Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, kuramsal uygulama bütünleştirerek, çağdaş matematik öğretim anlayışını benimseyen öğretmenler yetiştirmek amacıyla açılmış bir programdır. 2008-2009 yılından itibaren öğrenci alınmaya başlayan bu programda, alan eğitimi yanında öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini de kapsayan 4 yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir. Programda, zorunlu alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama dersleri yer almaktadır. Ayrıca, öğrenciler kendi ilgi alanlarına göre seçmeli dersler de alabilmektedir.
2
Verilen Derece
Programdaki mevcut olan (toplam 240 ECTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.
7
Program Profili
Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, Matematik alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olur ve bu farkındalığı öğrencilere aktarır.
2. 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamlarını hazırlar, yöntem, materyal ve etkinlik örneklerini geliştirir.
3. Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur.
4. Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilir.
5. Matematiğin sistematik yapısını kavrar, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıklarını görebilir.
6. Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplar, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirir ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel beceriler kazanır.
7. Matematik kavram ve genellemeleri anlar, birbiriyle ilişkilendirir ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispatlayabilir.
8. Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilir.
9. Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilir.
10. Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçer, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilir.
12. Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olur.
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olur ve bu farkındalığı öğrencilere aktarır. 1,2,3 1,2,3,4,5
2 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamlarını hazırlar, yöntem, materyal ve etkinlik örneklerini geliştirir. 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
3 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. 1 1,2 1,2,3,4,5
4 Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilir. 1 1,2 1,2,3,4,5 1,2
5 Matematiğin sistematik yapısını kavrar, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıklarını görebilir. 1 1,2 1,2,3 1,2
6 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplar, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirir ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel beceriler kazanır. 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
7 Matematik kavram ve genellemeleri anlar, birbiriyle ilişkilendirir ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispatlayabilir. 1 1,2 1,2,3 1,2
8 Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilir. 1 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
9 Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilir. 1 1,2 1,2,3,4,5
10 Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1 1,2,3 1,2,3,4,5
11 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçer, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilir. 1 1,2 1,2,3 1,2
12 Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olur. 1,2,3,4,5
13 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. 1,2,3,4,5
14 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir. 1,2 1,2,3,4,5 1,2
15 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir. 1,2,3 1,2,3,4,5
16 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. 1,2,3 1,2,3,4,5
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olur ve bu farkındalığı öğrencilere aktarır. 1 1,2
2 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamlarını hazırlar, yöntem, materyal ve etkinlik örneklerini geliştirir. 1,2 1,2 1 1 1 1,5
3 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. 1 1,2 1,2 1,2,4,5
4 Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilir. 1 1 2 1
5 Matematiğin sistematik yapısını kavrar, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıklarını görebilir. 1,2 1,2,3 1,2 1,5
6 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplar, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirir ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel beceriler kazanır. 1,2,4,5 1,2,3,4,5
7 Matematik kavram ve genellemeleri anlar, birbiriyle ilişkilendirir ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispatlayabilir. 1,2 1,2,3 1,2,3 1
8 Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilir. 1 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5
9 Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilir. 1,2 1,2 1,2
10 Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1,2,3,4,5
11 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçer, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilir. 1,2,3 1
12 Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olur. 1,2,3,4,5
13 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. 1,2 1,2
14 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir. 1,2,3 1
15 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir. 1 1,2,3 1,2,3 1,2
16 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. 1,2,3
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Matematik öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Matematik bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az %80`ine devam etmiş olması zorunludur. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekmektedir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4,00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Rıdvan Ezentaş
Telefon: +90 (224) 294 2287
rezentas@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Doç.Dr.Menekşe Seden TAPAN BROUTIN
Telefon:+90 224 2955021
Belgegeçer: +90 224 294 21 99
tapan@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı derslik ve bilgisayar laboratuarlarında yürütülmektedir. Anabilim dalımızda, akıllı tahtalarla donatılmış derslikler, bilgisayar laboratuarları mevcuttur. İlköğretim bölümünde dershaneler, laboratuarlarda ve ayrıca koridorlarda öğrencinin kullanımına açık bilgisayarlar mevcuttur.
Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL1051 BİLGİSAYAR I Zorunlu 2 2 0 4
EBB1003 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
FZK1073 GENEL FİZİK I Zorunlu 4 0 0 5
İMT1007 ANALİZ I Zorunlu 4 2 0 10
İMT1009 SOYUT MATEMATİK Zorunlu 3 0 0 5
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUR101 TÜRK DİLİ I: YAZILI ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 35
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
İMT1004 GEOMETRİ Zorunlu 3 0 0 4
İMT1008 ANALİZ II Zorunlu 4 2 0 6
İMT1010 OKUL DENEYİMİ I Zorunlu 1 4 0 5
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUR102 TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 4
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB2003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 4
İMT2003 LİNEER CEBİR I Zorunlu 3 0 0 5
İMT2005 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
İMT2007 ANALİZ III Zorunlu 4 2 0 9
İMT2009 ANALİTİK GEOMETRİ I Zorunlu 3 0 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 4
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB2104 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 4
İMT2004 LİNEER CEBİR II Zorunlu 3 0 0 4
İMT2008 ANALİZ IV Zorunlu 3 0 0 6
İMT2010 ANALİTİK GEOMETRİ II Zorunlu 3 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3005 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
İMT3003 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Zorunlu 2 2 0 6
İMT3005 İSTATİSTİK VE OLASILIK I Zorunlu 2 2 0 5
İMT3007 CEBİRE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 5
İMT3011 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3006 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 0 0 4
İMT3004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Zorunlu 2 2 0 4
İMT3006 İSTATİSTİK VE OLASILIK II Zorunlu 2 2 0 4
İMT3008 DİFERANSİYEL DENKLEMLER Zorunlu 2 2 0 4
İMT3010 OKUL DENEYİMİ II Zorunlu 1 4 0 5
İMT3012 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM Zorunlu 2 2 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 4
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4005 REHBERLİK Zorunlu 3 0 0 4
İMT4003 ELEMANTER SAYI KURAMI Zorunlu 3 0 0 5
İMT4007 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Zorunlu 2 6 0 8
ÖEB4001 ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 0 0 5
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4006 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
İMT4002 MATEMATİK TARİHİ VE FELSEFESİ Zorunlu 3 0 0 3
İMT4004 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Zorunlu 2 6 0 8
Seçmeli dersler için tıklayınız. 16
Toplam 30
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL1052 BİLGİSAYAR II Seçmeli 2 2 0 4
İMT1102 ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ Seçmeli 2 2 0 4
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
İMT2103 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 4
İMT2105 MATEMATİKTE KAVRAM YANILGILARI Seçmeli 3 0 0 4
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
İMT2108 EĞİTİMDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ Seçmeli 3 0 0 4
İMT2110 MATEMATİK VE OYUN Seçmeli 3 0 0 4
İMT2112 DÖNÜŞÜM GEOMETRİSİ Seçmeli 3 0 0 4
İMT2114 MATEMATİKSEL MODELLEME Seçmeli 3 0 0 4
İMT2022 MAPLE İLE ÖZEL KONULAR Seçmeli 3 0 0 4
İMT2204 ETKİLİ İLETİŞİM Seçmeli 3 0 0 4
SOS2206 OSMANLIDAN CUMHURİYETE MODERNLEŞME Seçmeli 3 0 0 4
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FZK3009 FİZİK I Seçmeli 2 2 0 4
İMT3105 MUHAKEME VE İSPAT YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 0 0 4
MUZ3107 TÜRK HALK MÜZİĞİ VE BAĞLAMA METODUNA GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 4
İMT3103 PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ Seçmeli 3 0 0 4
İMT3109 TÖRENLER VE KUTLAMALAR Seçmeli 3 0 0 4
SIN3111 DRAMA Seçmeli 3 0 0 4
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
FZK3112 FİZİK II Seçmeli 3 0 0 4
İMT3114 GEOMETRİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 4
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL4115 PROGRAMLAMA I Seçmeli 3 0 0 4
İMT4105 İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 4
İMT4107 SAYISAL ANALİZ Seçmeli 3 0 0 4
İMT4111 ÖĞRETİM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ I Seçmeli 3 0 0 4
İMT4103 LİSELERDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 4
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL4106 PROGRAMLAMA II Seçmeli 3 0 0 4
İMT4102 ÖĞRETİM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ II Seçmeli 3 0 0 4
İMT4104 ALAN YAZILARI VE RAPOR HAZIRLAMA Seçmeli 3 0 0 4
İMT4112 OKUL ÖNCESİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ Seçmeli 3 0 0 4
İMT4108 MATEMATİK VE GÜNLÜK YAŞAMA UYGULAMA Seçmeli 3 0 0 4
İMT4114 KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER Seçmeli 3 0 0 4
İMT4116 CEBİR ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 4
İMT4118 BİLGİSAYARDA MATEMATİK UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr