Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü (İDÖ), ilk defa, 1997-1998 akademik yılında, İlahiyat Fakültesinde kurularak eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. 2006-2007 akademik yılında öğretmen yetiştiren bütün bölümlerinin toplandığı Eğitim Fakültesi bünyesine aktarılmış ve bu süreçte programında bazı değişiklikler yapılmıştır.
2
Verilen Derece
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Eğitimi Uzmanı
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Uludağ üniversitesi Lisanüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 7. Maddesinde tanımlanan genel şartlar yanında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi veya İlahiyat Fakültesi lisans diplomasına sahip olmak şartları aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Derslere devam zorunludur. Kayıt sırasında, kamu kurumlarında ve özel sektörde çalışanların derslere devam edebileceklerine dair izin belgeleri istenir.
7
Program Profili
Programın amacı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi alanında bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisine sahip Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi uzmanı yetiştirmektir. Bu amaçla programda din eğitimi alanındaki gelişmeler takip edilir; kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yapılır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Din eğitimi ve öğretimi alanındaki mevcut bilimsel araştırmaları tanımak
2. Din öğretimindeki farklı uygulamaların gerekçelerini bilmek ve Din öğretimi modellerini birbiriyle karşılaştırmak
3. Çeşitli din ve geleneklerin sahip oldukları inanç esaslarına dayalı olarak sergiledikleri ibadet, ayin, ritüel ve dinsel tutumları karşılaştırmalı olarak inceleyebilmek
4. Bireysel ve toplumsal yaşamda gözlenen tutum ve davranışların zemininde yer alan dinsel kaynakların farkında olmak
5. Öğretme-öğrenme sürecindeki yeni yaklaşımları temel özellikleri bakımından analiz etmek.
6. Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleme becerisine sahip olmak
7. Uygulamaya dönük bilimsel araştırma yapabilmek
8. Soysal ve beşeri bilimlere yönelik yenilik ve gelişmeleri takip ederek, bu alanlardaki aktivitelere katılmak
9. Bilimsel düşünme, sorgulama ve analiz yeteneğini geliştirmek
10. Evrensel ahlâki değerlerin öğretimi konusunda rehberlik edebilmek
11. Dinlere ait temel kaynakların eğitim materyali olarak kullanımı konusunda yöntem geliştirebilmek
12. Din öğretimindeki yaklaşımların öğretme-öğrenme sürecinde etkili bir biçimde uygulanması için dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda görüş geliştirmek
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Programından mezun olanlar, lisans mezunlarının çalıştığı alanlarda ilave haklara sahip olabilirler. Örneğin; öğretmenler, kariyer basamaklarında yükselme sınavından muaf tutulurlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Programdan mezun olanlar, doktora programlarına başvuruda bulunabilir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC (70) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
12
Mezuniyet Koşulları
Programdan mezun olup diploma alabilmek için, öğrencinin; 1-Ders planındaki 24 krediyi tamamlamış olması, 2-Seminer ve tez çalışmasında başarılı olması gerekir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program (Bölüm) Başkanı: Prof. Dr. M. Akif Kılavuz
İletişim: +90 2242960411
Bologna Koordinatörü: Doç Dr. Bülent Şenay
Tel: 0224 2940983
E-mail: bshanay@uludag.edu.tr & bulend1@gmail.com
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
İDÖ Yüksek Lisans Programına devam eden öğrenciler, U.Ü kampüsündeki tüm olanaklardan (kütüphane, yemekhane, yurtlar, spor tesisleri, öğrenci kulüpleri vb.) faydalanabilirler, ayrıca eğitim fakültesi bünyesinde bulunan kütüphane ve bilgisayar laboratuarlarından faydalanabilirler.
16
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
IDK5183 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 4 0 0 5
IDK5191 TEZ ÇALIŞMASI I Zorunlu 0 1 0 20
IDK5191 TEZ DANIŞMANLIĞI III Zorunlu 0 1 0 20
Toplam 45
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
IDK5184 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV Zorunlu 4 0 0 5
IDK5192 TEZ DANIŞMANLIĞI IV Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr