Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Okul Öncesi Eğitimi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Programımız, okul öncesi eğitimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek isteyen Okul Öncesi öğretmenlerine, bilimsellik anlayışı kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri, tutum ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir. Öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak olan Okul Öncesi Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programımız; alanında uzman 2 Profesör, 4 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi ile hizmet vermektedir.
2
Verilen Derece
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
İlanda belirtilen alanlardan lisans diplomasına sahip olmak.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en aziki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.
7
Program Profili
Programımız, okul öncesi eğitimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek isteyen Okul Öncesi öğretmenlerine, bilimsellik anlayışı kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri, tutum ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
2. Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
3. Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
4. Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
5. Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
6. Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
7. Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Tezsiz yüksek lisans programının, kendilerini geliştirmek için lisansüstü öğrenim görmek isteyen ancak ilgili programın bulunduğu yerdeki devam koşullarını yerine getiremediğinden dolayı bu eğitimden mahrum olabilecek okul öncesi öğretmenlerinin gelişimine katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Erişimin kolay olması hem talepte bulunan öğretmenlerin sayısını artıracak hem de öğretmenlerin motivasyonlarını yükseltecektir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yok.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması şartı ve yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde %80 devam etmiş olma şartı aranır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler sınava alınmaz ve öğrenciye D notu verilir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC (70) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarı ile tamamlamış sayılırlar. Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 60 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
12
Mezuniyet Koşulları
Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en aziki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Handan Asude Başal
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Başkanı
asubasal@uludag.edu.tr
Dahili: 42295 Oda No: A-215
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır. Öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır. Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr