Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Genel Tanıtım
Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 1998-1999 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır.
Bölümün temel amacı, bilgisayar ve diğer bilgi teknolojileri konusunda lisans eğitimi vererek ilköğretim okullarında görev yapacak bilgisayar öğretmeni adaylarına öğretmenlik mesleğine ilişkin ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, öğretim teknoloğu, formatör öğretmen ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Bu bölüm, yükseköğretimde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilecek veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilecek, bilgi toplumunun oluşabilmesi için güncel ve yenilikçi bilgi ve iletişim teknolojilerine hakim, bu teknolojilerin eğitime etkili entegrasyonunu gerçekleştirebilen, daha kaliteli bir eğitim için farklı öğrenme ortamları tasarlayabilen, öğretim araç ve gereçlerini nitelik ve nicelik açısından öğretim ihtiyaçları doğrultusunda geliştirebilen ve kullanabilen, disiplinler arası çalışabilen, bilimsel araştırma süreçlerini kullanabilen, alanında iyi yetişmiş, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini kavrayan, açık fikirli, özgür düşünebilen, yaratıcı, milli, insani ve kültürel değerlerimizi benimsemiş; öğretmenlik mesleğini düzgün bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak sergileyebilen, yabancı dil, genel kültür ve tarihsel bilgilere sahip toplumsal ve evrensel değerlere saygılı, nitelikli mezunlar yetiştirmektir.
2012 yılı itibariyle bölümde 6 BAP projesinde yürütücü, 1 TÜBİTAK ve 1 Avrupa Birliği projesinde araştırmacı olarak çalışılmaktadır.
Bölüm öğretim elemanlarının üzerinde çalışmakta olduğu konulardan bazıları şunlardır:
1. Bilgisayar destekli eğitim,
2. Bilgisayar destekli yabancı dil eğitimi,
3. Eğitim teknolojisi,
4. Eğitim ve okul sistemlerinde bilgisayar kullanımı,
5. Eğitimde Web 2.0 teknolojileri kullanımı,
6. Eğitsel tasarım,
7. Mesleki gelişim
8. İnsan bilgisayar etkileşimi
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
|
2.
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
|
3.
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
|
4.
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
|
5.
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
|
6.
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
|
7.
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
- Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
- Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
- Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
- Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
- Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
- Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
- Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
- Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
- Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
- Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
- Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
- Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
- Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
- Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
- Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
- Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
- Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
- Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
- Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
- Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
- Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
- Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
- Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
- Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
- Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
- Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
- Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
- Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
- Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
- Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
- Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. 3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak. |
1,2 |
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak |
1,2 |
1,2 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak |
1,2 |
1,2 |
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak. |
1,2 |
1 |
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak. |
1,2 |
1 |
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek |
1,2 |
1,2 |
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek. |
1,2 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak. |
1,2,3 |
1,3,4 |
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek. |
1,2,3 |
2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. 3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,5 |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,5 |
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,5 |
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak. |
1,2,3,4 |
1,3,4 |
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,5 |
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek. |
1,2,3,4 |
1,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak. |
1 |
1,2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak |
1 |
1,2 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak |
1 |
1,2 |
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak. |
1 |
1,2 |
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak. |
1 |
1,2 |
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek |
1 |
1,2 |
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek. |
1 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. 2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilir veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı:
Prof.Dr. Aysan ŞENTÜRK
Adres:Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 2942231
aysan@uludag.edu.tr
Bologna Program Koordinatörü:
Doç. Dr. Salih BİRİŞÇİ
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Tel: +90 224 2942229
salihbirisci@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır. Bölümdeki olanaklar:
- 1 kütüphane
- 2 bilgisayar laboratuvarı
- 1 sunucu
- 40 adet ince istemci (thin client)
- 1 adet kesintisiz güç kaynağı
- 24 adet PC
- 1 akıllı sınıf (akıllı tahta, projeksiyon, ses sistemi)
- 7 adet projektör
- 1 adet network yazıcı
- 6 adet dizüstü bilgisayar
- 1 adet tarayıcı
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5101 |
ÖĞRETİM TASARIMI VE GELİŞTİRME SÜRECİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
BIL5103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIL5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIL5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5102 |
ÖĞRETİM TASARIMINDA YENİ YAKLAŞIMLAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIL5104 |
EĞİTİMDE İSTATİSTİK UYGULAMALRI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIL5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
BIL5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
BIL5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIL5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIL5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
Bilimsel Hazırlık Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1102-BH |
ALGORİTMA TASARIMI VE GELİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
8 |
BIL2103-BH |
TEMEL PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BIL2115-BH |
ÖĞRETİM TASARIMI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
BIL3104-BH |
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL4103-BH |
TEKNOLOJİ PLANLAMASI VE UYGULAMALARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
Toplam |
|
23 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5105 |
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5107 |
KARMA ÖĞRENME ORTAMLARI: KURAM, TASARIM VE UYGULAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5109 |
UZAKTAN EĞİTİMDE KURAM VE UYGULAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5111 |
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5113 |
EĞİTİM YAZILIMLARININ TASARIMI VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5115 |
ÖĞRETİM GELİŞTİRME SÜRECİNDE DEĞERLENDİRME VE DEĞİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5117 |
WEB TABANLI YAZILIM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5119 |
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5121 |
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5123 |
TEKNOLOJİ TABANLI AKTİF ÖĞRENME: STRATEJİLER VE UYGULAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5125 |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5106 |
PROJE TEMELLİ ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5108 |
MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5110 |
EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLERİN KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5112 |
OKULLARDA BİLGİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5116 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNİN UYGULANMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5120 |
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL ANALİZLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5122 |
BİLİŞİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5124 |
MESLEKİ GELİŞİM VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5126 |
GÖMÜLÜ SİSTEMLER VE ROBOTİK UYGULAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5128 |
GELİŞEN TEKNOLOJİLER VE YENİ OKURYAZARLIKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |