Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Veteriner-Farmakoloji Ve Toksikoloji
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
U.Ü.Sağlık Bilimleri Enstitüsü Veteriner Farmakoloji ve Toksikoloji Doktora programı
2
Verilen Derece
Bu bilim dalı yüksek öğretimde (doktora için 180-240) ECTS kredilik üçüncü aşama derece sistemine sahiptir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Farmakoloji ve Toksikoloji Alanında Doktora derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Bir öğrencinin doktora programına başvurabilmesi için; Veteriner fakültesi diplomasına veya eczacılık fakültesi lisans mezunlarının Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olması gerekir. Lisans diploması ile doktora programına başvuru ise doktora programının özel uygunluk koşuluna bağlıdır. -Yüksek lisans ve lisans diplomasıyla başvuranlardan; sağlık bilimleri için sayısal puan türünde Senatonun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır. -İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Rusça ve Arapça dillerinin birinden; yabancı uyruklu öğrenciler için İngilizce, Almanca, Fransızca dillerinin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK’ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan Senatonun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Senato karar verir. -Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır. - Doktora eğitimine başvuru için adayların en az 55 ALES puanına, Doktora da en az 55 UDS/KPDS ya da eşdeğeri Yabancı Dil puanına sahip olmaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklu Öğrencilerden; Türkçe bildiklerine dair TÖMER Belgesi (Türkiye’de eğitim görenler hariç),Yabancı Dil Puanları Eşdeğerliği YÖK tarafından kabul edilen bir sınavdan bu puanların muadili bir puan almakta kabul edilir. TUS belgesi ile doktoraya başvuran adaylarda ilgili puan türünde en az 50 puan şartı aranır. Genel başarı notu 60 puanın altında olan adaylar başarısız sayılır. Değerlendirme aralığı olarak TUS/ALES puanı %50, Yabancı Dil Puanı %15, Lisans/Y.Lisans Not ortalaması %15, Mülakat notu %20 ağırlığa sahiptir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Farmakoloji-Toksikolji alanında doktora eğitimine başvurabilmek için Veteriner Fakültesi mezunu olmak gerekmektedir. Doktora derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken ortak ve alan zorunlu derslerin tümünü başarı ile tamamlamak, her bir dersten 100 üzerinden en az 75 alınması gerekmektedir. Enstitü zorunlu dersi olarak 7,5 AKTS’lik Biyoistatistik ve kredisiz olarak Gelişim ve Öğrenme dersleri ile Öğretimde Planlama ve Değerlendirme dersleri, alan zorunlu dersleri olarak 5 AKTS’lik İlaç ve Zehirlerin Etkisiyle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler; 5 AKTS’lik Farmakoloji ve Toksikoloji Laboratuvarında Kullanılan Cihazlar ve Temel Yöntemler; 5 AKTS’lik Nörofarmakoloji; 5 AKTS’lik Klinik Toksikoloji; 5 AKTS’lik Bakteriyel Enfeksiyonların Kemoterapisi ve 5 AKTS’lik Antelmentik ve Antiprotozoer İlaçlar dersleri ile alan seçmeli ve yan dal dersleri alınmalı ve başarılmalıdır.
7
Program Profili
Doktora programında yer alan öğrencilerin Farmakoloji ve Toksikoloji bilgileri edinmelerinin yanı sıra, hayvanlarda ilaç kullanım ilkeleri, besin değeri olan hayvanlarda veteriner ilaç kalıntılarının halk sağlığına etkileri, çevre ve besin kirliliği, toksikolojik olguların çözümlenmesi, ilaçlarda kalite kontrolü ve biyoeşdeğerlilik, farmakokinetik, farmakodinami, antibiyotik direnci, yem ve gıdalarda mikotoksinler ve kalıntı analizleri alanlarında güncel ve sorunları çözümlemeyi hedefleyen bilgiler edinmeleri amaçlanır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
2. Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak.
3. Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek.
4. Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak.
5. Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
6. Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak.
7. Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
8. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak.
9. Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
10. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
11. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
12. Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak.
  • Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
  • Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
  • Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak.
  • Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
  • Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
  • Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak.
  • Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak.
  • Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak.
  • Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
  • Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
  • Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak.
  • Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
  • Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak.
  • Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak.
  • Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
  • Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
  • Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
  • Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak.
Öğrenme Yetkinliği
  • Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
  • Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak.
  • Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak.
  • Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
  • Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. 3,5 1,2,3,4,5,6
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. 1,3,5,6 1,2,3,4,5,6
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. 1,4,5 1,2,3,4
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. 1,5,6 1,,2
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. 1,5,6 1,2
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak. 1,2,3 1,2,3,4
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. 1 5,6
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek. 1,3,4,5,6 1,2,3,4,5,6
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. 5 1,4
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. 4,5 2,5,6
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. 1,4,5 1,2,3,4,5
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

1-Eğitim aldığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alana özgün laboratuar, klinik ve benzeri becerileri ustalaşmış düzeyde gerçekleştirir ve alana ilgili sorunlarda çözüm oluşturabilme becerisine sahiptir.
2-Alanıyla ilgili ileri düzeyde/ yeni tanımlanan/ortaya çıkan bir sorun için bilimsel yöntem tasarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
3-Bilinen bilimsel yöntemleri alanıyla ilgili ileri düzeyde/ yeni tanımlanan/ortaya çıkan bir sorun için de kullanabilme konusunda beceri sahibidir.
4-Özgün bir araştırmayı tasarlar ve bağımsız olarak gerçekleştirir.
5-Eğitim aldığı alan ya da gerektiğinde ilişkili olduğu alanlarla ilgili yeni fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirmesini yapar.
6-Çalışma alanında sektöre yönelik yeni ve modern teknolojileri sistematik ve eleştirel yaklaşımla ustalaşmış düzeyde kullanır ve geliştirme becerisine sahiptir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. 3 1,2,3
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. 2,3,4,5 1,2,4,5
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. 2,3 1,2,3
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. 2,4,5 1,2,4,5
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. 1,5 1,2,3,4
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak. 1,2,3,5 1,2,3,4,5
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. 1 2,3
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek. 1,2,3,4,5 1,2,3,5
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. 2,5 1
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. 1,2,5 1,2,3
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. 2,3,5 1,2,3
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

1-Lisans ve/veya uzmanlık düzeyinde elde edilen kazanımlar temelinde, alanında derinlemesine ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası (genişlemesine) bilgilere sahiptir.
2-Lisans ve / veya uzmanlık düzeyindeki temel bilgileri kullanarak, alanıyla ilgili ihtiyaç duyulan konularda özgün fikirleri geliştirir, bu fikirleri derinleştirerek/ sorgulayarak özgün tanım/ürün/tanı yöntemi vb. geliştirebilecek bilgiye sahiptir.
3-Bağımsız bir araştırmayı yürütebilecek düzeyde bilimsel araştırma ve metodolojik yöntemler konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4-Sektöre yönelik aktarılabilir beceriler konusunda (liderlik, girişimci ruhu, kariyer gelişimi, bilgi teknolojilerine ulaşma, organizasyon, sektörel yazışmalar, vb) kuramsal bilgiye sahiptir.
5-Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı tanır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. 1,3,4,5,6 1,2,6
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. 1,2,3,4, 1,2,3,4,5
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. 1,2,3 1,4
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. 1,3,4 1,2,3,4,5
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. 1,2,3,4,5 1,2,4,5,6
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak. 1,2,3,4,6 1,2,3,4,5,6,7
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. 5 1,3,5
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek. 1,3,4,5,6 1,2,4,5,6
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. 5,6 1
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. 1,4,6 1,2,3
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. 2,3,4,5,6 1
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1,5,6 1,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

1-Alanı ile ilgili her türlü veriyi(saha gözlemleri, üretilmiş bilimsel bilgi, vb) derler ve amaca yönelik olarak değerlendirilerek yorumlar.
2-Alanı ile ilgili konularda strateji geliştirir ve kullanır.
3-Kurumsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini ülke ve dünyanın ihtiyaçlarının bilincinde olarak uygular, savunur ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahip olur.
4-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır; bilimsel teknik ve yöntemleri inceler, sonuçları yorumlar; sorunlara yönelik analiz veya yöntem kurgular; elde ettiği verilere göre çözüm ve/veya tedavi alternatifi sunar.
5-Alanına ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, vb) takip eder, kullanır ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahiptir.
6-Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir ve araştırmaya dayalı bilginin en önemli kazanım olduğunun bilinci ne sahiptir.
7-Fikri ve sınaî haklarını (patent hakkı) kavrar ve korur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. 2,3 1,2,3,4,5
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. 2,3,4 1,2,3,4
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. 2,3 1,2,3
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. 3,4 1,3
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. 2,4 1,2,3,4
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak. 2,3 1,2,3,4,
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. 4 1
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek. 1,2,3,4,5 1,2,3,4
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. 4,5 3,5
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. 3,4 2,4
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. 1,2,3,4,5 1,2,3,4
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 5 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

1-Eğitimini tamamladığı programın kendisine sağladığı yetki ve sorumlulukların farkında olarak, mesleği icra etme bilincine sahiptir.
2-Akademik çalışma alanına özgün klinik, laboratuar ve benzeri uygulamaları yeni, eksik, kısıtlı fikirleri eleştirel düşünce ve yaklaşım ile daha basit bileşenlere ayırır veya bileşenler arasında bağlantı oluşturma becerisini kullanarak, çözüm önerisi get
3-Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla-gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
4-Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki
5-Ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilimsel bilginin sınırlarını genişletir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. 1,5 1,2,3,4,5
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. 1,2 1,2,3
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. 1,2 1
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. 1,2,3,5 1,2,3
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. 1,3 1,2,3,4,5
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak. 1,5 1,2
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. 2 1,2
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek. 1,2,3,4,5 1,2
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. 2,3 1,2,3,4
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. 1,2,4 1
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 4,5 4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

1-Eğitim alanıyla ilgili bilgilerini kullanarak, halk ve hayvan sağlığını ilgilendiren konularda ilgili kurullarda sorunun tanımlanması ve çözüm önerilerine ilişkin bilgiler verme veya gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
2-Meslek kurul ve kuruluşlarında alanı ile ilgili görevler alır.
3-Bilgi toplumu oluşturma bilinci ile sosyal projeler planlar ve hayata geçirir.
4-Alanındaki mesleki gelişimini devam ettirecek, sosyal ilişkileri kurabilecek düzeyde (en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyi) en az bir yabancı dili kullanır.
5-Dünya gündemini yakından takip eder, olaylara duyarlıdır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. 1 1
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. 1 1
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. 1 1
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. 1 1
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

1-Eğitimi süresince edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgiler, kavramsal ve uygulamalı beceriler, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetilerini kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeler yaratabilecek veya bilgi toplumuna katkıda buluna
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Tarım, Orman ve Köy işleri Bakanlığı bünyesindeki Gıda Araştırma, Toksikoloji ve farmakoloji laboratuarları; İlaç sanayi, Üniversite
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
-
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
-Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Lisansüstü programlarda alınan derslerden sınava girebilmek için; kuramsal derslerde % 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarılı olmak için tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında 100 üzerinden en az 70; doktora ve sanatta yeterlik programlarında ise 100 üzerinden en az 75 puan almak gerekir. -Yukarıdaki esaslar çerçevesinde 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde; yüksek lisans ve bilimsel hazırlık programlarında AA, BA, BB, CB ve CC notlarını; doktora programında ise AA, BA, BB ve CB notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. -Lisansüstü programlarda; herhangi bir dersin sınavında başarısız olan öğrenci, izleyen dönemde o ders açılmasa dahi yarıyıl sonunda yapılacak sınavlara girebilir. Bu sınavda da başarısız olan, devamsızlık sebebiyle başarısız sayılan veya ilgili dersin ön koşullarını yerine getirmeyen öğrenci, açıldığı dönemde dersi tekrarlar. Dersin açılmaması veya programdan çıkartılmış olması halinde, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve yönetim kurulu kararı ile o dersin yerine eşdeğer bir ders belirlenir. Bu durumda öğrenci başarısız olup da tekrarlamak zorunda olduğu ders yerine eşdeğer dersten sorumlu olur. -Erasmus ve Farabi gibi ulusal veya uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ile enstitü yönetim kurulu kararı ile yapılır. Bu notlar öğrencinin not döküm belgesine işlenir. -Öğrencinin başarı durumu, her yarıyıl sonunda ilgili yönetmeliğin 22 nci maddesindeki tabloda harf notu karşılığı olarak verilen katsayılar üzerinden hesaplanan yarıyıl akademik not ortalaması (YANO) ve genel akademik not ortalaması (GANO) ile belirlenir. YANO, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır. GANO, öğrencinin lisansüstü programa girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu anabilim/anasanat dalının ders programındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ders dönemi sonunda hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
12
Mezuniyet Koşulları
Doktora programı; Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 24 krediden az, 30 krediden fazla olmamak kaydıyla en az sekiz adet ders, ders ve tez aşamasında birer adet seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması, tez sınavı ve bu Yönetmeliğin 44 üncü maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen yayımlardan oluşur. Lisans derecesi ile doktoraya kabul edilmiş öğrenciler için 42 krediden az, 50 krediden fazla olmamak kaydıyla en az on dört adet ders, ders ve tez aşamasında birer adet seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması, tez sınavı ve bu Yönetmeliğin 44 üncü maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen yayınlardan oluşur. Doktora çalışması sonucunda hazırlanacak tezin; bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini sağlaması ve tez konusu veya anabilim/bilim dalıyla ilgili tam metin özgün bir makalenin uluslararası indekslere giren dergilerden birinde, yayımlanması gerekir. Bu yayınlarda doktora öğrencisinin birinci isim olması şart değildir. Doktora tez savunma sınavına girecek adayın, yayınının doktora tezinden veya tez yaptığı bilim dalından olması gerekir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof.Dr. Hasan Hüseyin ORUÇ
Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi
Farmakoloji ve Toksikoloji Anabilim Dalı
16059, Nilufer, Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Programda görevli Öğretim üyesi sayısı 6 dır.
Farmakoloji ve Toksikoloji Anabilim Dalı´nda temel laboratuar araç ve gereçleri ile
Kimograf-izole organ banyosu, yüksek performanslı sıvı kromatogarfi cihazı (fluoresan ve diodarray dedektör), spektrofotometre, ince tabaka kromatografi aygıtı, vakum manifold, azotla evaporasyon sistemi, ultrasonik banyo, soğutuculu santrifüj, mikro plaka okuyucu, etüv, inkübatör, soğutuculu inkübatör, kuru blok ısıtıcı, mikro santrifüj, spin down santrifüj, dansidometre, spiral karıştırıcı, vorteks, termal döngü cihazı, koloni sayım/gel görüntüleme sistemi, jel-elektroforez, Class II güvenlik kabini, spiral hücre yayıcı sistem bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SAB6003 AKTARILABİLİR BECERİLER Zorunlu 3 0 0 5
SEB6001 VET-BİYOİSTATİSTİK Zorunlu 2 2 0 5
VFR6191 TEZ DANIŞMANLIĞI I Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 19
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SEB6002 VET-BİYOİSTATİSTİK. Zorunlu 2 2 0 5
VFR6022 FARMAKOLOJİ VE TOKSİKOLOJİDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA İLKELERİ Zorunlu 2 0 0 3
VFR6172 SEMİNER Zorunlu 0 2 0 5
VFR6192 TEZ DANIŞMANLIĞI II Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 16
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
VFR6183 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 4 0 0 5
VFR6193 TEZ DANIŞMANLIĞI III Zorunlu 0 1 0 10
YET6177 YETERLİK SINAVI Zorunlu 0 0 0 15
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
VFR6184 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV Zorunlu 4 0 0 5
VFR6194 TEZ DANIŞMANLIĞI IV Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
VFR6185 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V Zorunlu 4 0 0 5
VFR6195 TEZ DANIŞMANLIĞI V Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
VFR6186 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI Zorunlu 4 0 0 5
VFR6196 TEZ DANIŞMANLIĞI VI Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
VFR6187 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII Zorunlu 4 0 0 5
VFR6197 TEZ DANIŞMANLIĞI VII Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
VFR6188 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII Zorunlu 4 0 0 5
VFR6198 TEZ DANIŞMANLIĞI VIII Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SAB6005 SAĞLIK UZMANLARI İÇİN KONUŞMA İNGİLİZCESİ Seçmeli 2 0 0 3
SAB6007 ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA VE YÖNETME Seçmeli 2 0 0 3
SAB6009 LABORATUVAR UYGULAMALARINDA BİYOGÜVENLİK Seçmeli 2 0 0 2
SAB6011 GENEL İLETİŞİM TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 3
SEB6001 PARAMETRİK OLMAYAN TESTLER Seçmeli 2 2 0 5
VFR6001 İLAÇ VE ZEHİRLERİN ETKİSİYLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLKELER Seçmeli 2 0 0 5
VFR6003 FARMAKOLOJİ VE TOKSİKOLOJİ LABORATUVARINDA KULLANILAN CİHAZLAR VE TEMEL YÖNTEMLER Seçmeli 1 2 0 5
VFR6005 NÖROFARMAKOLOJİ Seçmeli 2 0 0 5
VFR6009 İN VİVO FARMOKOLOJİK DENEYLER Seçmeli 1 2 0 3
VFR6011 ANESTEZİKLERİN FARMAKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
VFR6013 SİNDİRİM, SOLUNUM VE KARDİOVASKÜLER SİSTEM FARMAKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
VFR6015 KEMOTERAPÖTİK İLAÇLARIN ETKİ MEKANİZMALARI Seçmeli 1 0 0 2
VFR6017 EKTOPARAZİTLERE ETKİLEYEN İLAÇLAR Seçmeli 1 0 0 2
VFR6019 BİYOLOJİK MATERYALDEN ZEHİRLERİN İZOLASYONU VE İDENTİFİKASYONU Seçmeli 1 2 0 5
VFR6021 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARINDA KULLANILAN FARMAKOLOJİK AJANLAR Seçmeli 1 0 0 2
VFR6181 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I Seçmeli 4 0 0 5
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SAB6004 SAĞLIK HUKUKUNUN GENEL İLKELERİ Seçmeli 1 0 0 3
SAB6006 BİLİMSEL MAKALE YAZMA VE YAYINLAMA SÜRECİ Seçmeli 2 0 0 3
SAB6008 FİKİRDEN PATENTE Seçmeli 2 0 0 3
SEB6002 İLERİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER Seçmeli 2 2 0 5
VFR6002 KLİNİK TOKSİKOLOJİ Seçmeli 2 0 0 5
VFR6004 BAKTERİYEL ENFEKSİYONLARIN KEMOTERAPİSİ Seçmeli 2 0 0 5
VFR6006 ANTELMENTİK VE ANTİPROTOZOER İLAÇLAR Seçmeli 2 0 0 4
VFR6008 İLAÇ TOKSİSİTESİNİN BELİRLENMESİ Seçmeli 1 2 0 3
VFR6010 İLAÇLARIN TOKSİK ETKİLERİ VE ETKİLEŞİM Seçmeli 1 0 0 2
VFR6012 ENDOKRİN SİSTEM FARMAKOLOJİSİ Seçmeli 1 0 0 2
VFR6014 KALINTI ANALİZİ Seçmeli 1 2 0 6
VFR6016 ÇEVRE TOKSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 5
VFR6018 HAYVANLARIN DERMATOLOJİK HASTALIKLARINDA KULLANILAN İLAÇLAR Seçmeli 1 0 0 2
VFR6020 KLİNİK FARMAKOLOJİ VE RASYONEL TEDAVİ Seçmeli 2 0 0 4
VFR6182 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II Seçmeli 4 0 0 5
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr