Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Çocuk Gelişimi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
2005 – 2006 Eğitim – Öğretim yılında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ nın 06.05.2005 tarihli Yürütme Kurulu toplantısında, 2547 Sayılı Kanunun 2880 Sayılı Kanunla değişik 7/d-2, 7/h ve 3843 Sayılı Kanunun 4. maddesi uyarınca Uludağ Üniversitesi İnegöl Meslek Yüksekokulu’nda “Çocuk Gelişimi Programı”nın( II. Öğretim – METEB ) açılmasına ve 2005 – 2006 Eğitim – Öğretim yılında 30 öğrenci alınmasına karar verilmiştir. Yine Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının, 08.04.2010 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan 2547 Sayılı Kanunun 2880 Sayılı Kanunla değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri ile 3843 Sayılı Kanunun 4. maddesi uyarınca Yüksekokulumuz bünyesinde “Çocuk Gelişimi (Örgün Öğretim ) Programı açılarak, 30’ar öğrenci alımı ile 2010 - 2011 Eğitim – Öğretim yılı itibariyle faaliyete geçmiştir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Çocuk Gelişimi alanında 120 ECTS kredilik beşinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Çocuk Gelişimi alanında Önlisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Çocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Çocuk Gelişimi Programının en önemli amacı; yaşam boyu eğitim ilkesiyle, bilgi çağı ve iş yaşamının gereklerine uygun ve çağdaş öğretim yöntemleri ile yaşam becerileri kazandırmaya yönelik bir eğitim hizmeti sunmaktır. Bu doğrultuda yetişen öğrencilerimizin, sahip olduğu donanımı kullanan, araştıran, ülke ve mesleğinin gelişmesine katkıda bulunmayı arzulayan, alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyen, özgün fikirlere sahip ve çözümleyici bireyler olarak yetişmelerini sağlamak istenmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek
2. Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
3. Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak.
4. Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek.
5. Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
6. Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek
7. Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
8. Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak
9. Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak
10. Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
11. Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
12. Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek.
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek.
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek.
  • Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek.
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek.
  • Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek
Öğrenme Yetkinliği
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen tüm etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; çocukla etkili iletişim kurabilmek.
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak
  • Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarına özen göstermek.
  • Gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Milli Eğitim ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı Anaokulları, İlköğretime bağlı Anasınıfları, Kreş ve Gündüz Bakımevleri, Çocuk Evleri, Sevgi Evleri, Özel Eğitim Kurumları, Sağlık Bakanlığına Bağlı Devlet ve Özel Hastaneler, Tüm Üniversitelerin Tıp Fakültesi Hastaneleri, Çocuk Kulüpleri, Tatil Köyleri ve Oteller.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar Dikey Geçiş Sınavı’ndan yeterli puana sahip olmaları koşuluyla üniversitelerin “Okul Öncesi Eğitim Öğrenliği ve Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği”, lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. FF ve FD notları başarısız sayılır.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı
Doç. Dr.Elif SEZGİN
Email Adres: elifyalcintas@uludag.edu.tr
Tel No:+90 224 294 2665 / 61734
Öğr. Gör. Emre BOZDEMİR
bozdemre@uludag.edu.tr
Dahili: 61734
Öğr. Gör. Ahmet KARACA
ahmetkaraca@uludag.edu.tr
Dahili:61760
Adres: İnegöl Meslek Yüksekokulu Turgutalp Mah. Mahmut Esat Bey Cd. No:208 16400 İnegöl / BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Yenişehir İbrahim Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programında ve İnegöl Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programında ikişer öğretim görevlisi bulunmaktadır. İlgili derslerle ilgili teorik eğitimin yapılabileceği donanımlı derslikler ve uygulama çalışmaları için materyal hazırlama ve oyun atölyeleri mevcuttur. Ayrıca öğrencilerimizin istihdam edilebileceği her türlü kurum ve kuruluşta teorik bilgilerin uygulamaya geçirilmesi için işyeri eğitimi dersleri ve stajlar yaptırılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKZ105 ÇOCUK GELİŞİMİ I Zorunlu 3 0 0 4
ÇCKZ107 ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ Zorunlu 1 2 0 3
ÇCKZ111 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI Zorunlu 2 0 0 3
ÇCKZ115SİL ÇOCUK VE OYUN Zorunlu 3 0 0 4
ÇCKZ119 ERKEN ÇOCUKLUKTA EDEBİYAT VE MEDYA Zorunlu 2 0 0 3
HRTZ115 KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 0 0 1
ISL115 TEMEL MATEMATİK Zorunlu 2 0 0 3
OKU1005 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
SIN2001 ÇOCUK VE OYUN Zorunlu 2 0 0 4
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
YABANCI DİL 2
Toplam 37
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKZ106 ÇOCUK GELİŞİMİ II Zorunlu 3 0 0 4
ÇCKZ108 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE PROGRAMLAMA Zorunlu 3 0 0 4
ÇCKZ114 ÇOCUK VE DRAMA Zorunlu 3 0 0 4
ÇCKZ116 ÇOCUK VE MÜZİK Zorunlu 1 2 0 4
ÇCKZ118 ÇOCUK BESLENMESİ Zorunlu 2 0 0 2
ÇCKZ122 MATERYAL GELİŞTİRME Zorunlu 1 2 0 3
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
YABANCI DİL 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 1
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKZ201 ÇOCUKLA İLETİŞİM Zorunlu 2 0 0 3
ÇCKZ213 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Zorunlu 1 2 0 3
ÇCKZ215 SINIF YÖNETİMİ VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Zorunlu 1 2 0 3
MIM3032 STAJ I Zorunlu 0 0 0 4
OKU2004 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI Zorunlu 3 0 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKZ214 ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ Zorunlu 2 0 0 3
ÇCKZ220 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 0 4
ÇCKZ224 AİLE EĞİTİMİ Zorunlu 2 0 0 4
ÇCKZ226 ERKEN ÇOCUKLUKTA OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Zorunlu 2 0 0 3
MIM4035 STAJ II Zorunlu 0 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YAD111 YABANCI DİL I (ALMANCA) Zorunlu 2 0 0 2
YAD121 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) Zorunlu 2 0 0 2
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKS124 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS126 İLKYARDIM EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS010 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 1 3
YAD112 YABANCI DİL II (ALMANCA) Zorunlu 2 0 0 2
YAD122 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) Zorunlu 2 0 0 2
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKS124 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS126 İLKYARDIM EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS010 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 1 3
YAD112 YABANCI DİL II (ALMANCA) Zorunlu 2 0 0 2
YAD122 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) Zorunlu 2 0 0 2
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKS209 İŞYERİ EĞİTİMİ I Seçmeli 0 16 0 12
ÇCKS215 MESLEKİ YABANCI DİL I Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS217 ERKEN ÇOCUKLUKTA YAŞAM BECERİLERİ Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS219 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ALTERNATİF YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 0 3
ISYS239 İŞLETME YÖNETİMİ I Seçmeli 2 0 0 3
OSPS023 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 3
OSPS131 MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS019 ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA Seçmeli 2 0 0 3
OTPS020 DRAMATİZASYON VE TİYATRO Seçmeli 2 0 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ÇCKS210 İŞYERİ EĞİTİMİ II Seçmeli 0 16 0 12
ÇCKS22 GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS222 MESLEKİ YABANCI DİL II Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS224 KİŞİSEL GELİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS230 ERKEN ÇOCUKLUKTA DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
ÇCKS232 GELENEKSEL OYUNLAR Seçmeli 2 0 0 3
ISYS240 İŞLETME YÖNETİMİ II Seçmeli 2 0 0 3
ISYS250 GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 0 0 3
OSPS040 İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr