Genel Tanıtım
Temelleri, 1982 yılında kurulmuş olan Eğitim Yüksek Okulu´na kadar uzanmaktadır. Temel Eğitim Bölümü içinde; Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği olmak üzere 2 ana bilim dalı bulunmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı 1 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye´deki okul öncesi öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla açılmış bir programdır. 1998–1999 Akademik yılından başlayarak öğrenci kabul eden bu programda, öğrencilere alan eğitimi ve öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini kapsayan dört yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir. Öğrencilerimiz, Öğretmenlik Uygulaması 1 ve 2 dersleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı bağımsız anaokullarında staj görmektedir.
2011-2012 Eğitim-Öğretim yılından itibaren II. Öğretime de öğrenci alınmaya başlanmıştır.
Bu bölüm, yükseköğretimde Okul Öncesi Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretim Kurumları Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Programın temel amacı, okul öncesi eğitimin yerini ve önemini vurgulamak, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni yetiştirmektir.
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, okul öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadır. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu ana bilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler.
Hedefler:
1. Atatürk İlke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlılığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisi ve çevresi ile barışık, yapıcı, yaratıcı, seçkin öğretmenler yetiştirmek,
2. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir ana bilim dalı haline gelmek,
3. Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncelleştirildiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak,
4. Okul Öncesi alanlarında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmak ve bilimsel etkinlikler düzenlemek.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
2.
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
|
3.
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4.
Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5.
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
|
6.
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
7.
Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
|
8.
Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
|
9.
Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
10.
Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
11.
Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel kültür konularında hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
|
12.
Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü eğitim programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçları da dahil olmak üzere) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme mutlak veya bağıl değerlendirme olarak yapılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Nalan KURU
Okul Öncesi Eğitimi ABD Başkanı
nalankuru@uludag.edu.tr
Dahili: 42295 Oda No: E-221
Doç. Dr. Elvan Şahin Zeteroğlu
Bologna Program Koordinatörü
eszeteroglu@uludag.edu.tr
Dahili: 42219 Oda No: A-208
Arş. Gör. Dr. Demet Koç
Bologna Program Koordinatörü Yardımcısı
demetkoc@uludag.edu.tr
Dahili: 42294 Oda No: A-202
Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
Görükle Yerleşkesi, Nilüfer / Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Okul Öncesi Eğitim Programında eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitim Programı öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır.
Temel Eğitim Bölümünde öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır.
Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1051 |
BİLGİSAYAR I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
EBB1003 |
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
FEN1003 |
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
FEN3009 |
İNSAN ANOTOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU1007 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
OKU1009 |
PSİKOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
AİT101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I: YAZILI ANLATIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
YAD111 |
YABANCI DİL I (ALMANCA) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
YAD121 |
YABANCI DİL I (FRANSIZCA) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
39 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB1004 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU1008 |
OKUL DENEYİMİ |
Zorunlu |
1 |
4 |
0 |
5 |
OKU1010 |
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
AİT102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
7 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB2003 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU2013 |
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
OKU2015 |
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
7 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
14 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
İMT2016 |
MATEMATİK EĞİTİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
OKU2002 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
OKU2004 |
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU2012 |
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SIN2018 |
DRAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB3005 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ3009 |
MÜZİK EĞİTİMİ I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
OKU3001 |
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
OKU3003 |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
OKU3011 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
RES3013 |
GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB3006 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
EKO3018 |
İSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ3002 |
MÜZİK EĞİTİMİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
OKU3004 |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
OKU3010 |
MATERYAL GELİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB4005 |
REHBERLİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU4003 |
ANNE-BABA EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
OKU4005 |
ARAŞTIRMA PROJESİ I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
OKU4007 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
8 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB4006 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU4004 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
8 |
OKU4006 |
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
OKU4008 |
ARAŞTIRMA PROJESİ II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB1012 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU1006 |
KARŞILAŞTIRMALI ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL1052 |
BİLGİSAYAR II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
GKS0024 |
OSMANLI MEDENİYETİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
GKS0024- |
OSMANLI MEDENİYETİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU1152 |
OKULÖNCESİNDE SATRANÇ EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB2117 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU2321 |
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU2323 |
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU2119 |
OKULÖNCESİNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
OKU2203 |
OKUL ÖNCESİ AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
OKU2119 |
OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
OKU2211 |
ANNE ÇOCUK BESLENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB2204 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU2202 |
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YAVAŞ GEÇİŞLİ ANİMASYON TEKNİĞİ İLE FEN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU2206 |
ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU2102 |
DİKSİYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU2104 |
OKUL ÖNCESİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU2106 |
ÇOCUK EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN3205 |
FEN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
OKU3103 |
FEN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
5 |
SOS3105 |
TÜRKİYE COĞRAFYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU3105 |
OKULÖNCESİNDE OYUN YOLUYLA FEN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ÖEB3001 |
ÖZEL EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU3204 |
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS3206 |
ETKİLİ İLETİŞİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
OKU3102 |
ÇOCUK İHMALİ VE İSTİSMARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU3104 |
OKULÖNCESİNDE BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU3306 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
ÖEB3304 |
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU4103 |
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU4105 |
OKULÖNCESİNDE TOPLAM KALİTE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU4107 |
ÇEVRE VE MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU4203 |
OKULÖNCESİNDE SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
OKU4207 |
ÇOCUKTA RİTİM VE OYUN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ÖEB4205 |
ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU4104 |
UYGULAMALI ÇEVRE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU4106 |
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK ETKİNLİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU4108 |
DEĞERLER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU4204 |
ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
OKU4206 |
OKULÖNCESİNDE DİL VE KAVRAM EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |