Genel Tanıtım
Biyoloji Bölümü, Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde 1983 yılında; bir Profesör, bir Doçent ve iki Araştırma Görevlisinden oluşan dört kişilik akademik kadro ile Genel Biyoloji, Botanik, Zooloji, Hidrobiyoloji ve Moleküler Biyoloji olmak üzere 5 ayrı anabilim dalında eğitim ve araştırma yapması planlanarak kurulmuştur. Bölümün ilk yılı 1983-1984 akademik döneminde Bursa ili Yıldırım ilçesindeki Eğitim Fakültesi binasında tamamlanmıştır. Bölüm 1984-1985 akademik döneminde, bundan sonraki yıllarda eğitim ve araştırma faaliyetlerinin devam edeceği A ve B bloklarını içeren Bursa Uludağ Üniversitesi Görükle yerleşkesindeki binasına taşınmıştır. 1993-1994 döneminden itibaren ise Biyoloji Bölümü ikili eğitim programına dahil olarak bu program kapsamında öğrenci alımına başlamıştır. 2020-2021 akademik yılı itibari ile Fen Edebiyat Fakültesi Fen bölümleri binası 2. Katında eğitim öğretim ve araştırma faaliyetine devam etmektedir. Botanik, Zooloji, Hidrobiyoloji, Ekoloji, Moleküler Biyoloji ve Genel biyoloji Anabilim dallarında 15 Profesör, 6 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 4 Araştırma Görevlisi ve 2 Uzman Biyolog olmak bulunmaktadır.
Bölüm, yüksek öğretimde Biyoloji Bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Biyoloji Bilimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Yükseköğretime Geçiş Sınavı ve Lisans Yerleştirme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Biyoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Bölümün temel amacı doğayı bir bütün olarak algılayarak, doğada oluşan ekolojik denge bozukluğunu görebilecek, doğaya ve canlılara her zaman araştırıcı gözüyle bakabilecek biyologlar yetiştirmektir. Bölümde verilen mesleki eğitimin amacı ise öğrencileri araştırmalar yapmaya hazırlamak, laboratuvar ve arazi çalışmaları yaparak elde ettiği verileri literatürlerle destekleyip bilim dünyasına sunabilecek düzeye getirmek; öğrencilerin biyolojiye bakış açısını genişleterek mevcut sorunları çözmede yaratıcı olmalarını sağlamaktır. Bölüm bu amaç doğrultusunda uygun olan bir araştırmacı eğitim programı uygulamakta ve gerek kendi alanında çalışan kişilerle gerekse farklı bilim dallarında çalışanlarla iletişim kurup, yapılan uygulamaları takip ederek yeni yollar belirleyebilen, eğitimde ve araştırmada öncülük edebilecek kişiler yetiştirmeyi hedeflemektedir
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Canlıların yapısal, moleküler özellikleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgilere sahip olmak,
|
2.
Temel bilgisayar programlarını ve bilişim teknolojisini kullanabilmek
|
3.
Alanı ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmak ve mesleki etik değerleri gözetmek.
|
4.
Kendi alanı dışında diğer fen ve sosyal bilimler alanında da temel düzeyde bilgi sahibi olmak
|
5.
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek kadar İngilizce bilgisine sahip olmak
|
6.
Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliğini ve önemini bir bütün olarak görebilmek, insanın doğadaki yerini ve sorumluluklarını tam olarak kavrayabilmek
|
7.
Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz etmek ve sonuç çıkarmak
|
8.
Ülke flora ve faunaları ile biyoçeşitlilik hakkında fikir sahibi olmak
|
9.
Bilgilerini açık ve anlaşılır şekilde aktarabilme yeteneğini kazanmak
|
10.
Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek, problemleri analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak
|
11.
Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek,
|
12.
Güncel bilgilere ulaşabilmek, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma yeteneğine sahip olmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Kendi alanı dışında diğer fen ve sosyal bilimler alanında da temel düzeyde bilgi sahibi olmak
- Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek, problemleri analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak
- Alanı ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmak ve mesleki etik değerleri gözetmek.
- Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek,
- Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz etmek ve sonuç çıkarmak
- Bilgilerini açık ve anlaşılır şekilde aktarabilme yeteneğini kazanmak
- Canlıların yapısal, moleküler özellikleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgilere sahip olmak,
- Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliğini ve önemini bir bütün olarak görebilmek, insanın doğadaki yerini ve sorumluluklarını tam olarak kavrayabilmek
- Güncel bilgilere ulaşabilmek, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma yeteneğine sahip olmak.
- Ülke flora ve faunaları ile biyoçeşitlilik hakkında fikir sahibi olmak
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Kendi alanı dışında diğer fen ve sosyal bilimler alanında da temel düzeyde bilgi sahibi olmak
- Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek,
- Bilgilerini açık ve anlaşılır şekilde aktarabilme yeteneğini kazanmak
- Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek, problemleri analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak
- Güncel bilgilere ulaşabilmek, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma yeteneğine sahip olmak.
- Ülke flora ve faunaları ile biyoçeşitlilik hakkında fikir sahibi olmak
- Canlıların yapısal, moleküler özellikleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgilere sahip olmak,
- Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliğini ve önemini bir bütün olarak görebilmek, insanın doğadaki yerini ve sorumluluklarını tam olarak kavrayabilmek
- Alanı ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmak ve mesleki etik değerleri gözetmek.
- Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz etmek ve sonuç çıkarmak
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bilgilerini açık ve anlaşılır şekilde aktarabilme yeteneğini kazanmak
- Canlıların yapısal, moleküler özellikleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgilere sahip olmak,
- Ülke flora ve faunaları ile biyoçeşitlilik hakkında fikir sahibi olmak
- Alanı ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmak ve mesleki etik değerleri gözetmek.
- Güncel bilgilere ulaşabilmek, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma yeteneğine sahip olmak.
- Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek,
- Temel bilgisayar programlarını ve bilişim teknolojisini kullanabilmek
- Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz etmek ve sonuç çıkarmak
- Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliğini ve önemini bir bütün olarak görebilmek, insanın doğadaki yerini ve sorumluluklarını tam olarak kavrayabilmek
- Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek kadar İngilizce bilgisine sahip olmak
- Kendi alanı dışında diğer fen ve sosyal bilimler alanında da temel düzeyde bilgi sahibi olmak
- Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek, problemleri analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmak ve mesleki etik değerleri gözetmek.
- Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz etmek ve sonuç çıkarmak
- Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek,
- Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek, problemleri analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak
- Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliğini ve önemini bir bütün olarak görebilmek, insanın doğadaki yerini ve sorumluluklarını tam olarak kavrayabilmek
- Bilgilerini açık ve anlaşılır şekilde aktarabilme yeteneğini kazanmak
- Canlıların yapısal, moleküler özellikleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgilere sahip olmak,
- Güncel bilgilere ulaşabilmek, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma yeteneğine sahip olmak.
- Ülke flora ve faunaları ile biyoçeşitlilik hakkında fikir sahibi olmak
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Bilgilerini açık ve anlaşılır şekilde aktarabilme yeteneğini kazanmak
- Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliğini ve önemini bir bütün olarak görebilmek, insanın doğadaki yerini ve sorumluluklarını tam olarak kavrayabilmek
- Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek,
- Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek kadar İngilizce bilgisine sahip olmak
- Kendi alanı dışında diğer fen ve sosyal bilimler alanında da temel düzeyde bilgi sahibi olmak
- Temel bilgisayar programlarını ve bilişim teknolojisini kullanabilmek
- Alanı ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmak ve mesleki etik değerleri gözetmek.
- Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek, problemleri analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak
- Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz etmek ve sonuç çıkarmak
- Güncel bilgilere ulaşabilmek, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma yeteneğine sahip olmak.
- Ülke flora ve faunaları ile biyoçeşitlilik hakkında fikir sahibi olmak
- Canlıların yapısal, moleküler özellikleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgilere sahip olmak,
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Ülke flora ve faunaları ile biyoçeşitlilik hakkında fikir sahibi olmak
- Alanı ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmak ve mesleki etik değerleri gözetmek.
- Güncel bilgilere ulaşabilmek, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma yeteneğine sahip olmak.
- Bilgilerini açık ve anlaşılır şekilde aktarabilme yeteneğini kazanmak
- Biyolojik araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek, problemleri analiz edip çözme yeteneğine sahip olmak
- Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz etmek ve sonuç çıkarmak
- Kendi alanı dışında diğer fen ve sosyal bilimler alanında da temel düzeyde bilgi sahibi olmak
- Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek,
- Canlıların yapısal, moleküler özellikleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgilere sahip olmak,
- Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliğini ve önemini bir bütün olarak görebilmek, insanın doğadaki yerini ve sorumluluklarını tam olarak kavrayabilmek
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar Üniversitelerde biyolog, uzman biyolog, araştırmacı yada öğretim elemanı olarak; araştırma Enstitüleri, Doğa Tarihi Müzeleri, Botanik Bahçeleri, Arboretum, Milli Parklar, Su Ürünleri Üretim ve İşletme Tesisleri, Uzay Araştırma Laboratuvarları, Deniz Bilimleri Araştırma Enstitüleri, Devlet Su İşleri, Türk Standartları Enstitüsü, Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Hayvanat Bahçeleri, Arıtma Tesisleri, Gümrük Kontrol Merkezleri, Deney Hayvanları Araştırma Laboratuvarlarında çalışabilirler. Milli Eğitim Bakanlığı´nın öngöreceği koşulları yerine getirdikleri takdirde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı okullarda ve özel kuruluşlarda öğretmen olarak çalışmaktadırlar. Mezunlar; özel sektörde ise ilaç, medikal ve biyoteknoloji firmaları, tıbbi laboratuvarlar, gıda ile ilgili fabrikalar ve kontrol laboratuvarlarında çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Bir öğrencinin tezli veya tezsiz yüksek lisans programına başvurabilmesi için lisans diploması ile Fen bilimleri için sayısal puan türünde senatonun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır. İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Rusça ve Arapça gibi yabancı dillerin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından senatonun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine senato karar verir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Teorik derslerin %70´ine, laboratuvarların %80´ine devamlılık esastır. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için o derse kayıt yaptırmak, devam şartını sağlamış olmak gerekir. Ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları her yarıyıl için programlanır. Ders planında yer alan dersler için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınava ek olarak; ödev ve küçük sınavlar da yapılabilir. Belirlenen ilkelere göre yarıyıl içi not ortalaması hesaplanır. Bir dersin yarıyıl içi not ortalamasının yarıyıl sonu ham başarı notuna etkisi % 40, yarıyıl sonu sınavının etkisi de en az % 60 olmak zorundadır. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına mazeretsiz olarak girmeyen veya girdiği halde sınavdan yarıyıl sonu sınav limiti altında not alan öğrenciler başarısız kabul edilir. Ara sınavlara mazeretleri nedeniyle giremeyen ve mazeretleri, dersi veren birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler için mazeret ara sınavları yapılır.
Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin yarıyıl sonu ham başarı notlarının dağılımı, ortalaması ve standart sapması kullanılarak her öğrenci için bağıl başarı derecesine göre öğrencinin dersteki başarısını gösteren harf notları belirlenir.
Bağıl Değerlendirme Sistemi ile değerlendirilemeyecek dersler için başarı derecelerinin karşılığı harf notları, dersi veren öğretim elemanlarının takdiri ile belirlenir. Başarı dereceleri, harf notları ve ağırlık katsayıları aşağıdaki gibidir.
Başarı Derecesi Harf Notu Ağırlık Katsayısı
Mükemmel AA 4.00
Pekiyi BA 3.50
İyi BB 3.00
Orta CB 2.50
Geçer CC 2.00
Koşullu Geçer DC 1.50
Koşullu Geçer DD 1.00
Başarısız FD 0.50
Başarısız FF 0.00
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmektir
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı
Prof. Dr. Özer YILMAZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
Tel: 0224 2942865
E-posta: ozery@uludag.edu.tr
ozeryilmaz@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Prof. Dr. Gamze YILDIZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
Tel: 0224 2941847
E-posta: gamze@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
2021 yılı itibari ile Biyoloji Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi Fen bölümleri binası 2. Katında 15 Profesör, 7 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 3 Araştırma Görevlisi ve 2 Uzman Biyolog olmak üzere 29 personel ile eğitim ve araştırmalarına devam etmektedir. Bölümde Biyoteknoloji ve Kristalografi, Genetik Toksikoloji ve Hücre Kültürü, Moleküler Biyoloji ve Biyoteknoloji, Genetik, Ekoloji, Limnoloji, Fikoloji, Hava Kirliliği, Fizyoloji, Parazitoloji, Araknoloji, Histoloji, Mikoloji, Genetik, Palinoloji ve Aerobiyoloji Araştırma laboratuvarları bulunmaktadır. Ayrıca Fen-Edebiyat Fakültesi F Blok’da Herbaryum ve Zooloji müzesi yer almaktadır. Biyoloji bölümü lisans öğrencilerinin uygulama dersleri Fen Edebiyat Fakültesi Binasında bulunan D202 ve G Blok’da bulunan G3 Laboratuvarında yürütülmektedir. Biyoloji Bölümünde temel ve mesleki eğitime yönelik olarak 2020-2021 akademik yılı itibari ile yürütülen ders sayısı 128’dir. Bu derslerin 58 tanesi zorunlu, 70 tanesi ise mesleki seçmeli derslerden oluşmaktadır. Üniversitenin diğer bölümlerindeki öğrencilerine talep doğrultusunda biyoloji alanındaki temel dersler ve ayrıca genel seçmeli dersler de bölüm öğretim üyeleri tarafından verilmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL1001 |
GENEL BİYOLOJİ (BOTANİK) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
BYL1041 |
BİYOLOJİDE BİLGİSAYAR UYGULAMALAR |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
BYL1051 |
GENEL BİYOLOJİ (BOTANİK) LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
KIM1031 |
GENEL KİMYA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
KIM1061 |
GENEL KİMYA LABORATUARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
MAT1095 |
MATEMATİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL1002 |
GENEL BİYOLOJİ (ZOOLOJİ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
BYL1008 |
MESLEKİ İŞ GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL1052 |
GENEL BİYOLOJİ (ZOOLOJİ) LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
FZK1076 |
FİZİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
FZK1078 |
FİZİK LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
KIM1032 |
GENEL KİMYA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
KIM1062 |
GENEL KİMYA LABORATUARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL2001 |
SİTOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2003 |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2005 |
BİTKİ MORFOLOJİSİ VE ANATOMİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2007 |
OMURGASIZ HAYVANLAR MORFOLOJİSİ VE SİSTEMATİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2009 |
HAYVAN ANATOMİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2051 |
SİTOLOJİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL2053 |
GENEL MİKROBİYOLOJİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL2057 |
OMURGASIZ HAYVAN MORFOLOJİSİ VE SİSTEMATİĞİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL2059 |
HAYVAN ANATOMİSİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL2055 |
BİTKİ MORFOLOJİSİ VE ANATOMİSİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL2002 |
HİSTOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2004 |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2010 |
EKOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2012 |
OMURGALI HAYVANLAR MORFOLOJİSİ VE SİSTEMATİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2014 |
MESLEKİ YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL2052 |
HİSTOLOJİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL2062 |
OMURGALI HAYVAN MORFOLOJİSİ VE SİSTEMATİĞİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
KIM2436 |
ORGANİK KİMYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ATA202 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL3001 |
GENETİK I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL3003 |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL3005 |
BİYOKİMYA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL3007 |
ÇİÇEKSİZ BİTKİLER SİSTEMATİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL3009 |
BİLİM ETİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL3051 |
GENETİK I LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL3053 |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL3055 |
BİYOKİMYA I LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL3057 |
ÇİÇEKSİZ BİTKİLER SİSTEMATİĞİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
Toplam |
|
27 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL3002 |
GENETİK II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL3004 |
HAYVAN FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL3006 |
BİYOKİMYA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL3008 |
LİMNOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL3010 |
ÇİÇEKLİ BİTKİLER SİSTEMATİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL3052 |
GENETİK II LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL3054 |
HAYVAN FİZYOLOJİSİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL3056 |
BİYOKİMYA II LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL3058 |
LİMNOLOJİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
BYL3060 |
ÇİÇEKLİ BİTKİLER SİSTEMATİĞİ LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
ISL3008 |
GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
2 |
ISL3008 |
GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
29 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL4123 |
BİTİRME TEZİ I |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
BYL4125 |
BİYOLOJİDE GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
26 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL4013 |
İNSAN BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4015 |
DAVRANIŞ BİLİMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4019 |
HÜCRE FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4021 |
EKONOMİK BOTANİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4033 |
İHTİYOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
4 |
BYL4035 |
DENİZ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4037 |
ORNİTOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4039 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4045 |
ÇEVRE MİKROBİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4059 |
BİTKİ GELIŞİM FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
BYL4061 |
PREPERASYON TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
BYL4061 |
PREPERASYON TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
BYL4063 |
SİTOGENETIK |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
BYL4065 |
PARAZİTOLOJİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
BYL4071 |
HERPETOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4083 |
TOPRAK BİTKİ İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
BYL4085 |
PALİNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4087 |
ENZİM TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4089 |
BAKTERİ FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4093 |
BİTKİLERDE GEN TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4095 |
TRANSGENIC PLANT TECHNOLOGY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4097 |
FORENSIK GENETIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4099 |
RADYOBİYOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4101 |
İŞLEMSEL MOLEKÜLER BİYOLOJİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
BYL4103 |
SERBEST RADİKAL VE ANTİOKSİDANT BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4105 |
BİYOLOJİK ARAŞTIRMALARDA VERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
BYL4109 |
BESİN MİKROBİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4111 |
TATLISU EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4113 |
BİYOLOJİDE NANOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4115 |
SİSTEM HİSTOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4117 |
PLANKTONOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4119 |
KANSER HÜCRE BİYOKİMYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4121 |
BİTKİ KORUMA BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4127 |
PALEOBOTANİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4129 |
METABOLİZMA VE BESLENME FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL4002 |
EVRİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4004 |
GELİŞİM BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4010 |
BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4012 |
BİTKİ EMBRİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4014 |
GENETİK MÜHENDİSLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4018 |
BİTKİSEL DOĞAL BİLEŞİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4020 |
ENDOKRİNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4022 |
İNSAN GENETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4024 |
VEJETASYON |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
BYL4026 |
DOĞANIN KORUNMASI VE BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4028 |
BİTKİ COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4032 |
BİTKİ EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4034 |
HAYVAN EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4038 |
YABAN HAYATI VE HAYVAN ÇEŞİTLİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4040 |
HERBARYUM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4046 |
ENTOMOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4050 |
UYGULAMALI BİYOKİMYA |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
BYL4052 |
ALG BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
BYL4054 |
BİYOİKLİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4060 |
BİTKİ HASTALIKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4088 |
ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4090 |
GENEL HÜCRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4100 |
BİYOİNFORMATİĞE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4102 |
BİTKİLERDE STRES FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4104 |
UYGULAMALI GENETİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4106 |
MOLEKÜLER BELİRLEYİCİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4108 |
PLANT MOLECULAR MARKERS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4110 |
MİKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4112 |
TATLISU BENTİK OMURGASIZLARI VE EKOLOJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4114 |
AEROBİYOLOJİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
BYL4116 |
DENDROLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4118 |
LİKEN BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4120 |
SU KİRLİLİĞİ VE ÇEVRESEL ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4122 |
BİYOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4126 |
STANDART İLK YARDIM EĞİTİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
BYL4128 |
TOKSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL4130 |
BİYOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
Genel Seçmeli Dersler |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ARK0505 |
MİTOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0507 |
ANADOLU UYGARLIKLARI (GENEL SEC.) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0508 |
ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0509 |
ANTİK ÇAĞ MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0512 |
ROMA MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0514 |
ANTİK ÇAĞDA BURSA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0516 |
ANTİK ÇAĞDA ANITSAL YAPILAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0517 |
ARKEOLOJİ’NİN GİZEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0518 |
ANTİK DÖNEMDE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0519 |
ANTİK DÖNEMDE MÜHENDİSLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0520 |
ANTİK PARANIN ÖYKÜSÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0521 |
ANTİK ÇAĞDA EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
BEB4001 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4002 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4003 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4004 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4005 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4006 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4007 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4008 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4009 |
KAYAK YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4010 |
KAYAK YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4011 |
ESKRİM FLÖRE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4012 |
ESKRİM FLÖRE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4013 |
ESKRİM EPE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4014 |
ESKRİM EPE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4015 |
TEATRAL ESKRİM-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4016 |
TEATRAL ESKRİM II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4017 |
TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4018 |
TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4019 |
KAYAK ORTA SEVİYE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4020 |
KAYAK ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4023 |
FUTSAL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
3 |
BEB4025 |
TENİS ORTA SEVİYE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4026 |
TENİS ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4027 |
EĞİTSEL OYUN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4028 |
EĞİTSEL OYUN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4029 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4030 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4037 |
MASA TENİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4039 |
BADMİNTON I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0501 |
BİYOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0504 |
EVRİMİN TEMEL İLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0506 |
TÜRKİYE'DE BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0508 |
TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0509 |
TIBBİ BİTKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0510 |
GÖLLERDE YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0512 |
ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0514 |
GENETİK VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0515 |
BİYOLOJİK VE KÜLTÜREL EVRİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0516 |
BİYOKİMYA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0517 |
DAVRANIŞ GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0518 |
GENETİK VE EVCİLLEŞTİRMENİN KÖKENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0519 |
EKOLOJİDE TEMEL İLKELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0521 |
SAĞLIĞIMIZ VE BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0522 |
BİTKİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
BYL0523 |
İLK YARDIM |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BYL0525 |
PARK VE ORMAN AĞAÇLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0527 |
İNSAN DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0531 |
DOKU BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
FLS 0525 |
BİLİM TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS 0526 |
BİLİM TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0501 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0505 |
FELSEFE PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0511 |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0514 |
FELSEFE PROBLEMLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0515 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0516 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0523 |
BİLİM VE FELSEFE I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0524 |
ÇAĞIMIZ VE FELSEFE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0528 |
BİLİM VE FELSEFE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FZK0507 |
WEB TASARIMI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FZK0508 |
DOĞA FELSEFESİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FZK0508 |
DOĞA FELSEFESİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0509 |
DOĞANIN SIRLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
GSB0501 |
KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
GSB0502 |
SANAT BİLİNCİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0503 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0504 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0506 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0507 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0508 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0510 |
FOTOĞRAF II |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
3 |
KIM0501 |
KİMYA VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0502 |
ÇEVRE BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0503 |
ENERJİ VE ÇEVRE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0504 |
KİMYA TARİH |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0505 |
TÜRKİYEDE KİMYA ENDÜSTRİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0508 |
BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0510 |
KİMYASAL RİSKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0503 |
LİNEER CEBİR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0504 |
LİNEER CEBİR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0505 |
SOYUT MATEMATİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0506 |
SOYUT MATEMATİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0515 |
BİLGİSAYAR İLE MATEMATİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0515 |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
4 |
MAT0516 |
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0535 |
MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0536 |
YAKIN MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0538 |
VEKTÖREL ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0501 |
ENDÜSTRİYEL BİYOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBG0502 |
MİKROBİYAL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBG0503 |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0504 |
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0505 |
İNSAN GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0506 |
PSİKİYATRİK HASTALIKLAR GENETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PSİ0502 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0503 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ0508 |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0509 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SAT0501 |
ANADOLU SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0504 |
ANADOLU SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0505 |
ÇAĞLAR BOYU İSTANBUL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0508 |
BARINAKTAN KENTE YERLEŞİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0509 |
ANADOLU OSMANLI MİMARİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0510 |
ANADOLU'DA OSMANLI MİMARİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0511 |
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0512 |
ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE APRUPA RESİM SANATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0513 |
ORTA ASYA MİMARİSİ VE SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0514 |
ORTA ASYA MİMARİSİ VE SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0515 |
ANADOLU SELÇUKLU SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0516 |
ANADOLU SELÇUKLU SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SSY0504 |
TÜRK SİYASAL DÜŞÜNCE TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SSY0507 |
KÜRESELLEŞMENİN TARİHİ VE SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE0501 |
GÜNÜMÜZ DİL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0502 |
DİKSİYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE0503 |
TÜRK TİYATROSU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0504 |
BATI EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0505 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN VE ÖYKÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0506 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0510 |
ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0501 |
KÜLTÜR TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0502 |
ÇAĞDAŞ ORTA ASYA TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0503 |
TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0504 |
TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH0505 |
ORTADOĞU TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0506 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0507 |
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0508 |
I. VE II DÜNYA SAVAŞLARININ TÜRKİYE BOYUTU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH0509 |
LATİNCE (GRAMER) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH0510 |
LATİNCE (METİNLER) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0511 |
ÇAĞDAŞ YUNANCA (GRAMER) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH0512 |
ÇAĞDAŞ YUNANCA (METİNLER) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |