Genel Tanıtım
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı kürsüsü, Anatomi - Histoloji ve Embriyoloji adı altında açılan kadroya 1975 yılında Prof. Dr. K. Turgut Vardar’ın atanması ile resmen kurulmuştur. 1977 yılında Anatomi ve Histoloji ve Embriyoloji kürsüleri adları ile ayrılan, 1982’de ise Morfoloji Anabilim Dalı adını alan kürsü, 1993’ten günümüze kadar Anatomi Anabilim Dalı olarak devam etmektedir. Bölümün Kuruluşundan bugüne Tıp-Anatomi Yüksek Lisans Programı adı altında lisans üstü eğitimine devam edilmektedir.
Anatomi Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlara Anatomi alanında “Master” (MSc) ünvanı verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Bir öğrencinin tezli yüksek lisans programına başvurabilmesi için;
a) Lisans derecesi ile mezun olmak. Lisans diploma not ortalaması 4’lük sistemde en az 2,25 veya eşdeğer bir not ortalamasına ve Sağlık Bilimleri için sayısal puan türünde Senatonun belirleyeceği ALES (en az 55) taban puanına sahip olması şartı aranır. b) YÖK´ün kabul ettiği merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından ya da Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından Anabilim Dalı Kurul kararı (istendiği taktirde) ile belirlenecek taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Senato karar verir. c ) Eğitim ve öğretimin tamamen yabancı dille yapıldığı programlar hariç, diğer yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik programlarına kabul edilen yabancı uyruklu öğrencilerin ULUTÖMER veya diğer devlet üniversiteleri tarafından yapılan Türkçe sınavından C1 düzeyinden az olmamak koşuluyla enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından önerilen ve Senato tarafından karara bağlanan düzeyde başarılı olmaları gerekir. Başarılı olamayanlar ULUTÖMER veya Senatonun belirlediği bir merkez tarafından açılan azami 2 (iki) yıl süreli Türkçe dil kursuna katılmak ve Türkçe sınavında başarılı olmak zorundadır.
Lisansını Türkiye’de tamamlamış olan yabancı uyruklu adaylar için Türkçe yeterlik belgesi aranmaz.
Yabancı uyruklu adaylar, anadilleri dışında Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen dillerin birinden YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından bu puan eşdeğeri puan almaları hâlinde programa kabul edilebilirler.
Lisans programını yabancı ülkelerde tamamlamış yabancı uyruklu olan adayların YÖK’ten tanınma belgesi almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Anatomi alanında Yüksek Lisans eğitimine başvurabilmek için lisans derecesine sahip olmak gerekmektedir. Yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken ortak ve zorunlu derslerin tümü ile seçmeli dersleri başarı ile tamamlaması, her bir dersten 100 üzerinden en az 70 alınması gerekmektedir.
Anatomi Yüksek Lisans Programı ile öğrencilerin ilgili alanlarda uzmanlaşmaları ve bu disiplindeki becerilerini geliştirebilmeleri sağlanmaktadır.
Yüksek lisans derecesi, dersler ve araştırmayı kapsayan azami 6 yıllık bir programdır. İlk iki yıl genelde uzmanlık alanı ile ilgili derslerin alınmasını ve tez çalışmasına hazırlığı kapsamaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & TYYÇ & TYYÇ-TAY İlişkisi
8.1
1.
İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
|
2.
Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
|
3.
Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
|
4.
İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir.
|
5.
Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
|
6.
Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
|
7.
Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
|
8.
Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
|
9.
Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
|
10.
Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
|
8.2
TYYÇ Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
- Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
- Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
- Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
- Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
- İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir.
- Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
- Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
- İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir.
- Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
- Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
- Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
- Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
- İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
- Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
- Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
- Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
- Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
- Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
- Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
- Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
- Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
- Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
- Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
- Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
- Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
- Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
- Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
- Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
- Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
- İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
- Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
- Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
- Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
- Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir.
- Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar.
- Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar.
- Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır.
- İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir.
- Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir.
- Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir .
- Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir.
|
8.3
TYYÇ - TAY Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir . |
1,2,3 |
1,2 |
Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6 |
Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6 |
Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir. |
1,2 |
1,2,4 |
Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir. |
1,2,3 |
1,4,5 |
Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5,6 |
Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır. |
2 |
2 |
İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir. |
1,2,3 |
1 |
İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 2-Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 3-Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. 4-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. 5-Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. 6-Deneysel araştırma planlar, yapar. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir . |
1,2 |
1,2 |
Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir. |
1,2 |
1,3 |
Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir. |
1 |
1,3 |
Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir. |
1 |
1,2,3,4 |
Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır. |
1,2 |
2 |
İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir. |
1 |
1 |
İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir. |
1 |
1 |
Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. 2-Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. 3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. 4-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir . |
1,2 |
1,2,4,5,6,7 |
Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar. |
1 |
|
Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar. |
1 |
|
Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir. |
3 |
3 |
Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır. |
3 |
3 |
Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
1 |
1,2,4,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. 3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 7-Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir . |
1,2,3 |
|
Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir. |
|
1 |
Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir. |
1,2,3 |
1,2,3,5 |
Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır. |
2 |
1,2 |
İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir. |
|
1,2 |
Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 2-Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3-Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. 4-Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. 5-Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir . |
1,2,4 |
|
Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar. |
4 |
1,3 |
Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar. |
4 |
1,3 |
Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir. |
3,4 |
1,3 |
Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir. |
1,4 |
1 |
Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir. |
1,4 |
1,2 |
Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır. |
1 |
|
İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir. |
1 |
1 |
Sosyal ve bilimsel alanlarda mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 2-Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Anatomi alanı ile ilgili konularda yeterli disiplin kazanır, yeni politikaları anlayabilir, bu çerçevelerde etik ve sosyal sorunları değerlendirebilir . |
1 |
|
Anatomi alanında bir araştırma yapar, makale haline getirir ve ulusal düzeyde hakemli dergilerde yayınlar. |
1 |
2,3 |
Anatomi alanında bir araştırma yaparak ulusal düzeyde bildiri olarak sunar. |
1 |
2,3 |
Anatomi alanında literatür taraması yapar, bilimsel makale okur, güncel bilgilere ulaşarak takip eder. Bu yetkinliklerini en az bir yabancı ile de uygulayabilir. |
|
2,3 |
Anatomi bilim dalının kapsadığı çalışma alanları ile ilgili olarak temel düzeydeki bilgileri eğitim alanında kullanır. Bu çerçevede gerekli teçhizatı, teknolojik ve istatistiğe yönelik araçları kullanabilir. |
1 |
1,2,3 |
Anatomi ile ilgili alanlarda tek başına ve bir grup dahilinde problem oluşturur ve çözümlerini ortaya koyar; deneysel araştırma planyabilir ve araştırmalarını raporlayabilir. |
1 |
2,3 |
Anatomi ve diğer tıp bilimleri arasındaki ilişkiler konusunda kavramsal ve terminolojik çerçevelerde bilgi sahibi olur, sentez ve analizde kullanır. |
1 |
2 |
İnsan anatomisi alanında güncel temel bilgi alt yapısını edinir, kullanır ve geliştirir. |
1 |
1,2 |
İnsana yönelik olarak sistematik ve topografik anatomi yapılarını, fonksiyonlarını ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine olan bilgileri edinir. |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 3-İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Yükseköğrenime bağlı Üniversitelerde Akademik kariyere başlama imkanı sağlanmış olur.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav evrakı ve sonuçları anabilim dalı başkanlığı aracılığı ile beş iş günü içinde ilgili enstitüye iletilir. Ders başarısının tespitine ilişkin esaslar şunlardır: a) Lisansüstü programlarda alınan derslerden sınava girebilmek için; teorik derslerde % 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarılı olmak için tezli yüksek lisans programlarında 100 üzerinden en az 70 puan almak gerekir. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 F 0-69 b)Yukarıdaki esaslar çerçevesinde 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde; yüksek lisans programlarında AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. c) Ayrıca, yukarıdaki harf notları dışında aşağıdaki harfler de kullanılabilir: 1) D (Devamsız) notu; derse devam yükümlüğüne ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları ve gerekleri yerine getirmeyen öğrenciye verilir. D not ortalaması hesabına FF notu olarak geçilir. 2) G (Geçer) notu; kredisiz dersler ve tez çalışmalarını başarıyla tamamlayan öğrencilere verilir. 3) K (Kalır) notu; kredisiz dersler ile tez çalışmasında başarısız olan öğrenciye verilir. ç) Zorunlu ve seçmeli derslerin sınavlarında başarısız olan, devamsızlıktan kalan veya ilgili dersin ön koşullarını yerine getirmeyen öğrenciler, ilgili ders/dersleri açıldığı ilk yarıyılda alır. Seçmeli dersten başarısız olunması halinde öğrenci onun yerine yeni bir ders seçebilir. d) Lisansüstü programlarda yer alan derslerin sınav sonuçlarını, sınav evrakı ve protokolünü sınavların tamamlanmasını takip eden beş iş günü içinde anabilim dalı başkanları aracılığı ile ilgili enstitüye iletilir. e) Erasmus ve Farabi gibi ulusal veya uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı anabilim dalı başkanlığının teklifi ile enstitü yönetim kurulu kararı ile yapılır. Bu notlar öğrencinin not döküm belgesine işlenir. Ders başarı ortalaması (1) Öğrencinin başarı durumu, her yarıyıl sonunda bu Yönetmeliğin 21 nci maddesindeki tabloda harf notu karşılığı olarak verilen katsayılar üzerinden hesaplanan yarıyıl akademik not ortalaması (YANO) ve genel akademik not ortalaması (GANO) ile belirlenir. YANO, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır. GANO, öğrencinin lisansüstü programa girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu anabilim dalının ders programındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ders dönemi sonunda hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır. (2) YANO ve GANO ağırlıklı not ortalamaları ile hesaplanır. Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle, derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Ağırlıklı not ortalaması virgülden sonra iki haneli olarak hesaplanır. (3) Gerek YANO ve gerekse GANO öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA)´dan (FF)´ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. (4) Öğrencinin aldığı tüm notlar not kütüğüne işlenir.
Tezli yüksek lisans programı; 21 kredi saatten az ve 28 kredi saatten fazla olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, ders ve tez aşamasında birer seminer, tez çalışması ve tez sınavından oluşur.
Bilimsel hazırlık programına ihtiyaç duyulmamasına rağmen, danışmanın gerekli görmesi halinde, krediye sayılmamak koşulu ile öğrenciye lisans düzeyinde dersler de aldırılabilir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Erdoğan Şendemir
Adres: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı, Görükle, Bursa
Tel: 224 2953814,
Elektronik posta: iari@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Altı Öğretim üyesi, yardımcı öğretim görevlilieri, derslikler ve seminer salonları, uygulama (model ve kadavra üzerinde eğitim olanağı) ve araştırma laboratuvarları, bilgisayar olanakları bulunmaktadır.
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |