Genel Tanıtım
İşletme Bölümü, 1970 yılında kurulan Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi bünyesindeki İşletme fakültesi, 1974 yılında kurulan Bursa Üniversitesi İktisadi ve Sosyal Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü, 1975 yılında kurulan Balıkesir Turizm ve İşletmecilik Yüksekokulu İşletme Bölümünün Yüksek Öğretim Kanunuyla birleştirilerek 1982 yılında bugünkü yapısına kavuşmuştur. Örgün öğretim ve ikinci öğretim düzeyinde eğitim-öğretim veren İşletme Bölümdeki akademik faaliyetler aşağıdaki 5 anabilim dalı bünyesinde yürütülmektedir.
Yönetim-Organizasyon Anabilim Dalı
Muhasebe- Finansman Anabilim Dalı
Üretim-Pazarlama Anabilim Dalı
Sayısal Yöntemler Anabilim Dalı
Ticaret Hukuku Anabilim Dalı
İşletme Bölümü, yüksek öğretimde İşletme Bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında İşletme Bilimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İşletme lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bu koşula ek olarak genel akademik not ortalamasının en az 2.00 olması şarttır.
Bölümün temel amacı, günümüzün ve geleceğin çalışma hayatındaki gereksinimleri karşılayabilecek düzeyde bilgi ve becerilere sahip, özgüvenli mezunlar vermektir. Bölüm, öğrencilerinin araştırma ve yayınlar yoluyla bilimsel bilgi üretmelerini, bu bilgileri sentezlemelerini, yorumlamalarını ve bu bilgilerle topluma hizmet etmelerini amaçlamaktadır. İşletme Bölümü Lisans Programı; "Muhasebe ve Finansman", "Üretim Yönetimi ve Pazarlama", "Yönetim ve Organizasyon", "Ticaret Hukuku", "Sayısal Yöntemler" ve "Kooperatifçilik" Anabilim dalları dahilinde açılan derslerden oluşmaktadır. Lisans programının ilk senesinde, daha çok genel bilgi içeren ve işletmecilik alanına temel teşkil eden dersler verilmektedir. Öğrenciler programın ikinci yılında başlamak üzere seçimlik dersler ile işletme alanındaki alt branşlar üzerinde derinlemesine bilgi edinmeye, araştırma yapmaya ve pratik düşünmeye yönlendirilmektedir. Her öğrenciye bir danışman atanmaktadır ve öğrenciler ders tercihlerini danışman öğretim üyelerinin yardımıyla yapmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme.
|
2.
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
|
3.
İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme.
|
4.
İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme.
|
5.
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme.
|
6.
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
|
7.
İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
|
8.
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
|
9.
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
|
10.
Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
|
11.
İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme.
|
12.
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme.
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme.
- İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
- Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
- İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme.
- İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
- İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme.
- İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
- İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme.
- İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
- Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
- İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme.
- İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme.
- İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
- Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
- İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme.
- İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme.
- İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
- Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme.
- İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme.
- İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme.
- İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
- İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme.
- İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
- İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
- İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme.
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
- Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
- İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme.
- Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma
- İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme.
- Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme.
- İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
- İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme.
- İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme.
- Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme.
- İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme. |
2 |
2 |
İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
1 |
1, 2 |
İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme. |
0 |
0 |
İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme. |
0 |
0 |
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
1 |
2 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
0 |
0 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. |
0 |
0 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme. |
0 |
0 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme. |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme. |
1 |
1 |
İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme. |
0 |
0 |
İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme. |
0 |
0 |
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
1 |
1 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
0 |
0 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. |
0 |
0 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme. |
0 |
0 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme. |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme. |
1, 2 |
1, 4 |
İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme. |
0 |
0 |
İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme. |
1, 2 |
1, 2 |
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
1, 2 |
1, 5 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
1 |
3, 4 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. |
1, 2 |
1, 3 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme. |
0 |
0 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme. |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. 3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. 4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. 5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
2 |
1, 2 |
İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme. |
1, 2 |
1, 2, 3 |
İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme. |
0 |
0 |
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
0 |
0 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. |
0 |
0 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme. |
0 |
0 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme. |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. 2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. 3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme. |
0 |
0 |
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
0 |
0 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. |
0 |
0 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme. |
1, 4 |
1, 4 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme. |
2 |
1, 2 |
Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
2 |
1, 2 |
İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme. |
0 |
0 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilme, geliştirebilme ve olayları yorumlamada kullanabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme. |
0 |
1 |
İşletme alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilme, etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. |
0 |
0 |
İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme. |
0 |
0 |
İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütebilme. |
0 |
0 |
Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; işletme, maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. |
0 |
0 |
Kurumsal sürdürülebilirlik alanında yeterli bilince sahip olma |
0 |
0 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. |
1, 2 |
1 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. |
0 |
0 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme. |
0 |
0 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile işletme alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme. |
3 |
1, 2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bölümümüz mezunları, yüksek öğretim kurumlarında akademisyenlik, kamu ve özel sektör kuruluşlarında müfettişlik, uzmanlık, bankacılık, denetmenlik, mali müşavirlik, finansal danışmanlık, pazarlama sorumlusu/müdürü, müşteri ilişkileri departmanı sorumlusu, satış temsilcisi, üretim planlamacılığı, insan kaynakları uzmanlığı, yöneticilik, yönetim danışmanlığı vb. görevlerde çalışabilme imkanına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlarımız, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında yüksek lisans ve doktora öğrenimlerine yönelebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40,yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bağıl Değerlendirme Katma Sınırı 20 puan, Yarıyıl Sonu Sınav Limiti 50 puan ve Ham Başarı Notu Alt Sınırı 50 puandır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Uludağ Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
16 059 Görükle Kampüsü, Nilüfer-BURSA
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Ali ILDIR
Mail: aliildir@uludag.edu.tr
Tel:
Bölüm Erasmus Koordinatörü: Araş. Gör. Dr. Yaşar Numan AKSANYAR
Mail:yasarnuman@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 10 23
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Alp AYTAÇ
Mail: alpaytac@uludag.edu.tr
Telefon: 0224 294 10 76
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz Türkçe eğitim vermektedir. Öğrencilerin kullanımına açık bir kütüphane, bir okuma salonu ve bir bilgisayar laboratuarı bulunmaktadır. Öğrenciler, Erasmus ve Farabi programları çerçevesinde en fazla iki dönem anlaşmalı üniversitelere gidebilmektedirler. Ayrıca İşletme Bölümü öğrencileri Üniversitemizin Öğrenci Kulüpleri Koordinasyon Kurulu´na bağlı olarak faaliyet gösteren öğrenci topluluklarında yer alabilmektedirler.
Bölümümüzde halen 16 Profesör, 5 Doçent ve 7 doktor öğretim üyesi düzeyinde olmak üzere toplam 28 Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi, 3 doktor araştırma görevlisi ve 2 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
IKT1203 |
İKTİSADA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1001 |
İŞLETME I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1003 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
ISL1201 |
MUHASEBE I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1401 |
İŞLETME MATEMATİĞİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM1103 |
SOSYOLOJİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
IKT1204 |
MİKRO İKTİSAT |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1002 |
İŞLETME II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1202 |
MUHASEBE II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1402 |
İŞLETME MATEMATİĞİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM1404 |
HUKUKA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO2207 |
BETİMSEL İSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT2105 |
MAKRO İKTİSAT |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2101 |
YÖNETİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2205 |
ENVANTER İŞLEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2301 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
5 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL2202 |
İŞ HUKUKU |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2204 |
ÇIKARIMSAL İSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2104 |
ORGANİZASYON TEORİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2212 |
FİNANSA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY2406 |
TÜRK VERGİ SİSTEMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
5 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL3105 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3201 |
FİNANSAL YÖNETİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3205 |
MALİYET MUHASEBESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3301 |
PAZARLAMA YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL3006 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3208 |
YÖNETİM MUHASEBESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3304 |
ÜRETİM YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3502 |
TİCARET HUKUKU |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL4003 |
GÜNCEL KONULAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4101 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4401 |
SAYISAL YÖNTEMLER I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL4302 |
ÜRETİM PLANLAMA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4316 |
PAZARLAMA STRATEJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4402 |
SAYISAL YÖNTEMLER II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD111 |
YABANCI DİL I (ALMANCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD121 |
YABANCI DİL I (FRANSIZCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD112 |
YABANCI DİL II (ALMANCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
YABANCI DİL II (FRANSIZCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL2101 |
SOSYAL POLİTİKA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2003 |
OFİS PROGRAMLARI HESAP TABLOLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2203 |
FİNANS MATEMATİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2207 |
ŞİRKETLER MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2311 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2203 |
KAMU YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY2107 |
KAMU MALİYESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO2004 |
OFİS PROGRAMLARI -KELİME İŞLEM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2206 |
NİCEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2210 |
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2106 |
İŞLETMELERDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2108 |
SOSYAL GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2212 |
MALİ TABLOLAR ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY2104 |
MALİYE SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3105 |
ÇALIŞMA EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3203 |
İSTATİSTİKSEL PAKET PROGRAMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3205 |
NİTEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3311 |
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3103 |
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3305 |
DÜNYA EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3211 |
BANKACILIK VE MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3333 |
SATIN ALMA VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY3303 |
KAMU EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY3403 |
DIŞ TİCARET İŞLEM VE VERGİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3106 |
TÜRKİYE'DE SOSYAL GÜVENLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3112 |
ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3010 |
İLERİ EXCEL |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3206 |
İSTATİSTİKSEL KALİTE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3308 |
ULUSLARARASI İKTİSAT POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3104 |
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3216 |
MENKUL KIYMETLER ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3218 |
FİNANSAL TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3308 |
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3310 |
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3312 |
PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3318 |
DİJİTAL PAZARLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3404 |
İDARE HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY3204 |
KAMU BÜTÇESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO4107 |
TAHMİN TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4211 |
RİSK ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4109 |
TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4105 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4203 |
ÇOK ULUSLU İŞLETMELERDE FİNANS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4207 |
KATILIM BANKACILIĞI VE MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4301 |
REKLAMCILIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4305 |
MARKA YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4307 |
İNOVASYON YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4309 |
SATIN ALMADA MÜZAKERE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4203 |
KAMU POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4409 |
İŞLETME ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMLERİ: ISO 14000 |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4409 |
İŞLETMELERDE ÇEVRE YÖNETİMİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY4407 |
VERGİ DENETİM HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL4206 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4214 |
ORGANİZASYONEL AĞ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4302 |
ULUSLAR ARASI FİNANS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4306 |
DİJİTAL EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4110 |
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4114 |
STRATEJİK PLANLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4116 |
İŞLETMELERDE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4210 |
YATIRIM PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4212 |
MUHASEBE BİLGİ SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4214 |
MUHASEBE DENETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4216 |
MUHASEBE STANDARTLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4308 |
LOJİSTİK YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4310 |
ULUSLARARASI PAZARLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4312 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY4102 |
MALİ TEŞVİK SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY4308 |
MALİYE POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |