Genel Tanıtım
BUÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Parazitoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans programı ilk kez 2002 tarihinde kurulmuştur Parazitoloji Anabilim Dalı´nda Y. Lisans eğitimini bitiren öğrenciler Parazitoloji alanında Y. Lisans derecesi almış olurlar. Bu programda Y. Lisans eğitimi esnasında temel parazitolojik bilgileri edinmelerinin yanı sıra, öğrencilerin parazitolojideki güncel gelişmeleri izlemeleri, literatür takip etmeleri, ilgi alanlarında bilimsel projeler planlamaları ve anabilim dalında yapılan araştırmalara katılmaları gereklidir.
Parazitoloji Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlara Parazitoloji alanında “Master” (MSc) unvanı verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Bir öğrencinin tezli yüksek lisans programına başvurabilmesi için; a) Veteriner Fakültesi veya Fen Fakültesi Biyoloji bölümü mezunu olmak. Lisans diploma not ortalaması 4’lük sistemde en az 2,25 veya eşdeğer bir not ortalamasına ve Sağlık Bilimleri için sayısal puan türünde Senatonun belirleyeceği ALES (en az 55) taban puanına sahip olması şartı aranır. b) YÖK´ün kabul ettiği merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından ya da Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından Anabilim Dalı Kurul kararı (istendiği taktirde) ile belirlenecek taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Senato karar verir. c ) Eğitim ve öğretimin tamamen yabancı dille yapıldığı programlar hariç, diğer yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik programlarına kabul edilen yabancı uyruklu öğrencilerin ULUTÖMER veya diğer devlet üniversiteleri tarafından yapılan Türkçe sınavından C1 düzeyinden az olmamak koşuluyla enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından önerilen ve Senato tarafından karara bağlanan düzeyde başarılı olmaları gerekir. Başarılı olamayanlar ULUTÖMER veya Senatonun belirlediği bir merkez tarafından açılan en fazla 1 (bir) yıl süreli Türkçe dil kursuna katılmak ve Türkçe sınavında başarılı olmak zorundadır.
Lisans veya yüksek lisansını Türkiye’de tamamlamış olan yabancı uyruklu adaylar için Türkçe yeterlik belgesi aranmaz.
Yabancı uyruklu adaylar, anadilleri dışında Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen dillerin birinden YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından bu puan eşdeğeri puan almaları hâlinde programa kabul edilebilirler.
Lisans veya tezli yüksek lisans programını yabancı ülkelerde tamamlamış yabancı uyruklu olan adayların YÖK’ten tanınma belgesi almış olması gerekir.
Bir öğrencinin tezli yüksek lisans programında değerlendirilmeye alınabilmesi için;
Değerlendirme aralığı olarak ALES puanı %50, Lisans Not ortalaması %20, Mülakat notu %30 ağırlığa sahiptir. Yabancı uyruklu adaylarda ise Lisans Not ortalaması % 50, Mülakat notu %50 ağırlığa sahiptir. Genel başarı notu 65 puanın altında olan adaylar başarısız sayılır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Parazitoloji alanında Yüksek Lisans eğitimine başvurabilmek için lisans derecesine sahip olmak gerekmektedir. Yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken ortak ve zorunlu derslerin tümü ile seçmeli dersleri başarı ile tamamlaması, her bir dersten 100 üzerinden en az 70 alınması gerekmektedir.
Yüksek Lisans programında yer alan öğrencilerin Parazitolojik bilgileri edinmelerinin yanı sıra, Veteriner Hekimlik yönünden önemli parazitlerin biyolojilerini, teşhis, tadavi ve konaklarına verdikleri zararlarını, araştırma yöntemlerini, yerli ve yabancı yayın yazma ilkelerini bilmeleri amaçlanır.
8
Program Yeterlilikleri & TYYÇ & TYYÇ-TAY İlişkisi
8.1
1.
Yüksek Lisans düzeyinde elde edilen kazanımlar temelinde, Veteriner Parazitoloji alanında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.
|
2.
Parazitolojik tanımları ve genel parazitolojik muayene yöntemlerini bilir ve uygular.
|
3.
Helmint, Protozoon ve Artropod enfeksiyonları ve meydana getirdikleri hastalıklar hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.
|
4.
Zoonoz parazitler hakkında bilgi sahibi olarak insan sağlığı açısından önemini ve korunma yöntemlerini bilir.
|
5.
Bir araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi ve beceriye sahip olur ve başta ışık mikroskobu olmak üzere diğer temel laboratuvar cihazlarını etkin bir şekilde kullanabilir
|
6.
Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir.
|
7.
İnterneti kullanarak bilimsel bilgiye ulaşmayı bilir ve bilgisayarda bir tez/rapor hazırlayabilecek düzeyde bilgisayarı kullanabilir.
|
8.
Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir.
|
9.
Alanıyla ilgili bilimsel etkinliklere katılır, alanındaki bir konuyla ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilir ve bunu bir topluluk önünde sunabilir.
|
8.2
TYYÇ Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir.
- Bir araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi ve beceriye sahip olur ve başta ışık mikroskobu olmak üzere diğer temel laboratuvar cihazlarını etkin bir şekilde kullanabilir
- Parazitolojik tanımları ve genel parazitolojik muayene yöntemlerini bilir ve uygular.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Helmint, Protozoon ve Artropod enfeksiyonları ve meydana getirdikleri hastalıklar hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.
- Yüksek Lisans düzeyinde elde edilen kazanımlar temelinde, Veteriner Parazitoloji alanında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.
- Zoonoz parazitler hakkında bilgi sahibi olarak insan sağlığı açısından önemini ve korunma yöntemlerini bilir.
- Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir.
- Alanıyla ilgili bilimsel etkinliklere katılır, alanındaki bir konuyla ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilir ve bunu bir topluluk önünde sunabilir.
- Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir.
- Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- İnterneti kullanarak bilimsel bilgiye ulaşmayı bilir ve bilgisayarda bir tez/rapor hazırlayabilecek düzeyde bilgisayarı kullanabilir.
- Alanıyla ilgili bilimsel etkinliklere katılır, alanındaki bir konuyla ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilir ve bunu bir topluluk önünde sunabilir.
- Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir.
- Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir.
|
8.3
TYYÇ - TAY Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir. |
2,3 |
2,3 |
Bir araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi ve beceriye sahip olur ve başta ışık mikroskobu olmak üzere diğer temel laboratuvar cihazlarını etkin bir şekilde kullanabilir |
1 |
1 |
Parazitolojik tanımları ve genel parazitolojik muayene yöntemlerini bilir ve uygular. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Eğitim aldığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2-Alanında edindiği bilgileri kullanarak, uzmanlık gerektiren sorunlara çözüm önerileri oluşturur. 3-Uzmanlık alanına ilgili bilgileri farklı disiplin alanlarına ilişkin bilgiler ile bütünleştirerek yorumlar ve gerekli durumlarda çözüme katkı sağlayacak bilimsel bilgi ve çözüm önerisi oluşturur. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir. |
1,2 |
|
Bir araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi ve beceriye sahip olur ve başta ışık mikroskobu olmak üzere diğer temel laboratuvar cihazlarını etkin bir şekilde kullanabilir |
|
2 |
Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir. |
|
3 |
Helmint, Protozoon ve Artropod enfeksiyonları ve meydana getirdikleri hastalıklar hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur. |
1 |
1 |
Parazitolojik tanımları ve genel parazitolojik muayene yöntemlerini bilir ve uygular. |
|
1 |
Yüksek Lisans düzeyinde elde edilen kazanımlar temelinde, Veteriner Parazitoloji alanında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. |
2 |
1 |
Zoonoz parazitler hakkında bilgi sahibi olarak insan sağlığı açısından önemini ve korunma yöntemlerini bilir. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, herhangi bir veteriner hekimliği çalışma alanı ile ilgili uzmanlık düzeyinde geliştirilmiş bilgilere sahiptir. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak tanımlar. 3-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası kanun ve yönetmelikleri tanır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili bilimsel etkinliklere katılır, alanındaki bir konuyla ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilir ve bunu bir topluluk önünde sunabilir. |
1 |
|
Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir. |
3 |
3,5,6 |
Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir. |
1,2 |
1,2,5 |
Zoonoz parazitler hakkında bilgi sahibi olarak insan sağlığı açısından önemini ve korunma yöntemlerini bilir. |
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili her türlü verinin (saha gözlemleri, üretilmiş bilimsel bilgi, vb) derler ve amaca yönelik olarak değerlendirilerek yorumlar. 2-Alanı ile ilgili konularda strateji geliştirir ve kullanır. 3-Uzmanlık düzeyinde edindiği bilgiyi ülke ve bölgenin ihtiyaçlarının bilincinde olarak uygular ve savunma yeterliliğine sahip olur. 4-Çevre sağlığı kurallarını tanımlar ve korumaya yönelik uygulamaları yapar. 5-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır; bilimsel teknik ve yöntemleri inceler, sonuçları yorumlar; sorunlara yönelik analiz veya yöntem kurgular; elde ettiği verilere göre çözüm ve/veya tedavi alternatifi sunar. 6-Alanıyla ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, vb) takip eder ve gerektiğinde kullanır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir. |
2 |
2,3,4 |
Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir. |
1,3 |
1,2 |
Zoonoz parazitler hakkında bilgi sahibi olarak insan sağlığı açısından önemini ve korunma yöntemlerini bilir. |
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Eğitimini tamamladığı yüksek lisans programının kendisine sağladığı yetki v sorumlulukların farkında olarak mesleği icra etme bilincinde olur. 2-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, alınan görevi becerileri doğrultusunda yerine getirir. 3-Varsa kendi uzmanlık alanı dışındaki problemlerde diğer uzmanlarla ilişki kurarak, ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur. 4-Eğitim aldığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak ve mesleki paydaşlarla da iletişimde olarak bölgesel veya uluslararası düzeydeki alanına ilgili sorunlara çözüm yolları geliştirir, sorunu çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili bilimsel etkinliklere katılır, alanındaki bir konuyla ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilir ve bunu bir topluluk önünde sunabilir. |
1 |
1 |
Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir. |
2 |
1,3,6 |
Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir. |
|
2 |
İnterneti kullanarak bilimsel bilgiye ulaşmayı bilir ve bilgisayarda bir tez/rapor hazırlayabilecek düzeyde bilgisayarı kullanabilir. |
1,4 |
5 |
Zoonoz parazitler hakkında bilgi sahibi olarak insan sağlığı açısından önemini ve korunma yöntemlerini bilir. |
|
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Yüksek lisans alanına ilişkin bilgilerini kullanarak, halk ve hayvan sağlığını ilgilendiren konularda ilgili kurullarda sorunun tanımlanması ve çözüm önerilerine ilişkin bilgiler verir ve etkinlikler düzenler. 2-Meslek kurul ve kuruluşlarında alanı ile ilgili görevler alır. 3-Mesleki yetenek ve yetkilerinden yola çıkarak toplum bilinciyle sosyal projeler planlar ve hayata geçirir. 4-Alanındaki mesleki gelişimini devam ettirmek ve sosyal ilişkileri kurabilecek düzeyde (en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyi) en az bir yabancı dili kullanır. 5-Gerek mesleki uygulamaları ve gerekse sosyal ilişkiler düzeyinde ihtiyaç duyulabilecek teknolojik araçları ileri düzeyde kullanır. 6-Dünya gündemini yakından takip eder, olaylara duyarlılık gösterir. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili bilimsel etkinliklere katılır, alanındaki bir konuyla ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilir ve bunu bir topluluk önünde sunabilir. |
|
2,3 |
Bilimsel yenilikleri takip ederek alanıyla veya benzer alanlarla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur ve disiplinler arası çalışmalara önderlik edebilir. |
1 |
|
Edindiği bilgiler sonucunda alanıyla ilgili kazandığı yetki ve sorumlulukların bilincinde mesleğini icra ederek gerekli durumlarda farklı stratejiler geliştirerek karşılaştığı sorun ve sonuçları değerlendirebilir. |
1 |
|
İnterneti kullanarak bilimsel bilgiye ulaşmayı bilir ve bilgisayarda bir tez/rapor hazırlayabilecek düzeyde bilgisayarı kullanabilir. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Bilimsel bilgiyi üretme ve kullanıma sokma metotlarını kavrar. 2-Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirler ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılır. 3-Mesleki gelişimini sağlayacak her türlü etkinlik ve üretilmiş bilgiyi değerlendirerek, gerçekleştireceği çalışmalarda kullanır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
-Veteriner Fakültesi öğretim üyesi
-Veteriner Kontrol ve Araştırma Enstitüsü uzman personeli
-Meslek Yüksek Okulu öğretim görevlisi
-Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü Veteriner Hekimi
-Hayvancılık işletmesi sorumlu Veteriner Hekimi
-Serbest Veteriner Hekim
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav evrakı ve sonuçları anabilim dalı başkanlığı aracılığı ile beş iş günü içinde ilgili enstitüye iletilir. Ders başarısının tespitine ilişkin esaslar şunlardır: a) Lisansüstü programlarda alınan derslerden sınava girebilmek için; teorik derslerde % 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarılı olmak için tezli yüksek lisans programlarında 100 üzerinden en az 70 puan almak gerekir. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 F 0-69 b)Yukarıdaki esaslar çerçevesinde 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde; yüksek lisans programlarında AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. c) Ayrıca, yukarıdaki harf notları dışında aşağıdaki harfler de kullanılabilir: 1) D (Devamsız) notu; derse devam yükümlüğüne ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları ve gerekleri yerine getirmeyen öğrenciye verilir. D not ortalaması hesabına FF notu olarak geçilir. 2) G (Geçer) notu; kredisiz dersler ve tez çalışmalarını başarıyla tamamlayan öğrencilere verilir. 3) K (Kalır) notu; kredisiz dersler ile tez çalışmasında başarısız olan öğrenciye verilir. ç) Zorunlu ve seçmeli derslerin sınavlarında başarısız olan, devamsızlıktan kalan veya ilgili dersin ön koşullarını yerine getirmeyen öğrenciler, ilgili ders/dersleri açıldığı ilk yarıyılda alır. Seçmeli dersten başarısız olunması halinde öğrenci onun yerine yeni bir ders seçebilir. d) Lisansüstü programlarda yer alan derslerin sınav sonuçlarını, sınav evrakı ve protokolünü sınavların tamamlanmasını takip eden beş iş günü içinde anabilim dalı başkanları aracılığı ile ilgili enstitüye iletilir. e) Erasmus ve Farabi gibi ulusal veya uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı anabilim dalı başkanlığının teklifi ile enstitü yönetim kurulu kararı ile yapılır. Bu notlar öğrencinin not döküm belgesine işlenir. Ders başarı ortalaması (1) Öğrencinin başarı durumu, her yarıyıl sonunda bu Yönetmeliğin 21 nci maddesindeki tabloda harf notu karşılığı olarak verilen katsayılar üzerinden hesaplanan yarıyıl akademik not ortalaması (YANO) ve genel akademik not ortalaması (GANO) ile belirlenir. YANO, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır. GANO, öğrencinin lisansüstü programa girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu anabilim dalının ders programındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ders dönemi sonunda hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır. (2) YANO ve GANO ağırlıklı not ortalamaları ile hesaplanır. Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle, derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Ağırlıklı not ortalaması virgülden sonra iki haneli olarak hesaplanır. (3) Gerek YANO ve gerekse GANO öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA)´dan (FF)´ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. (4) Öğrencinin aldığı tüm notlar not kütüğüne işlenir.
Tezli yüksek lisans programı; 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders ile ders aşamasında bir seminer dersi, her yarıyıl alınacak Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Tez Danışmanlığı Dersi ve tez çalışması ile BUÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Uygulama Esasları ek 1 maddesinde belirtilen yayın koşullarından oluşur.
Tam Zamanlı/Yarı Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi
Parazitoloji Anabilim Dalı
Bursa. Prof.Dr. Levent Aydın (Anabilim Dalı Başkanı): 0224 2941314
laydin@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Veteriner Parazitoloji Anabilim Dalında altı adet öğretim üyesi bulunmaktadır. Yapılan bilimsel çalışmalar birkaç ana konu üzerinde yoğunlaşmıştır. Özellikle çiftlik hayvanları ve pet hayvanların ekto ve endoparazitlerinin epidemiyolojisi, birçok paraziter hastalığa karşı yeni geliştirilmiş ve ticari olarak mevcut ilaçların denenmesi, arı hastalıkları ve akarlar konularında güncel çalışmalar sürdürülmektedir. Parazitoloji Anabilim Dalı´ndaki araştırma laboratuvarları ve olanakları aşağıda sunulmuştur:
1) Helmintoloji Laboratuvarı: Laboratuvarda bulunan başlıca malzemeler santrifüjler, ışık, stereo, inverted mikroskoplar, Mc Master lamları, dipfriz (-20 0C), iklimlendirme dolabı ve etüvler bulunmaktadır.
2) Protozooloji-Artropodoloji Laboratuvarı: Laboratuvarda bulunan başlıca malzemeler desikatör, etüv, stereo ve ışık mikroskobu, artropod diseksiyon seti, mikropipetler, deneme kovanları, dipfriz (-80 0C), santrifüjler bulunmaktadır.
3) Sinek tür teşhis ve kültür laboratuvarı kuruluş aşamasındadır.
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |