Kimya Bütünleşik Doktora Programı
Genel Tanıtım
Kimya bölümü 1983 yılında, Fen-Edebiyat Fakültesine bünyesinde kurulmuştur. Otuza yakın akademik kadrosu: 13 Profesör, 7 Doçent, 2 Dr. Öğrt. Üyesi, 3 Dr. Araştırma Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Doktora eğitiminin süresi en az 4 en çok 6 yıldır. Mezunlarımız Kimya Doktora diploması alarak Kimya Doktoru olarak çalışmaktadırlar.
U.Ü Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan kişileri, Kimya Anabilim Dalının Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Biyokimya, Fizikokimya ve Organik Kimya Bilim Dalının birinde bilimsel araştırma yaparak, bilgiye erişme ve bilgiyi değerlendirme yeteneğine sahip kimya bilim doktoru olarak yetiştirmektir.
Bu bölüm, doktora öğretimde Kimya Bilimi alanında 300 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Kimya Bilim alanında kimya doktora derecesine sahip olunur.
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların belirtilen alanlar için 1-Yüksek Lisans diplomasına, 2- Lisansüstü giriş sınavından (ALES) ve 3- Yabancı dil sınavlarından (ÜDS, KPDS, TOEFL vb.) gerekli puana sahip olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Kimya alanında doktora derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin doktora programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alması, bu derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca ilgili alanda uzman öğretim üyeleri tarafından yapılan doktora yeterlilik sınavından (sözlü ve yazılı) en az 75 not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (120 AKTS karşılığı) seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere kimya alanında doktora diploması verilir.
Kimya doktora programı en az 4, en çok 6 yıllık eğitim-öğretim programını içermektedir. İlk iki yıl öğrencilerin ilgili anabilim dalındaki bilgi ve beceri düzeyini ilerletmek için bazı zorunlu ve seçmeli dersler (120 AKTS) alması gerekmektedir. Daha sonraki yıllarda ise, tez danışmanı tarafından belirlenen bir tez konusu üzerinde teorik ve uygulamalı tez çalışmasını sürdürür. Tez çalışmasını (120 AKTS) başarılı bir şekilde tamamlayan ve tez savunma jürisi tarafından yapılan sınavdan geçerli not olan öğrenciye Doktora derecesi verilir. Kimya Doktora programından mezun olan öğrenciler Bilim Uzmanı unvanı alırlar.
Kimya Lisansüstü Programının amacı, Kimya Anabilim Dalının Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Biyokimya, Fizikokimya ve Organik Kimya Bilim Dallarının birinde özel bir konuda literatür araştırması yapabilen, bu araştırma konusuna ait deneysel çalışmaları laboratuarda uygulayabilen, elde ettiği laboratuar sonuçlarını değerlendirebilen ve bilimsel bir rapor halinde sunabilen, araştırma-geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek Kimya Bilim Doktoru yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
2.
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
3.
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
4.
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
|
5.
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
|
6.
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
|
7.
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
8.
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
|
9.
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
|
10.
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
- En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
- Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
- Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
- Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
1,2,3,4 |
|
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1,2,3,4 |
|
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır. |
1,2,3,4 |
|
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular. |
1,2,3,4 |
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır. |
1,2,3,4 |
|
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1,2,3,4 |
|
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. |
1,2,3,4 |
4 |
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. |
1,2,3,4 |
|
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır. |
1,2,3,4 |
|
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar. |
1,2,3,4 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
1,2 |
|
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1,2 |
|
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır. |
1,2 |
2 |
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular. |
1,2 |
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır. |
1,2 |
|
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1,2 |
|
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. |
1,2 |
|
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. |
1,2 |
|
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır. |
1,2 |
|
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar. |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
1,2,3 |
|
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1,2,3 |
|
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır. |
1,2,3 |
|
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular. |
1,2,3 |
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır. |
1,2,3 |
|
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1,2,3 |
|
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. |
1,2,3 |
|
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. |
1,2,3 |
|
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır. |
1,2,3 |
|
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
1,2,3 |
2 |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1,2,3 |
|
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır. |
1,2,3 |
|
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular. |
1,2,3 |
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır. |
1,2,3 |
|
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1,2,3 |
|
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. |
1,2,3 |
|
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. |
1,2,3 |
|
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır. |
1,2,3 |
|
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye ka 2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3-Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
1,2,3 |
|
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1,2,3 |
2 |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır. |
1,2,3 |
|
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular. |
1,2,3 |
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır. |
1,2,3 |
2 |
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1,2,3 |
4 |
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. |
1,2,3 |
|
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. |
1,2,3 |
3 |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır. |
1,2,3 |
|
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. 5-Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
1 |
|
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1 |
|
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır. |
1 |
|
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular. |
1 |
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır. |
1 |
|
Alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
Alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. |
1 |
|
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. |
1 |
|
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır. |
1 |
1 |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar özel sektörde; petrokimya, ilaç, kozmetik, demir-çelik, otomotiv, gıda, tekstil, maden v.b. endüstri kuruluşlarında uzman araştırmacı veya teknik yönetici, ayrıca enstitü ve fakültelerde ise akademisyen olarak iş olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslere devam zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk en az %70´dir. Devam zorunluluğunu yerine getirenler, dönem sonu sınavına girebilirler. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama ödevi, vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu ortalamasının en az 75 puan olma zorunluluğu vardır. İlgili alanda uzman öğretim üyeleri tarafından yapılan doktora yeterlilik sınavından (sözlü ve yazılı) en az 75 not ortalaması sağlamalıdır. Ayrıca verilen tez çalışmasını başarılı bir şekilde tamamlayıp ve tez savunma jürisi tarafından yapılan sınavdan geçerli not almalıdır.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (120 AKTS) seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması ve tez kapsamında en az bir adet SCI veya SCI-expanded dergilerde makale yayımlaması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Kimya Program Başkanı: Prof. Dr. Asim OLGUN
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Kimya Bölümü 16059 Görükle/BURSA
Tel: 0 224 29 42863
e-posta: asimolgun@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Prof. Dr. Asim OLGUN
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Kimya Bölümü 16059 Görükle/BURSA
Tel: 0 224 29 42863
e-posta: asimolgun@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz; 13 adet profesör, 7 adet doçent, 2 adet Dr. Öretim Üyesi, 3 adet Dr. Araştırma Görevlisi, 1 adet araştırma görevlisi ve 1 adet kimyager ile eğitim-öğretim vermektedir. Bölüme ait 3 adet derslik ve 1 adet amfi bulunmakta olup her biri klima ve projeksiyon cihazları ile donatılmıştır. Bölümümüzde Anorganik, Analitik, Organik, Biyokimya ve Fizikokimya anabilim dalları aktif olup her anabilim dalına ait hem öğrenci hem de araştırma laboratuarları bulunmaktadır. Bunlara ilave olarak genel kimya öğrenci laboratuarı da yaptırılmaktadır. Bölümümüzde kimyasal maddeleri karakterize edebilmek için: farklı kütle spektrometreleri (TD/GC-MS; HPLC/ICP-MS; GC-MS; TG-DTA-MS), farklı kromatografi cihazları (GPC; LC), dönüşümlü voltametri (CV), farklı absorpsiyon spektrofotometreleri (AAAS; GFAAS), nükleer manyetik rezonans spektrometresi (1H, 13C, 31P-NMR, COSY, HETCOR), UV-VIS, PL ve IR spektrofotometreleri, elementel analiz cihazı, potansiyometrik titrasyon düzeneği, yüzey plazma rezonans (SPR) spektrometresi mevcuttur.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5001 |
ANALİTİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER(ANALİTİK KİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5025 |
İLERİ BİYOKİMYA (BİYOKİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5002 |
ATOM VE MOLEKÜLER SİSTEMLERİN FİZİKOKİMYASI (FİZİKOKİMYA VE BİYOKİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5004 |
İLERİ ORGANİK KİMYA (ORGANİK KİMYA BİLİM DALI İÇİN ZORUNLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
24 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN6000 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
KIM6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
KIM6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
15 |
YET6177 |
DOKTORA YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
10 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSI VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
9. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6189 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IX |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6199 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IX |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
10. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6190 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ X |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM6200 |
TEZ DANIŞMANLIĞI X |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5005 |
İLERİ ANALİTİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5007 |
ANALİTİK KİMYADA ÖRNEK HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5009 |
KEMOMETRİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5011 |
ANALİTİK KİMYADA POTANSİYOMETRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5013 |
ANORGANİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5015 |
TERMİK ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5017 |
ENDÜSTRİYEL ANORGANİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5019 |
ASİTLER, BAZLAR VE ÇÖZÜCÜLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5021 |
AKILLI POLİMERLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5023 |
GÖZENEKLİ MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5027 |
ATIK SULARIN FİZİKOKİMYASAL ARITIM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5029 |
ORGANİK KİMYADA AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5031 |
ANALİTİK KİMYADA AYIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5033 |
ANALİTİK KİMYADA ADSORBSİYON YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5035 |
ZAYIF ENERJİLİ BAĞLARIN ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5037 |
MOLEKÜLER BASKILANMIŞ POLİMERLER VE NANOBİYOTEKNOLOJİK UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5039 |
YEŞİL ORGANİK SENTEZ REAKSİYONLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5041 |
DNA,RNA VE PROTEİN SENTEZ METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5043 |
ORGANİK ELEKTRONİK MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5045 |
ORGANİK KİMYADA REAKTİF ARA ÜRÜNLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM5006 |
ANALİTİK KİMYADA KROMOTOGRAFİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5008 |
KÜTLE SPEKTROMETRİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5010 |
ATOMİK SPEKTROSKOPİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5012 |
NÜKLEER ANALİTİK TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5014 |
KOORDİNASYON KİMYASINDA SEÇME KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5016 |
ÇEVRİMSEL VOLTAMETRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5018 |
ANORGANİK KİMYADA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5020 |
ÇÖZELTİLERDE KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5022 |
ELEMENTLER KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5024 |
ANORGANİK KİMYADA YÜKSELTGENME VE İNDİRGENME TEPKİMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5026 |
BİYOMOLEKÜLLERİN İLERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5028 |
ORGANİK KİMYADA ELEKTRONİK TEORİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5030 |
İYON DEĞİŞTİRİCİLER VE FİZİKOKİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5032 |
SENTETİK ÖZEL POLİMERLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5034 |
HETEROJEN KATALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5036 |
NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5038 |
ÖZEL İSİMLERİ İLE BİLİNEN ORGANİK REAKSİYONLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5040 |
ELEKTROANALİTİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5042 |
BİYOLOJİK ZARLARDA TAŞINMA VE VE BİYOSİNYAL İLETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5044 |
BİYOSENTEZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5046 |
METABOLİZMANIN HORMONAL DÜZENLENMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5048 |
NMR SPEKTROSKOPİSİ İLE YAPI TAYİNİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM5050 |
ORGANİK SENTEZLERDE KORUYUCU GRUPLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6003 |
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİDE GRUP TEORİSİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6005 |
ORGANİK KİMYADA MOLEKÜL DİZAYNI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6007 |
SIVI KROMATOGRAFİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6009 |
AKTİF KARBON ADSORPSİYONU VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6011 |
VOLTAMETRİDE ANALİTİK TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6013 |
KOMPLEKS MATRİKSLERİN ANALİTİK KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6015 |
ATOMİK SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6017 |
MOLEKÜLER ÇEVRİLMELERİN MEKANİZMALARI I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6019 |
ORGANİK SENTEZLERİN İLKELERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6021 |
KATALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6023 |
KRİSTAL KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6025 |
DOĞAL ANTİOKSİDANLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6027 |
MOLEKÜLER SİMETRİ VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6029 |
BOR KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6031 |
İLERİ ORGANOMETALİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6035 |
İYON DEĞİŞTİRİCİLER VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6037 |
PROTEİN SAFLAŞTIRILMASI VE KARAKTERİZASYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6039 |
ARAYÜZEY BİLİMİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6041 |
İLERİ POLİMER BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6043 |
ORGANİK KİMYADA YÜKSELTGENME MEKANİZMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6045 |
ANALİTİK KİMYADA KALİTE KONTROL |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6047 |
İLERİ KOORDİNASYON KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6049 |
OPTİK VE KİMYASAL SENSÖRLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM6002 |
KİMYADA FAKTÖR ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6004 |
ANALİTİK KİMYADA MİKRO METOTLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6006 |
KROMATOGRAFİDE İKİLİ YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6008 |
KEMOMETRİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6010 |
BİYOANALİTİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6012 |
ORGANİK KİMYADA ASİMETRİK SENTEZLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6014 |
ORGANİK YAPI AYDINLATMADA NÜKLEER MAGNETİK REZONANS SPEKTROSKOPİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6016 |
ARAYÜZEY BİLİMİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6018 |
KATI HAL KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6020 |
ELEKTROKİMYASAL SENSÖRLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6022 |
İLERİ MALZEME KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6024 |
İLERİ BİYOANORGANİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6026 |
ANORGANİK KİMYADA REAKSİYONMEKANİZMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6028 |
MOLEKÜLER TANIMA VE BİYOMOLEKÜL KOMPLEKSLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6030 |
GIDA NUMUNELERİNDE TÜRLEME VE FRAKSİYONLAMA METOTLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6032 |
ANORGANİK POLİMERLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6034 |
X-IŞINI KRİSTALLOGRAFİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6036 |
POLİMER KİNETİK TEORİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6038 |
İLERİ POLİMER BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6040 |
MAKROMOLEKÜLER KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6042 |
ORGANİK KİMYADA YAPI AYDINLATMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6044 |
MOLEKÜLER ÇEVRİLMELERİN MEKANİZMALARI II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6046 |
ORGANİK SENTEZLERİN İLKELERİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6048 |
KOROZYON VE ELEKTROKİMYASAL TEMELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM6050 |
OLED TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |