Genel Tanıtım
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 1985 yılında Fen Bilimleri Enstitüsünde 6 öğrenciyle Yüksek Lisans eğitimine başlamıştır. 1988 yılında mezun verdikten sonra bir süre öğrenci almamış ve 1995 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlanarak eğitimini bu enstitü içinde sürdürmüştür. 1995 yılından bu yana kesintisiz eğitim vermektedir. Şimdiye değin Yüksek Lisans programından 40’ın üzerinde mezun verilmiş ve bir o kadar araştırma da literatüre kazandırılmıştır.
1998 yılında Eğitim Fakültelerindeki yeniden yapılandırma kapsamında, Müzik Eğitimi ile Resim-İş Eğitimi Bölümlerinin bir araya getirilip Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü adını almasından sonra, Bilim Dalı düzeyinde biçimlendirilmiştir ve Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı olarak varlığını sürdürmektedir. 2010 yılında YÖK tarafından Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünün kurulmasından sonra, Eğitim Fakültesi içindeki tüm programlar gibi, Müzik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı da Eğitim Bilimleri Enstitüsü içinde yerini almıştır.
Uzun yıllardır Yüksek Lisans eğitimi verilmekte olan Müzik Eğitimi Bilim Dalında, YÖK’ün getirdiği program açma asgari öğretim üyesi koşulu için hazırlıklar yapılmakta olup yakın zamanda Doktora eğitimi verilebilmesi yönünde planlama yapılmaktadır.
Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalında, yüksek öğretimde Müzik Eğitimi alanında (120 AKTS kredilik) eğitim verilmektedir. Programı başarı ile tamamlayıp program yeterlikleri sağlayanlar Müzik Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olurlar.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalında sınava girmek isteyen adayların Müzik alanında (Eğitim Fakültesi, Devlet Konservatuvarı, Güzel Sanatlar Fakültesi/Müzik) Lisans diplomasına sahip olmaları gereklidir. Ayrıca Lisansüstü giriş sınavı (ALES) ile yabancı dil sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak gereklidir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Müzik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans programında mevcut derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarı ile tamamlayan; seminer çalışmalarını yerine getiren, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi bir jüri önünde başarı ile savunan öğrencilere Müzik Eğitimi alanında Yüksek Lisans diploması verilir.
Lisansüstü Eğitim kapsamında Müzik Eğitimi Bilim Dalında verilen Yüksek Lisans Programı her yıl Mayıs ayında gözden geçirilerek değerlendirilir ve Üniversite Senatosunun onayından sonra yürürlüğe girer. Programda yer alan derslerin ulusal ve uluslar arası düzeyde diğer üniversitelerde karşılıklarının olmasına dikkat edilir. Programa devam eden öğrenciler arasından yeterli düzeyde ALES ve Yabancı Dil puanına sahip olanlar Araştırma Görevlisi sınavına alınarak Enstitü kadrosunda görevlendirilirler.
Programın amacı Müzik Eğitimi alan bilgisi ile donanımlı, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda yetkin, alana yönelik problemlerin varlığını belirleyerek uygun yöntem ile araştırıp çözüm getirecek araştırmacılar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
|
2.
Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
|
3.
Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
|
4.
Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
|
5.
Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
|
6.
Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
|
7.
Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
|
8.
Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
|
9.
Sesler arasındaki ilişkileri kavrayıp yorumlayarak ileri müziksel işitme, okuma yazma becerileri kazanma.
|
10.
Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
|
11.
Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, Danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
|
12.
Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
|
13.
Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı programını başarı ile tamamlayanlar Müzik Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesi alırlar. Mezunlar eğitimlerini devam ettirmek için Doktora programlarına başvurabilirler. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında açılan Araştırma Görevlisi kadrolarında yer alabilecekleri gibi; yeni açılan üniversitelerdeki uygun kadrolara başvurup Öğretim Üyesi olma yolunda akademik gelişmelerini sürdürebilirler. Ayrıca, yönetmeliklerinde Yüksek Lisans eğitimi almış olmayı bir tercih nedeni olarak gösteren Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde dal eğitimcisi olabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar Doktora programlarına aday olabilirler. Bunun için; farklılıklar olmakla birlikte, değişik üniversitelerde benzer uygulamalar yer almaktadır. ALES sınavından geçerli not almak ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmak gereklidir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler her dönemin başında programda yer alan derslere kayıt yaptırırlar. Programda zorunlu ve seçmeli dersler yer almaktadır. Öğrenciler %50’si zorunlu olmak üzere (30 AKTS karşılığı) zorunlu ve seçmeli dersler alırlar. İstenirse bir seçimlik ders diğer Enstitü veya programlardan alınabilir. Ayrıca, diğer üniversitelerden ders alma olanağı da vardır.
Öğrencilerin biri ders aşamasında, diğeri de tez aşamasında olmak üzere iki Seminer çalışması yapması ve başarılı olması gereklidir. Ders aşamasını başarı ile tamamlayanlar tez aşamasına geçerek araştırma yaparlar.
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddelerine göre yapılır. Her ders için başarıda araştırma düşüncesi esastır. Başarı notu 70’tir.
Müzik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans programından mezun olabilmek için, programda yer alan dersleri (60 AKTS karşılığı) başarmış olmak, seminer çalışmalarını yapmış ve araştırma konusu olan tezini tamamlayarak bir jüri önünde başarı ile savunmuş olmak gereklidir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Erol Demirbatır
Telefon:0090 0224 294 09 41
E-posta: redemir@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
Yüksek Lisans Programı Bologna Birim Koordinatörü: Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ
Telefon:00902242940960
E-posta: sakbulut@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü: 02242940976
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sekreteri: 02242940977
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Müzik Eğitimi Bilim Dalında yaklaşık 20 yıldır Yüksek Lisans eğitimi verilmektedir. Öğrenciler, Müzik Eğitimi için özel olarak tasarlanıp yapılan yeni binada uygun ortamlarda eğitim görmektedirler. Çok yönlü çalışma ve araştırma olanaklarının yanı sıra üniversitemiz kütüphanesinden gerek online gerekse basılı kaynaklar olmak üzere geniş bir veri tabanına ulaşmak mümkündür. Programa kayıtlı öğrencilerden ALES ve yabancı dil puanı uygun olanlar Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadırlar.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MUZ5101 |
ANADAL EĞİTİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
MUZ5103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
MUZ5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MUZ5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MUZ5102 |
ANADAL EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MUZ5104 |
ÇAĞDAŞ MÜZİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MUZ5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
MUZ5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
MUZ5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MUZ5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MUZ5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MUZ5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
MUZ5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MUZ5105 |
MÜZİK YAZILARI VE ELEŞTİRİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5109 |
ARMONİ VE KONTRPUAN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5111 |
ODA MÜZİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5113 |
EŞLİKLİ SESLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5117 |
MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5119 |
MÜZİK TÜRLERİ VE TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5121 |
TÜRK HALK MÜZİĞİ ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5123 |
KORO EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5127 |
TARHİSEL SÜREÇTE SANATSAL ETKİLEŞİMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5129 |
SES EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5131 |
PİYANO EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5133 |
PİYANO I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5135 |
MÜZİK EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA TEKNOLOJİ KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MUZ5137 |
MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE MATERYAL GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MUZ5106 |
TÜRK MÜZİK EĞİTİMİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5108 |
ÇOKSESLENDİRME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5110 |
MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5112 |
BİRLİKTE SESLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5114 |
SESLENDİRME YORUMLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5118 |
ÇOK SESLİ MÜZİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5120 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİ ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5122 |
KORO EĞİTİMİ VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5124 |
MÜZİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5128 |
PİYANO II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5130 |
MÜZİK EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA NİCEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MUZ5132 |
MÜZİKSEL OKUMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |