1 |
1 |
Klasik yetiştirme yöntemleri yanında alternatif yöntemleri bilir ve uygular. |
1 |
1 |
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde zootekni alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlar. |
1 |
1 |
Zootekni alanında sektöre yönelik yeni ve modern teknolojileri sistematik ve eleştirel yaklaşımla ustalaşmış düzeyde kullanır ve geliştirir. |
1 |
1 |
Zootekni alanında ya da gerektiğinde ilişkili olduğu diğer alanlarla ilgili yeni fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirmesini yapar. |
1 |
1 |
Zootekni alanıyla ilgili ileri düzeyde ortaya çıkan bir sorun için bilimsel yöntem tasarlar ve geliştirir. |
|
1 |
Zootekni alanıyla ilgili sorunlara çözüm oluşturma amacıyla, gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. |
1 |
1 |
Zootekni ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirir, strateji geliştirir ve kullanır. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2-Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3-Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
|