Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Programı 1981 yılında kurulmuş olup, bölüm (program) düzeyinde eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerine lisans, yüksek lisans ve doktora programlarıyla yürütmektedir. Program, Entomoloji ve Fitopatoloji olmak üzere iki Anabilim Dalından oluşmaktadır. Entomoloji Anabilim dalı bitki zararlısı böceklerin, nematotların ve akarların teşhisi, biyolojileri ve bunlarla en uygun mücadele olanaklarını, Fitopatoloji Anabilim dalı ise bitkilerde hastalık oluşturan biyotik (funguslar, virüsler, bakteriler vb.) ve abiyotik faktörler ile bunlarla savaşım olanaklarını araştırmakta ve bu konularda çalışmalar yürütmektedir.
Bitki Koruma Programı, 4 profesör, 3 Doçent, 1 Yrd. Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi ile faaliyetlerine devam etmektedir.
Bitki Koruma Programı yükseköğretimde 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabiidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Bitki Koruma alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Bitki Koruma Programı Lisans Kabul ve Kayıt Koşulları;
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Lisans Yerleştirme Sınavı´ndan yeterli puanı almış olması gerekir.
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Bitki Koruma Programı alanında lisans diploması verilir.
Bitki koruma lisans programının amacı; tarım ürünlerindeki hastalık ve zararlılar, bunların biyoloji ve ekolojileri, konukçu-patojen ilişkileri, pestisitler ve bunların çevreye olan etkileri, mekanik, kültürel, fiziksel, kimyasal, biyolojik, biyoteknik ve entegre savaş yöntemleri konularında lisans eğitimi vererek kamu ve özel tarım sektörünün uzman gereksinimini karşılamak, kentlerde yaşayan ve insan sağlığını tehdit eden böcek ve kemirgen sorunlarını belirleme ve çözümleme yeteneğini geliştirmek, organik ve geleneksel bitkisel üretimde ve depolanmış ürünlerde bitki hastalık ve zararlılarından kaynaklanan sorunları analiz etme, bu konularda temel ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yaparak önemli tarımsal problemlerin çözümüne katkıda bulunmaktır.
1.
Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Bitki Koruma problemlerine uygular.
|
2.
Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir.
|
3.
Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir.
|
4.
Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir.
|
5.
Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir.
|
6.
Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir.
|
7.
Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir.
|
8.
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
|
9.
Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur.
|
10.
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür.
|
11.
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bitki korumacılar olarak takım çalışması içerisinde yer alır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
|
12.
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izler ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür.
- Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
- Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir.
- Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Bitki Koruma problemlerine uygular.
- Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir.
- Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir.
- Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir.
- Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir.
- Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir.
- Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur.
- Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir.
- Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir.
- Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir.
- Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
- Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir.
- Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Bitki Koruma problemlerine uygular.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir.
- Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir.
- Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir.
- Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir.
- Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bitki korumacılar olarak takım çalışması içerisinde yer alır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
- Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir.
- Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür.
- Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Bitki Koruma problemlerine uygular.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izler ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
- Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur.
- Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bitki korumacılar olarak takım çalışması içerisinde yer alır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
- Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir.
- Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur.
- Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izler ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
- Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir.
- Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir.
- Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bitki korumacılar olarak takım çalışması içerisinde yer alır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
- Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür.
- Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir.
- Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir.
- Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir.
- Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izler ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir. |
1,2 |
1,2,3 |
Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir. |
1,2 |
|
Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir. |
1,2 |
1 |
Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur. |
1,2 |
1,2,3 |
Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir. |
1,2 |
1 |
Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir. |
1,2 |
1,3 |
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
1,2 |
|
Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir. |
1,2 |
1 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür. |
2 |
1,2,3 |
Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Bitki Koruma problemlerine uygular. |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 2-Elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir. 3-Sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir. |
1 |
1,3,4 |
Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir. |
1 |
1,3,4 |
Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir. |
1 |
1,3,4 |
Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur. |
1 |
|
Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir. |
1 |
1,3,4 |
Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir. |
1 |
1,3,4 |
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
1 |
|
Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir. |
1 |
1,3,4,5 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür. |
|
2 |
Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Bitki Koruma problemlerine uygular. |
1 |
1,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2-Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirme ve bilgi üretme yöntemleri bilgisine sahiptir. 3-Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri tanır. 4-Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5-Gıda, yenilenebilir enerji/ biyo enerji, hammadde üretimi ve/veya işleme süreçleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir. |
1,2 |
1,2,3,4 |
Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir. |
1 |
|
Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir. |
1 |
1 |
Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur. |
|
1,2,3 |
Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir. |
1 |
|
Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir. |
1 |
1 |
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
1,2 |
1,3 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bitki korumacılar olarak takım çalışması içerisinde yer alır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. |
1,2 |
1,3 |
Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir. |
1,2 |
1 |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür. |
1 |
|
Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Bitki Koruma problemlerine uygular. |
1 |
|
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izler ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak tarım, orman ve su ürünleri alanlarında plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir ve izler. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata hâkimdir ve uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir. |
2 |
|
Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
3 |
|
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bitki korumacılar olarak takım çalışması içerisinde yer alır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. |
1,2,3 |
2,3,4 |
Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir. |
2 |
|
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür. |
2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. 2-Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4-Disiplinler arası çalışma yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir. |
3 |
|
Kamu ve özel tarım sektöründe çalışabilecek gerekli altyapı ve donanıma sahip olur. |
1,2 |
7 |
Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir. |
3 |
|
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
5 |
1 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip bitki korumacılar olarak takım çalışması içerisinde yer alır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir. |
3 |
|
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür. |
2 |
|
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izler ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1,4,5 |
1,3,5,6,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. 3-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. 4-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekler, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşır. 5-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bitki Korumada kullanılan pestisitleri, etkili bir şekilde kullanımını, insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerini öğrenir. |
1 |
4 |
Bitkisel üretimin her aşamasında ürün kayıplarına neden olan hastalıkların, zararlıların ve yabancı otların sistematik, morfolojik, biyolojik, ekolojik ve epidemiyolojik bilgileri öğrenir. |
|
4 |
Depolanmış ürünlerde ekonomik kayba neden olan hastalık ve zararlıların teşhisini öğrenir. |
1 |
|
Kentlerde insan sağlığı açısından önemli entomolojik sorunları öğrenir. |
1 |
4 |
Kültür bitkilerindeki hastalıklar, zararlılar ve yabancı otlara karşı uygulanabilecek tarımsal savaş yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenir. |
1 |
|
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip edebilir, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
2,3 |
1,2,3 |
Organik tarım faaliyetleri içerisinde bitki koruma ürünlerini ve uygulamalarını öğrenir. |
1 |
|
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörür. |
2,3 |
1,2,3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izler ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Sorgular ve araştırır. 3-Bilgiye ulaşır, analitik düşünür ve tasarım yapar. 4-Edinilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Kamu Kuruluşları; İl ve İlçe Tarım Müdürlükleri, Belediyelere bağlı Park ve Bahçe Müdürlükleri, Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü, İstanbul Zirai Karantina Müdürlüğü, İzmir Zirai Karantina Müdürlüğü, Bornova Zirai Mücadele Araştırma Enstitüsü, İl Kontrol Laboratuvar Müdürlükleri vb.
Özel Tarımsal İlaç Firmaları; Bayer CropScience, Hektaş, Sygenta, Basf, Sumitomo Chemical, DuPont, Koruma Şirketler Grubu, AgroBest Grup Tarım İlaçları, Doğal Kimyevi Maddeler ve Zirai İlaçlar, Safa Tarım, Doğa Tarım, Agro Kimya vb.
Çevre Sağlığı Hizmetleri; Sistem İlaçlama, National Britannia Çevre Sağlığı Hizmetleri, Uzman İlaçlama, Kutlu İlaçlama ve Peyzaj, Prestij Mühendislik İlaçlama, Garanti İlaçlama, Çağdaş İlaçlama, Gezer Şirketler Grubu İlaçlama, Zafer Mühendislik İlaçlama vb.
Biyoteknik Mücadele Ürünü Satan ve Uygulayan Firmalar; Agromet Organik Mikrobiyal Gübre ve Endüstriyel İlaç, Kimagro Kimyevi Maddeler ve Tarım İlaçları, GürAgro Bioglobal Tarımsal Danışmanlık, SMC İlaç vb.
Tohum Fidan ve Fide Yetiştiren Firmalar; MayAgro Tohumculuk, Grow Fide, Agromar, Alara Fidan, Masterplant Fide, Monsanto Gıda, Agro-Tan Tohumculuk, Smyrna Tohumculuk, Ocak Fidancılık, Can Fidancılık, Akkuş Fidancılık, Gözde Fidancılık, Fides İç ve Dış Ticaret vb.
Kalıntı Analiz Laboratuvarları; İl Kontrol Laboratuvar Müdürlükleri, Bursa Gıda Kontrol ve Merkez Araştırma Enstitüsü, Bursa Kent Hali, Kalite Sistem Muğla Gıda Analiz Laboratuvarı, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi vb.
Organik Tarım İşletmeleri; Kapar Organik Tarım, Alyattes Organik Tarım, Ziya Organik Tarım, Elta-Ada Gökçeada Tarım İşletmesi, Işık Tarım Ürünleri, Cıngıllı Organik Tarım, Çukurova Organik Tarım, Ares Organik Tarım vb.
Biyolojik Mücadele Ürünleri Satan ve Uygulayan Firmalar; Koppert Türkiye, Boyut Dış Ticaret, Verim Grup, Agrikem Ziraat İlaçları vb.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli genel akademik not ortalamasına sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans programında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bir dersin her yarıyılda en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları dekanlıkça belirlenerek, ilan edilen tarih, yer ve saatte yapılır. Fakülte Kurul kararıyla ayrıca staj, uygulama, laboratuvar sınavları açılabilir.
Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için;
1. Teorik dersin en az % 70´ine devam etmek,
2. Dersin varsa uygulama ve laboratuvarının en az % 80´ine devam etmek ve başarılı olmak,
3. Yarıyıl içinde yapılan ara sınavlara katılmak gerekir.
Bu değerlendirmede ara sınav ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu veya yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %60´tır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü başarıyla tamamlanması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olunması ve 4. yarıyılda 10 gün ve 6. yarıyılda 35 günlük olmak üzere toplam 45 günlük zorunlu stajının yapılması mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Bitki Koruma Programı alanında lisans diploması verilir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. İsmail Alper SUSURLUK
Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer-BURSA
susurluk@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 294 1579
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bitki Koruma Programı, 5 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi ile akademik faaliyetlerini sürdürmektedir.
Bir adet Toksikoloji ve Akaroloji Laboratuvarı, bir adet Nematoloji Laboratuvarı, bir Fitopatoloji Laboratuvarı, bir adet Entomoloji Laboratuvarı, bir adet Hasat sonu Hastalıkları Laboratuvarı, bir adet Mikoloji Laboratuvarı, bir adet Öğrenci Uygulama Laboratuvarı, beş adet İklimlendirme Odası, iki adet Prefabrik Soğuk hava Deposu, bir adet Kütüphane, bir adet Böcek müzesi ve bir adet Depoya sahiptir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM1501 |
METEOROLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL1183 |
BOTANİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
FZK1085 |
FİZİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
KMY1085 |
KİMYA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT1075 |
TEMEL MATEMATİK I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTP1003 |
LABORATUVAR GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
TAR1301 |
TARIMSAL EKOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
İNGİLİZCE I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM1502 |
ÖLÇME BİLGİSİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
BSM1802 |
TEKNİK RESİM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
BYL1186 |
ZOOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAT1076 |
TEMEL MATEMATİK II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK1702 |
EKONOMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK1704 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
TPR1902 |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
İNGİLİZCE II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BSM2801 |
TARIM MAKİNALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
BTK2603 |
ENTOMOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
GMD2201 |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
GMD2211 |
GIDA TEKNOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISG201 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TAR2301 |
TARLA BİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
TPR2901 |
TOPRAK BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
VET2201 |
BİYOKİMYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ZOO2401 |
HAYVAN YETİŞTİRME |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BAH2102 |
BAHÇE BİTKİLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
BSM2502 |
SULAMA VE DRENAJ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
BTK2604 |
FİTOPATOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ISG202 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MAT2078 |
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TEK2702 |
TARIM EKONOMİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ZOO2402 |
GENETİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ZOO2404 |
İSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
ATA202İ |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
32 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK3605-Z |
BİTKİ BAKTERİYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3607-Z |
BÖCEK MORFOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BTK3609-Z |
BİTKİ VİROLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3613-Z |
GENEL NEMATOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3619-Z |
MESLEKİ UYGULAMA I |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
BTK3621-Z |
BİTKİ HASTALIK VE ZARARLILARI İLE MÜCADELE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
BTK3623-Z |
BİTKİ KORUMADA MESLEK ETİĞİ VE MEVZUATI |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK3602-Z |
YABANCI OTLAR VE MÜCADELESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3604-Z |
BÖCEK SİSTEMATİĞİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BTK3608-Z |
BÖCEK EKOLOJİSİ VE EPİDEMİYOLOJİSİ |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
BTK3610-Z |
BİTKİ MİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BTK3614-Z |
GENEL AKAROLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3618-Z |
MESLEKİ UYGULAMA II |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
2 |
BTK3620 |
PESTİSİTLER |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ISL3008 |
GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
7 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK4603-Z |
TARLA BİTKİLERİ HASTALIKLARI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BTK4605-Z |
MEZUNİYET PROJESİ I |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
4 |
BTK4621-Z |
TARLA BİTKİLERİ ZARARLILARI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
STJ1 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK4608-Z |
MEZUNİYET PROJESİ II |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
4 |
BTK4610-Z |
BİTKİ KORUMADA GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLER |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
BTK4620-Z |
BAHÇE BİTKİLERİ HASTALIKLARI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4622-Z |
BAHÇE BİTKİLERİ ZARARLILARI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
STJ2 |
STAJ-2 (BÖLÜME YÖNELİK STAJ) |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK3615-S |
SERA BİTKİLERİ ZARARLILARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK3617-S |
PARK VE SÜS BİTKİLERİ HASTALIKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3625-S |
BÖCEKLERDE BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE EVRİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH3109PDS |
BUDAMA TEKNİĞİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3111PDS |
ÜZÜMSÜ MEYVELER |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3113PDS |
BAHÇE BİTKİLERİNDE İNTERNET UYGULAMALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3117PDS |
BAHÇE BİTKİLERİNDE SİTOGENETİK |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3119PDS |
ORGANİK TARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH3125PDS |
SÜS BİTKİLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4001PDS |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4003PDS |
PLATES YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4005PDS |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4007PDS |
TENİS YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4009PDS |
KAYAK YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4011PDS |
ESKRİM FLÖRE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4013PDS |
ESKRİM EPE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4023PDS |
FUTSAL I |
Seçmeli |
2 |
0 |
2 |
3 |
BEB4025PDS |
TENİS ORTA SEVİYE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4029PDS |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4031PDS |
BİSİKLET |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4037PDS |
MASA TENİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0503PDS |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0505PDS |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0507PDS |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSD3231PDS |
FONKSİYONEL GIDALAR TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PYZ3101PDS |
PEYZAJ TASARIMI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3301PDS |
TAHILLAR |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3305PDS |
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3327PDS |
BİTKİ ÇOĞALTMA TEKNİĞİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3333PDS |
BİTKİ GENETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3705PDS |
TARIM HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3713PDS |
TARIM SİGORTALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3723PDS |
TARIMSAL KOOPERATİF İŞLETME YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR3903PDS |
KARTOGRAFYA |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TPR3911PDS |
TOPRAK BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR3913PDS |
JEOMORFOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR4922PDS |
TOPRAK VE EKOSİSTEM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK3606-S |
DEPOLANMIŞ ÜRÜN ZARARLILARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BTK3612-S |
BİTKİ HASTALIKLARI EPİDEMİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK3616-S |
SERA BİTKİLERİ HASTALIKLARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3104PDS |
PARK SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3110PDS |
EGZOTİK MEYVELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH3112PDS |
MANTAR ÜRETİM TEKNİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH3118PDS |
MİNÖR SEBZELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAH3126PDS |
BAHÇE BİTKİLERİNDE BİYOTEKNOLOJİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BAH3128PDS |
İYİ TARIM UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4002PDS |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4004PDS |
PLATES YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4006PDS |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4008PDS |
TENİS YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4012PDS |
ESKRİM FLÖRE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4014PDS |
ESKRİM EPE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4016PDS |
TEATRAL ESKRİM II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4018PDS |
TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4024PDS |
FUTSAL II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4026PDS |
TENİS ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4028PDS |
EĞİTSEL OYUN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4030PDS |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4032PDS |
BİSİKLET II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4034PDS |
YÜZME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GMD3222PDS |
GIDA KATKI MADDELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0504PDS |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0508PDS |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSD3234PDS |
GIDALARIN SOĞUTULARAK VE DONDURULARAK MUHAFAZASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3302PDS |
ÇAYIR MERA AMENAJMANI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3306PDS |
SİTOGENETİK |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TAR3316PDS |
TARLA ÜRÜNLERİNİN STANDARDİZASYONU VE DEPOLANMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TAR3328PDS |
BİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3726PDS |
GIDA TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3732PDS |
TARIM SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3734PDS |
KIRSAL TURİZM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3736PDS |
ORGANİK TARIM EKONOMİSİ VE PAZARLAMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3738PDS |
TARIMSAL ÜRETİM EKONOMİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TEK3740PDS |
AB VE TÜRKİYE TARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR3908PDS |
PETROGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR3916PDS |
SU KALİTESİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TPR3920PDS |
KOMPOST YAPIM TEKNİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TPR3922PDS |
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİNİN BESLENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK4611-S |
PARK VE SÜS BİTKİLERİ ZARARLILARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4613-Z |
SEBZE HASTALIKLARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BTK4615-S |
SUPTROPİKAL İKLİM MEYVE ZARARLILARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BTK4617-S |
ORGANİK TARIMDA BİTKİ KORUMA |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4619-S |
TOHUM PATOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4625-S |
PESTİSİTLER VE ÇEVRE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK4627-S |
MESLEKİ İNGİLİZCE I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSD4247-SS |
TARIMSAL UYGULAMALARDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
PYZ4101-SS |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4723-SS |
TÜRKİYENİN KIRSAL KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4725-SS |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE RAPOR YAZIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4727-SS |
TARIMDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BTK4602-S |
MEYVE VE BAĞ HASTALIKLARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4604-S |
MEYVE VE BAĞ ZARARLILARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4612-S |
DEPO HASTALIKLARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4614-S |
SEBZE ZARARLILARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
BTK4616-S |
KENTSEL ENTOMOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK4618-S |
BİYOLOJİK MÜCADELEDE KULLANILAN OMURGASIZLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BTK4624-S |
MESLEKİ İNGİLİZCE II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
BTK4632-S |
ENTOMOLOJİDE MOLEKÜLER BİYOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSD4258-S |
GELENEKSEL GIDALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4724-S |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜ PAZARLAMA STRATEJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4726-S |
TARIM VE GIDA SEKTÖRÜNDE REKLAMCILIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TEK4728-S |
TARIM VE HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |