Genel Tanıtım
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği programı, Fransızca öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1981 yılında Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılmıştır. 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde yer almıştır. 1998 yılına kadar lisans programını sürdüren Anabilim Dalında 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından itibaren YÖK tarafından hazırlanan program uygulanmaktadır. 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Hazırlık sınıfı uygulanmaya başlanmıştır. Anabilim Dalımızda 1992-1998 yılları arasında 3 kez Yüksek Lisans programı açılmıştır. 1996 yılından beri Görükle Yerleşkesinde varlığını sürdüren programımızda 2000 yılından itibaren Yüksek Lisans programı yeniden geliştirilerek güncellenmiştir.
Bu bölüm, yükseköğretimde Fransızca Dili ve Eğitimi alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Fransızca Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. Ayrıca fakültemiz diğer birim öğrencileri gerekli koşulları sağladıkları taktirde Anabilim dalımızda yan dal (50 AKTS) ve çift anadal (88 AKTS) programlarından yararlanabilirler.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’ ince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde programa kayıt olması için belirlenen yabancı dil giriş puanına sahip olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Fransızca Öğretmenliği programında zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Programı uygulanır. Yeterlik sınıfında başarısız olan öğrenciler hazırlık sınıfını tekrar ederler. Bu durumda da başarısız olanlar, açılması halinde Yaz Dönemi haklarını da kullandıktan sonra başarısız olmaları halinde kayıtları silinir. Fransızca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Her ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır.
1- Derse kayıt yaptırmak
2- Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak
3- Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarısız sayılmayı gerektirmeyen bir harf notu almak
Çağdaş bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş, Fransızca ve dil öğretim yöntemleri konusunda donanımlı, öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren ve yenilikleri izleyen, mesleki yeterlik ve duyarlığa sahip, alanında temel ve uygulamalı araştırmalar yapabilen, analitik ve eleştirel düşünceye sahip, iletişim becerileri gelişmiş, yaratıcı, topluma hizmet yükümlülüğün farkında olan, demokrasi, insan hakları ve mesleki etik değerlere uygun davranan nitelikli Fransızca öğretmenleri yetiştirmektir.
Program, seçkin akademik kadrosu ve fiziksel alt yapısıyla öğretmen yetiştirmenin yanı sıra Fransız dilinin öğretimiyle ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yapma,
Geleceğin öğretmenlerine ve hali hazır lise ve özel okullarda çalışan öğretmenlere uluslar arası bilgilerini ve yöntemlerini geliştirmek açısından uluslar arası Formasyon seminerleri düzenleme ,
Toplumun gereksinim duyduğu yabancı dil ile ilgili konularda, çeşitli kuruluşlara dil öğretimi programları hazırlayıp sunma,
Ulusal ve uluslar arası düzeyde dil öğretimi, edebiyat, çeviri alanlarında Sempozyum ve kongre düzenleme gibi etkinlikleri yürütmektedir.
Program 2005 yılından itibaren Erasmus kapsamında Avrupa’nın birçok üniversitesi ile Fransız Dili Eğitimi bölüm bazında anlaşmalar yaparak öğretim üyesi ve öğrenci değişim hareketliliğini sürdürmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
|
2.
Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
|
3.
Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
|
4.
Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
|
5.
Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
|
6.
Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
|
7.
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
|
8.
Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
|
9.
Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
|
10.
LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
|
11.
Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
|
12.
Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Anabilim dalımızdan mezun olan öğrenciler başta MEB özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında Fransızca öğretmeni olarak, ayrıca dil öğrenme merkezlerinde, ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer kurum ve kuruluşlarda iş olanakları bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil Yeterliliğini sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Erdoğan KARTAL
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa-Türkiye
E-posta: ekartal@uludag.edu.tr / Tel: 00 90 224 294 22 45
Lisans Programı Bologna Koordinatörü: Doç.Dr Fatma Kazanoğlu
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi bölümü Fransız Dili Eğitimi ABD
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa / Türkiye
E-posta: fkazanoglu@uludag.edu.tr
Tel: 00 90 224 294 22 44
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı´nda halihazırda 1 Profesör, 2 Doçent ve 1 Doktor Öğretim Üyesi görev yapmaktadır.
Projeksiyon ve akıllı tahta donanımlı çoklu ortam destekli dil sınıfları, çeşitli teknolojik cihaz ve yazılımları kapsayan dil laboratuvar olanaklarının yanı sıra Anabilim Dalının kendine ait zengin bir kütüphanesi bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN1001 |
FRANSIZCANIN YAPISI I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
FRN1003 |
OKUMA BECERİLERİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
FRN1005 |
YAZMA BECERİLERİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
FRN1007 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
FRN1009 |
DİNLEME VE SESLETİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
FRN1011 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
MBZ0001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AİT101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN1002 |
FRANSIZCANIN YAPISI II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FRN1004 |
OKUMA BECERİLERİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FRN1006 |
YAZMA BECERİLERİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FRN1008 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FRN1010 |
FRANSIZ KÜLTÜRÜ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK0001 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBZ0002 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0004 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AİT102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN2001 |
FRANSIZCA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FRN2003 |
FRANSIZCANIN YAPISI III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FRN2005 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FRN2007 |
FRANSIZCA SÖZCÜK BİLGİSİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FRN2009 |
ÇEVİRİYE GİRİŞ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MBZ0006 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0007 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN2002 |
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FRN2004 |
İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FRN2006 |
FRANSIZCA SÖZCÜK BİLGİSİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FRN2008 |
ÇEVİRİYE GİRİŞ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
GKZ0002 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MBZ0005 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0008 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN3001 |
FRANSIZCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FRN3003 |
FRANSIZCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FRN3005 |
FRANSIZ EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FRN3007 |
DİLBİLİMİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MBZ0009 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0010 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN3002 |
FRANSIZCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FRN3004 |
TÜRKÇE-FRANSIZCA ÇEVİRİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FRN3006 |
FRANSIZ EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FRN3008 |
DİLBİLİM II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MBZ0011 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0012 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN4001 |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
FRN4003 |
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBFRN01 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
13 |
MBZ0013 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN4002 |
MESLEKİ FRANSIZCA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBFRN02 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
13 |
MBZ0014 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKS0010 |
KÜLTÜR VE DİL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0007 |
EĞİTİMDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0011 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0013 |
KAPSAYICI EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0014 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0016 |
MİKRO ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0018 |
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0021 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN2011 |
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN2013 |
EDEBİ METİNLERİN DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN2010 |
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN2012 |
FRANSIZCA DERS KİTABI İNCELEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN2014 |
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN3009 |
ÇAĞDAŞ FRANSIZ EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN3011 |
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN3010 |
SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN3012 |
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN4005 |
FRANSIZCA SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN4007 |
DİJİTAL ORTAMLAR VE DİL ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN4009 |
FRANSIZCA SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FRN4004 |
MESLEKİ ÇEVİRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN4006 |
EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FRN4008 |
DİL ÖĞRETİM STRATEJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |