Genel Tanıtım
Makine programı 1986 yılında Bursa’da kurulmuştur. Daha sonra sanayinin büyümesine ve artan yetişmiş eleman talebine bağlı olarak sırasıyla İnegöl, Orhangazi ,M.Kemal Paşa , Yenişehir ve Gemlik ilçelerinde de açılmıştır.
Bu program, yüksek öğretimde Makine ve Metal Teknolojisi alanında 120 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Tekstil Teknolojileri alanında Makine Teknikeri unvanına sahip olunur.
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YGS-Yüksek Öğretime Geçiş Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Meslek lisesi mezunları sınavsız geçişle , lise mezunları ise YGS-1 puanı ile yerleştirilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Makine ve Metal Teknolojileri-Makine alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak , 30 işgünü Endüstri Dayalı Öğretim çalışmasını tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Ülkemiz endüstrisinde üretimin en üst düzeyde uygulanması aşamasında tüm makinelerin verimli, yerinde ve etkin kullanımı büyük bir önem taşımaktadır. Endüstrimizde; imalat alanında, mühendislik bilimlerinde, makine tasarımı, makine bilimi ve makine elemanları alanında eğitim almış, bilgisayar kullanımını bilen, sistem analizi ve tasarım bilgisine sahip, yetişmiş ara elemana ihtiyaç vardır. Makine teknikeri unvanına sahip olan mezunlar; geleneksel imalat yöntemleri, tasarım teknikleri, malzeme seçimi, bilgisayarlı tasarım ve üretim yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olurlar.
8
Program Yeterlilikleri & TYYÇ & TYYÇ-TAY İlişkisi
8.1
1.
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
|
2.
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
|
3.
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
|
4.
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
|
5.
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
|
6.
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
|
7.
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
|
8.
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
|
9.
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
|
10.
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
|
11.
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
|
12.
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
|
8.2
TYYÇ Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
- Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
- Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
- Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
- Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
- Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
- Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
- Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
- Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
- Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
- Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
- Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
- İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
- Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
- Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
- Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
- Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
- Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
- Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
- Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
- CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
- Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
- Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
- Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
- Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
- Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
- Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
- Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
- Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
- CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
- Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
- İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
- Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
- Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
- Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
- Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
- Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
- Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
- CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek.,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
- Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
- Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
- Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
- Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
- Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
|
8.3
TYYÇ - TAY Program Yeterliği İlişkisi
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, otomotiv ve makine endüstrisi gibi çok geniş bir alanda istihdam edilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimin başı ile tamamlayan adaylar DGS (Dikey geçiş sınavı) sınavından geçerli not almaları ve ÖSYM tarafından yerleştirildikleri takdirde Lisans Programlarında (Mühendislik ya da Teknik öğretmenlik) öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genelağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve Endüstriye dayalı öğretimi (staj) başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Öğr.Gör. Rasim KADERLİ
e-mail: rkaderli@uludag.edu.tr
Tlf:+90(224) 29 42375 Fax: +90 (224)2942303
Öğr.Gör. Oğuzhan ÇANKAYA
e-mail:oguzhanc@uludag.edu.tr
Öğr.Gör. Tolga MERAL
e-mail:tolgameral@uludag.edu.tr
Tlf:+90(224) 29 42338
Öğr.Gör. Mustafa PERÇİN
e-mail:mustafapercin@uludag.edu.tr
Adres: B. Uludağ Üniversitesi, Görükle Kampusu / BURSA,
Bologna Koordinatörü: Öğr.Gör. Pelin AKYUVA / Süt ve Ürünleri Teknolojisi Prog.
e-mail: pelinak@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Makine Programında 1 adet Prof, ikisi doktora sürecinde olmak üzere 5 adet öğretim görevlisi görev yapmaktadır. Makine programında öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım ve üretim alanlarında bilgi ve becerilerini geliştirebilecekleri fiziki ve teknolojik alt yapı olarak 1 adet CAD / CAM Laboratuarı ve ayrıca, Malzeme Laboratuvarı, genel üretim atelyesi, kaynak laboratuvarı, CNC laboratuvarı, Tümleşik üretim laboratuvarı bulunmaktadır.
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |