Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Sınıf Eğitimi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Program, seçkin öğretim üyesi kadrosuyla sınıf eğitimim alanında ve öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek ya da akademik alanda araştırmacı olmak isteyen öğrencilerine bilimsellik anlayışı kazandırmak, mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.
2
Verilen Derece
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde belirtilen koşulları sağlayan öğrenciler Sınıf Eğitimi Bilim Dalında Doktora derecesine sahip olurlar.
3
Derecenin Düzeyi
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
a) Sınıf Öğretmenliği/Eğitimi bilim dalı lisans programından mezun olmak. b) Sınıf Öğretmenliği/Sınıf Eğitimi bilin dalında yüksek lisans diplomasına sahip olmak. c) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) ilanda belirtilen puanı almış olmak. d) İlanda belirtilen yabancı dil yeterlilik koşunu sağlamak.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
a) Doktora programına, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrencilerin mezun olabilmeleri için en az 240 AKTS’den başarılı olmaları gerekir. Bu kredi yükünün bir eğitim-öğretim yılı için 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla, ders aşamasında en az sekiz ders ve seminerden oluşması; geri kalan yükün ders aşaması sonrası seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışmasından sağlanması zorunludur. b) Bütünleşik doktora programındaki öğrenciler için mezuniyet koşulu, en az on dört ders, seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. c) Öğrencinin mezun olabilmesi için ayrıca Senato kararı ile belirlenen yayın veya bilimsel faaliyet şartını yerine getirmesi zorunludur.
7
Program Profili
Bilim dalının amacı; eğitim, öğretim ve üst düzey özgün araştırmalar yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek, bilimsel araştırma yöntemlerini ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte izleme yeterliliğine sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Hedefler
1.Ulusal ve uluslararası düzeyde iyi eğitilmiş ve donanımlı ilköğretim öğretmenleri, öğretim elemanları yetiştirmek.
2.Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir anabilim dalı haline gelmek.
3.Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncelleştirildiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak.
4.Öğretim elemanları ile öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri bilimsel ve sosyal etkinlikleri teşvik ederek artmasını sağlamak.
5.Tartışma, sorgulama ve paylaşmanın hâkim olduğu bir öğrenme ortamı yaratarak bunun sürekliliğini sağlamak.
6.Lisansüstü düzeyde yürütülen derslerin ulusal ve uluslararası literatürdeki gelişmelerle uyumunu sağlamak.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Sınıf eğitimi alanlarındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir
2. Sınıf eğitimi alanlarındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir.
3. Alanıyla ilgili üst düzey nitel nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir.
4. Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir
5. Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir
6. Sınıf eğitimi alanlarındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Sınıf eğitimi alanlarındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir 1 1,2 1,2 1 1 1,2,3
2 Sınıf eğitimi alanlarındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir. 2 4 3 1 3 3
3 Alanıyla ilgili üst düzey nitel nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir. 1 2 3 1 1 3
4 Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir 2 2 1,2 1 1 2,3
5 Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir 1 1 2 1 2 2
6 Sınıf eğitimi alanlarındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir 1 2 2 1 1,2 4
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Sınıf eğitimi alanlarındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir 1 4 3 4 3 3
2 Sınıf eğitimi alanlarındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir. 2 2 4 2 2 2
3 Alanıyla ilgili üst düzey nitel nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir. 2 3 3 4 2 3
4 Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir 1 2 2 2 2 2
5 Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir 1 2 3 2 2 2
6 Sınıf eğitimi alanlarındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir 1 2 2 2 2 2
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Doktora programından mezun olanlar, kamu, özel kurum ve kuruluşlarında öğretmen, danışman ve yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak istihdam edilebilir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Doktora programını tamamlayan öğrenciler akademik yaşama devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
a)Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam zorunluluğu vardır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler sınava alınmaz ve öğrenciye “Devamsız” (D) notu verilir. b)Zorunlu sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu sınavından başarısız olan öğrenciler için bütünleme sınavı olmak üzere iki türdür. Ancak ilgili öğretim üyesi isterse ara sınav yapabilir ya da kısa sınav, proje veya ödev çalışmaları yaptırabilir. c)Bir dersin yarıyıl sonu sınavı; o dersin tamamlandığı yarıyılın sonunda yapılır. Sınav biçimi (yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı) sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenir. Yarıyıl sonu sınavının etki oranı en az %60 olmalıdır. Bütünleme ve yarıyıl sonu sınavlarının etki oranı eşit olmalıdır. d)Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu ise, yarıyıl sonu sınavı ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten başarı notu olarak doktorada en az 75 (CB) alması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Zorunlu ve seçmeli dersler, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az CB (75) ya da bunun üzerinde harf notu alması ve konusuyla ilgili hazırlamış olduğu tez önerisi ile bitirme tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Doç. Dr. Gönül Onur Sezer
Ana Bilim Dalı Başkanı
gonulonur@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Yakup BALANTEKİN
Bologna Koordinatörü
yakupbalan@uludag.edu.t
Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Nilüfer/BURSA
Tel: (224) 2940978
Faks: (224) 2940975
e-mail: egtbil@uludag.edu.tr
web: http://egitimbilimleri.uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bilim dalında eğitim ve öğretim etkinliklerinin yürütüleceği teknik donanımlı derslik ve laboratuvarlar bulunmaktadır. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veri tabanları bakımından oldukça zengin olup öğrencilerimize geniş olanaklar sunmaktadır.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6101 İLKOKULDA REHBERLİK UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 8
SIN6103 İLKOKULA HAZIROLUŞUN DEĞERLENDİRİLMESİ Zorunlu 3 0 0 7
SIN6191 TEZ DANIŞMANLIĞI I Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6102 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Zorunlu 3 0 0 6
SIN6104 İLKOKULDA EĞİTİM SORUNLARININ ANALİZİ Zorunlu 3 0 0 6
SIN6172 SEMİNER Zorunlu 0 2 0 3
SIN6192 TEZ DANIŞMANLIĞI II Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6183 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 4 0 0 5
SIN6193 TEZ DANIŞMANLIĞI III Zorunlu 0 1 0 10
YET6177 YETERLİK SINAVI Zorunlu 0 0 0 15
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6184 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV Zorunlu 4 0 0 5
SIN6194 TEZ DANIŞMANLIĞI IV Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6185 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V Zorunlu 4 0 0 5
SIN6195 TEZ DANIŞMANLIĞI V Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6186 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI Zorunlu 4 0 0 5
SIN6196 TEZ DANIŞMANLIĞI VI Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6187 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII Zorunlu 4 0 0 5
SIN6197 TEZ DANIŞMANLIĞI VII Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6188 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII Zorunlu 4 0 0 5
SIN6198 TEZ DANIŞMANLIĞI VIII Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6105 KİŞİLİK KURAMLARI Seçmeli 2 0 0 3
SIN6109 MATEMATİK ÖĞRETİMİ VE DERS TASARIMI Seçmeli 2 0 0 3
SIN6111 FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 0 3
SIN6115 EĞİTİMDE AİLE-OKUL-TOPLUM Seçmeli 2 0 0 3
SIN6117 İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ARAŞTIRMALARI Seçmeli 2 0 0 3
SIN6119 İLKOKUL FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNİKLER Seçmeli 2 0 0 3
SIN6181 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I Seçmeli 4 0 0 5
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
SIN6112 HAYAT BİLGİSİ ALAN ARAŞTIRMALARI Seçmeli 2 0 0 4
SIN6114 İLKOKULDA DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
SIN6116 MATEMATİK ALAN ARAŞTIRMALARI Seçmeli 2 0 0 4
SIN6118 FEN ALAN ARAŞTIRMALARI Seçmeli 2 0 0 4
SIN6118 İLKOKULDA FEN OKURYAZARLIĞI Seçmeli 2 0 0 4
SIN6120 OKUMA KÜLTÜRÜ Seçmeli 2 0 0 4
SIN6124 OKULDA İYİ ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 0 4
SIN6134 EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 4
SIN6182 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II Seçmeli 4 0 0 2
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr