Müzik-Türk Müziği Anasanat Dalı
Genel Tanıtım
B.U.Ü. Devlet Konservatuvarı 1998 yılında kurulmuş, 1999 ve 2001 yıllarında bünyesinde açılan (ilköğretim ve lise düzeyindeki) Müzik Bölümü hazırlık birimlerinde eğitim verilmeye başlanmıştır. 2003 yılında Müzik Bölümü içinde lisans ve yüksek lisans düzeyine ilişkin programlar uygulamaya konmuştur.
Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü içinde 2014 yılında faaliyete geçen Türk Müziği Anasanat Dalı programı, halen lisans ve yüksek lisans düzeyindeki akademik programlarla eğitim ve öğretime devam etmektedir.
Program, yükseköğretimde Müzik sanat alanı içinde yer alan geleneksel Türk Müziği Anasanat dalında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp program yeterlilikleri sağlandığında, Müzik sanat alanında (Türk Müziği) Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve iki aşamalı olarak yapılan özel yetenek sınavlarında başarılı olması gerekir. Sınavın ilk aşamasında adayların müzikal duyuş, kavrayış ve hafızasını belirlemek üzere testler uygulanır. Konservatuvar bünyesinde faaliyet gösteren bir liseden mezun olanlar bu sınavın birinci aşamasından muaf tutulur. Özel yetenek sınavının ikinci aşamasında ise başvurduğu Türk Müziği Anasanat Dalı programını yürütmek için gerekli temel birikimin bulunup bulunmadığı ve bu dala ilişkin yeteneği araştırılır.
Giriş sınavında başarılı olan ve kayıt hakkı kazanan öğrenciler, hazırlık sınıfı eğitimine alınırlar. (Hazırlık sınıfı muafiyet sınavları, giriş sınavını izleyen bir hafta içinde yapılır.)
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Müzik Bölümü Türk Müziği Anasanat Dalı’nda lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin, lisans programında alınması gerekli zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Devlet Konservatuvarı Türk Müziği Anasanat Dalı programının amacı; sanat dalında yeterli bilgi ve becerilerle donanmış, sanat ve bilim etiğini özümsemiş, yurt içinde ve yurt dışında kabul gören yaratıcı, icracı niteliklere sahip, gelişmeye açık çağdaş sanatçılar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak.
|
2.
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak.
|
3.
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, geleneksel müzik repertuvarını anlama ve analiz etme becerisini kazanmak.
|
4.
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak.
|
5.
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak.
|
6.
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak.
|
7.
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak,
|
8.
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak.
|
9.
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek.
|
10.
Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak.
|
11.
Müzik alanındaki ulusal, kültürel ve estetik değerlerin farkında olmak.
|
12.
Alanıyla ilgili uluslararası çalışma ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak.
- Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek.
- Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak.
- Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, geleneksel müzik repertuvarını anlama ve analiz etme becerisini kazanmak.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak.
- Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak.
- Müzik alanındaki ulusal, kültürel ve estetik değerlerin farkında olmak.
- Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak,
- Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek.
- Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak.
- Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak,
- Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak.
- Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanıyla ilgili uluslararası çalışma ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak.
- Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak.
- Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak.
- Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak,
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek.
- Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak.
- Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, geleneksel müzik repertuvarını anlama ve analiz etme becerisini kazanmak. |
1,2 |
4,5 |
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek. |
2 |
4,6 |
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak. |
1,2 |
5,6 |
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak. |
|
3 |
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak. |
|
2,6 |
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak. |
|
1 |
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak. |
1,2 |
2,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile, geleneksel müzik repertuvarını anlama ve analiz etme becerisini kazanmak. |
|
3 |
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak. |
1 |
6 |
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak. |
|
3,4 |
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak. |
1 |
1,2 |
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak. |
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek. |
|
2 |
Müzik alanındaki ulusal, kültürel ve estetik değerlerin farkında olmak. |
1,2 |
1,4 |
Müzik eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak. |
1 |
2,4 |
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak. |
1 |
2,3 |
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak. |
|
2,4 |
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak, |
1 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2-Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 3-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 4-Estetik farkındalığa sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek. |
2 |
3 |
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak. |
1 |
1,3 |
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak. |
2 |
2,3 |
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak. |
1 |
|
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak, |
1,2 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Alanıyla ilgili uluslararası çalışma ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak. |
4,5 |
4,5 |
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek. |
|
1 |
Müzik alanındaki ulusal, kültürel ve estetik değerlerin farkında olmak. |
|
1,4 |
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak. |
3 |
|
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak, |
3 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 2-Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 3-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici bir yorum becerisi geliştirmek. |
1 |
1,2 |
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel performanslara aktarma becerisini kazanmak. |
1,2 |
1,2 |
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak. |
|
3 |
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel performans gerektiren etkinliklerde kullanmak. |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Kendi çalışmalarını sorgular. 2-Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 3-Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezun olduğu anasanat dalındaki performans ve beceri düzeyine göre resmi ya da özel kurum ve kuruluşlarda icracı olarak veya müzik ve sahne sanatları alanlarına ilişkin eğitim veren çeşitli yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine ve sanat dalıyla ilgili yeterli performans becerilerine ve donanıma sahip olmaları koşuluyla lisansüstü düzeydeki yüksek lisans programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin ana dalına ilişkin performanslarını göstermek durumunda oldukları zorunlu derslerin yarıyıl sonu sınavları en az 3 kişilik komisyonlarca yapılır ve bu derslerdeki yarıyıl sonu sınav puanının en az 70, başarı notunun en az CC olması gerekir. Diğer derslerden AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.00 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünden (240 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Görükle Yerleşkesi Nilüfer BURSA
Tel: (224)294 27 00 – (0530) 827 82 07
e-mail: konsogis@uludag.edu.tr
ozlemvarli@uludag.edu.tr (ASD Başkanı)
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Müzik Bölümü’nde mümkün oldukça alanında kariyerli sanatçılarla eğitim-öğretim yapılmaya çalışılmakta, şehrimize gelen bu sanatçıların deneyim ve birikimlerinden, gerektiğinde arşivlerinden yararlanma olanağı yaratılmaktadır. Ayrıca araştırma yapmak ve seslendirilecek veya incelenecek eserlerin notalarını temin etmek için konservatuvarın donanımlı bir kütüphanesi bulunmaktadır.
Konservatuvarın binası da bu programın gerektirdiği eğitimin kalitesini daha üst seviyelere taşıyacak olanaklara sahiptir. Gerek bu bina için gerekse iç donanımı için üniversitemizin sağlamış olduğu finansal olanaklar, bu programın avantajlarıdır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1049 |
PİYANO I |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS1099 |
MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KNS1101 |
ÇALGI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS1107 |
SES EĞİTİMİ I |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS1111 |
TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ VE SOLFEJ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL (ING) I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1050 |
PİYANO II |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS1100 |
MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KNS1102 |
ÇALGI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS1108 |
SES EĞİTİMİ II |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS1112 |
TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ VE SOLFEJ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL (ING) II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS2049 |
PİYANO III |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2101 |
ÇALGI III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS2103 |
REPERTUVARA GENEL BAKIŞ (HM) |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2105 |
TOPLU İCRA I |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2107 |
SES EĞİTİMİ III |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS2111 |
TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ VE SOLFEJ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KNS2113 |
HALK MÜZİĞİ BİLGİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2123 |
ARMONİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS2050 |
PİYANO IV |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2102 |
ÇALGI IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS2104 |
REPERTUVARA GENEL BAKIŞ (SM) |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2106 |
TOPLU İCRA II |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS2108 |
SES EĞİTİMİ IV |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
2 |
KNS2112 |
TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ VE SOLFEJ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KNS2114 |
HALK MÜZİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2124 |
ARMONİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS3101 |
ANADAL I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS3103 |
REPERTUVAR I |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3105 |
TOPLU İCRA III |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3109 |
FORM BİLGİSİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3111 |
TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ VE SOLFEJ V |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS3102 |
ANADAL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KNS3104 |
REPERTUVAR II |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3106 |
TOPLU İCRA IV |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3110 |
FORM BİLGİSİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3112 |
TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ VE SOLFEJ VI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS4101 |
ANADAL III |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
KNS4103 |
REPERTUVAR III |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
KNS4105 |
TOPLU İCRA V |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS4109 |
FORM VE MÜZİKAL ANALİZ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS4102 |
ANADAL IV |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
KNS4104 |
REPERTUVAR IV |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
KNS4106 |
TOPLU İCRA VI |
Zorunlu |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS4110 |
FORM VE MÜZİKAL ANALİZ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
Genel Zorunlu Dersler |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS001 |
MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ |
Zorunlu |
10 |
0 |
0 |
15 |
KNS004 |
PİYANO |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2,5 |
KNS006 |
TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ VE SOLFEJİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
KNS010 |
ÇALGI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS005 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1077 |
DÜNYA MÜZİK EDEBİYATINA GENEL BAKIŞ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1119 |
SOLFEJ-DİKTE-DEŞİFRE I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1135 |
DİKSİYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SAT1065 |
SANAT TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1101 |
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS1078 |
DÜNYA MÜZİK EDEBİYATINA GENEL BAKIŞ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1120 |
SOLFEJ-DİKTE-DEŞİFRE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS1136 |
MÜZİKLİ DİKSİYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SAT1066 |
SANAT TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SSY1102 |
TOPLUM BİLİMİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS2085 |
FELSEFE TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2077 |
GENEL MÜZİK TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2097 |
ÇALGI BAKIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2099 |
MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2059 |
UYGARLIK TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD201 |
YABANCI DİL (ING) III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS2074 |
FELSEFE TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2064 |
ÇALGI BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2078 |
GENEL MÜZİK TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS2100 |
MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2060 |
UYGARLIK TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD202 |
YABANCI DİL (ING) IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS3079 |
SANAT FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3049 |
PİYANO V |
Seçmeli |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3107 |
SES EĞİTİMİ V |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3119 |
ÇOK SESLİ KORO I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KNS3121 |
YARDIMCI DAL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3121 |
ÇALGI V |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3125 |
ARMONİ III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3127 |
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3131 |
DERLEME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD301 |
YABANCI DİL (ING) V |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KNS3050 |
PİYANO VI |
Seçmeli |
1 |
1 |
0 |
3 |
KNS3108 |
SES EĞİTİMİ VI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3120 |
ÇOK SESLİ KORO II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KNS3122 |
YARDIMCI DAL II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3122 |
ÇALGI VI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3126 |
KONTRPUAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3128 |
ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3132 |
ÜSLÛP VE TAVIR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS3134 |
MÜZİKTE SES SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SSY3102 |
SANAT SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD302 |
YABANCI DİL (ING) VI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS4083 |
ESTETİK I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4107 |
SES EĞİTİMİ VII |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4111 |
TARİHSEL SÜREÇTE TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4117 |
MESLEKİ YABANCI DİL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4119 |
ÇOK SESLİ KORO III |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KNS4121 |
YARDIMCI DAL III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4121 |
ÇALGI VII |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4125 |
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİNİ ÇOKSESLENDİRME I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4131 |
MÜZİK TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
SAT4065 |
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS4084 |
ESTETİK II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4108 |
SES EĞİTİMİ VIII |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4112 |
TARİHSEL SÜREÇTE TÜRK MÜZİĞİ TEORİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4118 |
MESLEKİ YABANCI DİL II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4120 |
ÇOK SESLİ KORO IV |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KNS4122 |
YARDIMCI DAL IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4122 |
ÇALGI VIII |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4126 |
GELENEKSELTÜRK MÜZİĞİNİ ÇOKSESLENDİRME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
KNS4132 |
SES KAYIT VE İŞLEME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
REH4112 |
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |