Genel Tanıtım
Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı Doktora öğretimini Yükseköğretim Kanununun amaç ve ilkeleri çerçevesinde 1985 yılından beri Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yürütmektir.
Elektronik Mühendisliği Programı yükseköğretimde 180-240 AKTS kredilik altıncı aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Elektronik Mühendisliği dalında Doktora derecesine sahip olunur.
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Elektronik Mühendisliği Programı Kabul ve Kayıt Koşulları,
Yüksek lisans diplomasına sahip olunması gerekir. Yüksek lisans diploması ile doktora programına başvuru, doktora programının özel uygunluk koşuluna bağlıdır. Doktora programına başvuranlardan; fen bilimleri için sayısal puan türünde Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunun belirleyeceği ALES ve yabancı dil taban puanına sahip olması şartı aranır.
Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program; toplam 24-30 kredi arasında olmak koşuluyla, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez sunumu ve tez savunmasından oluşur. Doktora dersleri zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın AKTS kredisi 180-240 arasındadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 olması gerekir. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Elektronik Mühendisliği dalında Doktora diploması verilir.
Eğitim Amaçları;
1-) Bir öğretim üyesi ve araştırmacı olma yeterliliğini sağlayacak ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip, özgün bilimsel yöntemler geliştirerek literatüre katkıda bulunabilen Elektronik Mühendisliği Doktorları yetiştirmek,
2-) Doktor adaylarının bilimsel yöntemler kullanarak ve etik değerleri dikkate alarak yeni teknikler geliştirebilme, bilgi ve deneyimlerini sözlü ve yazılı olarak sunabilme, yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerilerini geliştirmek.
Eğitim Planı;
Eğitim planında Mühendislik Matematiğinde ileri konular II ve Araştırma teknikleri ve yayın etiği dersleri zorunlu dersler statüsündedir. Diğer dersler Elektronik Mühendisliği alanında yer alan güncel araştırma konularını içeren seçmeli derslerdir. Detaylı eğitim planına ee.uludag.edu.tr aracılığı ile ulaşılabilir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri araştırmada kullanma becerisi
|
2.
Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi
|
3.
Uzmanlık alanındaki araştırmalar için gerekli olan yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanma becerisi
|
4.
Bağımsız araştırma ve detaylı plan yapabilme becerisi
|
5.
Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi
|
6.
Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri araştırmada kullanma becerisi
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Uzmanlık alanındaki araştırmalar için gerekli olan yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanma becerisi
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Bağımsız araştırma ve detaylı plan yapabilme becerisi
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız araştırma ve detaylı plan yapabilme becerisi |
|
1,2,3,4,5 |
Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi |
|
1,2,4,5 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri araştırmada kullanma becerisi |
|
3 |
Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi |
1,2,3,4 |
2,3,4,5 |
Uzmanlık alanındaki araştırmalar için gerekli olan yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanma becerisi |
|
1,2,3,4,5 |
Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi |
|
1,2,4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. 2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. 3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular. 4-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur. 5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız araştırma ve detaylı plan yapabilme becerisi |
|
1,2 |
Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri araştırmada kullanma becerisi |
1,2 |
1 |
Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi |
|
1,2 |
Uzmanlık alanındaki araştırmalar için gerekli olan yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanma becerisi |
|
1,2 |
Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. 2-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi |
|
1,2 |
Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi |
|
1 |
Uzmanlık alanındaki araştırmalar için gerekli olan yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanma becerisi |
1,2,3 |
|
Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. 2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız araştırma ve detaylı plan yapabilme becerisi |
1,2,3 |
2 |
Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi |
|
1,2,3 |
Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi |
|
2 |
Uzmanlık alanındaki araştırmalar için gerekli olan yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanma becerisi |
|
2 |
Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. 2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. 3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız araştırma ve detaylı plan yapabilme becerisi |
|
1 |
Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi |
1,2,3 |
1,2 |
Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi |
|
1 |
Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız araştırma ve detaylı plan yapabilme becerisi |
|
1,2,3 |
Literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
Mühendislik problemlerini çözebilecek özgün bir sistemi analiz etme, tasarlama ve/veya gerçekleme becerisi |
|
1,3 |
Uzmanlık alanındaki araştırmalar için gerekli olan yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanma becerisi |
|
1,2,3 |
Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp, özgün yollar bulabilme becerisi |
1 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. 2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. 3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. 4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, ulusal veya uluslar arası üniversiteler, araştırma merkezleri ve şirketlerde akademisyen, araştırmacı ve uzman olarak görev almaktadırlar. Mezunlarımızın istihdam edildiği bazı kuruluşlar:
Çankaya Üniversitesi, Gazikent Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, EMKO Elektronik, TUSAŞ.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bu bölüm, ilgili derslerin ders tanıtım ve uygulama formlarında açıklanmaktadır.
Doktora programını başarıyla tamamlamak için ´Yeterlilik Koşulları ve Kuralları´ bölümünde açıklanan koşulları yerine getirilmesi ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Enes YİĞİT
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 294 20 18
e-posta : enesyigit@uludag.edu.tr
Bölüm Başkan Yardımcısı
Doç. Dr. Şekip Esat HAYBER
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 294 21 03
e-posta : sehayber@uludag.edu.tr
Bölüm Başkan Yardımcısı
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa DEMİRTAŞ
Posta Adresi : Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
16059 Görükle/BURSA
Tel. : 0224 295 52 55
e-posta : mustafademirtas@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Lisansüstü çalışmaların gerçekleştirilmesi amacıyla öğrencilere tahsis edilmiş çalışma ofisleri ve laboratuvarlar mevcuttur. Laboratuvar çalışmaları akademik personel tarafından yürütülen araştırma projeleri kapsamında alınan kaynaklar ile sürdürülmektedir. Bölümde bulunan laboratuvarlar aşağıda listelenmiştir:
Bilgisayar Laboratuvarı,
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı - I,
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı - II,
PCB Laboratuvarı,
Proje Geliştirme Laboratuvarı,
Elektrik Makineleri ve Güç Elektroniği Laboratuvarı,
Biyomedikal Sinyal İşleme Laboratuvarı,
Gömülü Sistemler Laboratuvarı,
İmge İşleme Laboratuvarı,
Mikrodalga ve Haberleşme Laboratuvarı,
Optik Fiberli Haberleşme Araştırmaları Laboratuvarı,
Optik Laboratuvarı,
PLC ve Otomasyon Laboratuvarı.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
ELN6501 |
İLERİ MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ III |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
FEN6001 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
20 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6172 |
SEMİNER (DERSTE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
ELN6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
25 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ELN6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
YET6177 |
DOKTORA YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6174 |
SEMİNER (TEZDE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
ELN6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ELN6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ELN6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
ENS6121 |
GELİŞİM VE ÖĞRENME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ELN6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
ENS6122 |
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
5 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ELN6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ELN6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6101 |
DALGACIK DÖNÜŞÜMLERİ VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6201 |
İLERİ MİKRODALGA TEKNİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6203 |
KIRINIM KURAMINDA WİENER-HOPF TEKNİĞİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6205 |
RADAR KESİTİ ALANI KESTİRME VE DÜŞÜRME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6207 |
ELEKTROMANYETİKTE ANALİTİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6209 |
İLERİ ELEKTROMANYETİK SAÇILMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6301 |
OPTOELEKTRONİK SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6401 |
KESTİRİM KURAMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6403 |
HABERLEŞME KURAMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6405 |
OPTİK FİBERLERDE DOĞRUSAL OLMAYAN OLAYLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6407 |
SES SİNYALLERİNİN SENTEZ VE ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6409 |
İLERİ ANAHTARLAMA SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6413 |
KAOS KURAMI VE NONLİNEER İŞARET İZLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6415 |
İSTATİSTİKSEL NESNE ANALİZİ VE SINIFLANDIRMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6417 |
İMGE İŞLEMEDE İLERİ KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN5203 |
RF DEVRE VE SİSTEMLERİN ANALİZ TASARIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
ELN5401 |
İLERİ SAYISAL SİNYAL İŞLEME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
ELN5403 |
MOBİL HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ELN6102 |
BULANIK MANTIK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
ELN6202 |
İLERİ RADAR TEKNİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6204 |
ELEKTROMANYETİZMADA INTEGRAL DENKLEM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6206 |
YERYÜZÜ ÜZERİNDE RADYO DALGASI YAYILIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6208 |
ELEKTROMANYETİKTE SAYISAL YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6302 |
LAZER TABANLI SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6402 |
SPEKTRUM KESTİRİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6404 |
SAYISAL MODÜLASYON VE KODLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6406 |
DOĞRUSAL OLMAYAN OPTİĞİN HABERLEŞMEDEKİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6408 |
TELETRAFİK MÜHENDİSLİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6410 |
SEZİM KURAMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6412 |
OPTİK ANAHTARLAMALI AĞLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ELN6414 |
BİLGİSAYARLA GÖRÜDE İLERİ YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAK6214 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİNDE ÖZEL KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |