Müzik- Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
B.U.Ü. Devlet Konservatuvarı 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7d/2 maddesi uyarınca 1998 yılında kurulmuştur. 1999 ve 2001 yıllarında bünyesinde açılan (ilköğretim ve lise düzeyindeki) Müzik Bölümü hazırlık birimlerinde eğitim verilmeye başlanmış, 2003 yılında lisans ve lisansüstü programları açılarak uygulamaya konmuştur. Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı´nda halen lisans ve lisansüstü düzeydeki akademik programlarla eğitim ve öğretime devam edilmektedir.
2
Verilen Derece
Program, yükseköğretimde Müzik sanat alanı içinde yer alan Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı´nda 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp program yeterlilikleri sağlandığında Müzik sanat alanında Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve iki aşamalı olarak yapılan özel yetenek sınavlarında başarılı olması gerekir. Konservatuvar bünyesinde faaliyet gösteren bir liseden mezun olanlar bu sınavın birinci aşamasından muaf tutulur. Özel yetenek sınavının ikinci aşamasında ise başvurduğu Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı programını yürütmek için gerekli temel birikimin bulunup bulunmadığı ve bu dala ilişkin yatkınlık veya yaratıcılığı araştırılır.
Giriş sınavında başarılı olan ve programa kayıt hakkı kazanan öğrenciler, hazırlık sınıfı eğitimine alınırlar. (Hazırlık sınıfı muafiyet sınavları, giriş sınavını izleyen bir hafta içinde yapılır. )
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Müzik Bölümü Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı´nda lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gerekli zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
7
Program Profili
Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Kompozisyon ve Orkestra Şefliği programının amacı; sanat dalında yeterli bilgi ve becerilerle donanmış, ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören yaratıcı, icracı niteliklere sahip, gelişmeye açık çağdaş sanatçılar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1.
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak.
2.
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak.
3.
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile müzik eserlerini anlama ve analiz etme becerisini kazanmak.
4.
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel kompozisyonlara aktarma becerisini kazanmak.
5.
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel yaratıcılık gerektiren çalışmalarda kullanmak.
6.
Müzik eserlerinin tasarlanmasına yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak.
7.
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak,
8.
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak.
9.
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici beceriler geliştirmek.
10.
Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak.
11.
Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak.
12.
Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak.
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği
TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak.
1
2
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak.
1
3
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile müzik eserlerini anlama ve analiz etme becerisini kazanmak.
1,2
1,3
4
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel kompozisyonlara aktarma becerisini kazanmak.
1,2
1
1,2
5
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel yaratıcılık gerektiren çalışmalarda kullanmak.
1,2
1
1,2
6
Müzik eserlerinin tasarlanmasına yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak.
1,2
1
7
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak,
1,2,3
3
1
8
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak.
2
3
1
9
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici beceriler geliştirmek.
2
2
1
10
Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak.
1,2
11
Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak.
1,2
12
Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak.
4,5
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği
TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
Müzik kültürü ve müzik estetiğine ilişkin temel bir bilgi birikimi kazanmak.
1,2
1
2
Müzik alanının ilişkili olduğu sanat alanları ve diğer disiplinlerle (felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi) arasındaki etkileşim konusunda bilgi sahibi olmak.
6
3
3
Alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile müzik eserlerini anlama ve analiz etme becerisini kazanmak.
3
4,5
4
Müzik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini müziksel kompozisyonlara aktarma becerisini kazanmak.
5,6
1,3
1,2
5
Sanat dalına ilişkin yöntem ve teknikleri müziksel yaratıcılık gerektiren çalışmalarda kullanmak.
4
2,6
2
2,3
6
Müzik eserlerinin tasarlanmasına yönelik olarak teknik ve estetik yeterliğe sahip olmak.
3,4
2,6
2,4
7
Tek başına veya grup olarak gerçekleştirilen müziksel performanslar sırasında uyumlu ve üretken olarak çalışmak,
1,2,3
1
2,3
8
Sanat dalına ilişkin kazandığı becerileri iş hayatında kullanmak.
2,3
3
2,3
9
Gerçekleştirdiği müziksel etkinliklerle ilgili olarak sorgulayıcı ve çözümleyici beceriler geliştirmek.
4,6
3
1,2
1
2
10
Alanıyla ilgili konuları, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin bir şekilde kullanarak aktarmak.
1,2,3
11
Müzik alanındaki ulusal ve uluslararası estetik değerlerin farkında olmak.
1,4
1,4
12
Alanıyla ilgili uluslararası literatürü ve etkinlikleri izlemek ya da bu tür etkinlikler içinde yer almak için bir yabancı dili kullanmak.
4,5
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezun olduğu sanat dalına ilişkin birikim ve performans düzeyine göre yurt içinde ve yurt dışında besteci, eleştirmen veya senfoni, opera vb. kurumlarda şef olarak çalışabilir, müzik ve sahne sanatları alanlarına ilişkin eğitim veren çeşitli yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine ve yaylı çalgısıyla ilgili performans becerilerine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü düzeydeki yüksek lisans programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Öğrencilerin sanat dalına ilişkin performanslarını göstermek durumunda oldukları zorunlu derslerin yarıyıl sonu sınavları en az 3 kişilik komisyonlarca yapılır ve bu derslerdeki yarıyıl sonu sınav puanının en az 70 ve başarı notunun en az CC olması gerekir. Diğer derslerden AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.00 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünden (240 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Görükle Yerleşkesi Nilüfer-BURSA Tel: 0 224 294 27 00 - 0530 827 82 07 e-posta: konsogis@uludag.edu.tr altaygokce@uludag.edu.tr (ASD Başkanı)
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Müzik Bölümü´nde mümkün oldukça alanında isim yapmış, kariyerli sanatçılarla eğitim-öğretim yapılmaya çalışılmakta, şehrimize (özellikle Kültür bakanlığı Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası´nda konser vermek için) gelen ulusal ve uluslararası düzeydeki kompozitör ve orkestra şefleriyle iletişim kurularak bu sanatçıların deneyim ve birikimlerinden, gerektiğinde arşivlerinden yararlanma olanağı yaratılmaktadır. Ayrıca araştırma yapma ve seslendirilecek eserlerin notalarını temin etmede Konservatuvarın donanımlı sayılabilecek kütüphanesinden yararlanılabilmektedir. Öğrencilerin yazdıkları eserleri bireysel olarak veya Konservatuvar öğrenci orkestrası ya da Akademik Orkestra konserleri ile sunmaları, Konservatuvarın düzenlediği ulusal veya uluslararası etkinliklere katılmaları önemli fırsatlardır. Konservatuvarın binası da bu programın gerektirdiği eğitimin kalitesini daha üst seviyelere taşıyacak olanaklara sahiptir. Gerek bu bina için gerekse iç donanımı için üniversitemizin sağlamış olduğu finansal olanaklar, bu programın avantajlarıdır