Genel Tanıtım
Fizik Bölümü 1982 yılında kuruldu ve 1983 yılından itibaren öğrenci kabul etmeye başladı. Fizik bölümünde: Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere beş araştırma alanı vardır. Fizik bölümü her akademik yılda yaklaşık olarak 30 öğrenci kabul etmektedir ve lisans programı dünyadaki birçok tanınmış üniversitelerinkine benzerdir. Fizik bölümünde ayrıca yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. Fizik bölümü, öğrencilerinin iyi bir araştırmacı olabilmeleri için temel fizik kadar iyi bir uygulamalı fizik eğitimi de vermektedir. Bölüm mezunlarımız sadece fizik alanında değil aynı zamanda birçok alanda örneğin malzeme bilimi, mühendislik, elektronik, bilgisayar gibi alanlarda iş bulabilmektedirler.
Fizik Bölümü personeli Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği araştırma alanlarında yetkindirler. Fizik bölümünde Nükleer, Katıhal ve Atom ve Molekül Fiziği laboratuvarları mevcuttur. Fizik bölümü uluslararası işbirliğinde ve araştırma konularında kilit görevi görecek mezunlar yetiştirir. Fizik bölümü öğretim personeli ve öğrencilerini Erasmus programı ile yurt dışına çıkmada teşvik etmektedir. Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü diğer ülkelerden gelen araştırmacı ve öğrencileri beklemektedir.
Bölümümüz lisans öğrencileri 4 yıllık eğitimleri boyunca toplam 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir.Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Fizik Bilim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı´ndan yeterli puan almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Fizik alanında lisans derecesine sahip olabilmek için öğrencilerin, programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde biri Yabancı Uyruklu olmak üzere 12 Profesör, 7 Doçent, 5 Dr.Öğr.Üyesi, 2 Araştırma Görevlisi ve 1 Fizikçi görev yapmaktadır. Fizik Bölümünde Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere 5 bilim dalı bulunmaktadır. Bölümümüzde bilim dallarına ait araştırma ve öğrenci laboratuvarları mevcuttur. Herbiri klima ve projeksiyon cihazları ile donatılmış 4 derslik yer almaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser.
|
2.
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
|
3.
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır.
|
4.
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır.
|
5.
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir.
|
6.
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır.
|
7.
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
|
8.
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır.
|
9.
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir.
|
10.
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
|
11.
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
12.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir.
- Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır.
- Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir.
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır.
- Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır.
- Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser.
- Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir.
- En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır.
- Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır.
- Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
- Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır.
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır.
- En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır.
- Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser.
- Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser.
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir.
- Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
- Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır.
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır.
- Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser.
- Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir.
- Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
- Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
1,2 |
2,3 |
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2 |
2,6 |
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
|
4 |
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
1,2 |
|
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
|
2,3,4,6 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
1,2 |
6 |
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2 |
4,6 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
1,2 |
|
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
1,2 |
1,2,5 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2 |
1,4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
1,2 |
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. 2-Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3-Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 6-Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1 |
1 |
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
1 |
|
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1 |
1 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
1 |
|
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
|
1 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
1 |
1 |
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1 |
1 |
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
|
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
1,2 |
|
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2 |
|
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
1,2 |
|
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1,2 |
1 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
1 |
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
1,2 |
|
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
1,2 |
|
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2 |
|
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|
2 |
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
1,2 |
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2,3 |
3 |
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
|
4 |
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
|
2 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
|
5 |
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2,3 |
2,4 |
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
|
5 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2,3 |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4-Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5-Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2,3,4,5 |
2 |
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
1,2,3,4,5 |
4 |
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
|
2 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
1,2,3,4,5 |
|
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
|
4 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
|
2,6 |
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2,3,4,5 |
|
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
1,2,3,4,5 |
3,6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2,3,4,5 |
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
|
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 6-Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
|
4 |
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2,3 |
2 |
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1,2,3 |
1,3 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
1,2,3 |
|
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
1,2,3 |
2,4 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
1,2,3 |
|
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2,3 |
4 |
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
1,2,3 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
|
2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Fizik lisans programını başarı ile tamamlayan öğrenciler Fizikçi ünvanını alırlar.
Mezunlarımız Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak Fizik ana bilim dalında Yüksek Lisans ve Doktora programlarını tamamlayarak akademik kariyer yapabilirler. Resmi ve özel eğitim kurumlarında formasyon eğitimini tamamlamak şartı ile öğretmenlik yapabilirler. Endüstride, çeşitli kamu kuruluşlarında, araştırma- geliştirme merkezlerinde, tıp merkezlerinde (görüntüleme, sağlık fiziği v.b.), bilgisayar firmalarında, bankalarda çalışabilmektedirler. Ayrıca bölüm mezunlarımız gerekli kursları tamamladığı takdirde iş güvenliği uzmanı olarak da çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ilan edilen düzeyde ALES ve Yabancı Dil bilgisine (TOEFL-IELTS-KPDS-UDS vb sınavlarla belgelemek koşulu ile) sahip olmaları koşuluyla lisansüstü eğitim-öğrenim programlarına kaydolabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bu bölüm, ilgili derslerin ders tanıtım ve uygulama formlarında açıklanmaktadır.
Fizik alanında lisans derecesine sahip olabilmek için öğrencilerin, programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Nilgün DEMİR
E-posta: dnilgun@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941702
Bologna Koordinatörü: Prof. Dr. Nil KÜÇÜK
E-posta: nilkoc@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941705
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Fatma KOÇAK
E-posta: fkocak@uludag.edu.tr
Tel.: +90 224 2941710
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi
Fizik Bölümü
16059 Bursa
TÜRKİYE
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde 12 Profesör, 7 Doçent, 5 Dr.Öğr.Üyesi, 2 Araştırma Görevlisi ve 1 Fizikçi görev yapmaktadır. Fizik Bölümünde Genel Fizik, Nükleer Fizik, Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği ve Katıhal Fiziği olmak üzere 5 bilim dalı bulunmaktadır.
Bölümümüzde bilim dallarına ait araştırma ve öğrenci laboratuvarları mevcuttur. Bölümümüzde herbiri klima ve projeksiyon cihazları ile donatılmış 4 derslik bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK1001 |
GENEL FİZİĞE GİRİŞ |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
8 |
FZK1003 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
FZK1051 |
GENEL FİZİĞE GİRİŞ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
KMY1033 |
GENEL KİMYA I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
MAT1001 |
ANALİZ I |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
8 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK1002 |
MEKANİK |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
8 |
FZK1052 |
MEKANİK LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
KMY1034 |
GENEL KİMYA II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
MAT1002 |
ANALİZ II |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
8 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK2001 |
ELEKTRİK |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
8 |
FZK2003 |
FİZİKSEL MATEMATİK I |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
7 |
FZK2051 |
ELEKTRİK LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
1 |
ISG201 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK2002 |
DALGALAR |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
8 |
FZK2004 |
FİZİKSEL MATEMATİK II |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
8 |
FZK2052 |
DALGALAR LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
ISG202 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK3001 |
AKUSTİK VE OPTİK |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
FZK3005 |
ELEKTRONİĞE GİRİŞ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
FZK3007 |
ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
7 |
FZK3051 |
AKUSTİK VE OPTİK LABORATUVARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
1 |
FZK3053 |
ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
1 |
FZK3055 |
ELEKTRONİĞE GİRİŞ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK3002 |
KUANTUM MEKANİĞİ |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
9 |
FZK3004 |
ÇEKİRDEK FİZİĞİ |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
8 |
FZK3054 |
ÇEKİRDEK FİZİĞİ LABORATUVARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK4005 |
KATIHAL FİZİĞİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
7 |
FZK4007 |
TEORİK MEKANİK |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
9 |
FZK4055 |
KATIHAL FİZİĞİNE GİRİŞ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK4004 |
İSTATİSTİK FİZİK |
Zorunlu |
5 |
0 |
0 |
8 |
FZK4006 |
ELEKTROMANYETİK TEORİ |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
8 |
FZK4054 |
İSTATİSTİK FİZİK LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD111 |
ALMANCA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD121 |
FRANSIZCA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD112 |
ALMANCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
FRANSIZCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK2403 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FZK2405 |
TERMODİNAMİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAT2483 |
DİFERANSİYEL DENKLEMLER |
Seçmeli |
3 |
2 |
0 |
7 |
MAT2495 |
FİZİKSEL LİNEER CEBİR |
Seçmeli |
3 |
2 |
0 |
7 |
PFE2001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ARK0505 |
MİTOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0507 |
ANADOLU UYGARLIKLARI (GENEL SEC.) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0508 |
ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0509 |
ANTİK ÇAĞ MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0512 |
ROMA MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0514 |
ANTİK ÇAĞDA BURSA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0516 |
ANTİK ÇAĞDA ANITSAL YAPILAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0517 |
ARKEOLOJİ’NİN GİZEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0518 |
ANTİK DÖNEMDE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0519 |
ANTİK DÖNEMDE MÜHENDİSLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0520 |
ANTİK PARANIN ÖYKÜSÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0521 |
ANTİK ÇAĞDA EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
BYL0501 |
BİYOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0502 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0502 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0504 |
EVRİMİN TEMEL İLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0505 |
GENETİKTE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0506 |
TÜRKİYE'DE BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0507 |
EGZOTİK HAYVANLAR BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0508 |
TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0509 |
TIBBİ BİTKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0510 |
GÖLLERDE YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0512 |
ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0514 |
GENETİK VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0515 |
BİYOLOJİK VE KÜLTÜREL EVRİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0516 |
BİYOKİMYA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0517 |
DAVRANIŞ GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0518 |
GENETİK VE EVCİLLEŞTİRMENİN KÖKENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0519 |
EKOLOJİDE TEMEL İLKELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0520 |
SU KİRLİLİĞİ VE ÇEVRESEL ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0521 |
SAĞLIĞIMIZ VE BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0522 |
BİTKİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0523 |
İLK YARDIM |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BYL0524 |
AĞAÇ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0525 |
PARK VE ORMAN AĞAÇLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0526 |
BİYOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0527 |
İNSAN DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0528 |
CANLI BİTKİ MÜZELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0529 |
PALEOBOTANİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0531 |
DOKU BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0533 |
İNSAN BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
BYL0535 |
TOKSİK MADDELER VE CANLILARA ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0537 |
TOZLAŞMA BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0539 |
DENİZ BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0501 |
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0502 |
SİYASİ COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0503 |
ÇEVRE SORUNLARI VE COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0504 |
ORTADOĞU COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FLS 0525 |
BİLİM TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0505 |
FELSEFE PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0511 |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0514 |
FELSEFE PROBLEMLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0515 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0516 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0524 |
ÇAĞIMIZ VE FELSEFE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0532 |
EKOLOJİ FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0534 |
BİLİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
KIM0501 |
KİMYA VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0502 |
ÇEVRE BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0504 |
KİMYA TARİH |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0504 |
KİMYA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0505 |
TÜRKİYEDE KİMYA ENDÜSTRİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0508 |
BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0510 |
KİMYASAL RİSKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0503 |
LİNEER CEBİR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0504 |
LİNEER CEBİR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0505 |
SOYUT MATEMATİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0506 |
SOYUT MATEMATİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0535 |
MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0538 |
VEKTÖREL ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0503 |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0504 |
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0505 |
İNSAN GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0506 |
PSİKİYATRİK HASTALIKLAR GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0507 |
LİPOPROTEİN METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0508 |
OBEZİTE VE GENLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0509 |
KANSER BİYOLOJİSİ VE GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0510 |
GEN TEDAVİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0502 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0503 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ0508 |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0509 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SAT0501 |
ANADOLU SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0504 |
ANADOLU SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0505 |
ÇAĞLAR BOYU İSTANBUL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0508 |
BARINAKTAN KENTE YERLEŞİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0509 |
ANADOLU OSMANLI MİMARİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0510 |
ANADOLU'DA OSMANLI MİMARİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0511 |
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0512 |
ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE AVRUPA RESİM SANATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0517 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0518 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0501 |
GÜNÜMÜZ DİL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0503 |
TÜRK TİYATROSU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0504 |
BATI EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0505 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN VE ÖYKÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0506 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0510 |
ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0511 |
TEMEL OSMANLI TÜRKÇESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0512 |
EDEBİYAT VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0501 |
KÜLTÜR TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0502 |
ÇAĞDAŞ ORTA ASYA TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0503 |
TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0505 |
ORTADOĞU TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0506 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0510 |
LATİNCE (METİNLER) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0512 |
TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK2410 |
FİZİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
2 |
0 |
6 |
FZK2414 |
FİZİKTE SAYISAL HESAPLAMAYA GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
2 |
0 |
6 |
FZK2416 |
MALZEME KARAKTERİZASYON TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PFE2002 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK3403 |
TEMEL PARÇACIK FİZİĞİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FZK3405 |
NÖTRON FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FZK3407 |
SAYISAL ELEKTRONİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
PFE3001 |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PFE3003 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK3402 |
ELEKTRONİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
2 |
8 |
FZK3406 |
MANYETİZMA VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
2 |
8 |
FZK3408 |
SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
2 |
8 |
FZK3410 |
FİZİKTE SAYISAL HESAPLAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
2 |
8 |
PFE3002 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PFE3004 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK4107 |
FİZİKTE İSTATİSTİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4203 |
SENSÖRLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4205 |
OPTOELEKTRONİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4207 |
MANYETİK REZONANS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4211 |
MALZEME FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4217 |
NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PFE4001 |
SINIF YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK4102 |
RADYASYON FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4104 |
YARI İLETKEN FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4110 |
YOĞUN MADDE FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4202 |
GÜNEŞ ENERJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4204 |
FİZİKTE KALİTE KONTROL YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4206 |
DENEYSEL YÜKSEK ENERJİ FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4208 |
KRİSTAL YAPI VE ANALİZ TEKNİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4214 |
NÜKLEER TIP FİZİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FZK4216 |
SAĞLIK FİZİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
6 |
PFE4002 |
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PFE-MEB |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI |
Seçmeli |
1 |
8 |
0 |
10 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |