Genel Tanıtım
2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında açılmıştır.
Bu program yükseköğretimde Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında 120 ACTS kredisi tamamlanarak program yeterlilikleri sağlandığında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında Ön Lisans derecesine sahip olunur.
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenci, YÖK´ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin toplam 120 ACTS karşılığı tümünü başarıyla tamamlamalı ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca 30 işgünü yaz stajını başarıyla tamamlaması gerekir.
İş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu personeli seçme sınavı ile personel alan birçok kurum çağrı merkezi hizmetleri programı mezunlarını istihdam etmektedir. İkna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, zamanı ve iş gücünü yönetme, bir işletmeyi sevk ve idare etme vasıflarına sahip beceri ve vizyon sahibi nitelikli ara eleman ve yönetici adayları yetiştirmektir. Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, özel sektörün yanı sıra kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler.
8
Program Yeterlilikleri & TYYÇ & TYYÇ-TAY İlişkisi
8.1
1.
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
|
2.
Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
|
3.
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
4.
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
5.
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
|
6.
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
7.
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
|
8.
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı bilir.
|
9.
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
10.
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
11.
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
12.
Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar
|
13.
Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır.
|
14.
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
|
15.
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
16.
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
8.2
TYYÇ Program Yeterliği İlişkisi
8.3
TYYÇ - TAY Program Yeterliği İlişkisi
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı’ndan mezun olan öğrenciler öncelikli olarak özel sektördeki çağrı merkezi alanında faaliyet gösteren firmalarda, özel banka ve finans kurumlarının çağrı birimlerinde (tele-satış ve tele-pazarlama hizmetleri vb), belediyeler gibi kamu kurum ve kuruluşlarının çağrı merkezi hizmet birimlerinde (örneğin; Alo 178, Alo 185) istihdam edilebileceklerdir.
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı mezunları; Türkiye’deki çağrı merkezi sektörünün ihtiyaç duyduğu operasyon görevlisi olarak çalışacak müşteri temsilcisi ile takım lideri, süpervizör, operasyon yöneticisi gibi yönetici mevkideki mesleki bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanları olarak çalışma imkanına sahiptir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavında gerekli başarıyı göstererek programın ilgili birimlerinde Lisans eğitimlerini tamamlayabilirler. Üniversitelerin 4 yıllık Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İnsan Kaynakları, Medya ve İletişim, Medya ve İletişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Yeni Medya ve Gazetecilik, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemleri programlarına dikey geçiş yapabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav % 40, final % 60 etkilidir. Ara sınav notunun etkisi ders hocasının vereceği ödev, proje, quiz v.b. ölçme araçlarından biri kullanılarak % 50 oranını aşmayacak şekilde değiştirilebilir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50. puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Orhaneli MYO - Çağrı Merkezi Hizmetleri Program Başkanı
Öğr.Gör. Ercan KOÇOĞLU
ekocoglu@uludag.edu.tr
Dahili: 62432
Öğr. Gör. Emel KARADAĞ
ekaradag@uludag.edu.tr
Dahili: 62418
Öğr. Gör. İsmail ÇAKMAK
ismailcakmak@uludag.edu.tr
Dahili: 62424
Adres: İsmetpaşa Mahallesi Bademli 3 Sokak No:3 Orhaneli Meslek Yüksekokulu, Orhaneli, BURSA
Tel: +90 224 294 26 86
ÇM: +90 850 532 56 96
Fax:+90 224 817 30 31
Orhaneli MYO Mail: orhanelimyo@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Yüksekokulumuzda kadrolu olarak toplam 12 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Programda kadrolu 3 Öğretim Görevlisi vardır. Bunun dışında Yüksekokuldaki öğretim elemanlarından ve 2547 Sayılı Kanunun 31. maddesi kapsamında dışarıdan programda bulunan derslerin öğretimi için yararlanılmaktadır.
Yüksekokulda 22 derslik ve 3 laboratuvar bulunmakta olup bulunan konferans salonu, kütüphane, internet bağlantılı bilgisayar laboratuvarı, çağrı merkezi uygulama laboratuvarı, teknolojik donanıma (projeksiyon, internet bağlantısı) sahip sınıflarda eğitim verilmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CMYZ011 |
ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
CYAZ103 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
ILTZ011 |
İLETİŞİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ISGZ111 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ISYZ001 |
GENEL İŞLETME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
OSPZ022 |
HUKUKA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
OTPZ011 |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
1 |
4 |
34ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
34TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
34YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CATZ012 |
ÇAĞRI ALMA TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
CMYZ012 |
ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ETCZ122 |
E-TİCARET |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
PILZ122 |
PAZARLAMA İLKELERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
YTKZ012 |
YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
34ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
34TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
34YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CLUZ021 |
ÇAĞRI MERKEZİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I |
Zorunlu |
3 |
0 |
1 |
5 |
IKNZ021 |
İKNA EDİCİ İLETİŞİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
KSTZ231 |
KİŞİSEL SATIŞ TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
SIHZ231 |
SÖZEL İLETİŞİM VE HİTABET |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
STJ001 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CLUZ022 |
ÇAĞRI MERKEZİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II |
Zorunlu |
3 |
0 |
1 |
5 |
CODZ022 |
ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
CRMZ022 |
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
KILZ242 |
KURUMSAL İLETİŞİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
STJ002 |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PRJS102 |
PROJE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
1 |
0 |
0 |
1 |
BAIS122 |
BİREYLER ARASI İLETİŞİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
BGYS012 |
BİLGİ GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
CSIS012 |
ÇAĞRI MERKEZİ VE SEKTÖR İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
DVBS122 |
DAVRANIŞ BİLİMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
IKYS012 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
TCHS122 |
TİCARET HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AYTS021 |
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
CMHS021 |
İŞYERİ EĞİTİMİ I |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
DSTS021 |
DİKSİYON VE SUNU TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
EITS021 |
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GRMS021 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
HILS231 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
ISGS231 |
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KSYS231 |
KRİZ VE STRES YÖNETİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
MYDS021 |
MESLEKİ YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
SATS021 |
SATIŞ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
YBSS021 |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CMHS022 |
İŞYERİ EĞİTİMİ II |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
HIPS242 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
KYSS022 |
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
METS022 |
MESLEK ETİĞİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
MOYS242 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
MYDS022 |
MESLEKİ YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
ODAS022 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
SMES022 |
SOSYAL MEDYA |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TDAS242 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TZYS022 |
TOPLANTI VE ZAMAN YÖNETİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |