Genel Tanıtım
Tarla Bitkileri Bölümü, 1981 yılında Bursa Ziraat Meslek Lisesi´nde kurulmuş ve ilk öğrencilerini 1982 yılında almaya başlamıştır. Kurulduğu yıl 6 olan öğretim üyesi sayısı 2020 yılında 13´ye yükselmiştir. Bölümümüz eğitim ve öğretimine 1985-95 yılları arasında Tezok Kampüsü´nde devam etmiş, 1996 yılından itibaren de Görükle Kampüsü´ne taşınmıştır.
Tarla Bitkileri Bölümü, Türkiye´de bitkisel üretimi en geniş bir şekilde temsil eden bölümdür. Tahıllar, baklagiller, endüstri bitkileri, tıbbi bitkiler, yem bitkileri ve çayır mera konularında yetiştiricilik, çeşit geliştirme ile biyoteknoloji ve doku kültürü alanlarında teorik ve uygulamalı dersler veren bu bölüm, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı ile Yem Bitkileri ve Çayır-Mera bilim dallarından oluşmaktadır.
Tarla Bitkileri bölümü, yükseköğretimde Tarla Bitkileri bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Tarla Bitkileri Bölümü´nün dört yıllık eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler Tarla Bitkileri alanında lisans diploması almaya hak kazanırlar.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınavdan yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tarla Bitkileri Bölümünden lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Eğitim ve öğretimi boyunca edindiği bilgilerin hangilerinin kendi ilgi alanına girdiğini fark eden, uzmanlaşacağı alanlarını belirleyebilen, uzmanlaştığı alanlarda bilgi birikimini artıran, bu bilgileri kimlere ve nasıl ulaştıracağını bilen, işini seven bireyler yetiştirmektir.
Tarla Bitkileri Anabilim dalı, öğrencilerine verdiği lisans dersleri ve yaptırdığı tez çalışmaları ile teorik bilgi üretimi yanında, uygulamaya yönelik pratik üretim çalışmaları yapmayı görev edinmiştir. Özellikle, Bölgenin iklim ve toprak koşullarına uygun, uygulamalı çalışmalar yapılması, bu bilgilerin üreticilere ulaştırılmasına öncülük edilmesi, ıslah ettiği üstün verimli ve kaliteli çeşitler ile üretim artışı bu görevin ana hedefleri arasındadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
|
2.
Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
3.
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4.
Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
5.
Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
|
6.
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
7.
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
|
8.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
9.
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
10.
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
|
11.
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
- Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
- Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
- Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
- Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
- Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
- Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
- Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
- Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
- Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
- Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
- Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
- Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
- Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
- Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
- Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Tarla Bitkileri Bölümünden mezun olan ziraat mühendisleri; Tarım ve Orman Bakanlığı´na Bağlı Tarım il Müdürlükleri´nde, Tarımsal Araştırma Enstitüleri´nde, ayrıca şeker, un, yem ve yağ fabrikalarında, Bayındırlık ve İskan, Kültür ve Turizm, Çevre ve Orman Bakanlıkları, belediyelerin imar, fen işleri, park ve bahçeler birimlerinde, DSİ genel müdürlüklerinde, meslekle ilgili Araştırma Enstitüleri gibi Kamu Kuruluşların Planlama, Tasarım, Doğa Koruma, Çevre Yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirilmesinde, Stratejik çevresel değerlendirme konularındaki etkinliklerinde yoğun ve etkili görev alabilirler. Ayrıca özel çalışma alanlarında özellikle tarla bitkileri tohumculuğu yapan şirketlerde, ilaç bayilerinde, seralarda çalışma imkanına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az % 70`ine, uygulamaların en az % 80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Tarla Bitkileri Bölümünü başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, mezuniyet projesini ve stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. A. Tanju GÖKSOY
Adres : Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü Görükle/BURSA
e-mail agoksoy@uludag.edu.tr
Telefon : 0 224 2941515
Bologna Koordinatörü:
Doç. Dr. Esra AYDOĞAN ÇİFCİ
Adres : Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü Görükle/BURSA
e-mail: esra@uludag.edu.tr
Telefon : 0 224 2941526
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
BÖLÜM ÖĞRETİM ELEMANLARI
Bölüm Başkanı : Prof. Dr. A. Tanju GÖKSOY
Bölüm Başkan Yardımcıları :
Prof. Dr. Mehmet SİNCİK
Doç. Dr. Oya KAÇAR
Prof. Dr. A. Tanju GÖKSOY
e-mail: agoksoy@uludag.edu.tr
2941515
Prof. Dr. İlhan TURGUT
e-mail:iturgut@uludag.edu.tr
2941516
Prof. Dr. Köksal YAĞDI
e-mail:kyagdi@uludag.edu.tr
2941517
Prof. Dr. Nazan DAĞÜSTÜ
e-mail:ndagustu@uludag.edu.tr
2941518
Prof. Dr. Uğur BİLGİLİ
e-mail:ubilgili@uludag.edu.tr
2941519
Prof. Dr. Ayşen UZUN
e-mail:uzunay@uludag.edu.tr
2941520
Prof. Dr. Mehmet SİNCİK
e-mail:sincik@uludag.edu.tr
2941522
Prof. Dr. Abdullah KARASU
e-mail:akarasu@uludag.edu.tr
2941514
Prof. Dr. Birol TAŞ
e-mail:biroltas@uludag.edu.tr
2941513
Prof. Dr. Emine BUDAKLI ÇARPICI
e-mail:ebudakli@uludag.edu.tr
2941524
Prof. Dr. Murat ERMAN
e-mail: muraterman@uludag.edu.tr
2941468
Doç. Dr. Oya KAÇAR
e-mail:okacar@uludag.edu.tr
2941523
Doç. Dr. Esra AYDOĞAN ÇİFCİ
e-mail:esra@uludag.edu.tr
2941526
Araş. Gör. P. Ceren ÖZER
e-mail:cerenbastas@uludag.edu.tr
2941467
Araş. Gör. Melike KIZILŞİMŞEK
e.mail:kizilsimsekmelike@uludag.edu.tr
2941525
BÖLÜM SEKRETERİ
Gülşah KILIÇ
e-mail:tarlabitkileri@uludag.edu.tr
2941510
Öğretim: Dört yıl devam eden lisans eğitiminde, öğrenciler aldıkları dersler ve özellikle kendi başlarına yaptıkları bitirme çalışmaları ile bilgilerini arttırmaktadırlar. Ayrıca bu süre zarfında üzerinde çalıştığı konuya ait iş sorumluluğuna sahip olmaktadırlar.
Araştırma: Merkezi ve bölüm kütüphanesi ve internet sayesinde, eğitim ve öğretim ile ilgili her türlü araştırmalar için gerekli olan yayınlara kolaylıkla erişme imkanı bulunmaktadır. Aynı zamanda bölümde gerçekleştirilen arazi çalışmaları ile lisans öğrencilerinin bitkileri yakından tanımaları ve yetiştiriciliğinin tüm aşamalarını yakından görmeleri sağlanmaktadır.
İnsan Kaynakları: Bölümümüz lisans eğitimi yaptırabilecek yeterlilikte öğretim üyesine sahiptir. Fiziki Alanlar: Lisans eğitimi sırasında arazi uygulamaları yapabilmek için gerekli olan fiziki alan imkanları yeterlidir. Belirli analizlerin yapılabilmesi için laboratuvar imkanları da mevcuttur.
Uluslar Arası İlişkiler: Ziraat Fakültesi, İsrail, Almanya ve Bulgaristan ile işbirliği içindedir. Toplumla İletişim: Bölümümüzde öğretim üyelerimizin özel gayretleri sonucu çiftçilere değişik konularda bilgiler verilmekte; bu amaçla köylere gidilerek toplantılar yapılmakta, medya aracılığı ile farklı konularda toplum aydınlatılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM1501 |
METEOROLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL1183 |
BOTANİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FZK1085 |
FİZİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
KIM1085 |
KİMYA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
MAT1075 |
TEMEL MATEMATİK I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
OTP1003 |
LABORATUVAR GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
TAR1301 |
TARIMSAL EKOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR1303 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM1502 |
ÖLÇME BİLGİSİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
BSM1802 |
TEKNİK RESİM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
BYL1186 |
ZOOLOJİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MAT1076 |
TEMEL MATEMATİK II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
TEK1702 |
EKONOMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TEK1704 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
TPR1902 |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BAH2103 |
BİTKİ BİYOKİMYASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BSM2801 |
TARIM MAKİNALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
BSM2807 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BSM2817 |
MALZEME BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GMD2201 |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
GMD2211 |
GIDA TEKNOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ISG201 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
PYZ2101 |
PEYZAJ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR2901 |
TOPRAK BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO2401 |
HAYVAN YETİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BAH2102 |
BAHÇE BİTKİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
BSM2502 |
SULAMA VE DRENAJ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
BTK2602 |
BİTKİ KORUMA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ISG202 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TAR2306 |
TARIM DEONTOLOJİSİ |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
3 |
TAR2308 |
TARIMSAL BİYOTEKNOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TEK2702 |
TARIM EKONOMİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR2904 |
TARLA BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ZOO2402 |
GENETİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
ZOO2404 |
İSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TAR2305 |
BİTKİSEL ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3303 |
DOKU KÜLTÜRÜ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TAR3323 |
TARLA TARIMI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3325 |
BİTKİ ISLAHI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TAR3329 |
MESLEKİ UYGULAMA I |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
STJ1 2.SIN |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
3 |
TAR3304 |
ÇAYIR-MER'A ISLAHI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR3308 |
ÇİM ALANLAR |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
2 |
TAR3318 |
YEMEKLİK TANE BAKLAGİLLER |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR3322 |
TOHUMLUK BİLİMİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR3324 |
ARAŞTIRMA VE DENEME METODLARI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
TAR3326 |
MESLEKİ UYGULAMA II |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
TEK3744 |
TARIM HUKUKU |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TAR4303 |
NİŞASTA VE ŞEKER BİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR4319 |
LİF BİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR4321 |
TIBBİ BİTKİLER |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR4345 |
TARLA BİTKİLERİNDE ORGANİK TARIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TAR4347 |
KEYF BİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR4349 |
MÜHENDİSLİKTE TASARIM I |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
STJ2 3.SIN |
STAJ-2 (BÖLÜME YÖNELİK STAJ) |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
5 |
TAR4301 |
YEMBİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR4305 |
SERİN İKLİM TAHILLARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
2 |
TAR4306 |
SICAK İKLİM TAHILLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4308 |
YAĞ BİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR4342 |
MÜHENDİSLİKTE TASARIM II |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
13 |
Toplam |
|
30 |
14. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
Toplam |
|
0 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TAR3305-S |
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3315 |
ÜRÜN FİZYOLOJİSİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3319-S |
YEMBİTKİLERİ ÜRETİMİNİN GENEL ESASLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3327-S |
BİTKİ ÇOĞALTMA TEKNİĞİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3333-S |
BİTKİ GENETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3335-S |
TARLA BİTKİLERİ MESLEKİ İNGİLİZCE I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TAR3337-S |
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE BİTKİSEL ÜRETİME ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3339-S |
KURU TARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH3001PDS |
ORGANİK TARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH3111PDS |
ÜZÜMSÜ MEYVELER |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3113PDS |
BAHÇE BİTKİLERİNDE İNTERNET UYGULAMALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH4117PDS |
KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BSM3543PDS |
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİNDE RİSK ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3617PDS |
PARK VE SÜS BİTKİLERİ HASTALIKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3627PDS |
TARLA BİTKİLERİ HASTALIK VE ZARARLILARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK4611PDS |
PARK VE SÜS BİTKİLERİ ZARARLILARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4613-PD |
SEBZE HASTALIKLARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BTK4615-PD |
SUPTROPİKAL İKLİM MEYVE ZARARLILARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BTK4625PDS |
PESTİSİTLER VE ÇEVRE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3409PDS |
ÇİFTLİK HAYVANLARINDA DAVRANIŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3413PDS |
KANATLI ÜRETİMİNDE HİJYEN VE BİYOGÜVENLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3423PDS |
HAYVAN EKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TAR3302-S |
ÇAYIR MERA AMENAJMANI |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
TAR3310-S |
ÇAYIR MERA EKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TAR3316-S |
TARLA ÜRÜNLERİNİN STANDARDİZASYONU VE DEPOLANMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3328-S |
BİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3330-S |
BAZI PSEUDO-TAHIL TÜRLERİNİN YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3332-S |
SULU TARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3334-S |
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR VE BİYOGÜVENLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3406PDS |
HAYVANCILIKTA BİYOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3408PDS |
AT YETİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3410PDS |
KANATLI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE STRES FİZYOLOJİSİ VE KORKU DAVRANIŞLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3420PDS |
DEVE KUŞU YETİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3424PDS |
HAYVANCILIK ÖRGÜTLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3426PDS |
ALTERNATİF KANATLI HAYVAN YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3432PDS |
ET ÜRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZOO3436PDS |
EKOLOJİK TARIMDA HAYVANCILIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TAR4311-S |
ENERJİ BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4313-S |
BİTKİ DOKU KÜLTÜRLERİ TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4325-S |
BİTKİ MUKAVEMET ISLAHI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4327-S |
YEMBİTKİLERİ ISLAHININ ESASLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4329-S |
TARIMSAL AR-GE PROJELERİNİN PLANLANMASI VE YAZIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4333-S |
EKİM ÖNCESİ TOHUM UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4335-S |
TARLA BİTKİLERİ MESLEKİ İNGİLİZCE II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TAR4337-S |
ÖRTÜ BİTKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4339-S |
ÇAYIR-MER'ALARDA ZEHİRLİ BİTKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4341-S |
TARLA BİTKİLERİNDE LOJİSTİK YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4343-S |
ALTERNATİF YEM BİTKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PFE4001 |
SINIF YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TAR4316-S |
TARLA BİTKİLERİNDE HİBRİD ISLAHI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4318-S |
AROMATİK BİTKİLER |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR4324-S |
TARLA BİTKİLERİ ARAŞTIRMALARINDA BİLGİSAYAR KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
TAR4328-S |
TARLA BİTKİLERİNDE İYİ TARIM UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR4330-S |
VEJETASYON ETÜD VE ÖLÇMELERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR4332-S |
TAHILLARDA DÖLLENME BİYOLOJİSİ VE MELEZLEME TEKNİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH4110SS |
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4724-SS |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜ PAZARLAMA STRATEJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4726-SS |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜNDE REKLAMCILIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4728-SS |
TARIM VE HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4744-SS |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜNDE GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
14. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |