Genel Tanıtım
Sosyal Bilgiler Eğitimi Doktora Programı, 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminden itibaren öğrenci almaya başlamıştır.
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı´nda Doktora derecesi
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
İlanda belirtilen genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programda öğrencilerin en az 240 AKTS´den başarılı olmaları gerekir. Örencilerin aldığı dersleri 100 üzerinden 75 puan alarak başarıyla tamamlaması, yeterlik sınavını başarı ile geçmesi ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması zorunludur. Öğrencinin mezun olabilmesi için ayrıca Senato kararı ile belirlenen yayın veya bilimsel faaliyet şartını yerine getirmesi zorunludur.
Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Doktora Programı, sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzmanlar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
- Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır.
|
2.
- Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.
|
3.
- Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur.
|
4.
- Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
|
5.
Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder.
|
6.
Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır.
|
7.
Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar.
|
8.
Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir.
|
9.
Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir
|
10.
Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur.
|
11.
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.
|
12.
Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir.
- - Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
- - Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır.
- - Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır.
- Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir.
- - Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.
- - Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
- - Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur.
- Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder.
- Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir.
- Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.
- Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- - Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.
- Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.
- - Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur.
- Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir
- Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir.
- Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder.
- Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur.
- Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır.
- Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar.
- - Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır.
- - Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
- Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder.
- Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır.
- Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.
- - Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.
- - Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.
- - Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur.
- - Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır.
- Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir.
- Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir.
- Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir
- Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur.
- Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir.
- Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır.
- Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.
- Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir
- Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur.
- Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir.
- Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar.
- Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.
- Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
- Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. |
|
2 |
- Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır. |
1,2 |
1,2 |
Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. |
|
1 |
- Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur. |
1,2 |
1,2 |
Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
3 |
3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
- Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. |
2 |
2 |
- Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. |
1 |
1 |
- Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır. |
1 |
1 |
Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. |
1,2 |
1,2 |
- Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur. |
1 |
1 |
Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir. |
2 |
2 |
Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
1 |
1 |
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
2 |
2 |
Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır. |
2 |
2 |
Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
- Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. |
3 |
3 |
- Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. |
3 |
3 |
- Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır. |
1 |
1 |
Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. |
1 |
1 |
- Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur. |
1 |
1 |
Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir. |
1 |
1 |
Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir |
3 |
3 |
Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur. |
1 |
1 |
Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
1,3 |
1,3 |
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
3 |
3 |
Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır. |
3 |
3 |
Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar. |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
- Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. |
2 |
|
- Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur. |
2 |
2 |
- Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır. |
1 |
1 |
Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder. |
1 |
|
- Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur. |
1 |
1 |
Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir. |
2 |
2 |
Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir |
3 |
3 |
Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur. |
1 |
1 |
Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
1,3 |
1,3 |
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
1 |
1 |
Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır. |
2 |
2 |
Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir. |
1 |
1 |
Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir |
3 |
3 |
Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur. |
1 |
1 |
Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir. |
2 |
2 |
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
2 |
2 |
Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır. |
2 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir. |
1 |
1 |
Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur. |
1 |
1 |
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir. |
1 |
1 |
Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, devlet ya da özel kurumlarda (ilgili kurumların şartlarını sağlayarak) öğretmen / araştırmacı olarak çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da (üniversitelerin belirttiği ilgili şartları sağlayarak) istihdam edilebilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Doktora programını tamamlayan öğrenciler doktora sonrası programlara başvurabilir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde %80 devam etmiş olma şartı aranır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler sınava alınmaz ve öğrenciye “Devamsız” (D) notu verilir. Zorunlu sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu sınavından başarısız olan öğrenciler için bütünleme sınavı olmak üzere iki türdür. Ancak ilgili öğretim üyesi arasınav, kısa sınav, proje veya ödev çalışmaları yaptırabilir. Yarıyıl sonu sınavının etki oranı en az %60 olmalıdır. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten başarı notu olarak doktorada en az 75 (CB) alması gerekir.
Zorunlu ve seçmeli dersler, uzmanlık alan dersleri, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez izleme komiteleri ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az CB (75) ya da bunun üzerinde harf notu alması ve konusuyla ilgili hazırlamış olduğu tez önerisi ile Doktora tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı:
Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Phone: +90 224 2942189
Email: akdemir@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatorü:
Prof. Dr. Seçil ŞENYURT
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Phone: +90 224 2942285
Email: secilalkis@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Programın teknik donanımlı derslikleri mevcuttur. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Bursa Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6101 |
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
SOS6103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
SOS6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SOS6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6102 |
SOSYAL BİLGİLER PROGRAM İNCELEMELERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
SOS6104 |
EĞİTİM VE KÜLTÜR ANTROPOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
SOS6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
SOS6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
SOS6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SOS6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
10 |
YET6177 |
YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
15 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SOS6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SOS6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SOS6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SOS6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SOS6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6105 |
EĞİTİMDE MODERNLEŞME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS6107 |
SOSYAL BİLGİLERDE LİTERATÜR İNC. VE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS6109 |
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS6111 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL ÇEVRENİN KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS6113 |
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SOS6106 |
MEDRESELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS6108 |
SOSYAL BİLGİLERDE DOĞA EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS6110 |
İLKÖĞRETİMİN TARİHİ TEMELLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS6112 |
SOSYAL BİLGİLERDE TARİH ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS6114 |
İNSAN FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS6116 |
SOSYAL BİLGİLERDE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |