Genel Tanıtım
Temelleri, 1982 yılında kurulmuş olan Eğitim Yüksek Okulu´na kadar uzanan sınıf eğitimi ana bilim dalı 10 öğretim üyesi, 4 öğretim görevlisi, 1 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile öğretime devam etmektedir.
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı programında, öğrencilere genel kültür, alan eğitimi ve öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini kapsayan dört yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir. Öğretmenlik mesleği eğitimi uygulamaları, Milli Eğitim Bakanlığı ile YÖK işbirliği çerçevesinde Milli Eğitim Müdürlüklerince belirlenen ilkokullarda 7 ve 8. yarı yıllarda Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleriyle yürütülmektedir.
Programdaki mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Sınıf Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan sınavda yeterli puanı almış ve yerleşmiş olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
a) Lisans programında en az 240 AKTS kredilik derste başarılı olmak.
b)GANO’nun en az 2.00 olması ve programa ait alması gereken tüm derslerin yükümlülüklerini yerine getirmek.
MİSYON
Atatürk ilke ve inkılapları ile evrensel değerlere bağlı; yeniliğe açık, girişimci, düşünen ve sorgulayan, toplumsal duyarlığı olan sınıf öğretmenleri yetiştirmektir.
VİZYON
İlkokul düzeyindeki öğrencilere yönelik eğitim, öğretim ve araştırma yapabilen öğretmen ve akademisyenler yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir eğitim programı olmaktır.
AMAÇLAR ve HEDEFLER
Amaç 1. Eğitim ve öğretim kalitesi yüksek bir program olmak,
Hedef 1.1. Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
Hedef 1.2. Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimin bilincinde olmak,
Hedef 1.3. Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
Amaç 2. 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış öğretmenler yetiştirmek,
Hedef 2.1. Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
Hedef 2.2. Üst bilişsel farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek ve öğrenmeyi yönlendirmek,
Hedef 2.3. Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirmek ve çözüm üretmek,
Hedef 2.4. Yabancı uyruklu öğrencilerin oranını arttırmak için uluslararası ilişkileri güçlendirmek,
Hedef 2.5. Alan yeterliliklerini kazandırmak için sınıf öğretmenliği programdaki derslerin kapsamını ve işleyişini düzenlemek,
Hedef 2.6. Ulusal düzeydeki program geliştirme çalışmalarına etkin olarak katılmak,
Hedef 2.7. Öğretim elemanları ile öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri, bilimsel ve sosyal etkinliklere teşvik etmek,
Hedef 2.8. Mezun öğrencilerin aidiyet duygusunu güçlendirecek etkinlik sayısını arttırmak,
Hedef 2.9. Öğretim elemanlarını yeni yaklaşım ve tekniklerden haberdar etme amacıyla sürdürülebilir eğitimler düzenlemek,
Hedef 2.10. Mezunların lisansüstü programlara devam etmelerini sağlamak,
Amaç 3. Sosyal sorumluluk bilinciyle topluma katkı sağlamak,
Hedef 3.1.Toplumsal farkındalık oluşturacak etkinlik sayısını artırmak,
Hedef 3.2. Dezavantajlı gruplara destek sağlayan projeleri arttırmak,
Hedef 3.3. Sosyal girişimciliği teşvik eden etkinlikleri arttırmak,
Hedef 3.4. Sosyal sorumluluk projelerine katılan gönüllü öğrenci sayısını arttırmak,
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlar,
|
2.
Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenler,
|
3.
Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini destekler,
|
4.
Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlar,
|
5.
Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturur,
|
6.
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapar,
|
7.
Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılır,
|
8.
Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlar,
|
9.
Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırır,
|
10.
Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirir,
|
11.
Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturmak; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenler,
|
12.
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır,
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır,
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir,
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirir,
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar,
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırır,
- Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturmak; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenler,
- Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapar,
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar,
- Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlar,
- Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlar,
- Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturur,
- Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini destekler,
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır,
- Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlar,
- Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenler,
- Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılır,
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir,
- Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır,
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirir,
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlar,
- Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılır,
- Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır,
- Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlar,
- Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenler,
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir,
- Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturmak; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenler,
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirir,
- Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırır,
- Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturur,
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar,
- Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini destekler,
- Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapar,
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır,
- Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlar,
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenler,
- Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapar,
- Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılır,
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir,
- Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırır,
- Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlar,
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır,
- Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlar,
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir,
- Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırır,
- Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirir,
- Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlar,
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar,
- Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılır,
- Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlar,
- Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenler,
- Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır,
- Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturmak; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenler,
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır,
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırır,
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar,
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir,
- Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini destekler,
- Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirir,
- Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturmak; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenler,
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirir,
- Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlar,
- Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenler,
- Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılır,
- Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlar,
- Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturur,
- Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlar,
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlar,
- Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini destekler,
- Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır,
- Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapar,
- Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılır,
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır,
- Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlar,
- Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırır,
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar,
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir,
- Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirir,
- Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturur,
- Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturmak; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenler,
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programı mezunları, devlet ya da özel ilköğretim okullarında Sınıf öğretmeni olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da uzman öğretmen olarak görev yapabilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Lisansüstü Eğitim ve Yabancı Dil (ÜDS, KPDS, TOEFL veya dengi) sınavlarından başvuracakları programların koşullarını sağlayacak puan aldıkları taktirde lisansüstü programlarına öğrenim görmek için başvuru yapabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
a) Öğrencilerin; kuramsal derslere en az %70, uygulama, laboratuvar, işyeri eğitimi ve benzeri çalışmalara en az %80 oranında devamı zorunludur. Bu şartın yerine getirilmemesi durumunda öğrenci, o ders veya öğretim faaliyeti için devamsız kabul edilir. Devamsız öğrenci, sınavlara alınmaz ve not çizelgesinde bu durum D (Devamsız) ile belirtilir. Öğrencinin derslere devamı, öğretim elemanının belirleyeceği yöntemle izlenir.
b) Ders planında yer alan ve ilgili yarıyılda/yılda açılan dersler için en az bir ara sınav yapılır.
c) Yapılması öngörülen en az bir ara sınava ek olarak; ödev, uygulama ve küçük sınavlar da yapılabilir. Yarıyıl/yıl içi çalışmalar ve tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden verilen notlar ile değerlendirilir.
d) Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir.
e)yarıyıl/yıl sonu ham başarı notuna etkisi, toplamda % 40’ı aşmamak şartıyla ders yürütücüsü öğretim elemanı tarafından belirlenir. Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavının ham başarı notuna etkisi ise % 60’tır.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tamamını (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Doç. Dr. Gönül Onur Sezer
Ana Bilim Dalı Başkanı
gonulonur@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Yakup BALANTEKİN
Bologna Koordinatörü
yakupbalan@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı
Görükle Yerleşkesi A Blok Nilüfer / Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Sınıf Eğimi Anabilim Dalı’nda eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı derslik ve laboratuvarlarda yürütülmektedir.
Üniversitemiz merkez kütüphanesi süreli yayınlar ve online veri tabanları olarak eğitim bilimleri kaynakları açısından oldukça zengindir ve etkin olarak kullanılabilmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1051 |
BİLGİSAYAR I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
EBB1003 |
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SIN1001 |
TEMEL MATEMATİK I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN1011 |
UYGARLIK TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN1013 |
GENEL BİYOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
6 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRKÇE I YAZILI ANLATIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
0 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1052 |
BİLGİSAYAR II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
EBB1004 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN1002 |
TEMEL MATEMATİK II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN1012 |
GENEL COĞRAFYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SIN1014 |
TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRKÇE II SÖZLÜ ANLATIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
5 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB2003 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN2011 |
MÜZİK |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
SIN2013 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR KÜLTÜRÜ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
SIN2015 |
FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
2 |
SIN2017 |
ÇEVRE EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SIN2019 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SIN2021 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA201 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SIN2003 |
TÜRK DİLİ I:SES VE YAPI BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB2004 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
SIN2006 |
ÇOCUK EDEBİYATI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2010 |
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
SIN2014 |
GÜZEL YAZI TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
SIN2016 |
MÜZİK ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
SIN2020 |
SANAT EĞİTİMİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
SIN2004 |
TÜRK DİLİ II:CÜMLE VE METİN BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB3005 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
EBB3007 |
OKUL DENEYİMİ |
Zorunlu |
1 |
4 |
0 |
5 |
SIN3003 |
İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
SIN3005 |
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
SIN3009 |
MATEMATİK ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN3013 |
FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI |
Zorunlu |
0 |
3 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB3006 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ISL3008 |
GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
SIN3004 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN3010 |
MATEMATİK ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN3012 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN3014 |
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN3018 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB4005 |
REHBERLİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
EBB4007 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
8 |
ÖEB4001 |
ÖZEL EĞİTİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4011 |
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
SIN4017 |
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB4004 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
8 |
EBB4006 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4002 |
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
SIN4008 |
İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4001 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4003 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4005 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4007 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4009 |
KAYAK YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4011 |
ESKRİM FLÖRE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4021 |
FUTBOL YENİ BAŞLAYAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4025 |
TENİS ORTA SEVİYE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4027 |
EĞİTSEL OYUN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4029 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0501 |
KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0503 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0507 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0509 |
FOTOĞRAF I |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
3 |
SIN3109 |
HALK MÜZİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4002 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4004 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4006 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4008 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4010 |
KAYAK YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4012 |
ESKRİM FLÖRE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4014 |
ESKRİM EPE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4016 |
TEATRAL ESKRİM II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4018 |
TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4020 |
KAYAK ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4026 |
TENİS ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4028 |
EĞİTSEL OYUN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4030 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0501 |
KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0502 |
SANAT BİLİNCİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0504 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0506 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0508 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0510 |
FOTOĞRAF II |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
3 |
SIN1004 |
GENEL KİMYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN1004 |
GENEL KİMYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
SIN1006 |
DRAMA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN1008 |
İLKOKULDA ÇOCUK ŞARKILARI SUNUMU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN1010 |
EL SANATLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SIN2001 |
GENEL FİZİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
SIN2001 |
GENEL FİZİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2007 |
İLKOKULLARDA OLUMLU SOSYAL DAVRANIŞLARIN GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2009 |
ÜÇ BOYUTLU SANATSAL ÇALIŞMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2005 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ TASARIMI VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SIN2018 |
TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİTİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
SIN2008 |
DOĞA VE DAĞCILIK SPORLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2012 |
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2018 |
DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2022 |
KORO EĞİTİMİ VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN2024 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
SIN2024 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SIN3025 |
FEN TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3011 |
DRAMA |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SIN3015 |
BASKETBOL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3017 |
İLKOKULDA AİLE KATILIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3021 |
DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3023 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİ KOROSU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SIN3016 |
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3020 |
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3022 |
ÇOCUKLARA YÖNELİK BİLGİSAYAR PROGRAMI TASARLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3024 |
OYUN, MÜZİK, DANS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN3028 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SIN4019 |
ETKİLİ İLETİŞİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIN4019 |
ETKİLİ İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4021 |
SINIFTA PROBLEM DAVRANIŞLARLA BAŞETME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4023 |
EĞİTSEL OYUN, RİTİM VE MÜZİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4025 |
ALAN YAZILARI VE RAPOR HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4027 |
VOLEYBOL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SIN4102 |
TRAFİK VE İLK YARDIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4106 |
CİNSEL BİLGİLER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4202 |
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SIN4204 |
CİNSEL BİLGİLER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SIN4206 |
FEN BİLGİSİNDE KAVRAM YANILGILARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |