Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Sosyoloji
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
1990-1991 eğitim-öğretim yılında öğretime başlayan Sosyoloji Bölümü, ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. 1996-1997 Ders yılında bölümde yüksek lisans programı açılmış, 2001-2002 ders yılı itibariyle de bölüme İngilizce hazırlık konmuştur. İngilizce hazırlık görmüş ilk öğrenciler, 2005-2006 ders yılı sonunda mezun olmuşlardır.2010 yılı itibariyle İngilizce hazırlık kaldırılmıştır. Bölümün eğitim dili tamamen Türkçe´dir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Sosyoloji Bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, bölüm yeterlilikleri sağlandığında Sosyoloji Bilimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Sosyoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Bu bölümden mezun olan öğrenciler tezsiz yüksek lisans yaptıktan sonra kamu okullarında veya özel okullarda sosyoloji, mantık ve psikoloji öğretmeni olabilir. Programı başarıyla tamamlayan öğrenci aynı ya da sosyoloji mezunu öğrencileri kabul eden benzer bilimsel alanlarda yüksek lisans ve doktora çalışmalarına devam edebilir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
2. Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
3. Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
4. Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
5. Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
6. Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
7. Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
8. Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
9. Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
10. Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
11. Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
12. Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek.
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
  • Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
  • Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
  • Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
  • Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek.
  • Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek.
  • Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
  • Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
  • Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
Öğrenme Yetkinliği
  • Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
  • Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
  • Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
  • Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek. 1,2
Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak. 1,2
Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek. 1,2
Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek. 1,2
Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek. 1,2
Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek. 1,2
Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak. 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.
4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak. 1
Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek. 1
Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek. 1
Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek. 1
Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek. 1
Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek. 1
Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek. 1
Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak. 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir
6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak. 1,2
Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek. 1,2
Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek. 1,2
Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek. 1,2
Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek. 1,2
Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek. 1,2
Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek. 1,2
Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak. 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek. 1,2,3
Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek. 1,2,3
Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek. 1,2,3
Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek. 1,2,3
Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak. 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir.
2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir.
5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek. 1,2,3,4,5
Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek. 1,2,3,4,5
Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek. 1,2,3,4,5
Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek. 1,2,3,4,5
Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak. 1,2,3,4,5
Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek. 1,2,3,4,5
Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek. 1,2,3,4,5
Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak. 1,2,3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır.
5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek. 1,2,3
Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek. 1,2,3
Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek. 1,2,3
Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek. 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.
2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir.
3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir.
5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız Felsefe Grubu öğretmeni olarak, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında, kamuda ya da özel teşebbüste sosyal araştırmacılık, sosyal danışmanlık, insan kaynakları yöneticiliği, reklamcılık alanlarında ve medya kuruluşlarında çalışmaktadırlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar ALES sınavından en az 55 almak koşuluyla yüksek lisansa başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %50, yarıyıl sınavının katkısı %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. . Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Bengül GÜNGÖRMEZ AKOSMAN
E-Posta: bgungrmez@uludag.edu.tr
Tel: (0224) 294-18-41
Program Koordinatörü: Araş. Gör. Ayşe Yıldız Aydın
Eposta: ayseeyildiz@gmail.com
Tel:(0224) 294-18-51
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Sosyoloji Bölümü
16059 Bursa/TÜRKİYE
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzde iki profesör, üç doçent, iki doktor öğretim üyesi, iki araştırma görevlisi doktor, iki araştırma görevlisi görev yapmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FLS1007 MANTIĞA GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
PSİ1071 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 5
SSY1001 SOSYOLOJİYE GİRİŞ I Zorunlu 3 0 0 5
SSY1003 ANTROPOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 5
SSY1009 SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 5
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FLS1070 FELSEFEYE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 5
PSİ1074 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
SSY1002 SOSYOLOJİYE GİRİŞ II Zorunlu 3 0 0 5
SSY1012 KURUMLAR SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 5
SSY1072 EKOLOJİK SOSYOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 5
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MAT2063 BİLGİSAYARA GİRİŞ Zorunlu 1 2 0 4
SSY2001SİL KURUMLAR SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
SSY2007 SOSYOLOJİ TARİHİ I Zorunlu 3 0 0 4
SSY2011SİL ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 4
SSY2013SİL KÜÇÜK GURUPLAR SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 10
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MAT2080SİL İSTATİSTİK Zorunlu 3 0 0 4
SSY2006 SOSYAL BİLİMLERDE YÖNTEM Zorunlu 3 0 0 5
SSY2008 SOSYOLOJİ TARİHİ II Zorunlu 3 0 0 4
SSY2008SİL SOSYOLOJİ TARİHİ II Zorunlu 3 0 0 5
SSY2010 KENT SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 4
SSY2012 SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 3
SSY2020SİL AİLE SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 5
SSY2022 HUKUK SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 5
SSY2028SİL KÖY SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
ATA202 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. -12
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MAT3080 İSTATİSTİK I Zorunlu 1 2 0 3
SSY3001 SOSYAL EŞİTSİZLİK VE SOSYAL DEĞİŞME Zorunlu 2 0 0 6
SSY3003 BİLGİ SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 6
SSY3007 SOSYOLOJİ TARİHİ III Zorunlu 3 0 0 4
SSY3011SİL KENT SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 6
SSY3015SİL TOPLUMSAL DEĞİŞME Zorunlu 3 0 0 6
SSY3017SİL BİLGİ VE BİLİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 6
Seçmeli dersler için tıklayınız. -7
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ISL3008 GİRİŞİMCİLİK Zorunlu 1 0 0 2
MAT3082 İSTATİSTİK II Zorunlu 1 2 0 3
SSY3002 SOSYAL BİLİMLERDE EDEBİYAT TARTIŞMALARI Zorunlu 3 0 0 5
SSY3002SİL SİYASET SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 6
SSY3004 BİLİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
SSY3008 SOSYOLOJİ TARİHİ IV Zorunlu 3 0 0 4
SSY3014SİL ENDÜSTRİ SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 6
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SSY4001 TÜRK SOSYOLOGLARI Zorunlu 3 0 0 4
SSY4007 ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ I Zorunlu 2 0 0 4
SSY4007SİL ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ Zorunlu 2 0 0 5
SSY4009 YAKIN ÇAĞ TÜRKİYE TARİHİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SSY4008 ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ II Zorunlu 2 0 0 4
SSY4010 YAKIN ÇAĞ AVRUPA TARİHİ Zorunlu 2 0 0 4
SSY4012 DİN SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
SSY4012SİL DİN SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 13
Toplam 30
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FLS2085 GENEL FELSEFE TARİHİ I Seçmeli 2 0 0 5
FLS2085 GENEL FELSEFE TARİHİ I Seçmeli 2 0 0 3
PSİ2075 TEMEL ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 5
PSİ2075 TEMEL ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
SSY2055 KÜRESEL SOSYAL DEĞİŞMEYE GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 3
SSY2059 KÜLTÜREL VE KURUMSAL PERSPEKTİFLER Seçmeli 2 0 0 3
SSY2061 SOSYAL DEĞİŞME Seçmeli 2 0 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FLS2074 GENEL FELSEFE TARİHİ II Seçmeli 2 0 0 4
FLS2074 GENEL FELSEFE TARİHİ II Seçmeli 2 0 0 3
SSY2056 ÇAĞDAŞ TOPLUMSAL GELİŞMELER Seçmeli 2 0 0 4
SSY2058 SOSYAL HAREKETLERİN SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
SSY2060 SOSYAL ANTROPOLOJİ Seçmeli 2 0 0 3
SSY2060 SOSYAL ANTROPOLOJİ Seçmeli 2 0 0 4
SSY2062 SPOR VE TOPLUM Seçmeli 2 0 0 3
SSY2062 SPOR VE TOPLUM Seçmeli 2 0 0 4
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FLS 3007 MANTIK I Seçmeli 3 0 0 3
FLS3007SİL MANTIK I Seçmeli 3 0 0 5
FLS3071 BİLGİ FELSEFESİNE GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 3
SSY3005 SAVAŞ SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 6
SSY3005 SAVAŞ SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
SSY3021 İKTİSADA GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 3
SSY3021 İKTİSADA GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 4
SSY3023 SOSYOLOJİ VE İKONOLOJİ Seçmeli 2 0 0 4
SSY3025 MODERNLEŞME VE NİHİLİZM Seçmeli 2 0 0 5
SSY3025 MODERNLEŞME VE NİHİLİZM Seçmeli 2 0 0 4
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FLS3010 SEMBOLİK MANTIK II Seçmeli 2 0 0 3
FLS3084 SEÇİLMİŞ FELSEFE YAZILARI Seçmeli 3 0 0 3
PSİ3072 PSİKOLOJİ TARİHİNE GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 3
SSY3002 SİYASET SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
SSY3014 ENDÜSTRİ SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
SSY3016 KİTLE İLETİŞİM TEORİLERİ Seçmeli 3 0 0 3
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
PSI4073 SOSYAL PSİKOLOJİDE ÇAĞDAŞ KONULAR Seçmeli 3 0 0 3
SSY4051 MODERN DÜNYADA KADIN Seçmeli 2 0 0 4
SSY4051 MODERN DÜNYADA KADIN Seçmeli 2 0 0 3
SSY4051SİL MODERN DÜNYADA KADIN Seçmeli 3 0 0 5
SSY4053 SOSYOLOJİDE SEÇME KONULAR I Seçmeli 2 0 0 4
SSY4053 SOSYOLOJİDE SEÇME KONULAR I Seçmeli 2 0 0 3
SSY4053SİL SOSYOLOJİDE SEÇME KONULAR I Seçmeli 3 0 0 5
SSY4055 MÜZİK SOSYOLOJİSİNE GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 4
SSY4055 MÜZİK SOSYOLOJİSİNE GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 3
SSY4057 TARİHSEL SOSYOLOJİ Seçmeli 2 0 0 4
SSY4057 TARİHSEL SOSYOLOJİ Seçmeli 2 0 0 3
SSY4059 SANAT SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
SSY4059 SANAT SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FLS4076 GÜNCEL FELSEFE PROBLEMLERİ Seçmeli 3 0 0 5
PSİ4078 ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 5
SSY4054 MODERN TOPLUM VE İNSAN HAKLARI Seçmeli 2 0 0 4
SSY4056 SOSYOLOJİDE SEÇME KONULAR II Seçmeli 2 0 0 4
SSY4056SİL SOSYOLOJİDE SEÇME KONULAR II Seçmeli 3 0 0 5
SSY4058 MUKAYESELİ DEVRİMLER SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
SSY4060 MODERN DÜNYADA ÇALIŞMA VE KARİYER Seçmeli 2 0 0 4
Genel Seçmeli Dersler
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ARK0505 MİTOLOJİ Seçmeli 3 0 0 4
ARK0507 ANADOLU UYGARLIKLARI (GENEL SEC.) Seçmeli 3 0 0 4
ARK0508 ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM Seçmeli 3 0 0 4
ARK0509 ANTİK ÇAĞ MİMARİSİ Seçmeli 3 0 0 4
ARK0512 ROMA MİMARİSİ Seçmeli 3 0 0 4
ARK0514 ANTİK ÇAĞDA BURSA Seçmeli 3 0 0 4
ARK0516 ANTİK ÇAĞDA ANITSAL YAPILAR Seçmeli 3 0 0 4
ARK0517 ARKEOLOJİ’NİN GİZEMLERİ Seçmeli 3 0 0 4
ARK0518 ANTİK DÖNEMDE TEKNOLOJİ Seçmeli 3 0 0 4
ARK0519 ANTİK DÖNEMDE MÜHENDİSLİK Seçmeli 3 0 0 4
ARK0520 ANTİK PARANIN ÖYKÜSÜ Seçmeli 3 0 0 4
ARK0521 ANTİK ÇAĞDA EKONOMİ Seçmeli 3 0 0 4
BEB4001 FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4002 FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4003 PLATES YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4004 PLATES YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4005 BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4006 BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4007 TENİS YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4008 TENİS YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4009 KAYAK YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4010 KAYAK YENİ BAŞLAYAN II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4011 ESKRİM FLÖRE-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4012 ESKRİM FLÖRE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4013 ESKRİM EPE-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4014 ESKRİM EPE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4015 TEATRAL ESKRİM-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4016 TEATRAL ESKRİM II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4017 TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4018 TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4020 KAYAK ORTA SEVİYE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4025 TENİS ORTA SEVİYE-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4026 TENİS ORTA SEVİYE II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4027 EĞİTSEL OYUN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4028 EĞİTSEL OYUN-II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4029 VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4030 VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II Seçmeli 2 0 0 3
BEB4037 MASA TENİSİ I Seçmeli 2 0 0 3
BEB4039 BADMİNTON I Seçmeli 2 0 0 3
BYL0501 BİYOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARI Seçmeli 2 0 0 3
BYL0502 ÇEVRE BİYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 5
BYL0502 ÇEVRE BİYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
BYL0503 BİYOTEKNOLOJİ Seçmeli 2 0 0 3
BYL0504 EVRİMİN TEMEL İLKELERİ Seçmeli 2 0 0 3
BYL0505 GENETİKTE TEMEL KAVRAMLAR Seçmeli 2 0 0 3
BYL0506 TÜRKİYE'DE BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİK Seçmeli 2 0 0 3
BYL0507 EGZOTİK HAYVANLAR BİYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
BYL0508 TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK Seçmeli 2 0 0 3
BYL0508 TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK Seçmeli 2 0 0 3
BYL0509 TIBBİ BİTKİLER Seçmeli 2 0 0 3
BYL0510 GÖLLERDE YAŞAM Seçmeli 3 0 0 5
BYL0512 ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİ Seçmeli 3 0 0 5
BYL0514 GENETİK VE TOPLUM Seçmeli 3 0 0 5
BYL0515 BİYOLOJİK VE KÜLTÜREL EVRİM Seçmeli 3 0 0 5
BYL0516 BİYOKİMYA UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 5
BYL0517 DAVRANIŞ GENETİĞİ Seçmeli 3 0 0 5
BYL0518 GENETİK VE EVCİLLEŞTİRMENİN KÖKENİ Seçmeli 3 0 0 5
BYL0519 EKOLOJİDE TEMEL İLKELER Seçmeli 2 0 0 3
BYL0520 SU KİRLİLİĞİ VE ÇEVRESEL ETKİLERİ Seçmeli 2 0 0 3
BYL0521 SAĞLIĞIMIZ VE BİYOKİMYA Seçmeli 3 0 0 5
BYL0522 BİTKİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 3
BYL0523 İLK YARDIM Seçmeli 1 2 0 3
BYL0524 AĞAÇ BİYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
BYL0525 PARK VE ORMAN AĞAÇLARI Seçmeli 3 0 0 5
BYL0527 İNSAN DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 5
BYL0529 PALEOBOTANİK Seçmeli 3 0 0 5
BYL0531 DOKU BİYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 5
BYL0533 İNSAN BİYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 5
BYL0535 TOKSİK MADDELER VE CANLILARA ETKİLERİ Seçmeli 2 0 0 4
FLS 0525 BİLİM TARİHİ I Seçmeli 2 0 0 3
FLS 0526 BİLİM TARİHİ II Seçmeli 2 0 0 3
FLS0501 FELSEFEYE BAŞLANGIÇ Seçmeli 3 0 0 4
FLS0505 FELSEFE PROBLEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
FLS0511 CAGDAS FELSEFE AKIMLARI Seçmeli 3 0 0 4
FLS0512 İNSAN HAKLARI VE ETİK Seçmeli 3 0 0 4
FLS0514 FELSEFE PROBLEMLERİ II Seçmeli 2 0 0 3
FLS0515 İNSAN HAKLARI VE ETİK I Seçmeli 3 0 0 4
FLS0516 FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II Seçmeli 3 0 0 4
FLS0523 BİLİM VE FELSEFE I Seçmeli 2 0 0 3
FLS0524 ÇAĞIMIZ VE FELSEFE Seçmeli 2 0 0 3
FLS0528 BİLİM VE FELSEFE II Seçmeli 2 0 0 3
FZK0507 WEB TASARIMI I Seçmeli 2 0 0 5
FZK0508 DOĞA FELSEFESİ TARİHİ Seçmeli 2 0 0 5
FZK0508 DOĞA FELSEFESİ TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
FZK0509 DOĞANIN SIRLARI Seçmeli 2 0 0 5
GSB0501 KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK Seçmeli 3 0 0 5
GSB0501 KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK Seçmeli 3 0 0 3
GSB0502 SANAT BİLİNCİ Seçmeli 3 0 0 3
GSB0503 MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I Seçmeli 1 2 0 3
GSB0504 MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II Seçmeli 1 2 0 3
GSB0505 TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I Seçmeli 1 2 0 3
GSB0506 TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ II Seçmeli 1 2 0 3
GSB0507 GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I I Seçmeli 1 2 0 3
GSB0508 GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II Seçmeli 1 2 0 3
GSB0510 FOTOĞRAF II Seçmeli 1 0 2 3
KIM0501 KİMYA VE TOPLUM Seçmeli 3 0 0 4
KIM0502 ÇEVRE BİLİMLERİNE GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 4
KIM0503 ENERJİ VE ÇEVRE Seçmeli 3 0 0 4
KIM0504 KİMYA TARİH Seçmeli 3 0 0 4
KIM0505 TÜRKİYEDE KİMYA ENDÜSTRİSİ Seçmeli 3 0 0 4
KIM0508 BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİ Seçmeli 3 0 0 4
KIM0510 KİMYASAL RİSKLER Seçmeli 3 0 0 4
MAT0503 LİNEER CEBİR I Seçmeli 3 0 0 4
MAT0504 LİNEER CEBİR II Seçmeli 3 0 0 4
MAT0505 SOYUT MATEMATİK I Seçmeli 3 0 0 4
MAT0506 SOYUT MATEMATİK II Seçmeli 3 0 0 4
MAT0515 BİLGİSAYAR İLE MATEMATİK Seçmeli 3 0 0 4
MAT0515 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Seçmeli 1 0 2 4
MAT0516 MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA Seçmeli 3 0 0 4
MAT0535 MATEMATİK TARİHİ Seçmeli 3 0 0 4
MAT0536 YAKIN MATEMATİK TARİHİ Seçmeli 3 0 0 4
MAT0538 VEKTÖREL ANALİZ Seçmeli 3 0 0 4
MBG0501 ENDÜSTRİYEL BİYOTEKNOLOJİ Seçmeli 2 0 0 4
MBG0502 MİKROBİYAL ÇEŞİTLİLİK Seçmeli 2 0 0 4
MBG0503 MOLEKÜLER BİYOLOJİ UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 5
MBG0504 GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR Seçmeli 3 0 0 5
MBG0505 İNSAN GENETİĞİ Seçmeli 3 0 0 4
MBG0506 PSİKİYATRİK HASTALIKLAR GENETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
PSİ0502 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 4
PSİ0503 GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 6
PSİ0508 ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ Seçmeli 2 0 0 4
PSİ0509 SOSYAL PSİKOLOJİ Seçmeli 3 0 0 6
SAT0501 ANADOLU SANATI I Seçmeli 2 0 0 4
SAT0504 ANADOLU SANATI II Seçmeli 2 0 0 4
SAT0505 ÇAĞLAR BOYU İSTANBUL Seçmeli 2 0 0 4
SAT0508 BARINAKTAN KENTE YERLEŞİM TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
SAT0509 ANADOLU OSMANLI MİMARİSİ I Seçmeli 2 0 0 4
SAT0510 ANADOLU'DA OSMANLI MİMARİSİ II Seçmeli 2 0 0 4
SAT0511 MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ Seçmeli 2 0 0 4
SAT0512 ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE APRUPA RESİM SANATI Seçmeli 2 0 0 4
SAT0513 ORTA ASYA MİMARİSİ VE SANATI I Seçmeli 2 0 0 4
SAT0514 ORTA ASYA MİMARİSİ VE SANATI II Seçmeli 2 0 0 4
SAT0515 ANADOLU SELÇUKLU SANATI I Seçmeli 2 0 0 4
SAT0516 ANADOLU SELÇUKLU SANATI II Seçmeli 2 0 0 4
SSY0504 TÜRK SİYASAL DÜŞÜNCE TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
SSY0507 KÜRESELLEŞMENİN TARİHİ VE SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
TDE0501 GÜNÜMÜZ DİL SORUNLARI Seçmeli 2 0 0 4
TDE0502 DİKSİYON Seçmeli 2 0 0 3
TDE0503 TÜRK TİYATROSU Seçmeli 2 0 0 4
TDE0504 BATI EDEBİYATI Seçmeli 2 0 0 4
TDE0505 ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN VE ÖYKÜ Seçmeli 2 0 0 4
TDE0506 ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR Seçmeli 2 0 0 4
TDE0510 ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 4
TRH0501 KÜLTÜR TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
TRH0502 ÇAĞDAŞ ORTA ASYA TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
TRH0503 TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ Seçmeli 2 0 0 4
TRH0504 TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ Seçmeli 3 0 0 5
TRH0505 ORTADOĞU TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
TRH0506 UYGARLIK TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
TRH0507 CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI Seçmeli 2 0 0 4
TRH0508 I. VE II DÜNYA SAVAŞLARININ TÜRKİYE BOYUTU Seçmeli 3 0 0 4
TRH0509 LATİNCE (GRAMER) Seçmeli 3 0 0 4
TRH0510 LATİNCE (METİNLER) Seçmeli 2 0 0 4
TRH0511 ÇAĞDAŞ YUNANCA (GRAMER) Seçmeli 3 0 0 4
TRH0512 ÇAĞDAŞ YUNANCA (METİNLER) Seçmeli 2 0 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr