Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Genel Tanıtım
Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 1998-1999 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır.
Bölümün temel amacı, bilgisayar ve diğer bilgi teknolojileri konusunda lisans eğitimi vererek ilköğretim okullarında görev yapacak bilgisayar öğretmeni adaylarına öğretmenlik mesleğine ilişkin ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, öğretim teknoloğu, formatör öğretmen ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Bu bölüm, yükseköğretimde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilecek veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilecek, bilgi toplumunun oluşabilmesi için güncel ve yenilikçi bilgi ve iletişim teknolojilerine hakim, bu teknolojilerin eğitime etkili entegrasyonunu gerçekleştirebilen, daha kaliteli bir eğitim için farklı öğrenme ortamları tasarlayabilen, öğretim araç ve gereçlerini nitelik ve nicelik açısından öğretim ihtiyaçları doğrultusunda geliştirebilen ve kullanabilen, disiplinler arası çalışabilen, bilimsel araştırma süreçlerini kullanabilen, alanında iyi yetişmiş, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini kavrayan, açık fikirli, özgür düşünebilen, yaratıcı, milli, insani ve kültürel değerlerimizi benimsemiş; öğretmenlik mesleğini düzgün bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak sergileyebilen, yabancı dil, genel kültür ve tarihsel bilgilere sahip toplumsal ve evrensel değerlere saygılı, nitelikli mezunlar yetiştirmektir.
2012 yılı itibariyle bölümde 6 BAP projesinde yürütücü, 1 TÜBİTAK ve 1 Avrupa Birliği projesinde araştırmacı olarak çalışılmaktadır.
Bölüm öğretim elemanlarının üzerinde çalışmakta olduğu konulardan bazıları şunlardır:
1. Bilgisayar destekli eğitim,
2. Bilgisayar destekli yabancı dil eğitimi,
3. Eğitim teknolojisi,
4. Eğitim ve okul sistemlerinde bilgisayar kullanımı,
5. Eğitimde Web 2.0 teknolojileri kullanımı,
6. Eğitsel tasarım,
7. Mesleki gelişim
8. İnsan bilgisayar etkileşimi
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Eğitim/Öğretim teknolojileri alanında bilimsel araştırma yapmak.
|
2.
Eğitim sorunlarını tespit etmek ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak.
|
3.
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bunları mesleğine uyarlamak
|
4.
Proje sürecini yönetmek ve değerlendirmek.
|
5.
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak
|
6.
Alanına özgü temel yazılım geliştirme tekniklerini bilmek ve uygulamak.
|
7.
Gelişen teknolojileri öğrenme/öğretme süreçlerine etkili bir biçimde uygulayabilmek
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilir veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı:
Prof.Dr. Aysan ŞENTÜRK
Adres:Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 2942231
aysan@uludag.edu.tr
Bologna Program Koordinatörü:
Doç. Dr. Salih BİRİŞÇİ
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Tel: +90 224 2942229
salihbirisci@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır. Bölümdeki olanaklar:
- 1 kütüphane
- 2 bilgisayar laboratuvarı
- 1 sunucu
- 40 adet ince istemci (thin client)
- 1 adet kesintisiz güç kaynağı
- 24 adet PC
- 1 akıllı sınıf (akıllı tahta, projeksiyon, ses sistemi)
- 7 adet projektör
- 1 adet network yazıcı
- 6 adet dizüstü bilgisayar
- 1 adet tarayıcı
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5101 |
ÖĞRETİM TASARIMI VE GELİŞTİRME SÜRECİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
BIL5103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
BIL5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
14 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5102 |
ÖĞRETİM TASARIMINDA YENİ YAKLAŞIMLAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIL5104 |
EĞİTİMDE İSTATİSTİK UYGULAMALRI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
BIL5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
BIL5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
14 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIL5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
BIL5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5105 |
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5107 |
KARMA ÖĞRENME ORTAMLARI: KURAM, TASARIM VE UYGULAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5109 |
UZAKTAN EĞİTİMDE KURAM VE UYGULAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5111 |
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5113 |
EĞİTİM YAZILIMLARININ TASARIMI VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5115 |
ÖĞRETİM GELİŞTİRME SÜRECİNDE DEĞERLENDİRME VE DEĞİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5117 |
WEB TABANLI YAZILIM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5119 |
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5121 |
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5123 |
TEKNOLOJİ TABANLI AKTİF ÖĞRENME: STRATEJİLER VE UYGULAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5123 |
TEKNOLOJİ TABANLI AKTİF ÖĞRENME: STRATEJİLER VE UYGULAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL5106 |
PROJE TEMELLİ ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5108 |
MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5110 |
EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLERİN KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5112 |
OKULLARDA BİLGİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5114 |
TEST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5116 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNİN UYGULANMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5120 |
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL ANALİZLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5122 |
BİLİŞİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5124 |
MESLEKİ GELİŞİM VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5126 |
GÖMÜLÜ SİSTEMLER VE ROBOTİK UYGULAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5128 |
GELİŞEN TEKNOLOJİLER VE YENİ OKURYAZARLIKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
2 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |