Müzik- Piyano Anasanat Dalı
Genel Tanıtım
B.U.Ü. Devlet Konservatuvarı 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7d/2 maddesi uyarınca 1998 yılında kurulmuştur. 1999 yılında bünyesinde açılan Müzik ve Bale İlköğretim Okulu ile tam zamanlı olarak kuruma öğrenci alınmış ve eğitim verilmeye başlanmıştır. 2001 yılında lise, 2003 yılında da Müzik Bölümü içinde lisans ve yüksek lisans düzeyinde programları açılarak uygulamaya konmuştur.
Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Piyano Anasanat Dalı´nda halen ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki hazırlık birimleri ve lisans, yüksek lisans, sanatta yeterlik (doktora) düzeyindeki akademik programlarla eğitim ve öğretime devam edilmektedir.
Program yükseköğretimde Müzik sanat alanı içinde yer alan piyano dalında 240 AKTS Yüksek öğretimde Konservatuvar Müzik Anasanat Dalı Kompozisyon Sanat Dalı yüksek lisans programı 120 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp program yeterlilikleri sağlandığında Müzik sanat alanında Piyano Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve iki aşamalı olarak yapılan özel yetenek sınavlarında başarılı olması gerekir. Konservatuvar bünyesinde faaliyet gösteren bir liseden mezun olanlar bu sınavın birinci aşamasından muaf tutulur. Özel yetenek sınavının ikinci aşamasında ise başvurduğu Piyano Anasanat Dalı’na ilişkin çalgısında, Konservatuvarın lise devresi mezuniyetinde istenen yeterliliklerin sağlanması aranır.
Giriş sınavında başarılı olan ve programa kayıt hakkı kazanan öğrenciler, hazırlık sınıfı eğitimine alınırlar. Lise öğrenimini bir Devlet Konservatuvarı’nın aynı anasanat dalında tamamlayan öğrenciler, hazırlık sınıfı derslerinden muaftırlar. (Hazırlık sınıfı muafiyet sınavları, giriş sınavını izleyen bir hafta içinde yapılır.)
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Müzik Bölümü Yaylı Çalgılar Anasanat Dalı´nda lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gerekli zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Piyano Anasanat Dalı programının amacı; ilköğretim ve lise düzeyinde verilen hazırlık eğitiminin oluşturduğu birikim üzerine, kendi sanat dalında yeterli bilgi ve becerilerle donanmış, ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören yaratıcı, icracı niteliklere sahip, gelişmeye açık çağdaş sanatçılar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak.
|
2.
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak.
|
3.
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, müzik eserlerini anlama ve analiz etme becerisini kazanmak
|
4.
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak
|
5.
Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak
|
6.
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak
|
7.
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak
|
8.
Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak
|
9.
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek
|
10.
Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak
|
11.
Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak
|
12.
Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak
- Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek
- Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak
- Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, müzik eserlerini anlama ve analiz etme becerisini kazanmak
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak.
- Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak
- Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak
- Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak
- Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak
- Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek
- Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak
- Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak
- Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak
- Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak
- Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak
- Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak
- Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek
- Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak
- Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, müzik eserlerini anlama ve analiz etme becerisini kazanmak |
1,2 |
3,4,5 |
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek |
2 |
6 |
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak |
1,2 |
5,6 |
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak. |
|
3 |
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak |
|
6 |
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak. |
|
1 |
Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak |
1,2 |
2,4,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, müzik eserlerini anlama ve analiz etme becerisini kazanmak |
|
1,2,3 |
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak. |
1 |
6 |
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak |
|
3 |
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak. |
1 |
1,2 |
Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak |
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak |
1,2 |
1,4 |
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak |
1 |
4 |
Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak |
1 |
2,3 |
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak |
1 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2-Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 3-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 4-Estetik farkındalığa sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek |
2 |
3 |
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak |
1 |
1,3 |
Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak |
1 |
2,3 |
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak |
2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak |
1,2 |
1,2,3 |
Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak |
4,5 |
4,5 |
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek |
|
1 |
Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak |
1,3 |
1,4 |
Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak |
3 |
|
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak |
3 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 2-Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 3-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisini geliştirmek |
1 |
1,2 |
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak |
1,2 |
1,2 |
Piyanoya ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak |
|
3 |
Piyanoya ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak |
1,2 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Kendi çalışmalarını sorgular. 2-Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 3-Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezun olduğu sanat dalına (Piyano) ilişkin performans düzeyine göre yurt içinde ve yurt dışında solist olarak ya da senfoni, opera vb. orkestralarda korrepetitör veya orkestra üyesi olarak çalışabilir, müzik ve sahne sanatları alanlarına ilişkin eğitim veren çeşitli yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine ve piyano ile ilgili performans becerilerine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü düzeydeki yüksek lisans programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Öğrencilerin sanat dalına ilişkin performanslarını göstermek durumunda oldukları zorunlu derslerin yarıyıl sonu sınavları en az 3 kişilik komisyonlarca yapılır ve bu derslerdeki yarıyıl sonu sınav puanının en az 70 ve başarı notunun en az CC olması gerekir. Diğer derslerden AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.00 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünden (240 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Görükle Yerleşkesi Nilüfer-BURSA
Tel: 0 224 294 27 00 - 0530 827 82 07
e-posta: konsogis@uludag.edu.tr
cakiciay@uludag.edu.tr (ASD Başkanı)
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Müzik Bölümü’nde mümkün oldukça alanında kariyerli sanatçılarla eğitim-öğretim yapılmaya çalışılmakta, şehrimize (özellikle T.C. Kültür Bakanlığı Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nda konser vermek için) gelen ulusal ve uluslararası düzeydeki piyanistlerle iletişim kurularak okulumuzu ziyaret etmeleri sağlanmakta ve bu sanatçıların deneyim ve birikimlerinden, gerektiğinde arşivlerinden yararlanma olanağı yaratılmaktadır. Ayrıca araştırma yapmak ve seslendirilecek eserlerin notalarını temin etmek için konservatuvarın donanımlı sayılabilecek bir kütüphanesi bulunmaktadır.
Öğrencilerin bireysel olarak veya Gençlik Senfoni ve Akademik Orkestra ile konserler yapmaları il dışındaki etkinliklere katılmaları, önemli fırsatlardır.
Konservatuvarın binası da bu programın gerektirdiği eğitimin kalitesini daha üst seviyelere taşıyacak olanaklara sahiptir. Gerek bu bina için gerekse iç donanımı için üniversitemizin sağlamış olduğu finansal olanaklar, bu programın avantajlarıdır
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1011 |
ARMONİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1013 |
MÜZİK TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1031 |
ÇALGI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS1033 |
DEŞİFRE I |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS1035 |
ODA MÜZİĞİ I |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS1037 |
PİYANO EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL (ING) I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1012 |
ARMONİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1014 |
MÜZİK TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1032 |
ÇALGI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS1034 |
DEŞİFRE II |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS1036 |
ODA MÜZİĞİ II |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS1038 |
PİYANO EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL (ING) II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS2009 |
FORM BİLGİSİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2031 |
ÇALGI III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
8 |
KNS2033 |
DEŞİFRE III |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS2035 |
ODA MÜZİĞİ III |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2037 |
PİYANO EDEBİYATI III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2043 |
PİYANODA ARMONİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA201 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS2010 |
FORM BİLGİSİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2016 |
ÇALGI BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2032 |
ÇALGI IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
8 |
KNS2034 |
DEŞİFRE IV |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS2036 |
ODA MÜZİĞİ IV |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2038 |
PİYANO EDEBİYATI IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2044 |
PİYANODA ARMONİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
5 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISL3008 |
GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
KNS3009 |
FORM VE MÜZİKAL ANALİZ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3031 |
ÇALGI V |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
8 |
KNS3033 |
EŞLİK I |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3035 |
ODA MÜZİĞİ V |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3037 |
PİYANO EDEBİYATI V |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3045 |
KONTRPUAN I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS3010 |
FORM VE MÜZİKAL ANALİZ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3032 |
ÇALGI VI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
10 |
KNS3034 |
EŞLİK II |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3036 |
ODA MÜZİĞİ VI |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3038 |
PİYANO EDEBİYATI VI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3044 |
PİYANODA ARMONİ IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3046 |
KONTRPUAN II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS4031 |
ÇALGI VII |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
11 |
KNS4033 |
EŞLİK III |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
KNS4035 |
ODA MÜZİĞİ VII |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS4037 |
PİYANO EDEBİYATI VII |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS4032 |
ÇALGI VIII |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
11 |
KNS4034 |
EŞLİK IV |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
KNS4036 |
ODA MÜZİĞİ VIII |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS4038 |
PİYANO EDEBİYATI VIII |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1017 |
KORO I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KNS1047 |
SOLFEJ-DİKTE-TEORİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1075 |
DÜNYA MÜZİK EDEBİYATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
RES1101 |
SANAT TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1101 |
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1018 |
KORO II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KNS1048 |
SOLFEJ-DİKTE-TEORİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1076 |
DÜNYA MÜZİK EDEBİYATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
RES1102 |
SANAT TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SSY1102 |
TOPLUM BİLİMİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS2085 |
FELSEFE TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2011 |
ARMONİ III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2013 |
MÜZİK TARİHİ III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2017 |
KORO III |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KNS2097 |
ÇALGI BAKIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2059 |
UYGARLIK TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD201 |
YABANCI DİL (ING) III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS2074 |
FELSEFE TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2012 |
ARMONİ IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2014 |
MÜZİK TARİHİ IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2018 |
KORO IV |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TRH2060 |
UYGARLIK TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD202 |
YABANCI DİL (ING) IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS3079 |
SANAT FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3043 |
PİYANODA ARMONİ III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3081 |
XX.YÜZYIL MÜZİĞİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3095 |
HALK MÜZİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD301 |
YABANCI DİL (ING) V |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS3082 |
XX.YÜZYIL MÜZİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3098 |
TÜRK MÜZİK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SSY3102 |
SANAT SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD302 |
YABANCI DİL (ING) VI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS4083 |
ESTETİK I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4043 |
KLAVSEN I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4085 |
CAZ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4089 |
ÇAĞDAŞ MÜZİK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4095 |
MAKAM TEORİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4117 |
MESLEKİ YABANCI DİL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
RES4115 |
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS4084 |
ESTETİK II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4044 |
KLAVSEN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4086 |
CAZ TEORİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4090 |
SANAT ESERLERİNİN YORUMU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4098 |
ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4118 |
MESLEKİ YABANCI DİL II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
REH4112 |
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |