Genel Tanıtım
1981 yılında, Yabancı Dil Öğretmeni yetiştiren Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılan program, 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yeniden yapılanmıştır. 1996 yılından beri Görükle yerleşkesinde varlığını sürdüren programda, 1990-1991 eğitim-öğretim yılından itibaren hazırlık sınıfı uygulanmaya başlamıştır.
Bu program, Türk Yüksek Öğretim Sistemindeki bilimsel yapılanmanın, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı kapsamındaki, Fakülte ve Yüksekokul Lisans Programlarından, İngiliz Dili Eğitimi veren İngilizce Öğretmenliği alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derecesinde sahiptir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp, program yeterliliklerini kazananlar, İngilizce Öğretmenliği alanında, Lisans derecesine sahip olurlar.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her bir ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. 1-Derse kayıt yaptırmak 2-Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak 2-Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarılı sayılmayı gerektiren bir harf notu almak
VİZYONUMUZ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalının vizyonu, bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmenin yanı sıra eğitim, öğretim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, mensubu olmaktan onur duyulan bir Anabilim dalı olmaktır.
MİSYONUMUZ
- Atatürk ilke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil olmak gibi vicdani ve ahlaki değerleri içselleştirmiş, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, kendisi ve çevresiyle barışık, öğrenen özerkliğini kazanmış, öz-değerlendirme becerisi geliştirebilmiş, bilgiyi üretebilen ve yapılandırabilen, yaparak-yaşayarak öğrenen ve öğretebilen, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş seçkin öğretmenler yetiştirmektir. Bunun yanında, bu bireyleri bilimsel bilgi ışığında, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar doğrultusunda toplum yararına hizmet edecek araştırma ve öğretim faaliyetleri için hazırlamaktır.
- İngilizcenin öğretimi ve İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili alanlarda temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmaktır.
- Küreselleşmenin, bilgi ve iletişim teknolojilerin gelişmesinin bir sonucu olarak İngilizcenin ortak bir iletişim aracı olma özelliği kazanması nedeniyle İngilizce öğrenmenin önemine ilişkin olarak topluma hizmet anlayışı çerçevesinde ve evrensel standartlarda farkındalık oluşturmaktır.
- Hayat boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde paydaşlarımızın mesleki gelişim ile ilgili gereksinim duyduğu konularda hizmet içi eğitim ve farkındalık programları sunmak ve çözüm odaklı projeler ve araştırmalar yürütmektir.
Programın ana amacı, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, İngilizce ve dil öğretim yöntemleri hakkında donanımlı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, yansıtma yapabilen, problem çözme becerilerine sahip, iletişim becerileri gelişmiş, işbirlikçi çalışma alışkanlıklarını geliştirebilmiş, kendisi ve çevresiyle barışık, yapıcı, yaratıcı ve seçkin İngilizce Öğretmenleri yetiştirmektir.
Bununla birlikte, İngilizcenin öğretimi, öğretmen yetiştirme, mesleki gelişim ve ilgili başka alanlarda, özgün, kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yaparak alana katkıda bulunmaktır.
Paydaşlarımızın gereksinim duyduğu yabancı dil ile ilgili konularda, çeşitli kuruluşlara dil öğretimi programları hazırlayıp sunmak,
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmenin, İngiliz Diline yüklediği genel iletişim platformu olma özelliği nedeniyle, çeşitli kurumlarda çalışan kişilerde, İngiliz Dilini öğrenmenin önemine ilişkin farkındalık oluşturmak, Topluma hizmet yükümlülüğünü evrensel standartlarda yürütmek gibi işlevleri de üstlenip yürütebilmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
İngiliz dili eğitimi alanında yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek,
|
2.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirmek
|
3.
Alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgiye, çağdaş yöntem ve tekniklerle bilgiye ulaşma yeteneğine ve bilgi üretiminde dil becerilerine (bilişsel-uygulamalı) üst düzeyde hâkim olmak
|
4.
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek
|
5.
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak
|
6.
Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek
|
7.
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturmak
|
8.
Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak
|
9.
Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
|
10.
İngilizce’yi Avrupa dil Portföyü C2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü ifade etmek
|
11.
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek
|
12.
Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde Dershanelerde Bankaların kambiyo bölümlerinde İhracat-ithalat yapan işletmelerde Tercüme bürolarında Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, lisansüstü programlarına giriş için gerekli koşulları (ALES ve Yabancı Dil Yeterliği) yerine getirdikten sonra İngiliz Dili Eğitimi ya da Eğitim Bilimlerinin bazı alanlarında yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
%40 ara sınav/proje/ödev/ kısa sınav/uygulama
%60 yarıyıl sonu sınavı
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Zübeyde Sinem GENÇ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 294 2267
zsgenc@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Ufuk ÖZEN BAYKENT
İngilizce Öğretmenliği Programı Bologna Birim Koordinatörü
Telefon: +90 224 275 5036
ufukozen@uludag.edu.tr
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Program 5 Profesör, 3 Doçent, 6 Dr. Öğretim Üyesi 5 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi ile, bazılarında akıllı tahta bulunan kendi dersliklerinde ve 2 çoklu ortam destekli dil sınıfında eğitimi sürdürmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6101 |
İKİNCİ DİL EDİNİMDE ÇALIŞMALAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
ING6103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
ING6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
ING6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
ING6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
ING6102 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA KURAM VE UYGULAMALARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ING6104 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL KONULAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
10 |
YET6177 |
YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
15 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ING6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6105 |
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ İÇİN MESLEKİ GELİŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING6107 |
YABANCI DİL ÖĞRETMEN PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING6109 |
PSİKOLOJİ VE DİL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING6111 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE TEORİ VE ARAŞTIRMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING6113 |
UZAKTAN DİL ÖĞRENME VE ÖĞRETME AMAÇLI DİJİTAL TEKNOLOJİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING6115 |
ULUSLARARASI ORTAK DİL OLARAK İNGİLİZCE ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING6117 |
YABANCI DİL ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİNDE POZİTİF PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING6108 |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING6112 |
BİREYSEL FARKLILIKLAR VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING6114 |
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING6116 |
DİL ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING6118 |
EDİM BİLİM VE YABANCI DİL EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING6120 |
TEKNOLOJİ VE YABANCI DİL EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING6122 |
DİL FELSEFESİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |