Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Tıp-Anatomi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı kürsüsü, Anatomi - Histoloji ve Embriyoloji adı altında açılan kadroya 1975 yılında Prof. Dr. K. Turgut Vardar’ın atanması ile resmen kurulmuştur. 1977 yılında Anatomi ve Histoloji ve Embriyoloji kürsüleri adları ile ayrılan, 1982’de ise Morfoloji Anabilim Dalı adını alan kürsü, 1993’ten günümüze kadar Anatomi Anabilim Dalı olarak devam etmektedir. Bölümün Kuruluşundan bugüne Tıp-Anatomi Yüksek Lisans Programı adı altında lisans üstü eğitimine devam edilmektedir.
2
Verilen Derece
Anatomi Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlara Anatomi alanında “Master” (MSc) ünvanı verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Bir öğrencinin tezli yüksek lisans programına başvurabilmesi için; a) Lisans derecesi ile mezun olmak. Lisans diploma not ortalaması 4’lük sistemde en az 2,25 veya eşdeğer bir not ortalamasına ve Sağlık Bilimleri için sayısal puan türünde Senatonun belirleyeceği ALES (en az 55) taban puanına sahip olması şartı aranır. b) YÖK´ün kabul ettiği merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından ya da Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından Anabilim Dalı Kurul kararı (istendiği taktirde) ile belirlenecek taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Senato karar verir. c ) Eğitim ve öğretimin tamamen yabancı dille yapıldığı programlar hariç, diğer yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik programlarına kabul edilen yabancı uyruklu öğrencilerin ULUTÖMER veya diğer devlet üniversiteleri tarafından yapılan Türkçe sınavından C1 düzeyinden az olmamak koşuluyla enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından önerilen ve Senato tarafından karara bağlanan düzeyde başarılı olmaları gerekir. Başarılı olamayanlar ULUTÖMER veya Senatonun belirlediği bir merkez tarafından açılan azami 2 (iki) yıl süreli Türkçe dil kursuna katılmak ve Türkçe sınavında başarılı olmak zorundadır. Lisansını Türkiye’de tamamlamış olan yabancı uyruklu adaylar için Türkçe yeterlik belgesi aranmaz. Yabancı uyruklu adaylar, anadilleri dışında Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen dillerin birinden YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından bu puan eşdeğeri puan almaları hâlinde programa kabul edilebilirler. Lisans programını yabancı ülkelerde tamamlamış yabancı uyruklu olan adayların YÖK’ten tanınma belgesi almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Anatomi alanında Yüksek Lisans eğitimine başvurabilmek için lisans derecesine sahip olmak gerekmektedir. Yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken ortak ve zorunlu derslerin tümü ile seçmeli dersleri başarı ile tamamlaması, her bir dersten 100 üzerinden en az 70 alınması gerekmektedir.
7
Program Profili
Anatomi Yüksek Lisans Programı ile öğrencilerin ilgili alanlarda uzmanlaşmaları ve bu disiplindeki becerilerini geliştirebilmeleri sağlanmaktadır.
Yüksek lisans derecesi, dersler ve araştırmayı kapsayan azami 6 yıllık bir programdır. İlk iki yıl genelde uzmanlık alanı ile ilgili derslerin alınmasını ve tez çalışmasına hazırlığı kapsamaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
2. Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
3. Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
4. İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir.
5. Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
6. Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
7. Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
8. Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
9. Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
10. Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
  • Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
  • Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
  • Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
  • Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
  • Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
  • Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
  • İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
  • İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
  • Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
  • Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
  • Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
  • Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
  • Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
  • Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
  • İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
  • İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir.
  • Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
  • Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
  • Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
  • Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
  • Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
  • Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
  • Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
  • Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
  • Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
  • Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
  • Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
  • Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
  • Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
  • Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
  • Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
  • Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
  • Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
  • İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
  • Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
Öğrenme Yetkinliği
  • Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
  • Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
  • Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
  • Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
  • Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
  • Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
  • İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Yükseköğrenime bağlı Üniversitelerde Akademik kariyere başlama imkanı sağlanmış olur.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav evrakı ve sonuçları anabilim dalı başkanlığı aracılığı ile beş iş günü içinde ilgili enstitüye iletilir. Ders başarısının tespitine ilişkin esaslar şunlardır: a) Lisansüstü programlarda alınan derslerden sınava girebilmek için; teorik derslerde % 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarılı olmak için tezli yüksek lisans programlarında 100 üzerinden en az 70 puan almak gerekir. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 F 0-69 b)Yukarıdaki esaslar çerçevesinde 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde; yüksek lisans programlarında AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. c) Ayrıca, yukarıdaki harf notları dışında aşağıdaki harfler de kullanılabilir: 1) D (Devamsız) notu; derse devam yükümlüğüne ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları ve gerekleri yerine getirmeyen öğrenciye verilir. D not ortalaması hesabına FF notu olarak geçilir. 2) G (Geçer) notu; kredisiz dersler ve tez çalışmalarını başarıyla tamamlayan öğrencilere verilir. 3) K (Kalır) notu; kredisiz dersler ile tez çalışmasında başarısız olan öğrenciye verilir. ç) Zorunlu ve seçmeli derslerin sınavlarında başarısız olan, devamsızlıktan kalan veya ilgili dersin ön koşullarını yerine getirmeyen öğrenciler, ilgili ders/dersleri açıldığı ilk yarıyılda alır. Seçmeli dersten başarısız olunması halinde öğrenci onun yerine yeni bir ders seçebilir. d) Lisansüstü programlarda yer alan derslerin sınav sonuçlarını, sınav evrakı ve protokolünü sınavların tamamlanmasını takip eden beş iş günü içinde anabilim dalı başkanları aracılığı ile ilgili enstitüye iletilir. e) Erasmus ve Farabi gibi ulusal veya uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı anabilim dalı başkanlığının teklifi ile enstitü yönetim kurulu kararı ile yapılır. Bu notlar öğrencinin not döküm belgesine işlenir. Ders başarı ortalaması (1) Öğrencinin başarı durumu, her yarıyıl sonunda bu Yönetmeliğin 21 nci maddesindeki tabloda harf notu karşılığı olarak verilen katsayılar üzerinden hesaplanan yarıyıl akademik not ortalaması (YANO) ve genel akademik not ortalaması (GANO) ile belirlenir. YANO, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır. GANO, öğrencinin lisansüstü programa girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu anabilim dalının ders programındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ders dönemi sonunda hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır. (2) YANO ve GANO ağırlıklı not ortalamaları ile hesaplanır. Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle, derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Ağırlıklı not ortalaması virgülden sonra iki haneli olarak hesaplanır. (3) Gerek YANO ve gerekse GANO öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA)´dan (FF)´ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. (4) Öğrencinin aldığı tüm notlar not kütüğüne işlenir.
12
Mezuniyet Koşulları
Tezli yüksek lisans programı; 21 kredi saatten az ve 28 kredi saatten fazla olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, ders ve tez aşamasında birer seminer, tez çalışması ve tez sınavından oluşur. Bilimsel hazırlık programına ihtiyaç duyulmamasına rağmen, danışmanın gerekli görmesi halinde, krediye sayılmamak koşulu ile öğrenciye lisans düzeyinde dersler de aldırılabilir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Erdoğan Şendemir
Adres: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı, Görükle, Bursa
Tel: 224 2953814,
Elektronik posta: iari@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Altı Öğretim üyesi, yardımcı öğretim görevlilieri, derslikler ve seminer salonları, uygulama (model ve kadavra üzerinde eğitim olanağı) ve araştırma laboratuvarları, bilgisayar olanakları bulunmaktadır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr