Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Genel Tanıtım
Bölümümüzün tarihi 1975 yılında kurulan Bursa Elektrik Fakültesine kadar uzanmaktadır. 1982 yılında Elektrik Fakültesi Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından yeni açılan Makine ve Tekstil Mühendisliği Bölümlerini de içerecek biçimde Mühendislik Fakültesi olarak yapılandırılmıştır. Elektronik Mühendisliği Bölümü 4 yıllık lisans eğitimini tamamlayan ilk mezunlarını 1979 yılında vermiştir. 2000-2001 Eğitim-Öğretim yılında Elektronik Mühendisliği Bölümünde İkinci Öğretime başlanılmıştır. Bölümümüzün YÖK´e yaptığı isim değişikliği (Elektrik-Elektronik Mühendisliği) başvurusu 01.03.2013 tarihli YÖK genel kurulunda incelenmiş ve uygun görülmüştür.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında Lisans derecesine sahip olunmaktadır.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, Lisans programına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Bölümün 2022-2023 eğitim-öğretim yılındaki örgün eğitim kontenjanı 93 ve ikinci eğitim kontenjanı 82 öğrencidir. Ayrıca bölüm yönetim kurulunca onaylanan sayılarda yatay geçiş ve bölüm yönetim kurulunca belirlenen ve YÖK tarafından onaylanan sayılarda dikey geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Eğitim Amaçları;
Mezunlarımız,
-Mezun oldukları ilk yıldan itibaren çalışma hayatlarında teknik ve profesyonel problemleri çözebilir, takım içinde yer alabilir, disiplinler arası konuları içeren/içermeyen bilgileri organize edebilir ve sunabilir, düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde açıklayabilir ve iyi iletişim kurabilir, ulusal ve/veya uluslar arası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik görevleri üstlenebilirler.
-Başarılı bir mezuniyet sonrası çalışma ve yaşam boyu öğrenme için gerekli çeşitlilik ve derinlikteki önkoşullara sahip olarak, elektrik-elektronik mühendisliği veya ilgili disiplinlerde yurt içinde veya yurt dışında öncü bilimsel araştırmalar yapabilir, yüksek lisans ve doktora çalışmaları tamamlayabilir ve akademik yönde ilerleyebilirler.
-Güncel araştırma ve teknolojileri kullanarak etik ilkeler çerçevesinde, yenilikçi, girişimci ve küresel öngörülü kişiler olarak yeni teknolojiler geliştirebilir, ulusal teknolojik liderlik hedeflerimize katkıda bulunabilir ve elektrik-elektronik mühendisliği veya ilgili alanlarda ulusal veya uluslararası şirketler kurabilirler.
Eğitim Planı;
Birinci yıl temel bilimler, bilgisayar programlama ve Elektrik-Elektronik Mühendisliğine giriş derslerini içermektedir. İkinci ve üçüncü yıllar Elektrik-Elektronik Mühendisliği alan derslerinden oluşmaktadır. Dördüncü yıl eğitim planında yer alan ve güncel konuları içeren teknik seçmeli dersler ile bitirme projesini içermektedir. Ayrıca, üçüncü ve dördüncü yıllarda sosyal seçmeli dersler yer almaktadır. Detaylı eğitim planına bölüm internet sitesi ee.uludag.edu.tr aracılığı ile ulaşılabilir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak.
|
2.
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak.
|
3.
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
|
4.
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak.
|
5.
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak.
|
6.
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazandırmak.
|
7.
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmak.
|
8.
En az bir yabancı dil bilgisi kazandırmak.
|
9.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
|
10.
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırmak.
|
11.
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazandırmak.
|
12.
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazandırmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak.
- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazandırmak.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazandırmak.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazandırmak.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazandırmak.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazandırmak.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak.
- En az bir yabancı dil bilgisi kazandırmak.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak. |
1,2 |
1,2 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak. |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 2-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 3-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 4-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5-Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
1 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak. |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak. |
1 |
1 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak. |
|
1 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazandırmak. |
1,2 |
|
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
1,2 |
1,2,3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırmak. |
|
1 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazandırmak. |
1,2 |
2,3 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazandırmak. |
1,2 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. 2-Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. 3-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazandırmak. |
1,2,3 |
1 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
1,2,3 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak. |
1,2,3 |
2 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak. |
|
2 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak. |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak. |
|
2 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazandırmak. |
1,2,3 |
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. 2-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
En az bir yabancı dil bilgisi kazandırmak. |
1,2,3,4,5 |
2 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4,5 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak. |
|
1,4 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak. |
|
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak. |
1,2,3,4,5 |
1,4 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmak. |
1,2,3,4,5 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. |
|
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. 3-Teknik resim kullanarak iletişim kurar. 4-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazandırmak. |
|
7 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
1,3,4,5,6 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak. |
|
1,3,4,6 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak. |
|
1,3,4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırmak. |
1,2,3 |
|
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak. |
|
1,3,4,5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak. |
|
1,2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. |
1,2,3 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 5-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 6-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 7-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, ulusal veya uluslar arası üniversiteler ve araştırma kuruluşlarında akademik ve bilimsel çalışmalarda bulunmakta, ulusal ve/veya uluslararası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik pozisyonlarında görev almaktadırlar. Mezunlarımızın istihdam edildiği bazı kuruluşlar:
Alcatel-Lucent, Arçelik A.Ş, Boğaziçi Üniversitesi, Çankaya Üniversitesi, Doğuş Yayın Grubu, Durmazlar, Garanti Teknoloji, Hava Kuvvetleri, Henkel, Hewlett-Packard, Intouch Solutions Inc., USA, İçişleri Bakanlığı, Maltepe Üniversitesi, Netaş, Oyak-Renault, Quad-Plus, USA, Robert Bosch, Roketsan, Technische Universität Darmstadt, TEDAŞ, TOFAŞ, Turkcell, TÜBİTAK, Türk Telekom, University of Kansas, USA, Vestel, Vodafone.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Her ders için değerlendirme kriterleri dönem başında ilgili öğretim üyesi/elemanı tarafından duyurulmaktadır. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. FF ve FD notları başarısız olarak kabul edilmektedir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 2 ayrı grup stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencilerin, en az 2.00/4.00 GANO ve her ders için en az DD notuna sahip olmaları gerekmektedir. Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans derecesi için tamamlanması gereken ders planında bitirme projesi de yer almaktadır. Bitirme projesi 8. yarıyıl dersi olarak değerlendirilmektedir. Programı tamamlayan, staj gerekliliklerini yerine getiren öğrenciler GANO´larının 2.00´ın altında olmaması halinde lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Enes YİĞİT
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 294 20 18
e-posta : enesyigit@uludag.edu.tr
Bölüm Başkan Yardımcısı
Doç. Dr. Şekip Esat HAYBER
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 294 21 03
e-posta : sehayber@uludag.edu.tr
Bölüm Başkan Yardımcısı
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa DEMİRTAŞ
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 295 52 55
e-posta : mustafademirtas@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzün lisans öğrencileri için 8 sınıfı, araştırma ve eğitim aktiviteleri için 13 laboratuvarı bulunmaktadır. Bu laboratuvarlar aşağıda listelenmiştir:
Bilgisayar Laboratuvarı,
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı - I,
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı - II,
PCB Laboratuvarı,
Proje Geliştirme Laboratuvarı,
Elektrik Makineleri ve Güç Elektroniği Laboratuvarı,
Biyomedikal Sinyal İşleme Laboratuvarı,
Gömülü Sistemler Laboratuvarı,
İmge İşleme Laboratuvarı,
Mikrodalga ve Haberleşme Laboratuvarı,
Optik Fiberli Haberleşme Araştırmaları Laboratuvarı,
Optik Laboratuvarı,
PLC ve Otomasyon Laboratuvarı.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM1101 |
ELEKTRİK VE ELEKTRONİK MÜHENDİSLERİ İÇİN ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
3 |
0 |
1 |
6 |
EEM1501 |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
2 |
3 |
FZK1071 |
TEMEL FİZİK I |
Zorunlu |
3 |
0 |
2 |
6 |
KIM1077 |
GENEL KİMYA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
MAT1089 |
DİFERENSİYEL VE İNTEGRAL HESAP I |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
6 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM1102 |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLERİ İÇİN BİLGİSAYAR ARAÇLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
1 |
6 |
FZK1072 |
TEMEL FİZİK II |
Zorunlu |
3 |
0 |
2 |
6 |
MAT1078 |
LİNEER CEBİR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MAT1090 |
DİFERENSİYEL VE İNTEGRAL HESAP II |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
6 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM2101 |
DEVRELER KURAMI I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
EEM2103 |
ELEKTRİK DEVRELERİ LABORATUARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
3 |
3 |
EEM2201 |
ELEKTROMANYETİK ALAN KURAMI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
EEM2303 |
ELEKTRİK MALZEMELERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM2401 |
SİNYALLER VE SİSTEMLER I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISG201 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MAT2083 |
DİFERANSİYEL DENKLEMLER |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
-1 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM2102 |
DEVRELER KURAMI II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
EEM2104 |
ELEKTRİK DEVRELERİ LAB.II |
Zorunlu |
0 |
0 |
3 |
3 |
EEM2202 |
ELEKTROMANYETİK DALGA KURAMI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
EEM2302 |
ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
EEM2404 |
SİNYALLER VE SİSTEMLER II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ISG202 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM3103 |
MANTIK DEVRELERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EEM3105 |
OTOMATİK KONTROL |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EEM3301 |
ELEKTRONİK DEVRELERİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EEM3303 |
ELEKTRONİK DEVRELER LAB. I |
Zorunlu |
0 |
0 |
3 |
3 |
EEM3501 |
ELEKTRİK TESİSLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAT2017 |
OLASILIK VE İSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM3104 |
MİKROİŞLEMCİLER |
Zorunlu |
2 |
0 |
2 |
6 |
EEM3302 |
ELEKTRONİK DEVRELERİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EEM3304 |
ELEKTRONİK DEVRELER LAB. II |
Zorunlu |
0 |
0 |
3 |
3 |
EEM3402 |
HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
EEM3504 |
ELEKTROMEKANİK ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ |
Zorunlu |
3 |
0 |
2 |
6 |
EEM3602 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM4501 |
MÜHENDİSLİK TASARIMI I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
EEM4507 |
PROJE HAZIRLIK |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
EEM4601 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
19 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM4502 |
BİTİRME PROJESİ |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
EEM4504 |
MÜHENDİSLİK TASARIMI II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
EEM4602 |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
19 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM2701 |
YABANCI DİLDE OKUMA VE KONUŞMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM2702 |
MESLEKİ YABANCI DİL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4001 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4003 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4005 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4007 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4025 |
TENİS ORTA SEVİYE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4029 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4037 |
MASA TENİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EEM3701 |
MESLEKİ YABANCI DİL II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0503 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0507 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
IIB2001 |
KAMU MALİYESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4001 |
GENEL İŞLETME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4003 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4004 |
GENEL PAZARLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4005 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4006 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4008 |
İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4009 |
GENEL MUHASEBE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB5004 |
KAMU YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB5005 |
ÇEVRE YÖNETİMİ ISO14000 |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB6001 |
AVRUPA BİRLİĞİ MEVZUATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ISL4105 |
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAK2027 |
MÜHENDİSLİK ETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAK3022 |
İŞ GÜVENLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAK3028 |
PATENT VE ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3304 |
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE TEKSTİL END. UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK4301 |
BRİÇ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK4302 |
PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK4304 |
TÜRKİYE'DE AR-GE DESTEKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4002 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4004 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4006 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4008 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4026 |
TENİS ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4030 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4038 |
MASA TENİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EEM3702 |
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0502 |
SANAT BİLİNCİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0504 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0506 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0508 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0510 |
FOTOĞRAF II |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
3 |
IIB1003 |
TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
IIB3002 |
İŞ HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM4103 |
ELEKTRONİK ÖLÇME VE ENSTRÜMANTASYON |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
EEM4104 |
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4105 |
ELEKTRİK MAKİNELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
4 |
EEM4107 |
NÜMERİK ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4109 |
VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4113 |
AYRIK ZAMANLI KONTROL SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4115 |
İLERİ PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4117 |
DEVRE SENTEZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4119 |
OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4121 |
PYTHON PROGRAMLAMA VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4205 |
ANTENLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4213 |
MİKRODALGA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4215 |
RADAR TEKNİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4303 |
OPTOELEKTRONİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4313 |
İŞLEMSEL KUVVETLENDİRİCİLER VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4315 |
SAYISAL ELEKTRONİK DEVRELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4317 |
MİKROELEKTRONİK AYGITLARIN TEMELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4403 |
HATA DÜZELTME KODLARINA GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4405 |
TÜMLEŞİK HABERLEŞME ŞEBEKELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4409 |
VERİ HABERLEŞMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4411 |
İŞARETLEŞME VE ANAHTARLAMA SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4413 |
ÇOĞUL ORTAMA GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4415 |
SAYISAL İMGE İŞLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4427 |
BİLGİSAYARDA GÖRÜ VE ÖRÜNTÜ TANIMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4429 |
BİYOMEDİKAL SİNYAL İŞLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4431 |
SAYISAL HABERLEŞME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4433 |
SAYISAL İŞARET İŞLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4503 |
MİKROELEKTROMEKANİK SİSTEMLERE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4505 |
GÜÇ SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT3044 |
NÜMERİK ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EEM4104 |
ELEKTRİK ÖLÇME TEKNİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
4 |
EEM4108 |
GÜÇ ELEKTRONİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4110 |
GÖRSEL PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4122 |
R PROGRAMLAMA VE MAKİNE ÖĞRENMESİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4210 |
ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4212 |
RADYO DALGALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4214 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANTEN TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
4 |
EEM4216 |
MİKRODALGA ELEKTRONİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4218 |
MİKRODALGA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
4 |
EEM4220 |
UYDU HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4222 |
BİYOELEKTROMANYETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4302 |
ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4314 |
TÜMLEŞİK DEVRELER İLE TASARIM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4316 |
HABERLEŞME ELEKTRONİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4402 |
İSTATİSTİKSEL İŞARET İŞLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4404 |
HABERLEŞME SİSTEMLERİNDE SİNYAL İŞLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4406 |
OPTİK FİBERLİ HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4410 |
HABERLEŞME AĞLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4418 |
ÇOĞUL ORTAMLI SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4420 |
YAPAY SİNİR AĞLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4426 |
GEZGİN HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4428 |
BİLGİSAYARDA GÖRÜ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
4 |
EEM4430 |
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEMELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4432 |
KONUŞMA VE SES İŞLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4434 |
SAYISAL İŞARET İŞLEME UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
4 |
EEM4436 |
DALGACIK DÖNÜŞÜMÜ VE ÇOK ÖLÇEKLİ ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4438 |
FOTONİK DEVRE ELEMANLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
EEM4506 |
YÜKSEK GERİLİM TEKNİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |