Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Genel Tanıtım
Bölümümüzün tarihi 1975 yılında kurulan Bursa Elektrik Fakültesine kadar uzanmaktadır. 1982 yılında Elektrik Fakültesi Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından yeni açılan Makine ve Tekstil Mühendisliği Bölümlerini de içerecek biçimde Mühendislik Fakültesi olarak yapılandırılmıştır. Elektronik Mühendisliği Bölümü 4 yıllık lisans eğitimini tamamlayan ilk mezunlarını 1979 yılında vermiştir. 2000-2001 Eğitim-Öğretim yılında Elektronik Mühendisliği Bölümünde İkinci Öğretime başlanılmıştır. Bölümümüzün YÖK´e yaptığı isim değişikliği (Elektrik-Elektronik Mühendisliği) başvurusu 01.03.2013 tarihli YÖK genel kurulunda incelenmiş ve uygun görülmüştür.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında Lisans derecesine sahip olunmaktadır.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, Lisans programına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Bölümün 2022-2023 eğitim-öğretim yılındaki örgün eğitim kontenjanı 93 ve ikinci eğitim kontenjanı 82 öğrencidir. Ayrıca bölüm yönetim kurulunca onaylanan sayılarda yatay geçiş ve bölüm yönetim kurulunca belirlenen ve YÖK tarafından onaylanan sayılarda dikey geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Eğitim Amaçları;
Mezunlarımız,
-Mezun oldukları ilk yıldan itibaren çalışma hayatlarında teknik ve profesyonel problemleri çözebilir, takım içinde yer alabilir, disiplinler arası konuları içeren/içermeyen bilgileri organize edebilir ve sunabilir, düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde açıklayabilir ve iyi iletişim kurabilir, ulusal ve/veya uluslar arası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik görevleri üstlenebilirler.
-Başarılı bir mezuniyet sonrası çalışma ve yaşam boyu öğrenme için gerekli çeşitlilik ve derinlikteki önkoşullara sahip olarak, elektrik-elektronik mühendisliği veya ilgili disiplinlerde yurt içinde veya yurt dışında öncü bilimsel araştırmalar yapabilir, yüksek lisans ve doktora çalışmaları tamamlayabilir ve akademik yönde ilerleyebilirler.
-Güncel araştırma ve teknolojileri kullanarak etik ilkeler çerçevesinde, yenilikçi, girişimci ve küresel öngörülü kişiler olarak yeni teknolojiler geliştirebilir, ulusal teknolojik liderlik hedeflerimize katkıda bulunabilir ve elektrik-elektronik mühendisliği veya ilgili alanlarda ulusal veya uluslararası şirketler kurabilirler.
Eğitim Planı;
Birinci yıl temel bilimler, bilgisayar programlama ve Elektrik-Elektronik Mühendisliğine giriş derslerini içermektedir. İkinci ve üçüncü yıllar Elektrik-Elektronik Mühendisliği alan derslerinden oluşmaktadır. Dördüncü yıl eğitim planında yer alan ve güncel konuları içeren teknik seçmeli dersler ile bitirme projesini içermektedir. Ayrıca, üçüncü ve dördüncü yıllarda sosyal seçmeli dersler yer almaktadır. Detaylı eğitim planına bölüm internet sitesi ee.uludag.edu.tr aracılığı ile ulaşılabilir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırmak.
|
2.
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmak.
|
3.
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
|
4.
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak.
|
5.
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak.
|
6.
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazandırmak.
|
7.
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmak.
|
8.
En az bir yabancı dil bilgisi kazandırmak.
|
9.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
|
10.
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırmak.
|
11.
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazandırmak.
|
12.
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazandırmak.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, ulusal veya uluslar arası üniversiteler ve araştırma kuruluşlarında akademik ve bilimsel çalışmalarda bulunmakta, ulusal ve/veya uluslararası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik pozisyonlarında görev almaktadırlar. Mezunlarımızın istihdam edildiği bazı kuruluşlar:
Alcatel-Lucent, Arçelik A.Ş, Boğaziçi Üniversitesi, Çankaya Üniversitesi, Doğuş Yayın Grubu, Durmazlar, Garanti Teknoloji, Hava Kuvvetleri, Henkel, Hewlett-Packard, Intouch Solutions Inc., USA, İçişleri Bakanlığı, Maltepe Üniversitesi, Netaş, Oyak-Renault, Quad-Plus, USA, Robert Bosch, Roketsan, Technische Universität Darmstadt, TEDAŞ, TOFAŞ, Turkcell, TÜBİTAK, Türk Telekom, University of Kansas, USA, Vestel, Vodafone.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Her ders için değerlendirme kriterleri dönem başında ilgili öğretim üyesi/elemanı tarafından duyurulmaktadır. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. FF ve FD notları başarısız olarak kabul edilmektedir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 2 ayrı grup stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencilerin, en az 2.00/4.00 GANO ve her ders için en az DD notuna sahip olmaları gerekmektedir. Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans derecesi için tamamlanması gereken ders planında bitirme projesi de yer almaktadır. Bitirme projesi 8. yarıyıl dersi olarak değerlendirilmektedir. Programı tamamlayan, staj gerekliliklerini yerine getiren öğrenciler GANO´larının 2.00´ın altında olmaması halinde lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Enes YİĞİT
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 294 20 18
e-posta : enesyigit@uludag.edu.tr
Bölüm Başkan Yardımcısı
Doç. Dr. Şekip Esat HAYBER
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 294 21 03
e-posta : sehayber@uludag.edu.tr
Bölüm Başkan Yardımcısı
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa DEMİRTAŞ
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 295 52 55
e-posta : mustafademirtas@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzün lisans öğrencileri için 8 sınıfı, araştırma ve eğitim aktiviteleri için 13 laboratuvarı bulunmaktadır. Bu laboratuvarlar aşağıda listelenmiştir:
Bilgisayar Laboratuvarı,
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı - I,
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı - II,
PCB Laboratuvarı,
Proje Geliştirme Laboratuvarı,
Elektrik Makineleri ve Güç Elektroniği Laboratuvarı,
Biyomedikal Sinyal İşleme Laboratuvarı,
Gömülü Sistemler Laboratuvarı,
İmge İşleme Laboratuvarı,
Mikrodalga ve Haberleşme Laboratuvarı,
Optik Fiberli Haberleşme Araştırmaları Laboratuvarı,
Optik Laboratuvarı,
PLC ve Otomasyon Laboratuvarı.
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |