Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Genel Tanıtım
Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 1998-1999 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır.
Bölümün temel amacı, bilgisayar ve diğer bilgi teknolojileri konusunda lisans eğitimi vererek ilköğretim okullarında görev yapacak bilgisayar öğretmeni adaylarına öğretmenlik mesleğine ilişkin ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, öğretim teknoloğu, formatör öğretmen ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Bu bölüm, yükseköğretimde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilecek veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilecek, bilgi toplumunun oluşabilmesi için güncel ve yenilikçi bilgi ve iletişim teknolojilerine hakim, bu teknolojilerin eğitime etkili entegrasyonunu gerçekleştirebilen, daha kaliteli bir eğitim için farklı öğrenme ortamları tasarlayabilen, öğretim araç ve gereçlerini nitelik ve nicelik açısından öğretim ihtiyaçları doğrultusunda geliştirebilen ve kullanabilen, disiplinler arası çalışabilen, bilimsel araştırma süreçlerini kullanabilen, alanında iyi yetişmiş, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini kavrayan, açık fikirli, özgür düşünebilen, yaratıcı, milli, insani ve kültürel değerlerimizi benimsemiş; öğretmenlik mesleğini düzgün bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak sergileyebilen, yabancı dil, genel kültür ve tarihsel bilgilere sahip toplumsal ve evrensel değerlere saygılı, nitelikli mezunlar yetiştirmektir.
2012 yılı itibariyle bölümde 6 BAP projesinde yürütücü, 1 TÜBİTAK ve 1 Avrupa Birliği projesinde araştırmacı olarak çalışılmaktadır.
Bölüm öğretim elemanlarının üzerinde çalışmakta olduğu konulardan bazıları şunlardır:
1. Bilgisayar destekli eğitim,
2. Bilgisayar destekli yabancı dil eğitimi,
3. Eğitim teknolojisi,
4. Eğitim ve okul sistemlerinde bilgisayar kullanımı,
5. Eğitimde Web 2.0 teknolojileri kullanımı,
6. Eğitsel tasarım,
7. Mesleki gelişim
8. İnsan bilgisayar etkileşimi
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak
|
2.
Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak
|
3.
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak
|
4.
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak
|
5.
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
|
6.
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek
|
7.
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
8.
Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak
|
9.
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
|
10.
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
|
11.
Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
|
12.
Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilir veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı:
Prof.Dr. Aysan ŞENTÜRK
Adres:Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 2942231
aysan@uludag.edu.tr
Bologna Program Koordinatörü:
Doç. Dr. Salih BİRİŞÇİ
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Tel: +90 224 2942229
salihbirisci@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır. Bölümdeki olanaklar:
- 1 kütüphane
- 2 bilgisayar laboratuvarı
- 1 sunucu
- 40 adet ince istemci (thin client)
- 1 adet kesintisiz güç kaynağı
- 24 adet PC
- 1 akıllı sınıf (akıllı tahta, projeksiyon, ses sistemi)
- 7 adet projektör
- 1 adet network yazıcı
- 6 adet dizüstü bilgisayar
- 1 adet tarayıcı
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1103 |
EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
7 |
BIL1105 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
BIL1107 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
GKZ1007 |
BİLİŞİM VE MATEMATİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MBZ0001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0002 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1102 |
ALGORİTMA TASARIMI VE GELİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
8 |
BIL1104 |
ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIL3105 |
BİLİŞİM ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0004 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL2101 |
BİLİŞİM SİSTEMLERİ DONANIMI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL2103 |
TEMEL PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BIL2105 |
EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BIL2115 |
ÖĞRETİM TASARIMI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBZ0008 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL2102 |
BİLİŞİMDE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL2104 |
BİLİŞİM ETİĞİ VE GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL2106 |
VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL2108 |
İLERİ PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0005 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0006 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
18 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL3101 |
EĞİTİMDE MODELLEME VE TASARIM |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
BIL3103 |
WEB TABANLI PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BIL3105 |
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0009 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0011 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
18 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL3102 |
BİLGİSAYAR AĞLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL3104 |
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL3106 |
İŞLETİM SİSTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
GKZ0002 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0010 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0012 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
18 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL4101 |
FİZİKSEL PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
BIL4103 |
TEKNOLOJİ PLANLAMASI VE UYGULAMALARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBBIL01 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0013 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0014 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL4102 |
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIL4110 |
MOBİL PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
MBBIL02 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
Toplam |
|
22 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKS0010 |
KÜLTÜR VE DİL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0010 |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0011 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0013 |
KAPSAYICI EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0014 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0016 |
MİKRO ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0021 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0001 |
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0002 |
EĞİTİM YAZILIMI TASARIMI VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0003 |
EĞİTİMDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0004 |
EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0006 |
EĞİTSEL VİDEO TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0007 |
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0008 |
MASAÜSTÜ YAYINCILIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0010 |
ÖZEL EĞİTİM VE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0011 |
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0012 |
TEKNOLOJİ VE YETİŞKİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0014 |
EĞİTİMDE DİJİTAL YETERLİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0015 |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0016 |
TOPLUMSUZ KARAR VERME YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |