Toprak Bilimi ve Bitki Besleme
Genel Tanıtım
İki öğretim üyesi ile 1984 yılında Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi bünyesinde öğrencisiz olarak eğitim ve araştırma çalışmalarına başlayan Toprak Bölümü 1984-1993 tarihleri arasında Fakülte bünyesindeki diğer bölümlere konusu ile ilgili Ziraat mühendisliği temel dersleri vermiştir. 1985 yılında ise Lisansüstü eğitimine başlanılmıştır. Bölüme ilk kez 1993-1994 eğitim-öğretim yılında Lisans düzeyinde öğrenci alınmıştır. Toprak Bölümünün adı 02.06.2010 tarihinde Yüksek Öğretim Kurulunun kararı ile Toprak Bilimi ve Bitki Besleme olarak değiştirilmiş olup bölümümüzde halen altı Profesör, bir Doçent, iki Doktor Öğretim üyesi ve bir sekreter görev yapmaktadır.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümünde, bölümün kuruluşundan günümüze kadar bölge ve ülke tarımının kimi sorunlarının çözümüne yönelik olarak yurtiçi ve yurtdışı kurum, kuruluş ve sivil toplum örgütleri tarafından (TÜBİTAK, DPT, Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Destekleme Komisyon Başkanlığı, Çevre Bakanlığı, Doğal Hayatı Koruma Derneği, Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü, Bonn Üniversitesi, British Council, Sanayi Kuruluşları (Sütaş, Penguen vb.), Bursa Büyükşehir Belediyesi gibi) desteklenen çok sayıda araştırma projeleri yürütülmüş ve tamamlanmıştır. Halen bölümümüzde U.Ü. Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyon Başkanlığı tarafından desteklenen 2 adet araştırma projesi yürütülmektedir. Ayrıca bölüm öğretim üyeleri bölge tarımının sorunlarının çözümü, üretilen bilgilerin paylaşılması ve yayılması amacıyla çok sayıda panelde, çalışma toplantılarında ve görsel basında görev alarak ilgili kesimlerin bilgilendirilmesi faaliyetlerini de sürdürmektedir.
Bu bölüm, yükseköğretimde Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Lisans Yerleştirme Sınavında MF-2 puan türünden yeterli puanı almış olması gerekir. İsteyen öğrencilere kontenjan dahilinde bir yıl süreli yabancı dil hazırlık programı uygulanır. Hazırlık programı süresi, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara dahil değildir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarması, zorunlu stajını tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümünün amacı ülke ve bölgenin toprak ve tarımsal üretim ile ilgili sorunlarını çözmeye yönelik araştırmalar yürütmek, ülke tarımının gerçekleriyle uyumlu ve çalışma konularını özümsemiş, çağdaş bilgilerle donanmış Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uzmanları yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenmek.
|
2.
Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanmak.
|
3.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisini kazanmak.
|
4.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanmak.
|
5.
Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
6.
Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
7.
Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.
|
8.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanmak
|
9.
Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanmak.
|
10.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
11.
Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
|
12.
Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek.
|
13.
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.
- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanmak
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisini kazanmak.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanmak.
- Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenmek.
- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisini kazanmak.
- Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.
- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek.
- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanmak
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanmak.
- Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.
- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek.
- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
- Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenmek.
- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanmak
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisini kazanmak.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanmak.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek.
- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.
- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanmak
- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisini kazanmak.
- Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenmek.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.
- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanmak.
- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanmak
- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
- Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.
- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanmak.
- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek.
- Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanmak
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenmek.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisini kazanmak.
- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanmak.
- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bölüm mezunları Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına bağlı tarım il ve ilçe müdürlükleri ile tarımsal araştırma enstitülerinde, Çevre ve Şehircilik Bakanlığında, Orman ve Su İşleri Bakanlığına bağlı devlet su işlerinde, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığında, Üniversitelerde, İl özel idarelerinde, Belediyelerde, kamu ve özel bankalarda, ziraat odalarında, tarım kredi kooperatiflerinde, sulama birliklerinde, sigorta şirketlerinde, arazi toplulaştırmasında faaliyet gösteren mühendislik firmalarında, özel tarımsal danışmanlık kuruluşlarında, toprak, bitki, su ve gübre analiz laboratuvarlarında, kimyasal ve organik gübre fabrikalarında, ilaç, tohum ve gübre bayilerinde çalışma imkanları bulmaktadırlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Fen Bilimleri için sayısal puan türünde Senatonun belirleyeceği ALES taban puanını ve kabul edilen yabancı dillerinin birinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan Senatonun belirleyeceği taban puanı almaları koşuluyla Yüksek Lisans programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirmeler Bursa Uludağ Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınır) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bağıl değerlendirme yapılabilmesi için yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için alınması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin tümünden başarılı olmak (240 AKTS karşılığı) 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme tezini ve stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü C Blok Kat 1. Görükle Yerleşkesi, 16059 Nilüfer / BURSA
e-posta: toprakbol@uludag.edu.tr
tel: 0 224 2941530
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Cumhur AYDINALP cumhur@uludag.edu.tr
Program koordinatörü ve Bölüm Başkan Yardımcısı: Prof. Dr. Hakan ÇELİK hcelik@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü her türlü toprak, bitki, su, gübre ve çevresel atıkların analizlerinin yapılabileceği modern Bitki Besleme ve Toprak Verimliliği Laboratuvarında, yeni teknoloji ürünü alet ve ekipmanlarla donatılmış Enstrümantal Analiz Laboratuvarında, doğal kaynakların izlenmesi, nitelik ve niceliklerinin belirlenmesi ile veri tabanlarının oluşturulması amaçlı Uzaktan Algılama ve CBS Laboratuvarında, toprak etüd ve haritalama çalışmalarına yönelik Kartoğrafya ve Toprak Etüd Haritalama Laboratuvarında, toprak koruma ve erozyon çalışmalarının yürütüldüğü Toprak Fiziği Laboratuvarında, 250 m2 lik topraklı ve topraksız yetiştiricilik çalışmalarının yürütüldüğü bir adet plastik ve NFT sisteminin yer aldığı bir adet 150 m2 lik cam serada eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM1501 |
METEOROLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL1197 |
GENEL BOTANİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
FZK1085 |
FİZİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM1079 |
GENEL KİMYA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
MAT1075 |
TEMEL MATEMATİK I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTP1003 |
LABORATUVAR GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
TAR1301 |
TARIMSAL EKOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR1901 |
JEOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TPR1903 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM1502 |
ÖLÇME BİLGİSİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
BYL1186 |
ZOOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
KIM1080 |
ORGANİK KİMYA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
MAT1076 |
TEMEL MATEMATİK II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK1702 |
EKONOMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK1704 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TPR1902 |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR1904 |
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BAH2103 |
BİTKİ BİYOKİMYASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BSM2801 |
TARIM MAKİNALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
BSM2807 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
BSM2809 |
TEKNİK RESİM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
GMD2201 |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
GMD2211 |
GIDA TEKNOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ISG201 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TAR2301 |
TARLA BİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
TPR2901 |
TOPRAK BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR2903 |
LABORATUVAR TEKNİĞİ |
Zorunlu |
1 |
0 |
2 |
3 |
ZOO2401 |
HAYVAN YETİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
32 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BAH2102 |
BAHÇE BİTKİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BSM2502 |
SULAMA VE DRENAJ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
BTK2602 |
BİTKİ KORUMA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ISG202 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
STJ1 2.SIN |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
TEK2702 |
TARIM EKONOMİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TPR2902 |
ANALİTİK KİMYA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TPR2904 |
TOPRAK BİLİMİ VE BİTKİ BESLEME DEONTOLOJİSİ |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
ZOO2402 |
GENETİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ZOO2404 |
İSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
Toplam |
|
34 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM3821 |
MALZEME BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TPR3901 |
BİTKİ BESLEME |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TPR3907 |
TOPRAK FİZİĞİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TPR3913 |
MESLEKİ UYGULAMA I |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
TPR3917 |
TOPRAK MİNERALOJİSİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
STJ2 3.SIN |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
TPR3902 |
GÜBRELER VE GÜBRELEME |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
TPR3904 |
TOPRAK KİMYASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR3912 |
TOPRAK VERİMLİLİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR3918-Z |
MESLEKİ UYGULAMA II |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
14 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TPR4901 |
TOPRAK GENESİSİ VE SINIFLANDIRILMASI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TPR4905 |
TOPRAKSIZ YETİŞTİRİCİLİK-HİDROPONİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TPR4909 |
ÇEVRESEL TOPRAK SORUNLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TPR4917 |
TASARIM VE PROJE I |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
1 |
TPR4919 |
ARAZİ KULLANIM PLANLAMASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TPR4902-Z |
TOPRAK ETÜD VE HARİTALAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
TPR4904-Z |
TOPRAK VE SU KORUMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR4906 |
TASARIM VE PROJE II |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
1 |
TPR4910-Z |
TÜRKİYE TOPRAKLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR4916-Z |
TOPRAK MEKANİĞİ VE TEKNOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
16 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TPR3903-S |
KARTOGRAFYA |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
TPR3909-S |
VERİMLİLİK ANALİZLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
TPR3911-S |
TOPRAK BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TPR3913-S |
JEOMORFOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TPR3915-S |
TOPRAK VE EKOSİSTEM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TAR3301PDS |
TAHILLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3305PDS |
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3319PDS |
YEMBİTKİLERİ ÜRETİMİNİN GENEL ESASLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3327PDS |
BİTKİ ÇOĞALTMA TEKNİĞİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3333PDS |
BİTKİ GENETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3713PDS |
TARIM SİGORTALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3409PDS |
ÇİFTLİK HAYVANLARINDA DAVRANIŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3411PDS |
SU ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3413PDS |
KANATLI ÜRETİMİNDE HİJYEN VE BİYOGÜVENLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3423PDS |
HAYVAN EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TPR3908-S |
PETROGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TPR3914-S |
VERİMLİLİK ANALİZLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
TPR3916-S |
SU KALİTESİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
TPR3920-S |
KOMPOST YAPIM TEKNİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TPR3922-S |
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİNİN BESLENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TPR3924 |
TOPRAKTA HİDROLOJİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
TAR3302PDS |
ÇAYIR MERA AMENAJMANI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3306PDS |
SİTOGENETİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3310PDS |
ÇAYIR MERA EKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
TAR3316PDS |
TARLA ÜRÜNLERİNİN STANDARDİZASYONU VE DEPOLANMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3328PDS |
BİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3406PDS |
HAYVANCILIKTA BİYOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3408PDS |
AT YETİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3410PDS |
KANATLI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE STRES FİZYOLOJİSİ VE KORKU DAVRANIŞLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3420PDS |
DEVE KUŞU YETİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3424PDS |
HAYVANCILIK ÖRGÜTLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3426PDS |
ALTERNATİF KANATLI HAYVAN YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3432PDS |
ET ÜRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3436PDS |
EKOLOJİK TARIMDA HAYVANCILIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GSD4247-SS |
TARIMSAL UYGULAMALARDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4723-SS |
TÜRKİYENİN KIRSAL KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4725-SS |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE RAPOR YAZIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4727-SS |
TARIMDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TPR4913-S |
UZAKTAN ALGILAMA VE TARIMSAL UYGULAMALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TPR4915-S |
TARLA VE ÇAYIR-MER'A BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR4921-S |
TOPRAK BİTKİ SU İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GSD4258-SS |
GELENEKSEL GIDALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4724-SS |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜ PAZARLAMA STRATEJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4726-SS |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜNDE REKLAMCILIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4728-SS |
TARIM VE HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4744-SS |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜNDE GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TPR4918-S |
BAHÇE BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TPR4920-S |
ARAZİ YÖNETİMİNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TPR4924-S |
ORGANİK TARIMDA GÜBRELEME |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TPR4926-S |
BİTKİ VE TOPRAK ANALİZ RAPORU VE REÇETE YAZIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |